Hei, mulla on keltaiset kynnet sormissa ja varpaissa. Työterveydessä tutkittiin, kun epäiltiin sientä, lääkäri antoi sille jo nimenkin, punajäkälä. Kyselisin muilta astmaatikoilta onko teillä ollut vastaavia oireita? Sientä ei sitten labroissa ollutkaan vaan kuulemma lääkärin mukaan kynsien keltaisuus johtuu astmasta. Voiko kortisoni vaikuttaa näin? Samoin kun hikoilen niin iho kutisee, lääkkeenä on nyt ollut vajaan kiekon verran seretide, sitä ennen oli flixotide. Olisin kiitollinen lisätiedoista.
keltaiset kynnet
5
1375
Vastaukset
- meni kyllä
metsään, ei ollut tainnut lääkäri koskaan hoitanut punajäkälää...siinä ei mitään kynsien keltaisuutta ym. ole,
- punajäkälä on
nyt mulla parhaillaan ja isonvarpaan kynnet keltaiset ja irtoamassa. Kynsisieni se ei ole kun kokeetkin on otettu ja näyttivät negatiivista.
Astmakin minulla on mutta tuskin tämä astma tätä kynsien keltaisuutta ja irtoamista tekee. - psorin kanssa?
punajäkälä on kirjoitti:
nyt mulla parhaillaan ja isonvarpaan kynnet keltaiset ja irtoamassa. Kynsisieni se ei ole kun kokeetkin on otettu ja näyttivät negatiivista.
Astmakin minulla on mutta tuskin tämä astma tätä kynsien keltaisuutta ja irtoamista tekee.Onko ihottumastasi otettu näyte? Ja todettu sen olevan 100%:sti punajäkälää?
Eli ei tehty vain silmämääräistä diagnoosia. Ja sieniviljely ei sitten kerro kuin sienistä.
Onko ihostasi otettu biopsia? - koepalaa
psorin kanssa? kirjoitti:
Onko ihottumastasi otettu näyte? Ja todettu sen olevan 100%:sti punajäkälää?
Eli ei tehty vain silmämääräistä diagnoosia. Ja sieniviljely ei sitten kerro kuin sienistä.
Onko ihostasi otettu biopsia?Ihotautilääkäri totesi sen olevan punajäkälää, esiintymisalueen ja ihottuman takia.
Suussa myös lääkärin mukaan on myös jäkälää.
Ihmetyttää nuo kynnet ja jalkapohjat. Oireet alkoivat niissä saman aikaan ihottuman kanssa. Keltaiset kynnet ja tosi karstaiset kantapäät ja jalkapohjissa ihottumaa.
Astma on ollut kauan, mutta luulenpa että kuitenkaan tuo astmalääkitys ainakaan noihin kynsiin tuollaista vaikutusta tee.
- mahdollista sillä
eräällä tuttavallani on ollut astma tosi kauan. On sairaslomalla säännöllisin väliajoin astman vuoksi eli aika paha ja jatkuva lääkitys tietty. Hänellä on aivan keltaiset kynnet eikä mitään sientä tms. Joten jotain yhteyttä on astman ja keltaisten kynsien välillä. En tiedä tuleeko kortisonista vai mistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81288- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031047Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62797- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613