Onko käynnistetty synnytys kivuliaampi kuin luonnollisesti alkanut synnytys ja supistukset? Varmaan sellainen äiti, joka on kokenut molemmat osaa vastata. Itselläni oli käynnistetty synnytys.
Käynnistetty synnytys kivuliaampi?
6
1826
Vastaukset
- on minulla
Ensimmäinen synnytys oli kivuliain ja itsellään käynnistynyt. Toinen käynnistettiin ja oli todella paljon helpompi. Kolmas käynnistyi spontaanisti ja oli vaikeampi kuin käynnistetty ja neljäs käynnistyi itsellään ja oli kaikista helpoin.
Toisin sanoen kaksi normaalisti käynnistynyttä synnytystäni on ollut kivuliaampia ja vaikeampia kuin käynnistetty, mutta yksi on ollut helpompi. En tekisi mitään erityisiä johtopäätöksiä asioiden suhteen. Jos se pitää paikkaansa, että käynnistetty olisi vaikeampi, niin ainakaan se ei mikään sääntö ole.- kaikki yhtä tuskaa
Minusta kumpakin tapa oli yhtä kivulias, ei siinä tuskissaan miettinyt kumpa on pahempi.
- oli...
..minulla ainakin luonnollisesti käynnistynyt synnytys. Tai no eivät kyllä hirrrmuisesti eronneet nuo kaksi synnytystä..
Esikoinen käynnistettiin rv:lla 42 ja oli iso (4,5kg) mutta ei mitään kipuja kun olin niin puudutteissa!! ;D
..no siihen 6cm:iin olin tietty kipeä ennenkuin sain epiduraalin mutta esim. ponnistusvaihe ni ei mitään tietoo kivusta.
Toinen synnytys lääkkeetön, avautumisvaihe oli KIPEÄ mutta ponnistaminen oli minusta ihan huippua kun en esikoiselta tuntenut mitään... ;D
Kakkonen painoi 3,7kg ni sehän mulahti kuin "vettä vaan".. ;DD - .............
supparit alkoivat ihan tyhjästä erittäin agressiivisesti ja ilman kivunlievitystä (en saanut, pitkä tarina..). oli aivan helvettiä suoraan sanottuna ja kipu oli aivan järkyttävää. supparit olivat todella isoja ja kivuliaita siis ensimmäisestä lähtien, väänsin itkua kun ensimmäinen tuli, ja käyrä senkun kasvoi ja kasvoi ja oli sitä 100% hyvin nopeasti. siis kivunlievityksen kanssa olisi varmaan ollut paljon helpompi nakki, jopa kivutonta!
sanotaankin että käynnistys ilman kunnon kivunlievitystä on todella barbaarista ja olen ehdottomasti itsekkin sitä mieltä ;) sehän riippuu tosin miten itse kukin siihen reagoi. kaikkien synnytys on niin erilainen!
sinulla saattaisi olla paljon helpompaa menoa, sitähän ei tiedä etukäteen. mutta sen sanon että se kaikki oli heti (lähes) unohdettu kun vauva oli ulkona ja autuus iski ja tuska unohtui :)))
kivullisesti oli maailman karmivin päivä, mutta muuten maailman onnellisin päivä :)))))- tirppa781
Minulla käynnistettiin eka synnytys ja kipu oli karsee. En tosin ottanut kivunlievitystä, koska luulin sen hidastavan synnytystä. Lopulta repesin ja imukupin ja pihtien avulla 3.8 kg:n kokoinen kaveri saatiin maailmaan. Ongelmana pidettiin ensisynnyttäjien kudosvastusta. Jouduin myöhemmin korjausleikkaukseen hermopintiden ja arpikudoksen takia.
Nyt odotan toista ja taas ollaan yliaikaisia ja käynnistykseen kai tässä taas joutuu.
- kolmen äiti 78
sillä ei ole eroa onko synnytys käynnistetty vai onko synnytys käynnistynyt spontaanisti.
Omasta mielestäni ja omasta kokemuksestani synnytyksen kestolla on enmepi merkitystä kuinka kipeäksi sen kokee.
Esikoisen synnyts lähti käyntiin spontaanisti, suppareiden väli alussa pitkä siitä tihentyen ja lopulta synnytys kesti 7h45min. sattus tietysti mutta ei läheskään niin paljon kuin seuraava ja sitä seuraava.
Kakkosen synnytys kesti alle 2h (alkoi spontaanisti). Supparit heti alusta asti 4min välein ja jo eka tunnin jälkeen lähes tauotta. Se sattui kun avautus niin nopeesti eikä yhtään taukoa supistusten välissä.
Kolmas oli kaikista kipein kerta. Synnytys käynnistettiin rv 42 0 ja kokonaiskestoksi synnytykselle tuli 52minuuttia, supistukset (kun ne sitten lopulta alkoivat) tulivat tauotta ja avutuminen 1cm:stä 10cm:iintapahtui todella nopeaan ja kipeää teki!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046