Olen raskausviikolla 30. Minulla oli tänään neuvola eikä paino ollut noussut yhtään edellisestä neuvolakerrasta, joka oli kaksi viikkoa sitten. Aikaisemmin minulle on tullut painoa lisää n. 1 kg/per viikkoa. Raskauden alussa painoin 47 kg ja nyt 59. Kohdun kasvu kulkee ihan käyrän mukaisesti. Onko syytä huoleen? Terveydenhoitajan mukaan ei ole mutta en täysin luota häneen, koska kyseessä oli ilmeisesti joku juuri valmistunut kesäsijainen. Onko kellään sattunut vastaavaa?
Painonnousu rv 30 ->
6
3829
Vastaukset
- ei kyllä
tule mitään muuta mieleeni kun.....paljonkohan sinullakin on ikää jos ei järki sano tuosta mitään?
- -a-
Olipahan asiallinen vastaus... Mutta aloittajalle, jos sinulle tähän mennessä on jo 12 kiloa tullut, niin varmaan ihan normaalia että tuossa vaiheessa vähän tahti hidastuu. Meinaan, että jos tahti jatkuisi samaan malliin, niin loppuraskaudessa painaisit jos yli 20 kiloa enemmän. Painonnousu on yksilöllistä. Itsellä tullut vaihtelevasti, välillä kilo tai parikin viikossa, välillä taas ei yhtään viikon aikana. Nyt 38. viikolla ja paino noussut 9,5 kiloa. Ja reilun viikon ollut samat luvut vaa'assa... =)
- näin mennään
Itellä rv 35 ja painoa tullut 5kg, joista pari kiloa vkon 30 jälkeen eli yksilöllistä tuo painonnousu. Painoa ei koko raskauden aikana tarttis tulla yhtään, sanoi nlan th kun olivat olleet jossain koulutuksessa ja siellä gynet puhuneet, etenkin jos äiti yhtään pyöreä jo raskautuessaan. Vauva saa kyllä ravintonsa.
- nousisi koko
ajan kilon viikossa, niin varmasti saisit jo moitteita siitä. ite olen nyt rv 30. Ennen raskautta paino 51 ja nyt 62. Puolen kilon nousu viikossa on se "normaali".
- äiteliini
Minulla on aina noussut keskiraskaudessa paino, mutta lopussa ei. Syy siihen vauvan suurempi energianotto sekä se, että keskiraskaudessa vauva kasvaa eniten. Älä huoli! Kaikki hyvin!
- Minäpä
Mulla paino noussut koko raskausaikana n. 6 kiloa. Nyt viikkoja 38 2 ja paino on parilla viime neuvolakäynnillä vain pudonnut. Vauvalla silti kaikki hyvin ja sf kasvaa. Niin yksilöllistä on tuo painonnousu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016133
- 2123396
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183315Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2652052
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441636- 61398