savonlinnan okl:än sivuaineista?

laurakaisa

heippa. olen aloittelemassa syksyllä (luokanopettaja) opintoja, ja olisin kysellyt että missä vaiheessa okl:ässä valitaan sivuaineet? savonlinnassa pitäisi opinto-oppaan mukaan olla liikunta? se mm. kiinnostaisi minua.. vai onko se joensuussa? milloin se valitaan? entäs voiko kileten opintoja valita, vai eksyykö liian kauan omasta alasta?

4

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitaan

      Sivuaineet alkavat kolmantena vuonna ja valinnat tehdään toisen vuoden aikana (periaate on se, että kaksi ekaa vuotta opiskellaan kasvatustiedettä ja kieliopinnot, kaksi seuraavaa vuotta sivuaineita ja viimeinen vuosi tutkimuksen tekoa). Liikuntaa voi opiskella, mutta liikunnanopettajan pätevyyttä siitä ei saa. Kielten opiskelu voi olla todella vaikeaa, kun ryhmiä voi olla mahdotonta saada aikaiseksi (harva valitsee niitä sivuaineeksi). Sivuaineena kielet eivät tietysti ole ollenkaan huono valinta.

      t. Savonlinnasta valimistunut

      • laurakaisa

        eikös jossain pysty opiskelemaan tuon liikunnan aineenopettajan kelpoisuuden (aineopinnot)? siis tarkoitan muualla kuin jyväskylässä.. olisiko ollut kajaani tms? sinne pitää ilmeisesti hakea erikseen? tiedätkö asiasta jotain, olen kiitollinen tiedosta. minkälainen meininki on savonlinnassa muuten? tykkäsitkö opiskelusta siellä?


      • edellinen
        laurakaisa kirjoitti:

        eikös jossain pysty opiskelemaan tuon liikunnan aineenopettajan kelpoisuuden (aineopinnot)? siis tarkoitan muualla kuin jyväskylässä.. olisiko ollut kajaani tms? sinne pitää ilmeisesti hakea erikseen? tiedätkö asiasta jotain, olen kiitollinen tiedosta. minkälainen meininki on savonlinnassa muuten? tykkäsitkö opiskelusta siellä?

        Kajaanissa näin oli. En tiedä onko vieläkin. Siellä tehtiin/tehdään yhteistyötä nimenomaan Jyväskylän liikuntatieteellisen kanssa, ja sielläkin liikunnan opinnot suoritetaan Jyväskylään. Erikseen pitää hakea.

        Mitäs Savonlinnassa? Eipä ollut juurikaan valittamista opiskelussa. Tietysti vähänlaisesti noita opiskelumahdollisuuksia (sivuaineita yms.), kun on pieni filiaali. Pienen laitoksen etu on kuitenkin se, että on helppo lähestyä proffia, tutustuu paremmin ihmisiin ja on muutenkin jollain tapaa ihmisläheisempää touhua. Ihan riittävästä vapaa-ajan aktiviteetteja oli myös opiskelijoiden kesken ja lisää toimintaa järjestettiin kavereiden kesken.


      • mielelläni
        laurakaisa kirjoitti:

        eikös jossain pysty opiskelemaan tuon liikunnan aineenopettajan kelpoisuuden (aineopinnot)? siis tarkoitan muualla kuin jyväskylässä.. olisiko ollut kajaani tms? sinne pitää ilmeisesti hakea erikseen? tiedätkö asiasta jotain, olen kiitollinen tiedosta. minkälainen meininki on savonlinnassa muuten? tykkäsitkö opiskelusta siellä?

        Minäkin mielelläni kuulisin kokemuksia opiskelusta Savonlinnan okl:ssä. Itse olen suuntaamassa myös kyseiseen opinahjoon syksyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe