Minulla uusi Volvo D5 A. Kiihdytyksissä auton turboviive on kiusallinen omimaisuus. Joskus jopa turvallisuusriski. Kun millään ei meinaa tapahtua mitään ohituksiin lähdettäessä. Häiritseekö teitä?
Volvo D5 ja
34
11449
Vastaukset
- D5555
ei ole turboviive vaan automaatista johtuva viive
- mainitsemani
Niin, siinä se syy aivan oikein onkin, vaihdelaatikossa. Kun nyt aloin haukkua omaa autoani, jatketaan. Vaikka koneessa on 185 hv, ei se mielestäni oikein potki! Ohituksissa huomaa, miten vauhtia alkaa keräytyä vasta pikkuhiljaa. Ripeämpään kiihtyvyyteen päästään vasta ajan kanssa. Kun ohitus on jo aika pitkällä. Välillä tuntuu, että pitää jättää homma kesken. Sitä kun uskoo, että koneessa tehoja riittää. Vaan eipä riitä. Kuorma vaikuttaa huomattavasti. Ei yksinkään mikään menopeli. Toki ei nyt jäkoihin jää.
Jotta ei mene ihan haukkumiseksi, niin hyvä auto muuten, hiljainen, maantiellä vakaa ajettava, iso turvallinen. Ei siinä mitään. - sjfjfkj
mainitsemani kirjoitti:
Niin, siinä se syy aivan oikein onkin, vaihdelaatikossa. Kun nyt aloin haukkua omaa autoani, jatketaan. Vaikka koneessa on 185 hv, ei se mielestäni oikein potki! Ohituksissa huomaa, miten vauhtia alkaa keräytyä vasta pikkuhiljaa. Ripeämpään kiihtyvyyteen päästään vasta ajan kanssa. Kun ohitus on jo aika pitkällä. Välillä tuntuu, että pitää jättää homma kesken. Sitä kun uskoo, että koneessa tehoja riittää. Vaan eipä riitä. Kuorma vaikuttaa huomattavasti. Ei yksinkään mikään menopeli. Toki ei nyt jäkoihin jää.
Jotta ei mene ihan haukkumiseksi, niin hyvä auto muuten, hiljainen, maantiellä vakaa ajettava, iso turvallinen. Ei siinä mitään.miten kick-down toimii ?? - entä jos käytät gertronicin manuaalipuolta ??
- maksanut automaatista
sjfjfkj kirjoitti:
miten kick-down toimii ?? - entä jos käytät gertronicin manuaalipuolta ??
Olen maksanut automaatista. Mielestäni autolla ajamisen tulee olla mahdollisimman turvallista, mukavaa, huoletonta ja vaivatonta. Tähän vedoten tuntuu hassulta hämmentää automaattia. Kyllä tänä pänä pitäisi osata tehda laatikko, jossa ei ole tällaista vikaa! Muutkin osaavat. Pilaa mielestäni himenon auton ominaisuuksia liiaksi!
- 60666
maksanut automaatista kirjoitti:
Olen maksanut automaatista. Mielestäni autolla ajamisen tulee olla mahdollisimman turvallista, mukavaa, huoletonta ja vaivatonta. Tähän vedoten tuntuu hassulta hämmentää automaattia. Kyllä tänä pänä pitäisi osata tehda laatikko, jossa ei ole tällaista vikaa! Muutkin osaavat. Pilaa mielestäni himenon auton ominaisuuksia liiaksi!
miten automaatilla kiihdytetään ? - eli polje kaasu rivakasti pohjaan, niin automaatti vaihtaa salamana pienemmälle vaihteelle ja Volvosi lähtee kuin kuppa töölöstä
- itelläs?
60666 kirjoitti:
miten automaatilla kiihdytetään ? - eli polje kaasu rivakasti pohjaan, niin automaatti vaihtaa salamana pienemmälle vaihteelle ja Volvosi lähtee kuin kuppa töölöstä
Onko sulla itelläs uusi Volvo S80 tai V70 automaatilla? Ei kyllä lähde mihinkään, vaan pitää tuumaustauon, joka ärsyttää ja haittaa ohitustilanteissa! Ei ole mikään vitsi ja todellisuutta.
- jälkeen
itelläs? kirjoitti:
Onko sulla itelläs uusi Volvo S80 tai V70 automaatilla? Ei kyllä lähde mihinkään, vaan pitää tuumaustauon, joka ärsyttää ja haittaa ohitustilanteissa! Ei ole mikään vitsi ja todellisuutta.
kun ens kertaa kokeili 185hv diisseli volvoa 80Sawd niin tuntuma oli että ...laiska... ainakin isommilla vaihteilla 5,6 verrattuna passatin 130 hv tdi,muuten kyllä volvo hyvä ...pakkohan sen on olla kun sentään runsas 10000 ekua kalliinpi ;-)
- äkkilähtö
itelläs? kirjoitti:
Onko sulla itelläs uusi Volvo S80 tai V70 automaatilla? Ei kyllä lähde mihinkään, vaan pitää tuumaustauon, joka ärsyttää ja haittaa ohitustilanteissa! Ei ole mikään vitsi ja todellisuutta.
S80 2.9 bens.automaatti (vm. 2000) lähtee kun polkaisee. Ei mieti. Taloutemme uusi diesel (ei Volvo) lähtee alle 80 nopeuksista rivakasti, mutta suuremmissa vauhdeissa kiihtyvyys ei ole 80:n tasoa.
- allukki
itelläs? kirjoitti:
Onko sulla itelläs uusi Volvo S80 tai V70 automaatilla? Ei kyllä lähde mihinkään, vaan pitää tuumaustauon, joka ärsyttää ja haittaa ohitustilanteissa! Ei ole mikään vitsi ja todellisuutta.
käy hyvä ihminen nollaamassa eli (päivittämässä)se tomaattisi jos volvo ei irtoa kun polkaisee kaasun se on lyhyt jalkaisen kuskin vika.lähtee kuin hauki rannasta.siirä penkkiä eteen päin että yletyt!
- paremminkin
60666 kirjoitti:
miten automaatilla kiihdytetään ? - eli polje kaasu rivakasti pohjaan, niin automaatti vaihtaa salamana pienemmälle vaihteelle ja Volvosi lähtee kuin kuppa töölöstä
kuin matkatoimisto Töölöstä.
- 2.5T
Minulla tuollainen peli 210 hv bensa-padalla. Auto tuntuu vaan lähtevän paremmin, jos porukkaa kyydissä. Diiselillä en ole koskaan ajanut, mutta tuossa bensavärkissä ainakin on menemisen makua eritavalla mitä 170 heppasessa vaparissa (edellinen S60).
Voiko D5 vaikuttaa nuhaselta, kun noita diiseleitä on ainakin kolmea teholuokkaa..jos D5 nuhainen, niin miten ne kaksi muuta?
-ps 2.5T sutii talvellakin 120 km/h nopeudessa kiihdytystilanteessa luistonestovalo vilkkuen kuin joulukuusi-- saabisti9-3
Samanlainen volvo kun sulla jäi mun vanhalle saabille ( 9-3 Turbo Jubilee 02) 2.0t 150hp koneella että niin... Siis tämä oli ohitustilanteeessa
- suhteellistahan kaikki on
Sisareni miehellä myös 2.5T -koneella. Puhuu samaa kuin sinäkin.
Oletin itse, että dieselin 185 hv ja 400 Mn olisi vielä tunteettomampi kuormalle. Ja - että lähtisi myös ripeämmin kuin luvut antavat olettaa. Näin vain ei ole. Kulutus toki vähäinen. Bensakone ihan eri luvuilla. Eniten rassaa automaattilootan viive. Se on järkyttävä, jos suoraan sanon. Vähän liioittellen. - ssfsf
saabisti9-3 kirjoitti:
Samanlainen volvo kun sulla jäi mun vanhalle saabille ( 9-3 Turbo Jubilee 02) 2.0t 150hp koneella että niin... Siis tämä oli ohitustilanteeessa
kas kummaa - saabisti on päässyt ohittamaan Volvon !! - loistava suoritus - oliko Volvo kääntymässä vai pysähtymässä, että pääsit "iskemään" ?
- eka volvo
suhteellistahan kaikki on kirjoitti:
Sisareni miehellä myös 2.5T -koneella. Puhuu samaa kuin sinäkin.
Oletin itse, että dieselin 185 hv ja 400 Mn olisi vielä tunteettomampi kuormalle. Ja - että lähtisi myös ripeämmin kuin luvut antavat olettaa. Näin vain ei ole. Kulutus toki vähäinen. Bensakone ihan eri luvuilla. Eniten rassaa automaattilootan viive. Se on järkyttävä, jos suoraan sanon. Vähän liioittellen.Itse päädyin manuaalivaihteiseen D5:een juuri automaatin viiveen, kulutuksen ja hintaeron takia. Lisäksi kulutus pysynyt kohtuudessa, jää alle 6 litran sekalaisessa matka-ajossa. Ja en kyllä haukkuisi konetta suorituskyvyn puutteesta.
- 2002 ja 2005
eka volvo kirjoitti:
Itse päädyin manuaalivaihteiseen D5:een juuri automaatin viiveen, kulutuksen ja hintaeron takia. Lisäksi kulutus pysynyt kohtuudessa, jää alle 6 litran sekalaisessa matka-ajossa. Ja en kyllä haukkuisi konetta suorituskyvyn puutteesta.
Mulla eka S60 (vm 2002 /170 hv)oli " toista vuosikertaa" ja siinä oli manuaali vaihteet. 40000 tonnin kohdalla kytkin vaihdettiin uuteen, koska tyhjäkäynnillä joku kytkimeen liittyvä ratas "rallatti". Rallatus poistui, kun kytkintä painoin 2-3 cm. Toiseen Volvoon otin sitten automaatin ja Nivomatit, koska ekassa S60 volvossa kytkimeen ja takaiskareihin liittyi 64000 auton omistusaikana kahdeksan korjaamokaäyntiä (takuuseen).
2005 mallista volvoani ei ole tarvinut nyt sitten kertaakaan viedä näiden edellämainittujen vikojen takia korjaamoon, vaikka mittarissa on 66000 km.
-vaihteistoissa ja iskareissa on siis kestävyyseroa- - d5 driver
suhteellistahan kaikki on kirjoitti:
Sisareni miehellä myös 2.5T -koneella. Puhuu samaa kuin sinäkin.
Oletin itse, että dieselin 185 hv ja 400 Mn olisi vielä tunteettomampi kuormalle. Ja - että lähtisi myös ripeämmin kuin luvut antavat olettaa. Näin vain ei ole. Kulutus toki vähäinen. Bensakone ihan eri luvuilla. Eniten rassaa automaattilootan viive. Se on järkyttävä, jos suoraan sanon. Vähän liioittellen.Volvo s80 D5 ja automaatti on surkea yhdistelmä. Vaihteisto ei päästä moottorin tehoja oikeuksiinsa. Voimaa moottorissa on mutta tuo surkea automaatti viivyttelee,arpoo vaihteita, ei käytä vääntöä hyväksi. vaihteisto toimii paremmin 2,4d kanssa.
- manuaaliasennossa?
d5 driver kirjoitti:
Volvo s80 D5 ja automaatti on surkea yhdistelmä. Vaihteisto ei päästä moottorin tehoja oikeuksiinsa. Voimaa moottorissa on mutta tuo surkea automaatti viivyttelee,arpoo vaihteita, ei käytä vääntöä hyväksi. vaihteisto toimii paremmin 2,4d kanssa.
Oletko ajanut manuaaliasennossa? Itse en, koska se vie liiaksi huomiota. Onko bensakoneessa sama laatikko? Se toimii kaverilla hienosti, ilman viiveitä. Miksi dieselin omainaisuudet ovat niin paljon huonommat, osaatteko sanoa? Tämä automaatin viive on Volvoni ylivoimaisesti suurin pettymys. Käsittämätön virhe! Eikä ole pyöränripustuksetkaan mitään terästä! Autolla ajettu 40 tkm ja kaikkien pyörien ohjauskulmat pielessä. Nyt renkaat ihan hajalla. Hakkaa niin pirusti ajaessa! Toki muuten hieno auto ajella matkaa.
- hmmmmm....
kyllä oli noi turbo volvot jaloissa, yksi lähti letkaa ohittaan niin olin jaloissa, sit tovi niin ei näkynyt kuin pilkku peilistä, mopoja ne volvot on
- S60 2.5T AWD
hmmmmm.... kirjoitti:
kyllä oli noi turbo volvot jaloissa, yksi lähti letkaa ohittaan niin olin jaloissa, sit tovi niin ei näkynyt kuin pilkku peilistä, mopoja ne volvot on
Tämä taitaa olla tyypillisen lippispojan kommentti? Olen nyt vasta kuukauden ajellut kyseisellä S60 automaatilla ja todennut, että silläkin voi ihan hyvin ajaa jonossa muun liikenteen mukana. Minulla on kyse ajomukavuudesta: Cruise päälle ja sen säätö jonon nopeuden mukaiseksi olettaen, että jono menee suunnilleen rajoitusten mukaan. En käytä aikaani varsinkaan ohitusten estoon, vaan päin vastoin autan ohittajaani antamalla tarvittaessa tilaa.
Yli 40 vuoden aikana on tullut kohellettua liikenteessä vaikka millä tavalla, mutta olen selvinnyt parin pienen kolarin lisäksi kahdella ylinopeussakolla. Kumpikin sakko on tullut "koulutustapahtuman" yhteydessä, kun on kokeiltu liikennevaloista lähtöä. Kummallakin kerralla voitin ja pääpalkintona oli vajaan tonnin sakko toisella kerralla lisäoptiona kortti pois kuukaudeksi.
Mieluummin pyörin tuunattujen tojotien ja hondien "jaloissa" kun vastaan jokaiseen liikenteessä heitettyyn haasteeseen. Minulle riittää vakiotehot ja hyvin on toimeen tullut "pintakaasullakin". Bensaa palaa hiukka enemmän, joten mukavuudesta on jotain maksettava.
Oletan kyseisen kotteroni olevan talvella asiallinen ajettava, sillä siihen on laitettu ihan mukavasti ajonvakauttimia avustamaan kuskin kykyjen ylittyessä. Edellisestä S40 mallista ne puuttuivat, mutta hyvin silläkin tiellä pysyi;) - S60 2.5T AWD
d5 driver kirjoitti:
Volvo s80 D5 ja automaatti on surkea yhdistelmä. Vaihteisto ei päästä moottorin tehoja oikeuksiinsa. Voimaa moottorissa on mutta tuo surkea automaatti viivyttelee,arpoo vaihteita, ei käytä vääntöä hyväksi. vaihteisto toimii paremmin 2,4d kanssa.
Kokeilin yllämainitulla mallilla automatin toimintaa ja pientä viivettä esiintyy, kun lyödään lämä tiskiin. Syynä on se, että automatiikka hakee kahta pykälää pienempää, mietiskelee hetken ja vasta sitten mennään. Kaasua kannattaa aluksi painaa sen verran, että laatikko hakee vain yhden pykälän pienempää. Kun tämä on tehty, niin sen jälkeen ei olekaan enää viivettä, kun haetaan vielä sitä pykälää pienempää lyömällä lämä tiskiin. Kahden pykälän "hypyssä" kickdown ei tarjoa vetoa välittömästi, mutta kevyemmällä kengällä vaihdot sujuvat ilman tempomisia;)
Jotkut pitävät tuota nykivää ajotapaa urheilullisena, mutta mielestäni joustava ajotyyli tuntuu varsinkin kyydissä olijasta mukavammalta. Malttia vaan sen kaasupolkimen kanssa, niin hyvä tulee...
- eraser-08
se viive olla pääasiassa pääkopan ja jalkaterän välillä.
- allukki
ERASER-08 PUHUU ASIAA!
- volvod5
Maf, eli ilmamassamittari rikki, se vie tehoja
- S60 R->D5
Hei haloo!!
Itselläni Volvo S60 D5 2011 mallia.
Kaasu rivasti pohjaan saakka ja kyllä lähtee. Automaatti vaihtaa pienemmälle ja sitten alkaa tapahtua. Viivettä ei ole yhtään. 205 hv alkaa laukata heti täysillä.
Aikaisemmin minulla oli Volvo S60 R 300hv pensa kone. On ollut yllättävää, kun ei aisti suurta eroa kiiihtyvyydessä. Varmaan vääntöä on niin paljon, että se edesauttaa kiihtyvyydessä sekä auto itsessään on paljon kevyempi.- ylpijä autoilja
pääsitpä sitten mainitsemaan että ole hankkinut uuden Volvon, kivat sulle.
Edelline tarinahan on ihan eri autoilla vuodelta 2008 alkaen, pikkuisen tarkkuuta.
- kokemusta volvoista
Jahaas edelleen samoja paska ongelmia uudessakin S60.
Minulla oli -07 diesel vm 205hv autom. ja en todellakaan suosittele sellaista yhtälöä . Dieseli on vanhahtava ja pitää melkoista kalkatusta. S60 koppa on painava ja heppoja pitäisi olla vähintään 300hv että auto liikkuu ripeästi.
Vakio D5 on automaattina hidas,äänekäs ja kömpelö lähdöissä. Hyvät puolet tulee esiin matkaajossa. Jos on pakko laittaa volvon laittakaa hyvä ihmiset manuaalina ja mieluiten pensa versiona. - eraser-08
kovasti on "kokemusta" !!? D5-07 205hv! Oliko kyseessä volvon venemoottori osasto vai mikä?
- lapset viisaana??
autolla pitää osata ajaa sen suorituskyvyn ja ominaisuuksien mukaan. Kyllä tuolla D5 automaatilla kerkiää ihan hyvin kunhan vain painaa sitä poljinta reippaasti pohjaan, kyllä siinä perusmanuaalikuski jää vaihdon nopeudessa toisekisi ja jää nuo vaihde missit pois.
- kokemusta volvoista
Liikkuhaan tuo D5 eteenpäin, mutta melkoista kalkatusta ja viivellistä mekkalaa kuuluu. Ja lisäksi nytkähtelee välillä vähemmän tai enemmän . Aisin automaatti ei sovi volleen, eikä sitä tulisi laittaa mihinkään automerkkiin.. Kestäähän Aisin laatikko kohtuullisesti, mutta eikös sen pitäisi olla ennenkaikkea mukavuustekijä? Sitä se ei ole!!
- eraser-08
kokemusta volvoista kirjoitti:
Liikkuhaan tuo D5 eteenpäin, mutta melkoista kalkatusta ja viivellistä mekkalaa kuuluu. Ja lisäksi nytkähtelee välillä vähemmän tai enemmän . Aisin automaatti ei sovi volleen, eikä sitä tulisi laittaa mihinkään automerkkiin.. Kestäähän Aisin laatikko kohtuullisesti, mutta eikös sen pitäisi olla ennenkaikkea mukavuustekijä? Sitä se ei ole!!
joo parempi olis varmaan joku dsg tai multitroni... kun kovasti on vw palstoilla kehuttu!
- volvoista kokemusta
eraser-08 kirjoitti:
joo parempi olis varmaan joku dsg tai multitroni... kun kovasti on vw palstoilla kehuttu!
Minusta multitronic on loistava lodju. Multitronicilla on ollut kestävyys ongelmia, mutta nykyisin tuota lodjua on paljon parannettu, eivätkä hajoaa niin herkästi, kunhan öljyt vaihattaa ajoissa.
- kokemusta volvoista
"eraser -08" ei elää todellisuudessa, eikä tajua sitä että kaikkiin automerkkeihin voidaan asentaa softapäivityksen ohjainyksikköön. Minun tapauksessani vakio 164 heppanen muuttui 205 hv ja vääntöä 450Nm. Ja auto parantui liikkuvuudessa, mutta valitettavaa, että nämä volvossa oleva Aisin laatikot vie mennessään kaikki tehot. Joten vollen saa pilattua ostamalla sen automaattina.
- s80 d5 summum
östa valmiiks S80 D5 missä vähintään 205 hp ni ei tarvi miettiä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882