tunne jos syön riittävän vähän? Oon syönyt yleensä laihduttaessa n.1200 kaloria, laihtunut tosi hitaasti ja ollut kaiken lisäksi tosi nälissään koko ajan. Pitäiskö mun pudottaa kuinka paljon kaloreita jotta nälän tunne katoaisi? Plussaa olis tietenkin jos paino putoaisi nopeammin.
Koulu alkaa 2 viikon päästä, ja olen jopa 3 kiloa painavempi kuin keväällä. Kyllä ottaa päähän... Mitat tällä hetkellä 52/163, iältäni 18v. Tarkoituksena olisi saada paino ennen koulun alkua 50 kilon alle.
katoaako
11
4605
Vastaukset
- koinis
jos nälkiinnytät itseäsi, sinun tulee nälkä. tämä ei ole mikään vitun vinkkifoorumi, painu hoitoon.
- 4nsk4
Ei ole vinkkifoorumi? Ehkä ei, mutta jos et ole huomannut niin tiedoksi vaan, että tämä on vain yksi niistä sadoista samankaltaisista viesteistä, joissa sairastaneet ovat kysyneet vinkkejä/apua. Jos et sitä kestä, siirry itse muualle, ennenkuin lähettelet tuollaisia vittumaisia viestejä joita kukaan ei kaipaa. Ei auta katsos yhtään toi tollanen.
Anoreksia on ''sairaus'' jossa ihmiset nälkiinnyttävät itseään, joten mitä valitat? Jos et sitä kestä, siirry muualle. Ja on totta että näläntunne lähtee pois, et painu muualle ku et tiiä mistään mitään, et todellakaan kuulu tälle palstalle.
- Monni.
Näläntunne häviää vasta sitten kun ruuansulatus on lepotilassa.Ruansulatuksen saa lepotilaan vain ja ainoastaan paastoamalla tai lopettamalla syömisen kokonaan.
- mehkaus
Mitkään syömättömyydet tai poppaskonstit eivät tee ihmisestä mitään apinan kokoista masiinaa joka ei muka tarvitsisi ruokaa.
Näläntunne ei katoa, se voi MUUTTUA tai nälän psyykkinen tunteminen voi kadota. Maha kurnii mutta ei tee mitään mieli/ tekee kaikkea mieli mutta oikeasti on ihan täynnä ruokaa/maha ei kurni koskaan mutta "tekee mieli syödä"/ jotain muuta sekavaa.
Syömättömyys sekoittaa kropan. Ei siinä muuta. Jos näläntunteen voisi karkoittaa, miksei lääkärit suosittele sitä liikalihaville? Niimpä niin. Se kun ei ole mahdollista.
Jos nälkä vaivaa, mieti voisitko koostaa tuon 1200 kalorisi kevyemmistä ruuista jolloin söisit määrällisesti enemmän, mutta samat kalorit?
Tai jos söisit 1500 ja liikkuisit -300 ?
Tai rakastaisit itseäsi? - Monni.
mehkaus kirjoitti:
Mitkään syömättömyydet tai poppaskonstit eivät tee ihmisestä mitään apinan kokoista masiinaa joka ei muka tarvitsisi ruokaa.
Näläntunne ei katoa, se voi MUUTTUA tai nälän psyykkinen tunteminen voi kadota. Maha kurnii mutta ei tee mitään mieli/ tekee kaikkea mieli mutta oikeasti on ihan täynnä ruokaa/maha ei kurni koskaan mutta "tekee mieli syödä"/ jotain muuta sekavaa.
Syömättömyys sekoittaa kropan. Ei siinä muuta. Jos näläntunteen voisi karkoittaa, miksei lääkärit suosittele sitä liikalihaville? Niimpä niin. Se kun ei ole mahdollista.
Jos nälkä vaivaa, mieti voisitko koostaa tuon 1200 kalorisi kevyemmistä ruuista jolloin söisit määrällisesti enemmän, mutta samat kalorit?
Tai jos söisit 1500 ja liikkuisit -300 ?
Tai rakastaisit itseäsi?Että psyykkinen nälkä katoaa.Itteläni ei kurni maha eikä ole nälkä.Kerran päivässä tosin tulee joku ruoka mieleen ja sen maku,mutta siltikään ei tee mieli sitä syödä.
Jostain luin,että paastotessa ruuansulatus menee lepotilaan mikä johtaa siihen,että nälkä ei enää vaivaa.400kcal päivässä saa kuulemma mehuja juoda,että elimistö pysyy paastotilassa.Pienikin kiinteä ruokapala saa taas ruuansulatuksen käyntiin. - tuota juuri
Monni. kirjoitti:
Että psyykkinen nälkä katoaa.Itteläni ei kurni maha eikä ole nälkä.Kerran päivässä tosin tulee joku ruoka mieleen ja sen maku,mutta siltikään ei tee mieli sitä syödä.
Jostain luin,että paastotessa ruuansulatus menee lepotilaan mikä johtaa siihen,että nälkä ei enää vaivaa.400kcal päivässä saa kuulemma mehuja juoda,että elimistö pysyy paastotilassa.Pienikin kiinteä ruokapala saa taas ruuansulatuksen käyntiin.hain. Oon vaan lukenut joidenkin anojen juttuja siitä, että nälän tunne on kadonnut tai ei jaksa syödä. Itselläni nälän tunne ei ole koskaan kadonnut, tai tunne ettei jaksaisi syödä. Esim. nytkin aamupalan jälkeen eli omenan syötyäni maha kurnii vieläkin ja kohta (n.2-3 tunnin päästä) varmaan heikottaa. Olisi kiva jos en jaksaisi syödä yhtään mitään, tai tulisin täyteen vähemmästäkin. Voinko syödä yhtään mitään ilman että tunnen nälkää? Olisiko esim. 800 kaloria liikaa, vai tuo 400 kaloria?
Niille jotka jaksavat vittuilla, sanoisin etä olin vielä viime keväänä mitoiltani 43/163. Eli ihan oikeaa anoreksiaa takana. En oikein tajua vieläkään mitä helvettiä tapahtui että lihoin näin... Söin tietysti enemmän, mutta mikä sen sai lopulta aikaan. Tajusin juuri aamulla, että oon lihonut liki 10 kiloa! Hyi! - Monni.
tuota juuri kirjoitti:
hain. Oon vaan lukenut joidenkin anojen juttuja siitä, että nälän tunne on kadonnut tai ei jaksa syödä. Itselläni nälän tunne ei ole koskaan kadonnut, tai tunne ettei jaksaisi syödä. Esim. nytkin aamupalan jälkeen eli omenan syötyäni maha kurnii vieläkin ja kohta (n.2-3 tunnin päästä) varmaan heikottaa. Olisi kiva jos en jaksaisi syödä yhtään mitään, tai tulisin täyteen vähemmästäkin. Voinko syödä yhtään mitään ilman että tunnen nälkää? Olisiko esim. 800 kaloria liikaa, vai tuo 400 kaloria?
Niille jotka jaksavat vittuilla, sanoisin etä olin vielä viime keväänä mitoiltani 43/163. Eli ihan oikeaa anoreksiaa takana. En oikein tajua vieläkään mitä helvettiä tapahtui että lihoin näin... Söin tietysti enemmän, mutta mikä sen sai lopulta aikaan. Tajusin juuri aamulla, että oon lihonut liki 10 kiloa! Hyi!kenellekkään tota paastoamista,siis laihdutus mielessä.
Fiksuin tapa saada se nälkä kuriin on syödä riittävästi.Tällä nyt en tarkota sitä,että sitä ruokaa pitäs vetää ihan mahottomia määriä.
Sulle suosittelen,että pidät ne kalorit siinä 1200kcal paikkeilla,mutta karsit kaikki turhat hiilarit pois ja lisäät proteiinia.Proteiini pitää nälkää paremmin kun hiilarit,sekä täyttää vatsaa paremmin.Näin ollen tulee syötyä vähemmän ja laihtuu. - Lisää lisää
Monni. kirjoitti:
kenellekkään tota paastoamista,siis laihdutus mielessä.
Fiksuin tapa saada se nälkä kuriin on syödä riittävästi.Tällä nyt en tarkota sitä,että sitä ruokaa pitäs vetää ihan mahottomia määriä.
Sulle suosittelen,että pidät ne kalorit siinä 1200kcal paikkeilla,mutta karsit kaikki turhat hiilarit pois ja lisäät proteiinia.Proteiini pitää nälkää paremmin kun hiilarit,sekä täyttää vatsaa paremmin.Näin ollen tulee syötyä vähemmän ja laihtuu.Proteiinia ja rasvaa, vain vähän hiilareita. Siten laihtuu parhaiten.
- taidan sitten pitäytyä tässä
Monni. kirjoitti:
kenellekkään tota paastoamista,siis laihdutus mielessä.
Sulle suosittelen,että pidät ne kalorit siinä 1200kcal paikkeilla,mutta karsit kaikki turhat hiilarit pois ja lisäät proteiinia.Proteiini pitää nälkää paremmin kun hiilarit,sekä täyttää vatsaa paremmin.Näin ollen tulee syötyä vähemmän ja laihtuu.ruokavaliossa. Kauhea nälkä vaan koko ajan... Hiilareiden vähentäminen on hankalaa, koska mulle tulee siitä niin huono olo. Mitä mun kannattais muuttaa nykyisessä ruokavaliossa? Tässä olisi tämän päivän syömingit tähän mennessä ja mitä vielä oon suunnitellut syöväni.
aamupala:omena ja kahvia
lounas:(saarioisen valmis) ohrapuuro 300g, kahvia, 2 (pieni pyöreä) näkkäriä, 10g 13% tuorejuustoa, 2 kalkkunaleikettä
päivällinen:2 kevyt kinkkupihviä (yht.160g), kruunusekoitusta 150g, 2 näkkäriä samoilla päällysteillä kuin lounaalla
sitten ajattelin syödä vielä illan mittaan 2 ruis siivua tuorejuustolla ja kalkkunasiivuilla, 1% maustamattoman viilin, omenan ja kasviksia.
Toiset vetää parhaillaan pikku nakkeja ja pizzaa, että tekisi mieli mutta en voi =(, oon liian lihava... - Kukkuruuuuu
taidan sitten pitäytyä tässä kirjoitti:
ruokavaliossa. Kauhea nälkä vaan koko ajan... Hiilareiden vähentäminen on hankalaa, koska mulle tulee siitä niin huono olo. Mitä mun kannattais muuttaa nykyisessä ruokavaliossa? Tässä olisi tämän päivän syömingit tähän mennessä ja mitä vielä oon suunnitellut syöväni.
aamupala:omena ja kahvia
lounas:(saarioisen valmis) ohrapuuro 300g, kahvia, 2 (pieni pyöreä) näkkäriä, 10g 13% tuorejuustoa, 2 kalkkunaleikettä
päivällinen:2 kevyt kinkkupihviä (yht.160g), kruunusekoitusta 150g, 2 näkkäriä samoilla päällysteillä kuin lounaalla
sitten ajattelin syödä vielä illan mittaan 2 ruis siivua tuorejuustolla ja kalkkunasiivuilla, 1% maustamattoman viilin, omenan ja kasviksia.
Toiset vetää parhaillaan pikku nakkeja ja pizzaa, että tekisi mieli mutta en voi =(, oon liian lihava...Toi on jo aika monipuolista! :) Aika hyvin.
Mulla on tänään (tai no viimeset 3vko) ollut vihanneksia, tonnikalaa, maitokahvia, kaurapuuroa, eli monipuolista myös.
- jjoijjj
kun vetää itsensä tosi niukalle ruualle, ehkä 2 ekaa päivää ovat pahimmat nälän kanssa. sitten on jo tosi helppoa kolmas ja neljäs päivä.tai ihan lasten leikkiä, omalla kohdallani ainakin!
minä kylläkin yl. teen niin, että 4 päivä yritän syödä enemmän, koska muuten menen säästärille ja paino jumii. viides päivä tietysti menee kaikkista tiukimmin kaikista, koska edellisen päivän syönneillä jaksaa. maha taas toimii ja muutenkin aineenvaihdunta vilkastuu :) eikä tee mieli ahmia, koska puntari näyttää pienenmpää lukuu. jos neljäntenä päivänäkään ei ois syöny (kuin tyyliin leivän ja porkanan) alkaisi jumittaminen. ja sen takia tulee masennus ja paha mieli -> lohduttautuu/musertuu täysin AHMIMAAN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676