Rakastaja rapu

Minä itte

Rapu rakastajana on hyvä.
Se joka ei sitä osaa arvostaa,
menettää paljon ravun rakkaudesta.
Sillä rapu rakastaa omiaan ja pitää
heistä hyvää huolta.
Rapu ei siedä epäjärjestystä rakaudessakaan
se on kuin punainen vaate hänelle jos näin
voisi luonehtia.
Ravun täytyy saada rakastaa ja pitää huolta
toisista,jos tämä asia järkkyy,vetäytyy rapu
kuoreensa odottamaan että hän löytäisi
vertaisensa sielukumpaninsa.

20

7543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leijonatar

      Rapu ei nimenomaan kestä, että kumppani on hänen vertaisensa, vaan kumppanin täytyy olla häntä "huonompi", että hänellä on syy paapoa ja se korostaa hänen itsetuntoa

      • Tuuletar

        Nyt kyllä Jellona osui naulankantaan. Jos haluaa tasavertaisen kumppanin, niin älä ihmeessä ota rapu-miestä. Rapu mies ei vaan kestä sitä, että nainen käyttää aivojaan ja ei ole tarvitta joka asiasta kysyä lupaa ja neuvoa. Miehisyys saa aivan kamalan kolhun ja sitten suhteessa ei pelaa mikään.


      • *huokaus*
        Tuuletar kirjoitti:

        Nyt kyllä Jellona osui naulankantaan. Jos haluaa tasavertaisen kumppanin, niin älä ihmeessä ota rapu-miestä. Rapu mies ei vaan kestä sitä, että nainen käyttää aivojaan ja ei ole tarvitta joka asiasta kysyä lupaa ja neuvoa. Miehisyys saa aivan kamalan kolhun ja sitten suhteessa ei pelaa mikään.

        Juu ole hyvä ja ota vaan silla kannalla ja kaada kaikki ravut saman tien(?)


      • rapu

        Ravulle Rakkaus ja Rakastelu menevät käsi kädessä.Pelkkä housut pois ja hoitoon ei ole mitään..Joka sen tajuaa ja siihen uskaltaa antautua kokee jotain joka ei unohdu..Rapu tyydyttää naisensa jokaisen aistimuksen ensin ja vasta lopuksi itsensä..vakka saakin kumppanin tunteista oman osansa..


      • Tuuletar
        *huokaus* kirjoitti:

        Juu ole hyvä ja ota vaan silla kannalla ja kaada kaikki ravut saman tien(?)

        Uskoisin tuntevani tämän "oman" rapuni suht hyvin. Ja mitä näitä muita kirjoituksia seuraa, niin hyvin samallaisia tapauksia monet. Ollakko vai eikö olla, aina jalka oven välissä,erolla uhkailua, välillä taas Niin hempeetä, kunnes taas jääkausi, kiukuttelua kuin pienet lapset,valtataistelua, omistamista,oma napa paras napa. Sääli, sinäänsä, mutta voihan sitä elämäänsä noinkin elää. Siis jokainen tyylillään.


      • ravuista
        Tuuletar kirjoitti:

        Uskoisin tuntevani tämän "oman" rapuni suht hyvin. Ja mitä näitä muita kirjoituksia seuraa, niin hyvin samallaisia tapauksia monet. Ollakko vai eikö olla, aina jalka oven välissä,erolla uhkailua, välillä taas Niin hempeetä, kunnes taas jääkausi, kiukuttelua kuin pienet lapset,valtataistelua, omistamista,oma napa paras napa. Sääli, sinäänsä, mutta voihan sitä elämäänsä noinkin elää. Siis jokainen tyylillään.

        Tunnen useita (seurustellut) rapunaisia ja olen samaa mieltä: rapu ei nimenomaan kestä, että kumppani on hänen vertaisensa, vaan kumppanin täytyy olla häntä "huonompi", että hänellä on syy paapoa ja se korostaa hänen itsetuntoa. Valehtelua kirkkain silmin, ollakko vai eikö olla, aina jalka oven välissä,erolla uhkailua, pettämistä, välillä taas Niin Hempeetä, kunnes taas jääkausi. On niin mukamas intiutioinen ihminen että (hassua että kaikilla tuntemillani ravuilla juuri intuitio on pettänyt pahiten). Oma napa paras napa, muista viis. Esitetään kyllä NIIIIN empaattista että. Ja kaikki nimenomaan pelkkää näyttelemistä. Mutta tyylillään jokainen, myös ravut.


    • todettu tuokin

      Rapu viihtyy kuoressaan enemmän kuin "rakastamiensa" ihmisten luona.
      Tänään menee hyvin, huomenna saat odottaa toisenlaisen "ravun", joka ei tiedä mihin suuntaan suunnistaa. Jos haikaillen elämänsä
      elää hiin eipä siltä voi paljon odotaakaan, ja rapu haikailee ja viihtyy panssarinsa sisällä
      avautumatta varmaankaan kenellekään kuin pintapuolisesti. Joten; emmi sinä rapu -
      minä sillä aikaa vaikka lemmin :))

      • anonyymi ihminen

        vastaakin näin kelle on säveltänyt jotain oikein lämpimää.


    • kaljaasi1

      Olet täysin oikeassa... näin se menee...
      45 vuotta ei voi olla väärässä....
      se on meillä luonteen piirre...
      Nauttikaamme siitä!
      Muut ei osaa rakastaa, niinkuin rapu osaa...
      Ps. kokemusta on....

      • kuoren sisällä

        Rapu ei osaa näyttää tunteitaan kuin sanoissa, teot puhuvat toista kieltä. Tänään puhuu rakkauden sanoilla, huomenna jo sulkeutuu kuoreensa ja kurkkii aidan taa,
        jos sieltä löytyisi jotakin elämää suurempaa - kovin on häilyväinen tyyppi.
        Toivottavasti löytyy toisenlaisiakin rapuja.
        Sanottakoon kuitenkin, että mitä rapuja tunnen, kaikilla on tuo kuoreensa sulkeutuminen näkyvä piirre, samoin omaan itseensä käpertyminen, jos asiat ei suju oman mielensä mukaisesti. Toki niitä hyviäkin puolia löytyy. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, pitää vain oppia elämään itsensä ja muiden kanssa, sopeutuminen on vain joskus ylitsepääsemätöntä, ainakin rasittavaa.


    • Ailemayu

      En itse kyllä kuulu tähän sakkiin, jossa rakkaus ja seksi kulkevat käsi kädessä. Seksi on seksiä, ja rakkaus on rakkautta, ja sillä siisti. Yhden illan jutut ei ole mikään ongelma, varsinkaan kännispäiten.

      Kovin nyt yleistetään tuota kuoreensa vetäytymistä. Olen itse Rapu, ja omaan ystäväpiiriini ei kuulu kuin yksi toinen Rapu (muuten Oinaita, Vesimiehiä, Jousimiehiä, jne.), etten osaa sanoa - hän on perusluonteeltaan muutenkin melko ujo muiden ihmisten suhteen. Itse en kyllä tietääkseni vetäydy kuoreeni, sanon, jos on jotain sanottavaa, muuten pidän turpani tukossa, enkä kommentoi asiaan sen kummemmin - kuten mielestäni kuuluukin, sillä turhasta riiteleminen ei johda yhtään mihinkään. Rakkauselämässä olen hyvinkin menoa kaipaava ja rempseä, en tykkää istuskella minkään takkatulen ääressä, niin kuin yleensä Ravuista väitetään. Osaan myös ottaa kritiikin hyvin vastaan (olen ollut koulukiusattu vuosia), kunhan se ilmaistaan asiallisesti ja aikuismaisesti. Perusluonteeltani olen valitettavan antisosiaalinen, kuten myös paras ystäväni Vaaka, sillä olemme tottuneet jäämään keskenämme, kun muut kaverit ovat pettäneet meidät. Ja vielä Leijonatariin viitaten, että itseäni ainakin inhottaa "huonompi" kumppani. Haluan olla omastani ylpeä, ja mikään mammanpoika ei sytytä. Nimim. Kokemusta on.

      Testien mukaan olen luonteeltani kuulemma muutenkin enemmän Oinas tai Kaksonen, kuin Rapu.

      Että niin. Ehkä teidän kokemuksenne Ravuista on ollut negatiivisia - en minäkään varmaan toisen kanssa tulisi toimeen, kun näytän muutenkin viihtyvän enemmän tuli- ja ilmamerkkisten kanssa, mutta ylipäänsä on mielestäni naurettavaa tuomita (ihan missä tahansa muussakin asiassa) joku sen perusteella, missä merkeissä se on syntynyt... siis niinko hello?

      Olen aina luullut, että horoskoopit on lähinnä omaksi iloksi, mutta näköjään jotkut on ottaneet siitä kauhean sydämenasian osoitella sormella. Kuulostaa aika rasistiselta minusta, mutta mikäs siinä, jos olette. Ei se meikäläisen napaa sen kummemmin kaiva, paitsi siinä mielessä kyllä, että saatan räjähtää nauruun seuraavan kerran, kun minut tuomitaan asiasta, jonka määräytymiseen en ole itse mahtanut yhtään mitään. Pitäisi varmaan kirota Oinas-äitini kesäkuun lipsautuksesta, haha.

      • Leijonatar

        Minulla on akateeminen koulutus ja hyvä työpaikka. Minut rapumies vaihtoi ex-avopuolisoonsa, joka on hieman juoppo ja työtön, ei lue mitään, ei harrasta mitään. Olen jutellut muutaman ihmisen kanssa, jotka tuntevat tämän rapumiehen ja heidän kommentti oli, että ilmeisesti tämä rapumies ei kestä vahvaa ja itsenäistä naista, vaan hänellä täytyy olla itseään alemmalla tasolla oleva kumppani, jota hän voi "hoivata"


      • Ailemayu
        Leijonatar kirjoitti:

        Minulla on akateeminen koulutus ja hyvä työpaikka. Minut rapumies vaihtoi ex-avopuolisoonsa, joka on hieman juoppo ja työtön, ei lue mitään, ei harrasta mitään. Olen jutellut muutaman ihmisen kanssa, jotka tuntevat tämän rapumiehen ja heidän kommentti oli, että ilmeisesti tämä rapumies ei kestä vahvaa ja itsenäistä naista, vaan hänellä täytyy olla itseään alemmalla tasolla oleva kumppani, jota hän voi "hoivata"

        Omat kokemukseni parista rapumiehestä ovat muistaakseni olleet aika negatiivisia, mutta jos kerran paras kumppanivaihtoehto meikäläiselle on tähän mennessä edelleen ollut Jousimies, ehkä se kertoo jotain, että aina ei ne horoskoopit pidä paikkaansa.

        Ikävää, että tämä mies teki valintansa noin. Mutta jos naikkonen on kerran tuota luokkaa, niin eiköhän se rapumies siitä itse pahiten kärsi. Voi pinna pikku hiljaa palaa, ellei mies sitten itse ole samanlainen pohjimmiltaan. =)


      • kunnon nainen
        Leijonatar kirjoitti:

        Minulla on akateeminen koulutus ja hyvä työpaikka. Minut rapumies vaihtoi ex-avopuolisoonsa, joka on hieman juoppo ja työtön, ei lue mitään, ei harrasta mitään. Olen jutellut muutaman ihmisen kanssa, jotka tuntevat tämän rapumiehen ja heidän kommentti oli, että ilmeisesti tämä rapumies ei kestä vahvaa ja itsenäistä naista, vaan hänellä täytyy olla itseään alemmalla tasolla oleva kumppani, jota hän voi "hoivata"

        Ei uskalla rapumies kanssani kunnon parisuhteeseen, kaikenlaiseen säätämiseen käyttää kyllä aikaa. En jaksa enää jatkaa moista venkoilua.

        Tunteita hänellä kyllä on minua kohtaan, mutta taitaa pelätä niitä, ..tai sitten sitä, että olen monien mielestä kunnon "saalis"; hyvä työpaikka, kunnostaan huolehtiva ja muutenkin asiallinen ..sekä sosiaalinen.

        Mikä minua sitten rapumiehessä kiehtoo, varsinkin sellaisessa, joka ei kykene sitoutumaan suhteeseen kanssani..? Ei vissiin enää mikään, haluan miehen, joka arvostaa minua sellaisena kuin olen.

        Rapumies tuntuu aina jauhavan itsestään...


    • PuhdasSielu32

      Sinun tekstisi oli hyvä kuvaus ravusta. Olen seurustellut monen miehen kanssa ja käynyt erittäin monilla treffeillä, mutta en ole tavannut ketään rapu miehen kaltaista. Tapaamani rapu (nouseva vaaka) on erittäin kehittynyt yksilö. Hänestä löytyy määrätietoinen, oman arvonsa tietävä mies, jolla on elämän perusasiat erinomaisesti kunnossa. Hän on voimakkaasti mies ja se vetovoima tihkuu hänen koko olemuksestaan. Rakastajana hän on täysi kymppi. Hänelle on kaikki kaikessa, että nainen nauttii. En ole aiemmin tavannutkaan miestä, joka pystyy olemaan yhtäjaksoisesti yhdynnässä ihan kuinka kauan vaan. Rapu mies haluaa olla syvästi naisensa kanssa. Yhdyntä saattaa kestää tunnin tai kaksi. Rapu mieheni rakastaa sydämellään, joten potenssikin on aivan toista luokkaa kuin miehillä, jotka eivät tiedä rakkaudesta mitään.. sen kuin panevat kaikkea minkä kiinni saavat.

      Rapu mieheni on hellä, kosketteleva, rakastava, syvällinen keskustelija, rehellinen, huumorintajuinen, elämänmyönteinen, uskollinen, antelias.. en osaa oikein löytää hänestä mitään negatiivista. Minun rapu mieheni joutuu joskus tunteiden valtaan, mutta näen senkin vain rakastettavana ominaisuutena. Hänen herkkyytensä ja rakkauden tarpeensa tekee hänestä hyvin puoleensa vetävän. Rapu miehessä yhdistyy kaikki mitä voin ikinä miehessä toivoa.

      Olen tottunut, että rapu voi vetäytyä toisinaan kuoreensa miettimään asioita. Annan hänen tehdä niin..kyllä hän sieltä taas kohta tulee pois. Rapu mies tarvitsee kumppanikseen oikeanlaisen naisen, jotta hänen parhaat puolensa heräisivät kukoistukseensa. Kun oikeat merkit kohtaavat, niin kumppanit voivat saada toisistaan parhaat puolet esiin. Olen todennut, että kalat (minä) ja rapu sopivat yhteen erinomaisesti. Suhde on täynnä herkkää, läheistä rakkautta.. on helppo ymmärtää toista, kun itse on tunne-elämältään niin saman kaltainen.

      Jokaisessa suhteessa on tietysti omat haasteensa, koska me parisuhteessa me kohtaamme oman itsemme syvemmältä tasolta. Kun rakkaus muuttuu turvalliseksi, niin lapsuuden ja menneisyyden käsittelemättömät asiat nousevat pintaan. Rakkaus nostaa pintaan sisällämme olevia haavoja. On turha kuvitella, että joku tietty tähtimerkki takaisi sen, ettei tarvitsisi tehdä henkistä työtä itsensä ja parisuhteensa eteen. On hyvin lapsellista kuvitella, että parisuhde on kuin laatikko, johon kiivetään, kun sopiva kumppani löytyy ja jos ei miellytä, niin kiivetään pois. Ei, ei.. jos mielii löytää kestävän, kauniin rakkauden, niin silloin on tehtävä työtä itsensä kanssa. On ymmärrettävä, että viemme itsemme ja käsittelemättömän menneisyytemme mukanamme jokaiseen suhteeseen. Pitkässä parisuhteessa saamme turvallisen mahdollisuuden kohdata menneisyyden kipeitä asioita. Saamme mahdollisuuden parantua ja eheytyä. Saamme mahdollisuuden löytää syvän mielenrauhan, elämän luottamuksen ja aidon minämme, joka on peittynyt monenlaisten tunnetaakkojen alle.

      Rapu miestä niin syvästi rakastan. Hänen rakkautensa täyttää minut niin fyysisellä että henkisellä tasolla :)

      • rapu

        Kirjoititpa kauniisti Ravusta..kiitos..
        Kaiken tuon mitä sanoin minäkin annoin Leijona naiselle monta...monta vuotta...Palkaksi sain pettämistä, tyhjiä lupauksia, pakenemista ja verisen sielun..jonka kanssa on syksyn pimeyteen yksin taivallettava..Pelottaa..Mutta sitkeänä ja periksi antamattomana yritän..vielä löytää sen jolle rakkauteni kelpaisi..


      • Ravustus

        ...Kiitos PuhdasSielu32 tekstistäsi. Pitkästä aikaa joku sai minut oikein pysähtymään. Kovin liikuttavaa, sellaista, mitä ei voi, kuin ihailla. Toivon teille ihanaa elämää!

        Itsekin olen huomannut ravun ja kalojen sopivan hyvin yhteen. Voi sitä syvällisyyden ja läheisyyden määrää ja voimakkuutta!!


    • rapunaineeen...

      joo, no joillaki tuo varmaa osuu..

      Mulle itselle rakkaus on vaikea asia.
      Sielukumppanii en sinänsä usko. En myöskää ensirakkauteen. Epäjärjestys on mun mielestä jossain määrin asiallista.

      asiaan vaikuttanee myös pettäneet muutaman seurustelukumppanit. En siis jaksa vaivautua moiseen. Mutta eiköhä se mulle se "oikee" joskus tuu esiin. Ja teille muille. saa nähä.

    • Hellevä

      Minä rapu ja rakastan... ainakin näin vanhempana vain omiani... mutta nuorempana rakkauutta jaoin ennemmänkin..mut muuten olet tosi oikeassa. olen rakastajana tosi hyvä..

    • scorpio04

      Rakastajana rapuni on aivan loistava, ottaa minut vastaan varmaan yhtä kohteliaasti kuin aiemmat tyttöystävänsä ja tyydyttää minut 100 %. Muuta emme haluakkaan toisiltamme joten tämä sopii meille loistavasti.Emme ole loukanneet ketään kun olemme vapaita tahoillamme , elämäämme ei mahdu syvempää suhdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe