Kuulin jostakin, että jos koiran nenään suihkauttaa vähän hajuvettä, niin koira ei pysty haistelemaan muutamaan tuntiin. Minulla on monirotuinen uros koira ja meillä on sen kanssa pieni "ongelma", joka liittyy hajuihin..
Aina jos olemme koiran kanssa koulutuksissa, koira keskittyy vain niihin jänniin uusiin hajuihin, eikä yhtään kuuntele tai ota kontaktia. Kotona asia on ihan toinen. Kun kiinnostavia hajuja ei ole, koira keskittyy minuun ja tottelee erinomaisesti. Mietin, että jos koulutuksissa suihkauttaisi vähän hajuvettä, koira pystyisi keskittymään koulutusten aikana paremmin minuun. En ole uskaltanut koittaa tuota "temppua", koska pelkään että koiralle tulee haitallisia oireita siitä. Onko kukaan koittanut tuota kikkaa? Onko siitä haittoja koiralle? Jos tuo hajuvesi juttu on puppua, tietäisittekö mitään muita "temppuja", miten koiran saisi lopettamaan haistelun koulutusten ajaksi?
hajuveden vaikutus koiran nenään?
17
2831
Vastaukset
- mitään sinne nokkaan
suihkuttelemaan ilman ammattilaisen antamaa ohjetta.
Mahtaapi olla rekkusi kuuromykkäsokea sen jäläkeen. hajuja nuuskii ku ne on uusia ja sää et.
kotona ei myöskään ole uusia hajuja.
sun pittää joko kieltää tuo nuuskuttelu kokonaan ja sallia se pelkästään sun luvalla, tai hommata semmonen juttu mikä motivoi koiraa enemmän.
Mitä käytät koiran motivointiin? Makupaloja? Lelua? leikkiä? joko vaihat motivoinnin parempaan (makupalat toisenmerkkisiin,tai makupalat leikkiin/leluun. esimerkiksi)sen voit suosiolla jättää omaan käyttöön, mun silmissä tuo menee jo koiran kiusaamiseksi. eikä koirasi loppupeleissä ole sitten koulutettu enää kun hajuveden vaikutus lakkaa.
eli ehkä nää saat sen uskomaan koulutuksessa jos se ei muuta haista, mutta sitte se ei enää tottele ku vaikutus lakkaa.- ....
Kokeileppas itse vetäistä alkoholipitoista hajuvettä sieraimiin. On kai joskus vähän vahingossa mennytkin, eikä tunnu mukavalta vai? Miltäköhän moinen mahtaa koirasta tuntua, jonka hajuaisti on monin verroin ihmisen aistia parempi. Unohda kaikki typerät "vippaskonstit" ja keskity koiran kouluttamiseen. Ohjeita tulikin jo edellä.
- monirotumix
.... kirjoitti:
Kokeileppas itse vetäistä alkoholipitoista hajuvettä sieraimiin. On kai joskus vähän vahingossa mennytkin, eikä tunnu mukavalta vai? Miltäköhän moinen mahtaa koirasta tuntua, jonka hajuaisti on monin verroin ihmisen aistia parempi. Unohda kaikki typerät "vippaskonstit" ja keskity koiran kouluttamiseen. Ohjeita tulikin jo edellä.
Kuka on vätittäny, että tekisin sen? Mä vaan kysyin, että onko tommonen juttu totta. En sanonut että aion koittaa sitä. Koirani on mulle tärkeä, enkä aio riskeerata sen terveyttä nuuskuttelun takia.
monirotumix kirjoitti:
Kuka on vätittäny, että tekisin sen? Mä vaan kysyin, että onko tommonen juttu totta. En sanonut että aion koittaa sitä. Koirani on mulle tärkeä, enkä aio riskeerata sen terveyttä nuuskuttelun takia.
totta, samaten pippurilla kuulemma sama vaikutus..
- ....
monirotumix kirjoitti:
"Mietin, että jos koulutuksissa suihkauttaisi vähän hajuvettä, koira pystyisi keskittymään koulutusten aikana paremmin minuun. En ole uskaltanut koittaa tuota "temppua", koska pelkään että koiralle tulee haitallisia oireita siitä."
- humaltuu!
No ei todellakaan mitään hajuvesiä koiralle!
Minulla kerran entinen koira(kääpiöpinseri) haistoi kaverini laukkua jossa oli hajuvesipullo, jossa korkki hiukan rikki.Koira meni aivan humalaan.
Se ei ole kivaa katsottavaa ja luulin jo koiran saaneen jonkun kohtauksen.Siinä sitten soiteltiin eläinlääkärille kauheessa paniikissa ja onneksi tajusin mistä oli kyse.Koira kyllä "selvisi" n.30min jälkeen,mutta tuskin oli sillekkän mikään mukava kokemus!
Että olkaahan tarkkoja noitten kanssa!- jke
Vanhaa kansanviisautta mukaillen "auttaa kuin housuun pissaaminen pakkasella"
Koiralle hajuvettä nenään on vähän sama kuin itse tuijottelisi paljain silmin minuutin verran Aurinkoa. Kyllähän se aisti siitä yliherkistyy eikä hetkeen toimi, mutta aika huono menetelmä silti..
- Pikku pissis
Onko koiralle jotakin omaa hajuvettä ajattelenpa vaan kun mulla on tuollainen cihuahua ja se on aikamoinen pissis ja se haisee koiralle se rakastaa pesua ja muuta niin onko koiralle omaa hajuvettä?
- On kyllä
sitä löytyy usein luonnosta. Jotkut koirat tykkäävät kieriä jäniksen papanoissa, niistä tulee sellainen ihana aromi joka peittää koiran oman tuoksun ja tekee saalistamisen helpommaksi. Sitten on joitakin jotka rakastavat kaikkea mahdollista p*skaa ja kierivät niissä. Ajatus kaiketi sama eli saalistamisen helpottaminen.
Koiruuksien käsitys hyvästä hajuvedestä on hieman ihmisistä poikkeava.
- Pikku pissis
Kyllä kai se sitten on poikkeavaa mutta onko jotain kaupasta ostettavaa:/
- Hitsiläinen
Ei herran jestas sentään,ei todellakaan mitään hajuvesiä pidä mennä suihkauttelemaan ,sillä koiralla kun on muutenkin niin tosi hyvä se hajuaisti niin takuulla on jo enempikin eläinrääkkäyksen tai ainakin vähintäänkin kiusaamisen puolella tuollainen.Itsekin inhoan noita voimakkaiden hajuvesien sekä miesten partavesien tuoksuja myös,sillä taidan olla ehkä jotenkin herkkä niille,kun niistä tulee välillä ihan paha olo ja päänsärkyäkin myös ,jos joudun jossain sellaisia haistelemaan,niin mites sitten koira jolla se haju tosiaan tuntuu monta kertaa voimakkaammin.Ja silmille se voi tosiaan olla suorastaan jo vahingollistakin jos sinne joutuu.
- Ei kannata
Älä mene laittamaan mitään sinne nenään mutta kuule pikku pissis kyllä se ihmisenkin hajuvesi selkään voi laittaa ei se mitään tee... Mutta sinne nenään ei ihmeessä kannata
- Vilin muisto
Aloittajalle. eikö kouluttaja osaa neuvoa kontaktin ottoa?
- Tolloja
Pikku pissis ei koiralle ole omaa haju vettä ja ei kannata ei sun tota tarvii neuvoo ku et näköjään osaa... Ja sinne koiran nenään voi kyllä suihkuttaa ...
- Sofianna:)
No jos menet suihkuttamaan koiran nenään hajuvettä se tosin saattaa vaikuttaa sen ikiaikaiseen haju aistiin... Jos taas menet suihkuttamaan vettä niin ei siinä mitään jasilloin koirasi saa puhdistettua nenänsä sekä se ymmärtää että hänen on kuunneltava sinua sillä hetkell
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667