Hetta-Pallas

annasi

joo eli 31.7 olis tarkotus lähteä vaeltamaan tuo kyseinen reitti :D viime hetken vinkkejä otetaan vastaan :D

12

3270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeltaessa

      Itse olen huomannut tärkeäksi sen, ettei ota mukaan mitään ylimääräistä. Mitä kevyempi rinkka sen kevyempi mieli.

      • mahtavaa vaellusta!

        Hetta-Pallas on mahtava reitti, maisemat on upeat! Älä tosiaan ota kuin tarpeellinen mukaan, näin rinkan paino pysyy kohtuullisena. Reitti on hyvin merkitty, joten sen suhteen ei tule ongelmia. Varaudu säähän joka voi muuttua hyvinkin äkkiä, niin ja pohjoisessa on ollut nyt jo kylmiä öitä. Ei muuta kun vaeltamaaan sitten, ite menin taas kerran kyseiselle reitille tuolla elokuun puolella ja innolla on ootellaan:)


    • reissun

      jälkeen ystävällisesti kommentoida edellisessäkin ketjussa kyseltyä alueen sääski tilannetta. Itse lähdössä reitille 9.8.
      Hyvää reissua ja nauttikaahan luonnosta ja hiljaisuudesta!

      • annasi

        Nyt on reissu takana :D en tiedä onko tästä enää mitää hyötyä jos huomenna jo lähden vaeltamaan, mutta tunturissa ei ollut itikoita, koska pieni tuuli siellä käy koko ajan. Hetassa saattaa kyllä olla aika reilustikin mutta ei reitillä.pipo ja hanskat kannattaa sit ottaa mukaan meinaa siellä on kylmä!


      • reissu oli
        annasi kirjoitti:

        Nyt on reissu takana :D en tiedä onko tästä enää mitää hyötyä jos huomenna jo lähden vaeltamaan, mutta tunturissa ei ollut itikoita, koska pieni tuuli siellä käy koko ajan. Hetassa saattaa kyllä olla aika reilustikin mutta ei reitillä.pipo ja hanskat kannattaa sit ottaa mukaan meinaa siellä on kylmä!

        Reissu tehtiin ja mukavaa oli. Eipä pahemmin itikat kiusanneet, kiitos tuulisen sään. Kuten mainitsitkin. Aurinko paisteli melkein koko retken, ei siis kastuttu. Ensi vuonna retkikohteeksi Kevo tai Halti, tämä oli mukavaa lämmittelyä. :)


      • annasi
        reissu oli kirjoitti:

        Reissu tehtiin ja mukavaa oli. Eipä pahemmin itikat kiusanneet, kiitos tuulisen sään. Kuten mainitsitkin. Aurinko paisteli melkein koko retken, ei siis kastuttu. Ensi vuonna retkikohteeksi Kevo tai Halti, tämä oli mukavaa lämmittelyä. :)

        Mekin lähetään ens vuonna Kevolle, sit sitä seuraavana Karhunkierrokselle ja kolmen vuoden päästä sitten Haltin huiputukseen :D kuinka kauan muuten vaelsitte Hetta-Pallas reittiä?


      • kesti
        annasi kirjoitti:

        Mekin lähetään ens vuonna Kevolle, sit sitä seuraavana Karhunkierrokselle ja kolmen vuoden päästä sitten Haltin huiputukseen :D kuinka kauan muuten vaelsitte Hetta-Pallas reittiä?

        Moi.
        Käveltiin rauhakseen, maisemista nauttien. Lähdettiin marssiin lauantaina noin 12:30, eli hetikohta kun Kolarin asemalta oltiin Pallakselle ajeltu. Ensimmäinen yö Nammalakurussa (n.13km), toinen yö Hannukurussa (n.14km)ja kolmas yö Pyhäkerossa (n.22km) ja tiistai aamuna 6 km aamujumppa Hettaan. Kaikkineen aikaa meni aika tasan 70 h. Mentiin siis matka vähän niinkuin "väärinpäin", Pallas-Hetta. Näin meille suositeltiin, olisko vähän kevyempi loppuakohden näin päin. Ainakin pääsi heti alusta mahtaviin maisemiin eli itse asiaan. Molempi parempi, makuasia.


    • oletko vaeltanut ennen

      kait sinä nyt kävellä osaat?

      • annasi

        Ihan vois sitten asiallisesti vastata.. kyllä mä kuule kävellä osaan, mut tunturiin kun lähtee ni se saattaa olla vähän eri asia vaeltaa ku jossain joen varressa. juu kyl mä voin laittaa sitä sääski tilannetta, jos muistan, niin ja tuun kotiin lapin reissulta vasta sillon 8.8 että onko siitä sit enää mitään hyötyä?


      • myöhään
        annasi kirjoitti:

        Ihan vois sitten asiallisesti vastata.. kyllä mä kuule kävellä osaan, mut tunturiin kun lähtee ni se saattaa olla vähän eri asia vaeltaa ku jossain joen varressa. juu kyl mä voin laittaa sitä sääski tilannetta, jos muistan, niin ja tuun kotiin lapin reissulta vasta sillon 8.8 että onko siitä sit enää mitään hyötyä?

        Ko. viikonloppuna pitäis kans lähteä. Ei ne sääsket reissua peru mutta olis kiva tietää mitä odotettavissa..


    • mukaan

      Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin niin älä ota mitään ylimääräistä mukaan, vain tarpeellisin. Liian painava rinkka ei ole kiva.. Pipo, hanskat ja kaulurikin on hyvä olla mukana vaikka kesä onkin, nimittäin siellä voi olla välillä aika kylmäkin. Jos kärsit kovasti hyttysistä niin myrkkyä ja säskihuppu mukaan, sillä paikoitellen tuolla välillä oli todella runsaasti sääskiä, etenkin metsäosuuksilla. Energiapitoista ruokaa paljon. Nälässä väsyttää ja kiukuttaa. Kannattaa myös juoda paljon. Jotain mobilatia tai ice poweriakin suosittelisin ottaan mukaan jos :) jalat puutuu. Niin ja tietty hyvät sisäänajetut varrelliset vaelluskengät. Suosittelisin myös ottamaan mukaan kävelysauvat jos tykkää. Auttavat kummasti. Siinä nyt jotain vinkkejä ;) Hyvää matkaa!

      • annasi

        siinä olikin onneks asiallista kommenttii :D viel pari päivää ja sit lähtö edes :D viel sen verran kysyisin ruuista, et onko meetvursti ja sulatejuusto sellaset mitkä säilyy ? kun niitä ei tol tunturis kylmään saa.. kun noita mitä oon lukenu netist ni sais sellasen käsityksen et säilyy ? :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe