GS:n kolmannen rivin homeongelma

Filsu se alkup

Onko muilla vastaavaa ilmennyt. Eli itselläni on ensimmäisiä GS:iä vuosimallia siis 2004 kevät. Ja nyt on ilmennyt että kun takaluukun penkit ovat olleet käyttämättöminä jokusen kuukauden niin ne ovat kosteat, metallipinnat 'hikoilevat' ja takaluukun lattian verhoiluun on tullut HOMETTA. Itse penkkeihin ei home ole vielä tarttunut, ainakaan näkyvästi, mutta muuten siis alasuojan alle kun katsoo, siis se mikä pitää ottaa pois kun penkit taittaa lattiaan niin hometta on kaikkialla.

Osaatteko sanoa että mistä tällainen johtuisi, siis mielestäni sinne ei mitään ole kaatunut. Itselleni tuli mieleen että talvisin minulla on lohko ja sisätilan lämppäri päällä päivisin ja pitää siis auton lämpimänä, mutta myös ehkä kosteana. Sitten öisin se ei ole päällä ja näin ollen kosteus jäätyy. Ja sitten taas päivällä sulaa ja yöllä jäätyy jne... Voisiko tuossa olla syy???

Mutta siis kysymys oli: Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia...

6

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahikaisella

      2004 GS ja takaosassa metallit ruosteessa ja verhoilu valkoisena homeesta.

      Takaosa on varmaankin niin tiivis, että kosteus ei pääse pois.

      Yrittänyt pitää takaosaa auki= penkit ylhäällä .Talvella vaikeaa..........

      Mutta ajattelin, että jos repisi ne verhoilut pois, pääsis ainakin homeesta eroon.

      • Filsu se alkup

        Juu.

        Olen myös yrittänyt pitää penkkejä ylhäällä ja imuroin tossa yksi päivä oikein kunnolla verhoilun siten että sain kaiken valkoisen pois. Mutta kun noita penkkejä kuitenkin käytän kerran pari kuukaudessa eikä useammin. Olen miettinyt että mitäköhän kustantaisi tuollainen uusi verhoilu 2 penkkiä taakse mutta en ole edes uskaltanut vielä kysyä tuota Biliasta, veikkaan että siinä vaiheessa kannattaa olla kunnon kännissä ettei satu kovin pahasti.

        Mulla ei vielä ruostetta näkyvissä, mutta ehkä sekin on sitten tulossa. Harmittaa oikein vietävästi!!!

        Ja vielä ikävä laittaa lapsia sinne taakse istumaan kun penkit on märkiä. Ja talvella tuon huomasin kun penkit olivat aivan kivikovat --> kosteus jäätynyt.

        Mietin myös että voisiko sinne jonnekin jotain reikiä yrittää porailla mutta sitten ehkä vain pahemmin sade-kelillä vesi saattaisi roiskua sisään.

        Eli nyt, kaikki fiksut, kertokaa mitä kannattaisi tehdä, eikä mitään hirmu-kallista. Autoa en haluaisi lähteä vaihtamaan, koska olen TODELLA TYYTYVÄINEN tuohon omaani.


      • Sceenikko
        Filsu se alkup kirjoitti:

        Juu.

        Olen myös yrittänyt pitää penkkejä ylhäällä ja imuroin tossa yksi päivä oikein kunnolla verhoilun siten että sain kaiken valkoisen pois. Mutta kun noita penkkejä kuitenkin käytän kerran pari kuukaudessa eikä useammin. Olen miettinyt että mitäköhän kustantaisi tuollainen uusi verhoilu 2 penkkiä taakse mutta en ole edes uskaltanut vielä kysyä tuota Biliasta, veikkaan että siinä vaiheessa kannattaa olla kunnon kännissä ettei satu kovin pahasti.

        Mulla ei vielä ruostetta näkyvissä, mutta ehkä sekin on sitten tulossa. Harmittaa oikein vietävästi!!!

        Ja vielä ikävä laittaa lapsia sinne taakse istumaan kun penkit on märkiä. Ja talvella tuon huomasin kun penkit olivat aivan kivikovat --> kosteus jäätynyt.

        Mietin myös että voisiko sinne jonnekin jotain reikiä yrittää porailla mutta sitten ehkä vain pahemmin sade-kelillä vesi saattaisi roiskua sisään.

        Eli nyt, kaikki fiksut, kertokaa mitä kannattaisi tehdä, eikä mitään hirmu-kallista. Autoa en haluaisi lähteä vaihtamaan, koska olen TODELLA TYYTYVÄINEN tuohon omaani.

        Onkos tuuletus takaosassa kunnossa? Ilman ulostulo taitaa mennä tavaratilan sivulokeroiden kautta ja jos ne ovat täynnä niin ilmakierto lienee estynyt.

        Mistä vesi pääsee tavaratilaan, valuu antennin juuresta vai kengistä?


      • Filsu se alkup
        Sceenikko kirjoitti:

        Onkos tuuletus takaosassa kunnossa? Ilman ulostulo taitaa mennä tavaratilan sivulokeroiden kautta ja jos ne ovat täynnä niin ilmakierto lienee estynyt.

        Mistä vesi pääsee tavaratilaan, valuu antennin juuresta vai kengistä?

        Juu, eli siis ainaskaan antennista se vesi ei tule, sillä katto on täysin puhdas. Mutta tuo että sivuluukuissa olisi ilmanvaihto, niin tuota pitääkin tutkia, sillä täytyy myöntää että olen tunkenut sinne molemmille puolille, siis niihin pieniin 'ovellisiin' syvennyksiin aika paljon tavaraa ja jos tuuletus pitäisi sieltä mennä, niin en yhtään ihmettele etteikö ilma kierrä.

        Kiitos hyvästä ideasta, saa nähdä auttaako se enää mitään...=(


      • ..p..
        Filsu se alkup kirjoitti:

        Juu, eli siis ainaskaan antennista se vesi ei tule, sillä katto on täysin puhdas. Mutta tuo että sivuluukuissa olisi ilmanvaihto, niin tuota pitääkin tutkia, sillä täytyy myöntää että olen tunkenut sinne molemmille puolille, siis niihin pieniin 'ovellisiin' syvennyksiin aika paljon tavaraa ja jos tuuletus pitäisi sieltä mennä, niin en yhtään ihmettele etteikö ilma kierrä.

        Kiitos hyvästä ideasta, saa nähdä auttaako se enää mitään...=(

        Meillä huomattiin just ko nostettii penkit ylös et molemmat penkit kosteita ja lattialla penkkien edessä ja takana vettä oikein reilusti.. Mistä vesi sinne tulee?

        Ajan kanssa tästä varmaan tulee sit hometta ym ongelmia..


      • kosteena
        ..p.. kirjoitti:

        Meillä huomattiin just ko nostettii penkit ylös et molemmat penkit kosteita ja lattialla penkkien edessä ja takana vettä oikein reilusti.. Mistä vesi sinne tulee?

        Ajan kanssa tästä varmaan tulee sit hometta ym ongelmia..

        samaa vikaa pukkaa,penkit märkiä ja kontin verhoilu ihan märkä ja eikä siinä vielä kaikki se vararenkaan korvaava kompura on vettä täynnä eli paskana.ei ilma kierrä jos on penkit alhaalla,kerää kondessio vettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe