kun syö suolaa nostaako se muka painoa?
itse olen suolaa välttänyt että saisin verenpaineen matalaksi ja hyvinhän se on toiminut:) mutta koskaan en ole kuullutkaan tuosta suolan yhteydestä painoon, kertokaapa te viisaammat.
Suola?? Mitähh??
6
1948
Vastaukset
- will@
Googletapa, niin saat erinäisiä asioita selville suolasta. Suola nostaa verenpainetta, tutkimuksia löytyy joka lähtöön. Se johtuu siitä, että suola sitoo nestettä (verta) verisuoniin. Tämä kertynyt nestemäärä sitten nostaa painoa. Toisaalta suola saattaa aiheuttaa myös turvotusta muihin kudoksiin. Suolaista ruokaa syödessä usein sitten janottaakin. Näin se vaan menee. Opiskelen lääketiedettä.
- bulimikoilla
päinvastainen vaikutus. Liian vähäinen suolan saanti aiheuttaa sen, että pienikin määrä ruokaa tai nestettä kertyy kaikki kehoon ja tästä syntyy ns. pöhöttynyt olo.
Syömishäiriöisen tulisi syödä suolaa, suolaa ja enemmän suolaa, ainakin tämän artikkelin mukaan:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200611075283427_tr.shtml - will@
bulimikoilla kirjoitti:
päinvastainen vaikutus. Liian vähäinen suolan saanti aiheuttaa sen, että pienikin määrä ruokaa tai nestettä kertyy kaikki kehoon ja tästä syntyy ns. pöhöttynyt olo.
Syömishäiriöisen tulisi syödä suolaa, suolaa ja enemmän suolaa, ainakin tämän artikkelin mukaan:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200611075283427_tr.shtmlNiinpä, mutta niin kuin kirjoittaja itse kirjassaan toteaa, alkaa painoa alkuun kertyä sulan lisäämisen jälkeen ja siksi painoaan ei saa alkuun punnitakaan. Joillakin paino kuitenkin kirjoittajan mukaan laskee.
- että neuvo
will@ kirjoitti:
Niinpä, mutta niin kuin kirjoittaja itse kirjassaan toteaa, alkaa painoa alkuun kertyä sulan lisäämisen jälkeen ja siksi painoaan ei saa alkuun punnitakaan. Joillakin paino kuitenkin kirjoittajan mukaan laskee.
on tosiaankin syömishäiriökäytöksisille henkilöille, ei terveille. Syömishäiriöiset pudottavat usein painoaan väärin keinoin, joilla elimistöstä lähtee rajusti nestettä; tällaisia ovat esim. paasto, ketoosi, oksentaminen, laksatiivit ja raju liikunta. Kun keho on menettänyt liikaa nestettä, seuraa nestehukkaa raju väistämätön NESTEENKERUUVAIHE, ja juuri tätä pyritään estämään suolan lisäämisellä: Jos kehossa on riittävä määrä suolaa se ei luovuta liikaa nestettä ulos ja näin ollen syömishäiriöinen välttyy äkkilaihtumisen ja lihomisen illuusiolta, sillä illuusioita ne ovat molemmat syömishäiriöisen "laihtuessa" ja "lihoessa" 5 kiloa viikossa. Nesteet ne vain karkaavat ja kerääntyvät, kun kehossa ei ole tarpeeksi suolaa pitämässä niistä tasaisesti kiinni.
Terveillä ihmisillä on ihan eri juttu: Jokaisen syömishäiriöttömän kannattaa rajottaa suolan syöntiään, ihan samoin kuin monen terveen "kannattaa rajottaa kaikkea muutakin syöntiään", vaikka syömishäiriöisille onkin päinvastaiset ohjeet. - on oikeesti
että neuvo kirjoitti:
on tosiaankin syömishäiriökäytöksisille henkilöille, ei terveille. Syömishäiriöiset pudottavat usein painoaan väärin keinoin, joilla elimistöstä lähtee rajusti nestettä; tällaisia ovat esim. paasto, ketoosi, oksentaminen, laksatiivit ja raju liikunta. Kun keho on menettänyt liikaa nestettä, seuraa nestehukkaa raju väistämätön NESTEENKERUUVAIHE, ja juuri tätä pyritään estämään suolan lisäämisellä: Jos kehossa on riittävä määrä suolaa se ei luovuta liikaa nestettä ulos ja näin ollen syömishäiriöinen välttyy äkkilaihtumisen ja lihomisen illuusiolta, sillä illuusioita ne ovat molemmat syömishäiriöisen "laihtuessa" ja "lihoessa" 5 kiloa viikossa. Nesteet ne vain karkaavat ja kerääntyvät, kun kehossa ei ole tarpeeksi suolaa pitämässä niistä tasaisesti kiinni.
Terveillä ihmisillä on ihan eri juttu: Jokaisen syömishäiriöttömän kannattaa rajottaa suolan syöntiään, ihan samoin kuin monen terveen "kannattaa rajottaa kaikkea muutakin syöntiään", vaikka syömishäiriöisille onkin päinvastaiset ohjeet.syömishäiriöinen, siis väärinlaihduttaja, niin toi suolahomma toimii, koska se tosiaan lopettaa nestetasapainon heittelyn ja harhan, että paino vaihtelee yhdestä suupalasta.
Ja tosiaankin suola, vaikka siitä vouhotetaan läskistyvissä länsimaissa vaarallisena, niin esim. ripuloivat kehitysmaiden pikkuvauvat saataisiin pelastettua varmalta, nopealta kuivumiskuolemalta pelkän suola-sokeri-vesi liuoksen avulla.
Minä olin pienenä (tarha - ala-asteikäisenä) vähän väliä oksennustaudissa. Aina yli viikonkin kerrallaan ja äiti antoi minulle joka yrjön jälkeen ensin lusikallisen suolavettä ja sitten jaffaa, estääkseen kuivumisen.
Ja kaikille vielä muistutukseksi: kuivuminen EI ole laihtumista, vaikka puntari niin väittäisikin.
- ...
Suola ei lihota, mutta liika suolan käyttö kerää nestettä kehoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757