Hiukan naurettavaa, että paljonko IMDB:n käyttäjät ovat antaneet pisteitä. Samoin myös kriitikot
Batman parempi kuin mm..
8
1272
Vastaukset
- Veteranfan
Turunsanomien arvostettu kriitikko Tapani Maskula antaa Yön Ritari elokuvalle luultavasti vain yhden tähden,tai korkeintaan kaksi tähteä. 95.prosentin todennäköisyydellä näin tulee käymään.
- Odotan innolla myös..
Odotan myös innolla Maskulan tuomiota. Miehellä tuntuu olevan lähes patologinen viha kaikkia amerikkalaisia isoja studioelokuvia kohtaan.
Toisaalta, Maskula on joskus myös yllättänyt. Muistelen että häneltä on tullut hyviäkin arvosteluja joillekin suurille "spektaakkelielokuville".
Ja jos elokuva ON oikeasti hyvä, ehkä Maskulakin sen näkee.
Joten veikkaanpa että vähintään kolme tähteä tulee, ehkä neljäkin.
Maskulan kanssa olen muuten joskus ollut jopa samaa mieltä; esim. aivan loistavalle Happiness-leffalle hän antoi viisi tähteä! Maskula on ainoa syy miksi siedän turkulaisia.
Tapani Maskulaa arvostellessa turhan helposti kiinnittyy huomio ainoastaan pisteytykseen, ei itse arvosteluun.
Mies osaa arvostella varmalla kädellä ja ammattitaidolla - sen kai jokainen myöntää!
Hän kykenee analysoimaan elokuvaa nerokkaallakin tavalla riisuen siitä kaiken turhan keskittyäkseen itse olennaiseen, eli siihen mitä tuolla elokuvaksi kutsutulla taidemuodolla on katsojalleen annettavana.
Joten on turha odottaa sieluttomien, mauttomien ja laskelmoitujen Hollywoodin liukuhihnatuotannon tuotosten tekevän häneen juurikaan vaikutusta - viihde-elokuvakriitikoita on jo ihan tarpeeksi, joten sietäkäämme tuota äksyä vanhaa herraa jolle elokuva on taidemuoto, ei popcornin myynninedistämiskeino.:)
Niin kauan kuin on huonoja elokuvia on tilaus M:lle, ja niin kauan kuin on hyviä elokuvia on tilaus M:lle.
Ja paras Batman on yhä se 60-luvun camp-homostelu.:D
Nyt aion katsoa Godardin Le Petit Soldatin, uudelleen, tällä viikolla.
Godardin Le Petit Soldat *****
- 10 tähteä
näkemättä koko leffaa.
- Tadzio de Santis
En nyt tuosta lotrista niin kauheasti perustanut varsinkaan elokuvana, mutta että 2-ulotteinen sarjakuvaelokuva menee kummisetä kakkosen edelle?
Ei alle kolmikymppisiä television, elokuvien tai internetin ääreen...- Lapin mies
No minun on pakko todeta että kyllä tämä menee kummisetä 2:n edelle. Minusta koko kummisetä trilogia on niin ylihypetettyä että HUH HUH. Niin pitkäveteisiä elokuvia että hirvittää. Mukaan lukien 2.
Tosin ei tämä uusin Batmankään kyllä kaikkien aikojen paras elokuva ole kuten IMDB antaa ymmärtää. Todella hyvä toimintaelokuva ja pitkästä aikaa paras, ellei jopa kaikkien aikojen paras supersankarielokuva, mutta elokuvassa on silti vikansa. Elokuva on suhteellisen pitkä, juonessa on paljon TODELLA SUURIA aukkoja ja epäloogisuuksia, mutta missä elokuvassa niitä ei ole. Elokuva myös jättää auki todella paljon kysymyksiä.
Ledgerin suoritusta ei ole turhaan kehuttu. Menee oikeasti kärkeen elokuvapahisten listalla ohi Hannibal Lecterin. Jokerille tosin olisi voinut antaa enemmän tilaa elokuvassa. Hieman samaan tapaan kun Spiderman 3:ssa tässä nyt yritettiin ehkä kertoa liian monta tarinaa yhtä aikaa ja esitellä se turha toinen pahis mukaan.
- IMBD erehdyttää
Kävin katsomassa uusimman Batmanin. Sitä oli tosiaan kehuttu ennakolta taivaisiin, mutta laskin odotukset ennenkuin menin katsomaan.
Toimintaelokuvana menee ehkä ranking 10:een, muttei vie kärkisijaa niin hienoilta elokuvilta kuten mm. Shawshank. LOTR taas on täysin omassa sarjassaan, täysin päätöntä verrata näitä tekeleitä.
Ylimainostusta hieman ilmassa. Miespuolisiin tehoaa enemmän, ilmassa vahvasti testosteronia ja mukana taitavaa dialogia.
Roolisuoritukset ovat hienoja, mutta kokonaisuutena jättää olon hieman tyhjäksi. Tästä taas opimme IMBD:n tapauksessakin, ettei eri genrejen elokuvia pitäisi missään tapauksessa arvostella samaan listaan, se on rikos.
Itse pidän mm. Matrix-elokuvaa paljon onnistuneempana kuin Dark Knightiä, joka on toimintaelokuvana ihan onnistunut muttei herättänyt jälkeepäin suuria tunteita.
Katsottava, muttei järisyttävä. Siksi en täysin ymmärrä IMBD:n hypetystä. Mutta saapahan elokuva tässä aika paljon mainosta, joten raha taatusti virtaa.
Dark Knight on nimensä mukaisesti synkkä elokuva. Ehkä tuo synkkyys vetoaa meihin, sillä juonessa pureudutaan ihmisen pimeisiin puoliin.
Toisaalta ihmisen pimeät puolet ovat tämän ajan elokuvissa hyvinkin käsitelty aihe.
Batmaneista paras. Itse antaisin pisteitä 8,5. - Kasper69
Minulla on epäilyksiä, jos kaikki pitää samasta. Silti elokuvan mehustus ja täydet tähdet arvosteluissa saivat menemään katsomaan leffan. IMDB antoi ymmärtää, että kyseessä on klassikko, mutta Battis olikin isolla rahalla tehty Hollywood kolistelu ilman minkäänlaista hahmojen taustojen kartoitusta. Gotham city olikin New York tai joku vastaava tavis suurkaupunki. Elokuvan "taika" oli tipotiessään. Filmille oli tarttunut vain maaninen testosteroiini ryöpytys. Koska mystisyys ja maagisuus puuttui täysin, kyseessä oli mielestäni ennemminkin tavallinen action-leffa, kuin batman -leffa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743850Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1873100Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472966Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572461Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632260- 1601880
- 781575
- 331485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391372