Eturenkaat on tasapainotettu kahteen kertaan. Toisessa etupyörässä 0,45mm:n heitto korkeussuunnassa. On kuulemma ok!!? Kulutuspintaa jäljellä n. 4mm.
Nelipyöräsuuntaus tehty. Ei vaikutusta asiaan.
Kokeiltu ilman etupölykapseleita. Ei vaikutusta.
Ripustukset ja laakeroinnit ovat ehjät (=välyksettömät)
Tärinä välittyy ratin kautta 90-130km/h nopeuksissa häiritsevästi käsille.
Mistä ihmeestä tämä kiusallinen vika voisi löytyä?
PS. Tärinä alkoi, kun etujousien yläpäitten laakerit, etuiskarit ja etujarrulevyt vaihdettiin merkkihuollossa.
Ohjaus täristää!
11
3820
Vastaukset
- tässä...
kuitenkin sitä, että se pyöränripustus pitäisi tutkia kokonaisuudessaan, eli että kaikki osat on täsmälleen oikein kasattu, eli esim. jouset ovat oikeinpäin ja pultit kiristetty, eikä tukivarsissa ole löysyyttä. Siten ei jäisi jäljelle muita kuin jarrulevyt ja rengas.
- uudemman
kerran laatusellaisiin. Tilanne ennallaan, eli täristää!
Käsin ravistelemalla ripustuksessa ei tunnu löysiä mihinkään suuntaan. Suuntauskin on tarkistettu.
Sikäli kummallista, että kyseinen auto ei ole aiemmin ollut herkkä täristelemään, vaikka renkaat on ajettu loppuun useamman kerran. Esim. Toyotissa on usein joutunut tasapainotuksen päivittämään ainakin kerran renkaiden kuluessa. - kirjoitukseni
uudemman kirjoitti:
kerran laatusellaisiin. Tilanne ennallaan, eli täristää!
Käsin ravistelemalla ripustuksessa ei tunnu löysiä mihinkään suuntaan. Suuntauskin on tarkistettu.
Sikäli kummallista, että kyseinen auto ei ole aiemmin ollut herkkä täristelemään, vaikka renkaat on ajettu loppuun useamman kerran. Esim. Toyotissa on usein joutunut tasapainotuksen päivittämään ainakin kerran renkaiden kuluessa.jälkeen oman vastaavan tilanteen autossani. Elikkä alatukivarsi kulunut, vaihdon jälkeen loppui tärinä. Varsin hankala todeta ilman laitteita. Katsastuskonttorit on kyllä hyviä löytämään vian, mutta en tiedä tekevätkö varsinaisen työnsä ohessa.
- yks keissi
mielee oireet oli samat ku sulla auto oli joku 300 sarjan pösö.siinä oli hammastanko paskana uusittiin ni jo loppu tärinät.ko autoon uusitiin kaikki tukivarret,jarrulevyt....yms.
- mta100
Vaihda nyt ensin ne etupyörät taakse. Jos vieläkin pompottaa niin mene sinne merkkihuoltoon ja pyydä selvittämään asiaa. Jarrulevyjen taakse on voinut jäädä likaa tms. joka voi myös tuon aiheuttaa.
- varapyörääkin kokeiltiin
mta100 kirjoitti:
Vaihda nyt ensin ne etupyörät taakse. Jos vieläkin pompottaa niin mene sinne merkkihuoltoon ja pyydä selvittämään asiaa. Jarrulevyjen taakse on voinut jäädä likaa tms. joka voi myös tuon aiheuttaa.
edessä. Renkaat eivät heitä ja ovat balanssissa. Vaan ohjaus senkun täristää.
Mietin vaan, miten jarrulevyn takana oleva lika voi aiheuttaa tärinää? Luulisi balanssin säilyvän, vaikka kehä vähän soutaisikin?
Insinöörinä alkaa ymmärrys loppua ja vitutus vallata alaa... - mta100
varapyörääkin kokeiltiin kirjoitti:
edessä. Renkaat eivät heitä ja ovat balanssissa. Vaan ohjaus senkun täristää.
Mietin vaan, miten jarrulevyn takana oleva lika voi aiheuttaa tärinää? Luulisi balanssin säilyvän, vaikka kehä vähän soutaisikin?
Insinöörinä alkaa ymmärrys loppua ja vitutus vallata alaa...Ajan vuodessa n.300 eri autoa työkseni mutta yhdessäkään pösössö ei ole ollut vetoakseleissa minun kohdalla sellaista vikaa kuten Fordeissa eli ravistaa juuri tuossa nopeudessa. Tuleeko ravistus vain vedättäessä vai myös vapaalla? Kuinka auto ravistus ilmenee jarruttaessa?
- mitenkään
mta100 kirjoitti:
Ajan vuodessa n.300 eri autoa työkseni mutta yhdessäkään pösössö ei ole ollut vetoakseleissa minun kohdalla sellaista vikaa kuten Fordeissa eli ravistaa juuri tuossa nopeudessa. Tuleeko ravistus vain vedättäessä vai myös vapaalla? Kuinka auto ravistus ilmenee jarruttaessa?
ravistukseen.
- Pekan autokorjaus
mitenkään kirjoitti:
ravistukseen.
Hammastangon kiinnitys ja ohjaustehostimen nestemäärä.
Kokeile etuvanteita ajon jälkeen onko lämpöeroja tai jos on aluvanteet niin napamutteri tai jarrusatula(Huomioi saattaa olla kuumakin).
Jos on lämpöeroja tai oletat liian kuumaksi niin tarkista jarrut/pyöränlaakeri. - Pösö 406 HDI
Pekan autokorjaus kirjoitti:
Hammastangon kiinnitys ja ohjaustehostimen nestemäärä.
Kokeile etuvanteita ajon jälkeen onko lämpöeroja tai jos on aluvanteet niin napamutteri tai jarrusatula(Huomioi saattaa olla kuumakin).
Jos on lämpöeroja tai oletat liian kuumaksi niin tarkista jarrut/pyöränlaakeri.Mielestäni aika normaalit lämmöt molemmissa.
- asentaa
jollain tapaa vinoon, jolloin ne eivät olisi enää tasapainossa?
Entä onko Pösön vetoakselit ns. tasapainoitettua mallia? Voiko tasapainot asennushässäkässä tipua pois?
PS. Täristää vaan edelleen ja vastaava huoltopäällikkö viettää kesälomia elokuun loppuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649