Jos vähän muisteltais nuoruutta, kun ollaan jo niin kamalan vanhoja :=))
Tuli oma nuoruuden aikainen liftaaminen mieleen, kun näin eilen liftarin tiepuolessa. Harvinainen näky nykyään. Onneksi näin on. Maailma kun on aika paljon muuttunut sitten oman nuoruuden.
Muistan kuinka sitä nuorena liftattiin tanssilavalle joka viikonloppu. Tehtiin kesäisin pidempiäkin liftimatkoja.
Kotoa sai kyllä rahat bussilippuun ja tanssilavalippuun, mutta ne rahat laitettiin parempaan tarkoitukseen :=))
Tanssilavalle menttiin pummilla. Esim. jostain aidan takaa, tai joku kaveri maksoi lipun, ja toiset nuoli käsivartensa ja jäljennettiin leima toisten käsivarteen.
Voi sitä nuoruutta. Onko täällä muita liftareita? :=))
Liftarit
22
962
Vastaukset
- näkyy nykyisin.
Liftareita näkyy aika vähän nykyisin, enemmänkin saisi olla, minä ottaisin mielelläni kyytiin kun ajelen pitempiä matkoja yksin. Tosin kyllä minä vähän katsoisin minkänäköinen liftari tienposkessa on ennen kuin pysähtyisin. Viime kesänä otin kaksi tyttöä kyytiin, juteltiin matkan aikana, kyselin heidän liftauskokemuksiaan jne. Olisi kuulemma pari kertaa pitänyt hoitaa korvaus matkasta ns luonnossa mutta olivat selvinneet tilanteesta puhumalla. Tämähän on se liftauksen kielteinen puoli.
Ai niin, kysyit jotakin, no nuorempana tuli tietysti liftattua jonkin verran, enimmäkseen koulumatkoja mutta myös niitä tanssilavareissuja, ihan hyvät muistot niistä on mieleen jäänyt.
Hyvää liftaus- ja autoilukesää kaikille.- Yxitypy
ottaa itse liftaria kyytiin tänä päivänä.
Liftarit suurimmaksi osaksi ovat ulkomaalaisia, joilla on kädessä kyltti, mihin ovat menossa.
Ei kertaakaan onneks tarvinnut maksaa kyytiä luonnossa :=))
Muutamia uhkauksia kyllä tuli, mutta kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti.
Eräs kerta.. jo naimisissa ollessani myöhästyin töistä päästessäni bussista, ja oli kiire hakemaan poikaa päiväkodista.
E ollut muuta mahdollisuutta kun liftata. Matkaa ei ollut kuin 10 kilsaa.
Auto pysähtyi, ja takana oli humalainen mies. Edessä toinen, ja kuski. Olin uhkarokea, ja menin kyytiin, kun kiire oli.
Tää humalainen mies kävi väkivaltaiseksi, ja alkoi repimään multa puseroa päältä. Sanoin kuskille, että jollei pysäytä, niin joutuu vaikeuksiin. Hän jonkun ajan päästä pysäytti, ja tää humalainen pukkas minut autosta tien puoleiseen ojaan.
Siitä sitten puseron kaulus revittynä kävelin seuraavalle bussipysäkille. - Anonyymi
Maahanmuuttaja sanoi ottavansa liftarin mielellään kyytiin varokaa on vaan pillun perään ei mamu pikeesti jymmärrä mikä on liftari varokaa &€#@#€&€@€#&€&&
- typerää puuhaa
näin jälkeenpäin ajatellen. Tyypit rupes lässyttämään joutavaa ja eivät aikoneet pysäyttää siinä missä piti.
Olen aika kipakka, olin silloin ja olen vieläkin...sanoin kuskille että jos et pysäytä, lasautan tämän sateenvarjon tuohon kaverisi päähän pystyyn.
juu...heti paikalla pysähtyi just siihen mihin pitikin!- HTZA
tällaiseen se liftaaminen loppui.
Ei me enää otettu kyytiin kun vähän aikaa, sitten ne aina samat, iloisemmat, tytöt, alkoivat kyllästyttämään.
Niistä tuli sitten, kai, siivoojia, muut tytöt menivät yliopistoon.
Me kyllä naitiin sitten ne siivoojat. Ja avioliitoista tuli onnellisia, tuttuja kun, tavallaan, oltiin.
Muiden avioeroista on sitten luettu lehdistä.
Kiitos vaan vieläkin liftaritytöille, aidoille naisille. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
tällaiseen se liftaaminen loppui.
Ei me enää otettu kyytiin kun vähän aikaa, sitten ne aina samat, iloisemmat, tytöt, alkoivat kyllästyttämään.
Niistä tuli sitten, kai, siivoojia, muut tytöt menivät yliopistoon.
Me kyllä naitiin sitten ne siivoojat. Ja avioliitoista tuli onnellisia, tuttuja kun, tavallaan, oltiin.
Muiden avioeroista on sitten luettu lehdistä.
Kiitos vaan vieläkin liftaritytöille, aidoille naisille.HTZA pakko laittaa tää biisi :=))
http://www.youtube.com/watch?v=w3ttEK0R5kY - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
HTZA pakko laittaa tää biisi :=))
http://www.youtube.com/watch?v=w3ttEK0R5kYyksi jota laulan, ihmeen usein pyydetäänkin.
15 kiloa lisää ja lasit pois.
Siinähän se, HTZA.
Heippa siivoojani! - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
yksi jota laulan, ihmeen usein pyydetäänkin.
15 kiloa lisää ja lasit pois.
Siinähän se, HTZA.
Heippa siivoojani!sitä kuvaa galleriaas ei enää tarvitakaan :=))
Vai siivoojasi. Minähän en kenenkään siivojaks alkais ikinä. Tykkään että mulle siivotaan. Mä vaan naatiskelen elämästä :=))
- pupu puskasta
Ihan normaali liikkumistapa paikasta toiseen nuorena ja melko vaaraton siihen aikaan. Kyllä joskus joku ahdisteli, mutta äärimmäisen harvoin: Ainahan sitä sai valita, kenen kyytiin meni ja kenen ei. Sellaisten vanhojen, liki kolmikymppisten ukkojen kyyti ei kelvannut teini-iässä ollenkaan. Varsinkaan, kun ne olisivat tarjonneet muutakin kuin autokyytiä. En tiedä, miten on nykyään.
Joskus oli joku miespuoleinen kaverikin kyytiä vailla ja kaveria piti auttaa: Tyttö yksin tienposkeen liftaamaan ja kaveri kyytiin, kun auto pysähtyi :)
Säästyneet rahat taisivat mennä tupakkiin ja punkkuun :) En tiedä, oliko se sitten "parempi tarkoitus" kuin bussilippu tai sisäänpääsymaksu. Ai niin. Aidoista pääsi yleensä yli, ali tai sitten jossain oli reikä, josta pääsi livahtamaan :). Ylimennessä jäi joskus housunpersauksesta pala piikkilankaan. Olivat sellaisia viritelleet urheiluhenkisten kiipeilijöiden riesaksi :)
Lippujakin taisin olla myymässä jonain kesänä tanssipaikalle. Sillä konstilla sai mennä ilmaiseksi sisään ihan portin kautta koko kesän :)
Siihen aikaan oli muutakin kuin eläkeläisille tarkoitettuja humpatansseja.- kitikatti
minähän olen ollut nunna tuohon menoon verrattuna:)))
Harvoin edes liftasin, pari pakollista kertaa, kun myöhästyin bussista. - Yxitypy
aika samnlaiset komeukset, kuten minulla :=))
Meitä oli aina kahdesta neljään hengen tyttöporukka.
Yksin en uskaltanut liftata.
Joskus vain yksi jäi liftaamaan (yksin pääsi tietenkin paremmin kyytiin), ja toiset meni johonkin pusikkoon piiloon. Sitten kun auto pysähtyi, muut juoksi piilosta. Joku otti koko porukan kyytiin, ja joku ei :=))
Vanhoiltahan ne kolmikymppiset miehet silloin tuntui :=))
Vanhemmat ihmiset varoittelivat, että rekkojen kyytiin ei kannata mennä, kun rekkamiehet saattavat yrittää vaikka mitä.
Mentiinhän sitä rekkojenkin kyytiin, ja mukavia tyyppejä sattui heistäkin kaikki olemaan :=))
Lavatanssit olivat siihen aikaan hieman erilaisia.
Aika paljon soitettiin rokkia, jota isolla porukalla mentiin. Laitettiin laukkut keskelle, ja niiden ympärillä rokattiin :=)) - Yxitypy
Yxitypy kirjoitti:
aika samnlaiset komeukset, kuten minulla :=))
Meitä oli aina kahdesta neljään hengen tyttöporukka.
Yksin en uskaltanut liftata.
Joskus vain yksi jäi liftaamaan (yksin pääsi tietenkin paremmin kyytiin), ja toiset meni johonkin pusikkoon piiloon. Sitten kun auto pysähtyi, muut juoksi piilosta. Joku otti koko porukan kyytiin, ja joku ei :=))
Vanhoiltahan ne kolmikymppiset miehet silloin tuntui :=))
Vanhemmat ihmiset varoittelivat, että rekkojen kyytiin ei kannata mennä, kun rekkamiehet saattavat yrittää vaikka mitä.
Mentiinhän sitä rekkojenkin kyytiin, ja mukavia tyyppejä sattui heistäkin kaikki olemaan :=))
Lavatanssit olivat siihen aikaan hieman erilaisia.
Aika paljon soitettiin rokkia, jota isolla porukalla mentiin. Laitettiin laukkut keskelle, ja niiden ympärillä rokattiin :=))siis samanlaiset kokemukset :=))
- pupu puskasta
Yxitypy kirjoitti:
siis samanlaiset kokemukset :=))
Siltähän tuo kuulostaa :)
Eipä taitaisi enää jaksaa. - Yxitypy
pupu puskasta kirjoitti:
Siltähän tuo kuulostaa :)
Eipä taitaisi enää jaksaa.Nuorena.. tai nuorempana sitä jaksoi, ja uskalsi.
Ottaiskohan meitä kukaan enää edes kyytiin :=))
Mutta onpahan sitten joskus mummona, kun kiikkustuolissa istutaan, mitä muistella.
Noh.. nytkin jo tässä vähän muistelee :=)) - pupu puskasta
Yxitypy kirjoitti:
Nuorena.. tai nuorempana sitä jaksoi, ja uskalsi.
Ottaiskohan meitä kukaan enää edes kyytiin :=))
Mutta onpahan sitten joskus mummona, kun kiikkustuolissa istutaan, mitä muistella.
Noh.. nytkin jo tässä vähän muistelee :=))Maailma on muuttunut. Otin itsekin myöhemmin kortin saatuani liftareita kyytiin. Ehken liftaisi, jos olisin nuori nyt.
Senaikuiset ystävät vakiintuivat aika nuorina. Ja olivat ihan tyytyväisiä elämäänsä myöhemminkin. Minä en, mutta se onkin jo toinen juttu.
Kyllä se nuoruusaika on aina palannut mieleen näitä nuoruudenystäviä tavatessa. Se oli meille kaikille hyvää aikaa. - Yxitypy
pupu puskasta kirjoitti:
Maailma on muuttunut. Otin itsekin myöhemmin kortin saatuani liftareita kyytiin. Ehken liftaisi, jos olisin nuori nyt.
Senaikuiset ystävät vakiintuivat aika nuorina. Ja olivat ihan tyytyväisiä elämäänsä myöhemminkin. Minä en, mutta se onkin jo toinen juttu.
Kyllä se nuoruusaika on aina palannut mieleen näitä nuoruudenystäviä tavatessa. Se oli meille kaikille hyvää aikaa.Onneksi on oma kortti ja auto, että pääsee lavoille, jos siltä tuntuu :=))
Kivaa aikaa se nuoruus oli. Kivaa aikaahan elää nytkin, mutta sitä nauttii vähän erilaisista asioista :=))
sitä muutoin ois missään käynykkää,jos ei ois liftannu...Tulihan sitä vastaan monesti sellaisiakin,joiden kyydistä sai karata...:(
Enää en uskaltais siihen hommaan lähteä.Nykyään kun sattuu kaikenlaista..- Yxitypy
Sattuihan sitä liftareille joitain pahoja juttuja silloinkin, mutta ei niin useasti ku nykyisin.
- tanssipaikoille
oli se yleisin kulkumuoto 60-luvulla ja silloin liikuttiin laajasti ympäri maakuntaa.
usein oli perillä tuttuja joilta sai kyydin takaisin.
Olipa sellainenkin tapaus joka aina illan päätteeksi kuulutti mikkiin että kuljetus lähtee nyt joka haluaa kyydin kotiin.
Sellaista reilua oli 60-luvun meininki.
NYt ei uskaltaisi liftata edes maitolaiturien väliä.- muistoja jäi
kerran saatiin jopa ambulanssissa kyydin vähän matkaa. Ei ollut kiireellinen kuljetus.
Erään toisen kerran oli peräkoppi täynnä kanoja jne ja hauskaa oli.
Se oli todellista elämysmatkailua! - Yxitypy
liftasin 70-luvun alussa.
Silloin ei ollut enää mainitsemaasi tapaa, mikä ollut hieno juttu.
Eipä taida niitä maitolaitureitakaan enää olla :=))
- Anonyymi
Intissä liftasin, tytöt otti kyytiin useasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449261
- 785792
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414286- 583804
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553536Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313399- 472618
- 342162
- 401950