Onko Seronil masennuslääkkeellä haittavaikutuksia, särkylääkkeitä käyttäessä, eli uskallanko käyttää Buranaa, Ibusalia yms. Särkylääkkeitä. Aloitin vasta Seronilin käytön ja "ohjeissakin" luki että oireilee jos sun milläkin tapaa. Itselläni on ollut lihakset jaloista kipeinä ja unettomuutta tämän takia. Uskallanko ottaa särkylääkettä vai jätänkö väliin? Kipu on niin kovaa että kun yöllä herää, ei meinaa unta saada.
Seronil 20mg
6
5254
Vastaukset
- -äiti
Panadolia jos tehoaa. Mulle sanottii ett jos otan Buranaa ni maha voi tulla kipeäksi.
- ota selvää
Seronil on SSRI-lääke. Katso siltä pohjalta tietoja. Eihän näillä kaiken maailman buranoilla mitään väliä ole.
- aloittaja.
Mm. seuraavilla lääkeaineilla voi olla yhteisvaikutuksia Seronilin kanssa:
ns. MAO-B:n estäjät (esim. Parkinsonin taudin lääke selegiliini)
muut keskushermostolääkkeet (unilääkkeet, ahdistuneisuuslääkkeet, masennuslääkkeet,
psykoosilääkkeet, epilepsialääkkeet ja eräät kipulääkkeet)
hyytymisenestolääkkeet, kuten varfarini (Marevan)
eräät viruslääkkeet (ritonaviiri, sakinaviiri, efevirentsi)
litium
eräät rytmihäiriölääkkeet (kuten flekainidi, kinidiini, meksilletiini, propafenoni).
"eräät kipulääkkeet"
Näin lukee siis pakkausselosteesta, ja netistä tuon tekstin hain. Erilaisia lääkkeitä on niin paljon, joita ei tulisi käyttää.. Täytynee mennä sitten vaan lääkärille.. - Ja syönyt myös...
aloittaja. kirjoitti:
Mm. seuraavilla lääkeaineilla voi olla yhteisvaikutuksia Seronilin kanssa:
ns. MAO-B:n estäjät (esim. Parkinsonin taudin lääke selegiliini)
muut keskushermostolääkkeet (unilääkkeet, ahdistuneisuuslääkkeet, masennuslääkkeet,
psykoosilääkkeet, epilepsialääkkeet ja eräät kipulääkkeet)
hyytymisenestolääkkeet, kuten varfarini (Marevan)
eräät viruslääkkeet (ritonaviiri, sakinaviiri, efevirentsi)
litium
eräät rytmihäiriölääkkeet (kuten flekainidi, kinidiini, meksilletiini, propafenoni).
"eräät kipulääkkeet"
Näin lukee siis pakkausselosteesta, ja netistä tuon tekstin hain. Erilaisia lääkkeitä on niin paljon, joita ei tulisi käyttää.. Täytynee mennä sitten vaan lääkärille..erilaisia ilman reseptiä saatavia särkylääkkeitä. Otan myös yhden unilääkkeen (Tenox) iltaisin.
En ole havainnut MITÄÄN haittavaikutuksia!
En halua yllyttää - mutta etupäässä nuo riimitykset sivuvaikutuksista yms. ovat pelkkää juridiikkaa ! Siellä "suljetaan kaikki pois" - ettei lääketehdas vaan ole mistään vastuussa.
Minä en ole yli 5 vuoden käytön jälkeen huomannut mitään haittavaikutuksia ja olen ottanut särkylääkettä, jos särkee.
- angels.wings
Minulla on annostus Seronil 40mg, ja käytän myös litiumia, jolla vissiin pitäisi olla yhteiskäytössä haittavaikutuksia, mutta enpä ole huomannut mitään erityistä.
Jos "ohjeessa" sanotaan että voi tulla haittavaikutuksia käytettäessä yhdessä kipulääkkeiden kanssa, ei välttämättä tarkoita Buranaa yms. koska ne ovat särkylääkkeitä, eivät kipulääkkeitä.
Olen muistaakseni itsekin ottanut särkylääkettä välillä Seronilhoidon aikana eikä ole mitää haittoja tullut.- paniikkihärö
Käytetäänkö lääkehoidossa yhdessä cipralexia ja seronilia? Mun mielestä toi lääkärin combo kuulostaa oudolta, kokemuksia kellään moisesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354233- 552935
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462838- 302623
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3332580Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382159
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541895Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527