Tulostimen asennus

mandrivaan

Miten saan asennettua Broher DCP-135C tulostimen mandrivaan?

4

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peisi

      Laittamalla tuolosttimen johdon kiinni usb liittimeen ja käynnistä kone.
      Mandriva tunnistaa tulostimen ja tekee muutaman varmistus kysymyksen, jotta tulostin on varmasti se miksi se tunnisti sen.
      Yllä mainittu asennus toimii jos olet asentanut pakettilähteet(repot) kuntoon ja esim, cups ohjelma on asennettu ja tulostin löytyy listalta(ei ollut, joten se siitä).
      Toinen tapa on katsoa valmistajan sivuilta olisiko heillä tarjota ajuria jolla tuo saataisiin toimimaan.
      Kolmas tapa on tarjota mandrivan prindrakelle win ajuria, mitä ilmeisemmin cd:ltä tai jos on win asennettu koneelle niin jostain etsiä asennettu ajuri(valitettavasti mitään vinkkejä ei anneta millaisen päätteen ajuri omaa). Itse olen tulostimet saanut toimimaan ensimmäiseksi kuvatulla tavalla. Printerit ja scannerit ovat viimeisiä koitinkiviä linux mailmassa.
      Monet valmistajat yksin kertaisesti kustannus syistä tarjoavat vain win ajuria.
      Joten jos tulostin ei ole kovin uusi tai mahdollisesti voisi harkita uuden tulostimen hankintaa, niin kannattaa ennemmin kuin tapella nykyisen kanssa. HP:llä on erittain hyvä linux tuki tulostimillaan vaikka, valikoimista löytyy joitain erikoisempia malleja joille ei ole tukea.

      Taas tuli pitkä viesti toivottavasti saa jotain selvää :D

      • )(/&%¤#"???

        Tähän mennessä on kaikki Linux-distrot löytäneet heti printterin kun olen tökännyt piuhan USB:hen. Mandriva 2010 sen sijaan ei näytä sitä tekevän. Mistähän johtuu? Aika outoa. Printteri peruskamaa - mustesuihkukirjoitin Canonilta.


      • Sir-Francis-Drake
        )(/&%¤#"??? kirjoitti:

        Tähän mennessä on kaikki Linux-distrot löytäneet heti printterin kun olen tökännyt piuhan USB:hen. Mandriva 2010 sen sijaan ei näytä sitä tekevän. Mistähän johtuu? Aika outoa. Printteri peruskamaa - mustesuihkukirjoitin Canonilta.

        Mandriva 2010 KDE:ssa on alapalkissa heti vasemmalla "Aseta tietokone"-painike jota klikkaat. Ilmestyy ruutu joka kysyy root-salasanan. Siihen salasana, jolloin saat auki "Ohjauskeskuksen". Siitä vasemmalta valikosta "laitteisto" ---->Aseta tulostimet ja tulostusjonot---> jne...

        Sitten lataat vain kaiken tulemaan. Saat 99,9% todennäköisyydellä tulostimesi ajurit....


    • ääääähllsks

      kone löytää tulostimen mutta ei asenna sitä .. lol

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe