joo eli 31.7 olis tarkotus lähteä vaeltamaan tuo kyseinen reitti :D viime hetken vinkkejä otetaan vastaan :D
Hetta-Pallas
12
3319
Vastaukset
- vaeltaessa
Itse olen huomannut tärkeäksi sen, ettei ota mukaan mitään ylimääräistä. Mitä kevyempi rinkka sen kevyempi mieli.
- mahtavaa vaellusta!
Hetta-Pallas on mahtava reitti, maisemat on upeat! Älä tosiaan ota kuin tarpeellinen mukaan, näin rinkan paino pysyy kohtuullisena. Reitti on hyvin merkitty, joten sen suhteen ei tule ongelmia. Varaudu säähän joka voi muuttua hyvinkin äkkiä, niin ja pohjoisessa on ollut nyt jo kylmiä öitä. Ei muuta kun vaeltamaaan sitten, ite menin taas kerran kyseiselle reitille tuolla elokuun puolella ja innolla on ootellaan:)
- reissun
jälkeen ystävällisesti kommentoida edellisessäkin ketjussa kyseltyä alueen sääski tilannetta. Itse lähdössä reitille 9.8.
Hyvää reissua ja nauttikaahan luonnosta ja hiljaisuudesta!- annasi
Nyt on reissu takana :D en tiedä onko tästä enää mitää hyötyä jos huomenna jo lähden vaeltamaan, mutta tunturissa ei ollut itikoita, koska pieni tuuli siellä käy koko ajan. Hetassa saattaa kyllä olla aika reilustikin mutta ei reitillä.pipo ja hanskat kannattaa sit ottaa mukaan meinaa siellä on kylmä!
- reissu oli
annasi kirjoitti:
Nyt on reissu takana :D en tiedä onko tästä enää mitää hyötyä jos huomenna jo lähden vaeltamaan, mutta tunturissa ei ollut itikoita, koska pieni tuuli siellä käy koko ajan. Hetassa saattaa kyllä olla aika reilustikin mutta ei reitillä.pipo ja hanskat kannattaa sit ottaa mukaan meinaa siellä on kylmä!
Reissu tehtiin ja mukavaa oli. Eipä pahemmin itikat kiusanneet, kiitos tuulisen sään. Kuten mainitsitkin. Aurinko paisteli melkein koko retken, ei siis kastuttu. Ensi vuonna retkikohteeksi Kevo tai Halti, tämä oli mukavaa lämmittelyä. :)
- annasi
reissu oli kirjoitti:
Reissu tehtiin ja mukavaa oli. Eipä pahemmin itikat kiusanneet, kiitos tuulisen sään. Kuten mainitsitkin. Aurinko paisteli melkein koko retken, ei siis kastuttu. Ensi vuonna retkikohteeksi Kevo tai Halti, tämä oli mukavaa lämmittelyä. :)
Mekin lähetään ens vuonna Kevolle, sit sitä seuraavana Karhunkierrokselle ja kolmen vuoden päästä sitten Haltin huiputukseen :D kuinka kauan muuten vaelsitte Hetta-Pallas reittiä?
- kesti
annasi kirjoitti:
Mekin lähetään ens vuonna Kevolle, sit sitä seuraavana Karhunkierrokselle ja kolmen vuoden päästä sitten Haltin huiputukseen :D kuinka kauan muuten vaelsitte Hetta-Pallas reittiä?
Moi.
Käveltiin rauhakseen, maisemista nauttien. Lähdettiin marssiin lauantaina noin 12:30, eli hetikohta kun Kolarin asemalta oltiin Pallakselle ajeltu. Ensimmäinen yö Nammalakurussa (n.13km), toinen yö Hannukurussa (n.14km)ja kolmas yö Pyhäkerossa (n.22km) ja tiistai aamuna 6 km aamujumppa Hettaan. Kaikkineen aikaa meni aika tasan 70 h. Mentiin siis matka vähän niinkuin "väärinpäin", Pallas-Hetta. Näin meille suositeltiin, olisko vähän kevyempi loppuakohden näin päin. Ainakin pääsi heti alusta mahtaviin maisemiin eli itse asiaan. Molempi parempi, makuasia.
- oletko vaeltanut ennen
kait sinä nyt kävellä osaat?
- annasi
Ihan vois sitten asiallisesti vastata.. kyllä mä kuule kävellä osaan, mut tunturiin kun lähtee ni se saattaa olla vähän eri asia vaeltaa ku jossain joen varressa. juu kyl mä voin laittaa sitä sääski tilannetta, jos muistan, niin ja tuun kotiin lapin reissulta vasta sillon 8.8 että onko siitä sit enää mitään hyötyä?
- myöhään
annasi kirjoitti:
Ihan vois sitten asiallisesti vastata.. kyllä mä kuule kävellä osaan, mut tunturiin kun lähtee ni se saattaa olla vähän eri asia vaeltaa ku jossain joen varressa. juu kyl mä voin laittaa sitä sääski tilannetta, jos muistan, niin ja tuun kotiin lapin reissulta vasta sillon 8.8 että onko siitä sit enää mitään hyötyä?
Ko. viikonloppuna pitäis kans lähteä. Ei ne sääsket reissua peru mutta olis kiva tietää mitä odotettavissa..
- mukaan
Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin niin älä ota mitään ylimääräistä mukaan, vain tarpeellisin. Liian painava rinkka ei ole kiva.. Pipo, hanskat ja kaulurikin on hyvä olla mukana vaikka kesä onkin, nimittäin siellä voi olla välillä aika kylmäkin. Jos kärsit kovasti hyttysistä niin myrkkyä ja säskihuppu mukaan, sillä paikoitellen tuolla välillä oli todella runsaasti sääskiä, etenkin metsäosuuksilla. Energiapitoista ruokaa paljon. Nälässä väsyttää ja kiukuttaa. Kannattaa myös juoda paljon. Jotain mobilatia tai ice poweriakin suosittelisin ottaan mukaan jos :) jalat puutuu. Niin ja tietty hyvät sisäänajetut varrelliset vaelluskengät. Suosittelisin myös ottamaan mukaan kävelysauvat jos tykkää. Auttavat kummasti. Siinä nyt jotain vinkkejä ;) Hyvää matkaa!
- annasi
siinä olikin onneks asiallista kommenttii :D viel pari päivää ja sit lähtö edes :D viel sen verran kysyisin ruuista, et onko meetvursti ja sulatejuusto sellaset mitkä säilyy ? kun niitä ei tol tunturis kylmään saa.. kun noita mitä oon lukenu netist ni sais sellasen käsityksen et säilyy ? :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384350Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3382184Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481881- 1071800
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571449Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4821343Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316