Paras tapa

tiivisteiden "korjaami...

Miten saisi vanhahkon ht-veneen vähän vuotavat ikkunatiivisteet jälleen pitäviksi? Itselläni tuli lähinnä mieleen pursottaa tiivisteen väliin Sika-Flexia, mutta olisiko jotain parempaa ainetta kyseiseen tarkoitukseen. Vuoto kuitenkin sen verran kohtuullista ettei viitsisi tiivisteitä kokonaan uusisa.

13

1780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä niistä

      Sikaflex on tuotemerkki, mitähän niistä 20 eri laadusta ajattelit sinne lasinrakoon pursottaa?

      Mersujakin on Smartista rekkaan... kaikki mallit vaan ei sovi jokahommaan...

      • kertoa, jos

        tiedät mikä sopisi hyvin tiivisteen ja lasin väliin. En noihin eri laatuihin ole pahemmin perehtynyt.


      • p.b
        kertoa, jos kirjoitti:

        tiedät mikä sopisi hyvin tiivisteen ja lasin väliin. En noihin eri laatuihin ole pahemmin perehtynyt.

        Creeping crack cure Maritimista, maksaa alle 10€ ja toimii.
        http://www.epoxyproducts.com/capt.html


      • 291

        Sikafleksin 291 on hyväksytty vedenalaisiin tiivistyksiin joten pitänee sateenkin.

        Smart ei ole Mersu vaan Smart, ihan eri merkki. Itselläni ei ole kumpaakaan. Toki sama myyntikanava.


      • Googlettakaahan
        291 kirjoitti:

        Sikafleksin 291 on hyväksytty vedenalaisiin tiivistyksiin joten pitänee sateenkin.

        Smart ei ole Mersu vaan Smart, ihan eri merkki. Itselläni ei ole kumpaakaan. Toki sama myyntikanava.

        Sikaflex 291 ei tartu lasiin eikä kumiinkaan, eikä näinollen ole hyvä aine lasin tiivistykseen.

        Jos ei ole varmaa tietoa mikä mihinkin sopii, kannattaa kokeilla.
        Laita vaikka kumin päälle sitä "sikaa" ja yritä huomenna saada irti, luulen, että kynsillä irtoaa, saman testin voi nähdä siinä pillissä, joka kierretään liimatuubib suuhun, kuivuttuaan sen varsinaisen aineen saa sieltä sisältä kaivamalla pois, eli EI TARTU

        Sikaflexin sivuilla on ohjeet, miten lasia tiivistetään.

        Google on yhtä hyvä keino löytää tietoa kuin tämäkin palsta, jos osaa yleensä näppäillä kirjimia.


      • Pete vaan
        Googlettakaahan kirjoitti:

        Sikaflex 291 ei tartu lasiin eikä kumiinkaan, eikä näinollen ole hyvä aine lasin tiivistykseen.

        Jos ei ole varmaa tietoa mikä mihinkin sopii, kannattaa kokeilla.
        Laita vaikka kumin päälle sitä "sikaa" ja yritä huomenna saada irti, luulen, että kynsillä irtoaa, saman testin voi nähdä siinä pillissä, joka kierretään liimatuubib suuhun, kuivuttuaan sen varsinaisen aineen saa sieltä sisältä kaivamalla pois, eli EI TARTU

        Sikaflexin sivuilla on ohjeet, miten lasia tiivistetään.

        Google on yhtä hyvä keino löytää tietoa kuin tämäkin palsta, jos osaa yleensä näppäillä kirjimia.

        "Google on yhtä hyvä keino löytää tietoa kuin tämäkin palsta, jos osaa yleensä näppäillä kirjimia."

        Google on vieläpä paljon parempi keino, koska siellä harvemmin kukaan vittuilee kysyjälle kuten herra "Googlettakaahan"


    • tiivistyspaikka täysin kuiva, jos siellä on vähänkin kosteutta ei kaikki "töhnä" tartu. Markkinoilla on aineita jotka tarttuvat myös kosteaan pintaan. Cascolla on ainakin, käytin keväällä. K-Raudassa 13e, muissa siis n. 7e.

      • tietysti

        Sellanen tuote kun tuulilasin tiivistysaine, mustaa ja sotkee niinkun kaikki muutkin sikatahnat. On halpaa ja hyvää, toissakeväänä pyörittelin tiiviteiden ja kopin saumat tolla töhnällä. Hyvin on pysyny ja hyvän jäljen saa kertavedolla kun leikkaa suuttimen sopivaks ja vetää oikeessa kulmassa, sottasta hommaa alkaa sormella lähmiä sitä saumaa...

        Tähän toki kelpaa kaikki muutkin polyuretaanitiivistysmömmöt eli sikat eli possutahnat.


      • käytettävä
        tietysti kirjoitti:

        Sellanen tuote kun tuulilasin tiivistysaine, mustaa ja sotkee niinkun kaikki muutkin sikatahnat. On halpaa ja hyvää, toissakeväänä pyörittelin tiiviteiden ja kopin saumat tolla töhnällä. Hyvin on pysyny ja hyvän jäljen saa kertavedolla kun leikkaa suuttimen sopivaks ja vetää oikeessa kulmassa, sottasta hommaa alkaa sormella lähmiä sitä saumaa...

        Tähän toki kelpaa kaikki muutkin polyuretaanitiivistysmömmöt eli sikat eli possutahnat.

        Tuon kuten silikoninkin jälkitasoituksessa auttaa reilusti saippuassa (Fairyssä) käytetty sormi. Silloin tökötti ei tartu sormeen ja tulee sileätä pintaa.
        Nuo tökötit ovat siltä osin huonoja ettei niitä oikein saa tiivisteen sisään kuten edellämainittua ainetta jossa on terävä annostelukärki ja aine on notkeampaa.


    • alubonito

      Venenäyttelystä joskus vuosia sitten, n. 50ml:n pullollisen juuri tuohon tarkoitukseen kehitetyn aineen. Se oli valkoista litkua ja meni pieniin ikkunan rakoihin ja toimi hyvin, tiivistin sillä pakettiauton etuikkunan. Kysy Maritimiltä onko heillä

    • kuin mikään muu osa

      Laita törmäyslista leveämälle kuin mikään muu neneesi osa, kaide, varuste tai taso.

      Muuten ikkunasi tai kaide ottaa vastaan ensimmäisenä törmäyksen kiinnittyessäsi paaluun, laituriin tai poijuun.

      Naapurikin on tyytyväisempi.

      • sinulla

        Etevä lista sinulla mikäli se estää sateen ja roiskeet.
        Mistä ostit, paljonko maksoi?


      • tässäkin
        sinulla kirjoitti:

        Etevä lista sinulla mikäli se estää sateen ja roiskeet.
        Mistä ostit, paljonko maksoi?

        Rusikoitu ikkuna vuotaa tässäkin tapauksessa, jos se on rusikoituvaa mallia Nauticat, Abatrossi ja vastaava.

        Pääasia on huono suunnittelu, jatka siitä aiheesta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe