Puheen aihe muilla palstoilla

Niin uteliaisuuteni

heräsi että uskotteko te kummituksiin ja aaveisiin???
Itse uskon et jotain henkiolentoja voi olla.
onko teillä jotain kokemuksia??

14

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuuuuuuuu

      Niin kannattaa aina samalla kertoa se oma vastauksensa.

    • kummituksiin enkä aaveisiin, mutta uskon että elävillä iihmisillä on käyttämättömiä kykyjä.

    • mutta uskon jonkinlaisiin henkiolentoihin. Järjellä ei kaikki maailmassa ole selitettävissä.

    • Heloisa

      kummituksiin ja aaveisiin. Kummitusjutut ovat kyllä kiehtovia. Uskon, että ihmisessä on vielä paljon selvittämätöntä, tarkoitan eläviä.

    • omakohtaisia kokemuksia on...

      Tiedän asiat etukäteen vähän liiaankin hyvin, silmiin on alkanut tulla sellaisia "väläylsiä" joiksika olen ne nimennyt, näen tilanteen silmissäni, kuin katsoisi elokuvaa.
      Inhottava tunne saattaa kalvaa tilanteessa jossa pitäisi lähteä esim matkalle, yleensä siellä matkalla tapahtuu jotakin ikävää...
      Talo jossa kummitätini asui, oli ihan kammottava, en menisi sinne yksin edes päiväs aikaan... hän oli nähnyt siellä kummituksen kuten moni muukin... Siellä oli niin ahdistava tunnelma kuin vain olla ja voi, koko ajan oli tunne että porukassa oli yksi ylimääräinen , tai joku ylimääräinen tutkailee sinua jostakin.... Tunne oli ihan hirveä, ihan kuin joku olisi ottanut sinusta isolla kädellä kiinni, ja puristanut nyrkkiinsä.... sellainen että seinät kaatuu päälle...
      Enneunet kuuluvat myös tähän, tai ylimääräiset äänet, etiäiset, kuulet selvästi auton ajavan pihaan ja ovi avautuu, kengät potkitaan pois jalasta, mutta kukaan ei ole kuitenkaan ovella kun menet heitä vastaan.... Ne tulevatkin vasta 15min myöhemmin... Kerran aamulla heräsin, kuulin huoneeseeni (käytävän toiselta puolelta) keittiöstä puhetta, kahvi tuoksui ja kuulin kun kuppeja laskettiin pöydälle "kop kop". Nousin ylös ja avasin oveni, siellä ei ollutkaan ketään, katsoin keittiöön hetken, painoin oven kiinni ja menin takaisin nukkumaan...
      Siihenkin alkaa jo tottua, kun on ollut pienestä asti hyvin herkkä aistimaan kaikkea, isäni puolelta koko suku on oikeaa "noitasukua" sieltä olen minäkin "taitoni" perinyt...
      On tullut monta ihan uskomatonta tilannetta vastaan, joka on meinannut johtaa hirveään riitaan... Kerran autossa veljeni sanoi, että poikakaverini olkoon nyt vaikka Mikko, lähtee teatterille torstaina, kysyin Mikolta että eikös niin että lähdet sinne silloin torstaina? Hänen naamansa valahti ihan valkoiseksi ja kysyi että "mistäs sinä sen tiiät?!", sanoin että veljeni kertoi siitä minulle, hän vastasi että "en mä oo sille puhunu yhtään mitään"... veljeni ei myöskään ollut tietoinen koko asiasta...
      Kerran puhelin soi, veljeni vastasi siihen,
      tiesin että soittaja oli kummitätini, joka soitti kertoakseen että kummisetäni on ampunut itsensä... veljeni pyysi isääni puhelimeen, hän jutteli hetken puhelimessa, ja kertoi tuon minkä jo etukäteen tiesin....

      Leimatkaa minut hulluksi jos haluatte, mutta uskokaa tai älkää, minulla on aivan terveen ihmisen paperit...
      Jos jollakin on samanlaisia kokemuksia, niin tervetuloa kerhoon...!

    • jke

      Kummitukset ja aaveet ovat vain pelon tai muun tunnetilan stimuloivan mielikuvituksen tuotetta.

      Henkiolennot, yliluonnolliset voimat ja muut vain ihmisen rajallisen tietämyksen ja ymmärryksen jättämien aukkojen täytettä.

      • Pukeli 1

        ainakin telepatiaa ja ennakoivaa aavistelua on ja ihan varmasti.
        Niin, aaveet ja muut sähiäiset? No juu olkoon sitten jos joku vahvasti niihin uskoo.


      • jke
        Pukeli 1 kirjoitti:

        ainakin telepatiaa ja ennakoivaa aavistelua on ja ihan varmasti.
        Niin, aaveet ja muut sähiäiset? No juu olkoon sitten jos joku vahvasti niihin uskoo.

        "ainakin telepatiaa ja ennakoivaa aavistelua on ja ihan varmasti."

        Ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta telepatian puolesta, vaikka monia ihmisiä on tuotu tutkijoiden eteen, jotka väittävät omaavansa telepaattisia yhteyksiä esim. lemmikkeihinsä tai toisiin ihmisiin.

        Mitä tarkoitat ennakoivalla aavistelulla? Mustia pilviä taivaalla --> kohta varmaan sataa? Kutsutaan myös rationaaliseksi päättelyksi.


      • Pukeli 1
        jke kirjoitti:

        "ainakin telepatiaa ja ennakoivaa aavistelua on ja ihan varmasti."

        Ei ole yhtä ainutta tieteellistä todistetta telepatian puolesta, vaikka monia ihmisiä on tuotu tutkijoiden eteen, jotka väittävät omaavansa telepaattisia yhteyksiä esim. lemmikkeihinsä tai toisiin ihmisiin.

        Mitä tarkoitat ennakoivalla aavistelulla? Mustia pilviä taivaalla --> kohta varmaan sataa? Kutsutaan myös rationaaliseksi päättelyksi.

        Varoittelin kovasti miestäni, kun lähti lähti mökille, oli jotenkin sisuksissa kummallisen levoton olo, mikä ei ole tavallista.
        Niimpä siinä sitten kävi, että ukkoni putosi laiturin heilahtaessa hyiseen veteen, umpsukkeliin, pään kolahtaessa veneen reunaan...
        Ennakoivaa aavistelua sanoisin ja tämä ei ollut eka kerta.


      • jke
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Varoittelin kovasti miestäni, kun lähti lähti mökille, oli jotenkin sisuksissa kummallisen levoton olo, mikä ei ole tavallista.
        Niimpä siinä sitten kävi, että ukkoni putosi laiturin heilahtaessa hyiseen veteen, umpsukkeliin, pään kolahtaessa veneen reunaan...
        Ennakoivaa aavistelua sanoisin ja tämä ei ollut eka kerta.

        Ihmismielen pyrkimystä yhdistellä asioita toisiinsa jälkikäteen, sanoisin minä. Aivan samoin toimii "enneunet".

        Mutta kannattaa tuoda "taitonsa" esiin ja ihmisten tietoisuuteen, jos sellaisia oikeasti löytyy.


    • Terrimuori

      ilmiöihin ja olen niitä itsekkin kokenut.

    • Kummituksiin ja aaveisiin en osaa uskoa, mutta johonkin "yliluonnolliseen" kyllä....

    • ex-hatam

      on olemassa. Tällä palstallakin niitä näyttäytyy joka päivä.

    • Minä olen asennoitunut niin,että ei se mahotonta ole,että on asioita,joita ei välttämättä voi järjellä tai näkyvillä faktoilla selittää.
      Iät ajathan on ollut poppamiehiä,verenseisauttajia,ennustajia ym.yliluonnollista.Meidän suvussakin on niitä,jotka näkee enneunia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1523
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1423
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      254
      918
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      763
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      751
    Aihe