Mullan laatu Pirkanmaalla

Tilasin hintoja kyseltyäni toiseksi halvinta multaa Tampereen Autokuljetukselta. Ei olisi kannattanut, muutaman kympin lisäsatsauksella olisin saanut Multaa tämän murskesora-savikokkare-juolavehnäsekoituksen sijaan; humusta siinä oli vain väriksi. Jos olisin kerinnyt kierrellä lenkin multapatterien luona vertailuja tekemässä, niin olisin säästynyt pettymykseltä.
Levitin kuitenkin mullan, kun kiire oli ja ruoho kyllä kasvaa, mutta ehkä vuosittain pitää lannoittaa reilummin verrattuna laadukkaampaan multaan.
Lammin Puutarhamultaa olen kuullut sittemmin kehuttavan; onko kellään kokemuksia?

1

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullan toimittaja vastaa

Mullantoimittaja vastaa siitä, että multa täyttää sille asetettuja vaatimuksia. Jos siinä on kiviä ja kannonkimpaleita niin sehän on sillon epäkuranttia tavaraa. Sellaisesta ei normaalisti tule maksaa priiman hintaakaan. Asiahan on selvä jos tilaa mersun ja saa ladan niin...soppahan on valmis.
      Mullan tulee myös olla mm. ravinteiden ja monen muun kasvutekijän suhteen viitearvojen mukaista.
      Edelleen mullantoimittajan tulee olla rekisteröitynyt toimija alallaan, jotta voidaan kontrolloida edes jotenkin, ettei kaupitella esmes. pilaantuneita maa-aineksia. (eri asia on, jos on tilannut kuorman savea )
      Jos syntyy riitaa, niin aina voi tilata tavarantarkastajalta puolueettoman lausunnon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      133
      1961
    2. 121
      1395
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1170
    4. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      300
      1111
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      63
      1102
    6. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1069
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1069
    8. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      937
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      94
      907
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      839
    Aihe