Mitenkä toimia? Lähdemme lentoon seuraavana aamuna klo.8, yövymme Scandic-hotellissa. Ymmärsin, että ruumaan menevät matkalaukut voi lähtöselvittää edellisenä iltana. Ja sitten lähtöpäivänä voi kävellä käsimatkatavaroiden kera suoraan turvatarkastukseen. Näinkö?
Oletko tehnyt ko jutun? Kuinka onnisti?
Kiitos!
Lähtöselvitys ennakkoon
19
5752
Vastaukset
- selvitys
Tätä en ole tehnyt, vaikka se mahdollista lieneekin. Jos sinulla on reittilento, voit tehdä lähtöselvityksen netissä edellisenä päivänä ja viedä aamulla matkatavarat Baggage Drop -tiskille. Tässä on se hyvä puoli, että ilta- ja aamutoimissa tarvittavat nesteet voi pakata matkalaukkuun eikä tarvitse pelailla muovipussien ja pullokokojen kanssa.
- Pari vuotta sitten
Olimme pari vuotta sitten yötä Scandicissa kentän alla, Finnairin aamulento.
Tsekkasimme kaikki ruumaan menevät matkatavarat sisään jo edellisenä iltana, ja sitten aamulla kävimme aamupalalla ja sen jälkeen suoraan turvatarkastukseen. Mukavaa ja helppoa.
Ainoa vähän negatiivinen puoli on tietysti se, että sitten oli käsimatkatavarassa sellaista tavaraa jota ei muuten olisi ollut (likaisia alusvaatteita, sukkia yms.), mutta eihän se mitään haitannut.
Meillä lento lähti 07.20 ja se vielä hyväksyttiin "aikaiseksi" lennoksi.- ninni0
Itse ajattelin laittaa alusvaatteet ja sukat, jotka voi illalla suihkun jälkeen heittää pois! Otan lentolaukkuun (käsimatka tavara) puhtaat meno alusvaatteet molemmille! Farkut ja toppi kelpaa kotoa jatkopaikkaan matkatessa!
Hotellista kait löytyy vartalon pesuaineita? Muuten kelpaa pienet näyte-pussit kotoa vietynä.
Finnairin sivulla oli,että ennen klo.10 lähteville lennoille voi lähtötsekata ed.iltana klo.20-22...
Kiitos sinulle vastauksesta!!!
Ps. lennämme Kreikkaan, Pargaan viikoksi syyskuussa! - noin ikään
ninni0 kirjoitti:
Itse ajattelin laittaa alusvaatteet ja sukat, jotka voi illalla suihkun jälkeen heittää pois! Otan lentolaukkuun (käsimatka tavara) puhtaat meno alusvaatteet molemmille! Farkut ja toppi kelpaa kotoa jatkopaikkaan matkatessa!
Hotellista kait löytyy vartalon pesuaineita? Muuten kelpaa pienet näyte-pussit kotoa vietynä.
Finnairin sivulla oli,että ennen klo.10 lähteville lennoille voi lähtötsekata ed.iltana klo.20-22...
Kiitos sinulle vastauksesta!!!
Ps. lennämme Kreikkaan, Pargaan viikoksi syyskuussa!koska osaat käyttää nettiä niin miksi ihmeessä et tee lähtöselvitystä netissä niin kuin jo kehotettiin.
Jää kaikki yllä mainitut murheet pois.
Olin juuri Roomassa ja tein netissä lähtöselvityksen, joten tiskillä ei juurikaan jonotettu, muutoin lähtöselvitystiskit muistuttivat kansainvellusta....... - ninni0
noin ikään kirjoitti:
koska osaat käyttää nettiä niin miksi ihmeessä et tee lähtöselvitystä netissä niin kuin jo kehotettiin.
Olin juuri Roomassa ja tein netissä lähtöselvityksen, joten tiskillä ei juurikaan jonotettu, muutoin lähtöselvitystiskit muistuttivat kansainvellusta.......On kyllä tosi, että netissä ja jopa automaateilla lähtöselv. sujuu hienosti. Mutta: Me menemme yö-kylään Scandic hotlaan, ja meillä on niin hyvin siinä illalla aikaa hoitaa lähtöstekkaus!
Ei kait illalla ole semmoista ruuhkaa kun on aamuisin??? Klo.20 jälkeen?
Kiitän teitä vinkinantajia! - selvityksestä
noin ikään kirjoitti:
koska osaat käyttää nettiä niin miksi ihmeessä et tee lähtöselvitystä netissä niin kuin jo kehotettiin.
Olin juuri Roomassa ja tein netissä lähtöselvityksen, joten tiskillä ei juurikaan jonotettu, muutoin lähtöselvitystiskit muistuttivat kansainvellusta.......Niin, nettiselvitys onnistuu vain reittilennoille. Tässä taitaa olla lomalennosta kysymys, joten on varmaan viisainta toimia, kuten matkalaiset aikovatkin.
- eu01
Vast'ikään kokeiltu, ihan OK. Varausnumerolla sisään, paikat voi valita itse. Meitä oli neljä, jokaiselle oli paikat esivalittuna, mutta olisi pystynyt muuttamaan, jos olisi tarve. Jokaiselle lipulla olevalle piti vain tehdä check-in erikseen, tämä oli ehkä vähän turha (olisi voinut olla rasti tms. "tehdäänkö lähtöselvitys kaikille varauksessa oleville matkustajille?", mutta ei ollut). Tulostus ja seuraavana päivänä sen kanssa suoraan portille.
- nyt kyseessä loma-
tai reittilento? ainakaan ennen ei ole lomalennoille pystytty lähtöselvittämään netin kautta tai automaatilla. tämä on sitten ihan vastikään muuttunut, jos näin on....
- lähtöselvityksestä
nyt kyseessä loma- kirjoitti:
tai reittilento? ainakaan ennen ei ole lomalennoille pystytty lähtöselvittämään netin kautta tai automaatilla. tämä on sitten ihan vastikään muuttunut, jos näin on....
Finnairin sivuilla lukee edelleen, että lähtöselvityksen voi tehdä netissä reittilennoille.
- eu01
nyt kyseessä loma- kirjoitti:
Reittilento. Lomalentojen systeemi ei sovi minulle.
- nimetön matkaaja
eu01 kirjoitti:
Reittilento. Lomalentojen systeemi ei sovi minulle.
Teen aina selvitykset netissä koska se on helppoa ja nopeaa. Nyt olen alkanut miettiä että jos sen tekisi viime tingasssa tiskillä niin olis mahdollista että karjaosasto täynnä ja pääsisi bisnekseen jne. onko tämmösestä kokemuksia?
- toimi noin
nimetön matkaaja kirjoitti:
Teen aina selvitykset netissä koska se on helppoa ja nopeaa. Nyt olen alkanut miettiä että jos sen tekisi viime tingasssa tiskillä niin olis mahdollista että karjaosasto täynnä ja pääsisi bisnekseen jne. onko tämmösestä kokemuksia?
Minulla kävi tuuri tänä kesänä ja pääsin ylibuukkauksen takia business-luokkaan. Lähtöselvityksen olin tehnyt netissä edellisenä päivänä, paikat vaihdettiin n. puoli tuntia ennen lähtöä. Eli tämän takia ei lähtöselvitystä kannata viime tippaan jättää.
- business?
toimi noin kirjoitti:
Minulla kävi tuuri tänä kesänä ja pääsin ylibuukkauksen takia business-luokkaan. Lähtöselvityksen olin tehnyt netissä edellisenä päivänä, paikat vaihdettiin n. puoli tuntia ennen lähtöä. Eli tämän takia ei lähtöselvitystä kannata viime tippaan jättää.
Antaako varausjärjestelmä varata paikat Bisness-luokkaan, vaikka on Econony-luokan liput? Järjestelmä ehdotti aivan eturivin paikkoja ja minkä tahansa koneen paikan pystyi valitsemaan (tietysti jo varattuja lukuunottamatta). Onko Boeing 75W:ssä sitten Bisness-luokkaa ollenkaan? Kyseessä reittilento Roomaan ko. koneella.
- varata vahingossa
business? kirjoitti:
Antaako varausjärjestelmä varata paikat Bisness-luokkaan, vaikka on Econony-luokan liput? Järjestelmä ehdotti aivan eturivin paikkoja ja minkä tahansa koneen paikan pystyi valitsemaan (tietysti jo varattuja lukuunottamatta). Onko Boeing 75W:ssä sitten Bisness-luokkaa ollenkaan? Kyseessä reittilento Roomaan ko. koneella.
Oletko ihan tollo? Boeing 757:ssä eikä Rooman lennolla ei ole businessluokkaa.
- kunniaan
varata vahingossa kirjoitti:
Onko tuo se tyyli, jolla yleensä puhut ihmisille? Eikö tuohon kysymykseen olisi voinut vastata ihan asiallisesti kertomalla, että Rooman-lennot ovat ns. oneclass-lentoja, joilla on pelkkä turistiluokka. Kysymys kun oli ihan asiallisella tyylillä esitetty. No, jokaisen on tietysti pelattava niillä korteilla, jotka on annettu...
- sitten...
varata vahingossa kirjoitti:
Ilmeisesti olen sitten tollo, kun tällaisia tyhmyyksiä kyselen. Luultavasti en olisi kysynyt jos olisin vastauksen tiennyt. Joten anteeksi maalaisuuteni, kiitos vastauksesta ja hyvää kesän jatkoa!
- Nimetön matkaaja
business? kirjoitti:
Kyseessä ollut ns. one class lento eli bisnestä ei ole ja kaikki saavat samat pavelut.
Lisätietoa löytyy finskin sivuilta. tosin en itselöytänyt tähän hätään :-)
- salmiakkilogo
Lähtöselvityksen voi tehdä ennakkoon edellisenä iltana klo 20:00-21:30 välisenä aikana tiskeillä 222 ja 223 seuraavana aamuna ennen kello 09 lähteville FINNAIRIN reitti- ja lomalennoille. Siis vain tuon aikavälin aikana.
Lähtöselvityksen Finnairin REITTIlennoille voi tehdä myös netissä taikka lähtöselvitysautomaatilla. Automaatti tarvitsee tunnisteeksi joko koneluettavan passin taikka magneettiraidalla varustetun luotto- taikka pankkikortin, tai Finnair Plus -kortin.
Jotkut matkustajat saattavat saada paikkanumeronsa tekstiviestillä.
Mikäli Sinulla on matkatavaraa, sen voi viedä lähtöselvityksen tekemisen jälkeen Baggage Drop -tiskille, 219-223. Näillä tiskeillä jono etenee joutuin.
757:lla operoidulla Rooman lennolla ei ole liikemiesluokkaa. Sillä missä vaihessa lähtöselvityksen tekee, ei ole merkitystä siihen saako paikan business-luokasta. Sinne voi päästä, mikäli matkustajalla on Finnair Plus -tasokortti, ja/tai pukeutuu / käyttäytyy fiksusti. Farkuissa luokka ei vaihdu.- mutta myös fiktiota
Farkut (ainakaan siistit) eivät ole este matkustusluokan vaihtumiselle ja siihen riittää myös perustason Finnair Plus -kortti. Käytännössä koettu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916