Kärsin jatkuvista hiivatulehduksista ja muutoinkin kaikki oireet alpään kutinoista, suun sammaksesta päänahkaa myöten viittaavat hiivasyndroomaan, tuohon epämääräiseen tautiin jota useimmat lääkärit eivät myönnä olemassa olevankaan. Mutta kertokaa minkälainen ruokavalio tähän auttaa? YM hoito?
Olen kyllästynyt ostamaan jatkuvasti emätinpuikkoja kun ne vievät sen oireen vain hetkellisesti pois.
Hiivasyndrooman ruokavalio
8
7176
Vastaukset
- jan
hei!
olen itse kärsinyt emättimen hiivasta kohta puolitoista vuotta. tiedän kyllä miten veemäinen vaiva on. minulla on myös hilsettä päänahassa, joten se varmaan samaa vaivaa..?
olen saanut oireet vähenemään ja välillä kokonaan pois näillä pikku konsteilla: en syö lainkaan vaaleaa leipää eli täytyy välttää vehnäjauhoja, sokereita ei sais syödä ja tuotteita missä on hiivaa. (ruisleivässä on hiivaa, mutta silti parempi vaihtoehto kuin vaalea). eli ei pullaa, karkkeja, limuja ym.. hiilihydraatteja vähän! ja syö paljon jogurttia! siinä on maitohappobakteereja jotka auttaa!! ja voit ostaa myös apteekista suun kautta otettavia maitohappobakteereja, esim. laktoseven (jos oikein muistan).
ja sitten toinen asia mikä on auttanut on greipinsiemenuute!! sitä saa luontaistuotekaupasta. se on pieni pullo semmosta öljyn tapasta uutetta jota sekoitetaan veteen tai GREIPPIMEHUUN ja juodaan pari kertaa päivässä. se maistuu aika pahalta mutta siinä mehussa se menee. sitten tällä uutteella tehdään myös emätinhuuhteluita. eli muutama tippa veteen ja huuhdellaan sillä.
mene ihmeessä luontaistuotekauppaan ja osta tämmöstä ainetta (maksaa n.25€). itse en oikein ennen uskonut luontaistuotteisiin, mutta tämä auttaa!
toivottavasti sait apua ja vinkkejä! jos on jotain kysymistä, vastaan parhaani mukaan!- tuija
Kysyisin, kuinka pitkään tulee yhtäjaksoiseti käyttää greipinsiemenuutetta ja kuinka usein voi tehdä sen emättimen huuhtelun.
- jan
tuija kirjoitti:
Kysyisin, kuinka pitkään tulee yhtäjaksoiseti käyttää greipinsiemenuutetta ja kuinka usein voi tehdä sen emättimen huuhtelun.
no osta se pieni pullollinen mikä on tosi riittoisa ja ota mehuun sekoitettuna pari kertaa päivässä. mä oon nyt syönyt sitä säännöllisesti muutaman kuukauden ja meinaan sen loputtua ostaa uuden. ei siitä mitään haittaakaan voi olla. ja emätinhuuhteluita teen pari kertaa viikossa.
- lilli
vanhan kansan konsteja eli juot piimää lasillisen päivässä ja peset alapääsi kerran viikossa piimällä (tiedän kuulostaa typerältä)
sen pitäisi auttaa ja sitten muistathan käyttää puuvillaisia alus huosuja,strengit on hiivan varma aiheuttaja koska ne eivät hengitä,eikä piukkoja huosuja muutenkaan.sitten on vielä sellainen juttu että wc paperissa ei saisi olla kovin paljoa väriaineita.nää on tälläsiä kotikonsteja on ainakin mulla auttanut. - Tiedän mistä puhut
Moi,
Ja kyllähän se ärsyttävä hiivasyndrooma todellakin on olemassa. KEITÄ VAATTEESI KIEHUVALLA VEDELLÄ! Hiiva kuolee kunnolla vasta n. sadassa asteessa! Minulla oli aivan sama ongelma, sitten rupesin käsinpesun yhteydessä yksinkertaisesti kaatamaan kiehuvaa vettä pyykin päälle. Ongelma on poissa. Ei tarvitse läträtä Canestenin kanssa.
Tai sitten peset alusvaatteet ainakin 95 asteessa. - Manta
Uskon, että se ehkä auttaakin tuohon alapään vaivaan nämä kiehuvat vedet ja piimät. Pitää kokeilla.
Mutta entäs muu elimistö? Alapää on vain pieni osa elimistöä, mutta tosin kutina ja kirvely siellä on kaikista näkyvin ja inhottavin osa tautia.
Pitänee koittaa myös tuota ruokavalioa, että kokeilis välttää syödä kaikkea millä se hiiva elää. Kun ny vaan en tiedä mitä ne kaikki ovat. Sokerit, hiivatuotteet ja ym hiilihydraatit. Onkohan perunassa ym kasviksissa? Itsekuria täytynee löytyä ny sitte paljon.- jan
itse syön muuten aika normaalisti ihan kotiruokaa, mutta en mitään leivonnaisia, vaaleaa leipää tai karkkeja ja mehukin on 100% tuoremehua. en siis ihan niin täsmällisesti seuraa niitä hiilihydraatteja. mutta kaupassa ollessa kyllä katson joka tuotteen hiilaripitoisuudet.
joo, itsekuria tarviit paljon! ole sitkeä! :)
jos sulla on sitä hilsettä päänahassa, niin käy ihotautilääkärillä, se voi auttaa! ja osta apteekista jotain hellävaraista shampoota joka ei kuivata...
ja vielä kehotan ostamaan sitä greipinsiemenuutetta... se on hyvää ainetta. itseni pitäis varmaan kokeilla tuota piimää...
mutta onnea! kerro onnistuuko vinkit!
- Eltsu
Päänahkaan auttaa System 4 sarjan tuotteet. Niitä saa parturi/kampaamo liikkeistä. Ainoa mikä mun päänahkaan on auttanut. Hoito täytyy vain tehdä huolellisesti. Kärsin siis myös hiivasyndroomasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371557Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 281194
- 251134