lääkintämies

kertokaa mulle

Voiko lääkintämies päästä rukkiin? kun eikös lääkintä-aukkin ole olemassa?

3

5421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta11

      Luulen että ns. läärintä RUK:ta ei ole. Yleensä RUK:sta tulevat lääkintä puolen tyypit on varusmies lääkäreitä eli periaatteessa kaikki lääkäriksi lukeneet pakotetaan RUK:n ja niistä tulee varus mies lääkäreitä ja reservin lääkintäupseereita. muistaakseni Käsitettä lääkintä AUKtakaan ei ollut käydessäni armeijan vuonna 2000, vaan lääkintäaliupseerit kävivät aukin ohessa suurin piirtein saman lääkintämieskurssin kuin normi lämärit. Kun olin lämärinä puolet lääkintäaliupseereista oli B-miehiä.

      Eli jos on jo Lämäri sillon ei pääse enää minkääntasoiseen upseerikoulutukseen. ja jos on A-mies tuskin pääsee edes lääkintäaliupseeriksi, se tosin riippuu B-miesten ja vapaaehtoisten määrästä AUKissa

      • paikkaansa....

        Lääkintä RUK on olemassa, ja sinne on edellytyksenä vähintään se, että on opiskelemassa lääketieteen lisensiaatiksi tai vastaavaksi valmistavassa koulutuksessa - kaikista lääkäreistä tai lääkäriksi opiskelivista ei kuitenkaan kouluteta res. upseereja.

        http://www.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/terveys/upseeri.dsp


    • yeopsis

      on kohtuullisen vahvat vaatimukset ja nämä
      alan varusmiehet kuuluvatkin ns. marginaaliryhmään.

      Vuosittain koulutettavasta ikäluokasta on noin 97 %
      iältään 18 - 23 vuotta vanhoja ja tätä vanhempia
      ovat loput 3 % ja nämä taas muodostavat edellä mainitun marginaaliryhmän.

      Turun yliopiston web-sivuilla kerrotaan, että
      hammaslääketieteen lisensiaatin tutkinto vaatii
      300 opintopistettä ja sivuilla kerrotaan myös
      lukuvuoden tuovan 60 opintopistettä. Lääketieteen
      lisensiaatin tutkinto vaatii 360 opintopistettä.

      Edellä kerrotun pisteytysmenettely kertoo, että
      6 lukuvuoden yliopistollisten opintojen jälkeen
      voi hakeutua lääkinnän UK:uun, tämä opintovelvoite
      tarkoittaa sitä, että varusmies on palvelukseen astuessaan vähintään 25 vuotta vanha ja kaikki
      yli 23 vuotta vanhat kuuluvat koulutuksen marginaaliryhmään.

      Mikäli lääketieteen lisensiaatin opinnot ovat suoritettu varusmiespalvelun jälkeen, laitoksessa
      tehdään uudelleenarviointi kyseisen reserviläisen
      kohdalle ja hänet mahdollisesti sijoitetaan tähän
      marginaaliryhmään erityisammattihenkilönä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe