Hei. Niska jumissa eikä jaksais päätä kannatella.. Huomasin, että keskellä niskaa on kohouma, joka sinne ei totisesti kuulu.
Kuonapatti, sanoi ystävättäreni, mutta ei tiennyt millä siitä pääsee eroon.
Onko jollain hyvää vinkkiä?
Kuonapatti niskassa
7
11883
Vastaukset
- Kikka Kolmonen
Minulle sanoi yksi fysioterapeutti, että kannattaa karkealla pesuharjalla hieroa sitä, että kuonat lähtee liikkeelle.
- Silä eroon
Niskan patit ovat yleensä ateroomia eli talipatteja, jotka usein tulehtuvatkin. Lähtee puukolla, vaatii alan ammattilaisen varteen.
- joutsenkyhmy
vanhanpiian kyttyrä pois ankaralla harjoituksella . Venytä leuka rintaan kiinni, kääntele harteita eteen taakse, nosta hartat korviin , monta kertaa päätetyöskennellessäsi. Sen sisältö on sitä ihteensä eli huonon verenkierron seuraus.Lihakset jännitystilassa.
Jos on kaverisauna, ostakaa kimpassa kumikaulin ja rullatkaa toistenne niskat.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000112&posting=22000000003775569
- Pampula
Minulla myös. Kävin fysioterapeutilla ja hän kertoi johtuvan niska-hartiaseudun jumitilaoista eli nikamat kun eivät oikein liiku niin kertyy kuonaa. En tiedä miten eroon tai siis uskon että ylävartalon liikunnalla ja hieronnalla, mutta tuo ensimmäinen vaatii itsekuria...
- kaipailllaan
mulla kans niskapatti... niska ja hartijat ihan jumissa ei jaksais kannatella päätä ja mikä v......sinta niin pää tutisee. onks muilla tämmöstä tutinaa? apuja, kiitos.
- paha juttu
Itselläni on myös sellainen patti. Ja sen on mahdollista saada pois. Tässä ohje:
Seiso selkä seinää vasten ja pidä pää, selkä, hartiat ja takapuoli siinä seinäässä kiinni. Ja samalla leukaa pitää painaa alas. Pää pysyy kuitenkin myös kiinni seinässä, vaikka leukaa alas painetaankin. Ja kyllä kait se niin oli, että hartiat alhaalla.
En nyt muista, miten pitkään piti tehdä, päivittäin ainakin. Ja ehkä 5-10 min.
Tarkistan tuon ajan. - tästä eroon
Onko kellään tullut tuloksia näillä ohjeilla? Minulla alkava kyhmy ja hartioissa paljon jännitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446