Elikkäs kertokaapas huonepölyallergiasta kärsivät mitä oireita teillä ilmenee!
Pölyallergiasta kärsivät!
6
4134
Vastaukset
- atshii
No sellaisia oireita on että aivastuttaa, yskittää, kurkussa on karhea tuntu. Pitäisi siivota jatkuvasti ja imuroida että oireet saisi siedettäviksi. Mitään pölynkerääjiä (nukkaiset tyynyt, kuivakukat, hörhelöiset koriste-esineet) ei kannata pitää esillä. Itse pelkään että tämä muuttuu vielä astmaksi...
- Tomppa2
Mulla diagnosoitiin huonepölyallergia noin viisi vuotta sitten. Olimme silloin muuttamassa ja elin reilut kaksi kuukautta muuttolaatikoiden keskellä ilman siivousta. Pölykoiria riitti naapureillekin. Diagnosointihetkellä oli oireina joka aamuinen nenän tukkoisuus, aivastelua useasti etenkin aamupäivisin ja silmien kutinaa aamuisin.
Olen hoitanut sairautta tehostamalla siivousta. Nykyisin pölyjä pyyhitään ja petivaatteet tampataan noin pari kertaa kuukaudessa. Muuten normaali siivous kerran viikossa. Lisäksi sain selvää apua allergiapetivaatteiden (tyyny, peitto ja petari) hankinnasta. Niitä suosittelen kaikille huonepölyallergikoille.
Pari kuukautta diagnoosin jälkeen oireet helpottivat. Sen jälkeen silmiä ei ole enää kutinut, aamuisin nenä on hyvin harvoin tukkoinen ja jos on, syynä on usein tavallinen flunssa ja avastelu on vähäistä. Ehkä kerran viikossa pari voimistunutta aamuaivastusta, mutta ei vakavampaa. Allergia ei vaikuta mielestäni elämääni, kunhan muistamme siivota. Vieraassa paikassa nukkuessani aamulla voin olla tukkoisempi.
Perheessämme on myös ollut koko ajan kissa, joka ei ole käsitykseni mukaan pahentanut mitenkään huonepölyallergiani oireitani. Kissaa ei päästetä makuhuoneeseemme, eikä etenkään sänkyymme.
Minulla ei ole muita allergioita. En ole syönyt allergiaan mitään lääkitystä koko aikana. - limakurkku
Minullakin on pölyallergia ja luultavasti keuhkoahtaumatauti.En tiedä ovatko ne yksi ja sama tauti vai ei.Sain lääkkeen ahtaumaan.Meinaan tukehtua kun hökäisen sen.Lopetin kun siitä ei ollut apua.Jos olen muualla kuin kotona,niin ei yskitä niin paljon.Olen n.70 v enkä jaksa siivota joka päivä.Mitä teen.Pitääkö palkata siivooja vai muuttaa uuteen siivottuun asuntoon?
- astmatiikko
Mä oon 14-vuotias ja mulle tehtiin allergia testit mitkä lie ja tuli kunnon lista asioista joille oon allerginen: kissat, huonepöly, siitepöly, koivu... En ees muista niitä kaikkia. Mitä mun pitää tehä ny? Pidän huoneeni aina puhtaana ja isäni luona o 2 kissaa eikä oo ikinä tullu mittää oireita minkään jutun kanssa muutalu ulkona siitepölykauden aikaan. Miten mun pitää muuttaa siivoamis tapaani sun muita rutiinejani?
- Mauku
Jos et saa oireita kuin siitepölystä älä muuta mitään ota vain allergialääkettä siitepölykauden aikana. Minulle ei kaikki kissat aiheuta allergiaa riippuu turkista ja rodusta. Isäsi kissat ei aiheuta sinulle oireita onneksi
- allergikko
astmaatikko...siis sulla allergioita eikä oireita...esim kotonasi?
No itsellä pölyallergiaa ja silloin makkarin pitää olla mahd siisti, ei paljon tavaraa, lattioiden ja muiden pintojen pyyhintä pari kertaa viikossa.
Tyynyjen, peittojen ja vuodevaatteiden säännöllinen pesu 60 asteessa. ..itse pesen tyynyt ja peitot n 3X/vuodessa. Patjan imurointi yms.
Koska olet vielä nuori niin huoneessasi on kaikki tavarasi.... niiden säilyttäminen kaapeissa olisi ihan ok...eli ei avohyllyjä.
Siitepölyn aikaan ikkuna kiinni eikä pyykkien kuivatusta ulkona.
Jos et oireile kuin vain siitepölyn aikaan niin ole huoleti muista tuloksista...kuitenkin pitäen huonettasi mahd pölyttömänä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768