Humala

Powaqa

kuvien mukaan mitä netistä olen löytänyt tätä taloamme koristaa humala. Nyt onkin sitten kysymyksenä kuinka sen saisi lisääntymään?
Olen laittanut pistokkaita vesilasiin mutta ei niihin tunnu tulevan juuria.
Elämänlankaa täällä kasvaa luonnonvaraisesti joten sen kanssa on ollut helpompaa ja myös juuret onnistuin lasissa samaan niihin.

5

1660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvata elämänlankaa

      Juurakosta saa humalaa lisättyä.
      Älä nyt hyvä ihminen laita elämänlankaa pihaasi ja sitä vielä juurruttelet vesilasissa.Kohta on pihasi ja kaikki kasvisi täynnä tuota pirua,tapa se äkkiä.

    • mapee

      juuriversojahan humala tekee kyllä voidessaan hyvin. Toinen varma tapa on taivutta aoksa maahan ja peittää mullalla. Aika pian juurtuu siihen ainakin oman kokemukseni mukaan.

    • *Annabelle*

      Ihastuin siihen valkokukkaiseen hienoon köynnökseen joka teiden varsilla kietoo kaiken ympärilleen.KAivoin juuria mukaani ja istutin sen pihaani ja kadun lopun ikääni.Se kietoutuu kaikkien hienojen pihakasvieni ympärille ja kuristaa ne hengiltä.Halusin kasvattaa sen ruman pihlaja-angervon ympärille mutta sepä ei tottelekaan käskyjä.Ohjailu ei auta kun sitä on jo niin paljon.Humala sotkee paikkoja syyskesällä kun se erittää sellasta tahmeaa sotkua.LAita siihen hevosenpaskaa ja kyllä kasvaa.Humala tekee juurivesoja kun katkot sitä.

      • Powaqa

        mikä on juuriverso? Kun en ole ennen minkäänlaisia kasveja koittanu lisäännyttää... Mutta nyt tosiaan tarvitsen jotain peittävää ja nopeakasvuista joten tuo meidän hyvin kasvava humala sopii tarkoitukseen jos sen vaan saisin lisääntymään.


      • *Annabelle*
        Powaqa kirjoitti:

        mikä on juuriverso? Kun en ole ennen minkäänlaisia kasveja koittanu lisäännyttää... Mutta nyt tosiaan tarvitsen jotain peittävää ja nopeakasvuista joten tuo meidän hyvin kasvava humala sopii tarkoitukseen jos sen vaan saisin lisääntymään.

        KAsvit lisääntyvät joko siemenistä tai uusista juuresta kehittyvistä versoista.JOs pensaan leikkaa niin se tuuhenee kun siihen kehittyy uusia versoja juureen.Esim sireeni.Kun siitä katkaisee verson alun niin syvältä kuin voi niin saat uuden taimen ,jossa oma juuri jo mukana.Tuo humala on niin vahvajuurinen kasvi että saat todennäköisesti pari metriä juurta mukana kun vedät versosta.Se on kuin köyttä se juuri.Ennenvanhaan Humalaa kasvatettiin salkoihin eli pitkiin pystypylväisiin koristeeksi.Sitä käytetään unta parantamaan tyynyn alla( kukintoja kuivattuina pussissa)ja myös oluen valmistukseen makua parantamaan.Sillä on rauhoittava vaikutus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe