Tunteiden pääovi

Minänoita

kotimatkani varrella
oja täydessä kukkaloistossa,
hurmaava värisävyjen
maailma jota oli ilo
silmien katsella

maitohorsma puskan
takana pieni kettu
uteliaana katseli
varisten touhuja

minä rekisteröin
tämän kaiken
omien ajatusteni
luonnolle
raollaan olevalta
takaovelta

pääovi
oli näköjään avoinna
rakkauden tunteille
ja sinulle siitä
kesken kaiken
astelevalle,
mietteisiini
tunkeutujalle

24

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko nykyajan noidilla
      pitkä nenä,nyt kun
      juuri luen uusinta
      otantaasi.

      Mitäs meinaat jos tulen
      sisääsi Paraati ovestasi
      koiran haukunnan kanssa.

      Pelkäätkö niin,että juokset
      horsmapuskien kätköihin
      ja riisut ne noidan
      asustees,sillä koirani
      näyttää korskeutensa
      ihmeellisyyksiä nähdessään.

      Pitkästä aikaan Sinulta
      luonnollinen luonto
      aiheinen nk.normi runo.

      Selvä merkki tunteiden
      ovellesi...pidän jekulis
      tästä luomuksestasi.

      Viikonloppusi olkoon
      tunteittesi pääovi
      raollaan...jos vaikka
      joku astelee kynnyksellesi
      tietä kysymään.

      • Minänoita

        mielenkiintoinen
        ovi se..
        hah luuletkos noidan
        koiria pelkäävän,olenpas
        varma koirasi ennemmin
        noitaa säikähtävän

        tämä runopahanen sai
        siten alkunsa kun eilen
        tulin töistä kotiin
        joskus klo22 jälkeen

        eli puhtaasti
        havainnointi runo
        sen normin lisäksi :)

        Dolan ilahdutit minua
        vierailemalla ovellani!


      • Minänoita kirjoitti:

        mielenkiintoinen
        ovi se..
        hah luuletkos noidan
        koiria pelkäävän,olenpas
        varma koirasi ennemmin
        noitaa säikähtävän

        tämä runopahanen sai
        siten alkunsa kun eilen
        tulin töistä kotiin
        joskus klo22 jälkeen

        eli puhtaasti
        havainnointi runo
        sen normin lisäksi :)

        Dolan ilahdutit minua
        vierailemalla ovellani!

        Pidin runostasi ja sen
        luomasta tunteen hengestä
        joilla loit hyvin
        kohdennetuilla
        sanoillasi.

        Oletko kuinka ja millaisen
        koira ja rodun
        ystävä...tunnustelen
        maaperääsi paraati
        ovellesi. Et uskalla vastata.


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Pidin runostasi ja sen
        luomasta tunteen hengestä
        joilla loit hyvin
        kohdennetuilla
        sanoillasi.

        Oletko kuinka ja millaisen
        koira ja rodun
        ystävä...tunnustelen
        maaperääsi paraati
        ovellesi. Et uskalla vastata.

        Pidän kaikista koiraroduista,
        sakemannista kiinanpalatsikoiraan...

        Tietenkin ehdoton
        suosikkini on
        lapin koira tai husky!

        Minulla oli kerran
        eräs "hauveli" frendi
        joka aina nojaili
        meikäläiseen kun kylään
        sinne menin ja kuolasi
        olkapääni litslots
        märiks..
        -koira jonka
        rotu oli berhandilainen..
        (rauha hänen sielulleen
        koirien taivaassa)

        että kyllä koirat noidan
        tuntee :)


      • Minänoita kirjoitti:

        Pidän kaikista koiraroduista,
        sakemannista kiinanpalatsikoiraan...

        Tietenkin ehdoton
        suosikkini on
        lapin koira tai husky!

        Minulla oli kerran
        eräs "hauveli" frendi
        joka aina nojaili
        meikäläiseen kun kylään
        sinne menin ja kuolasi
        olkapääni litslots
        märiks..
        -koira jonka
        rotu oli berhandilainen..
        (rauha hänen sielulleen
        koirien taivaassa)

        että kyllä koirat noidan
        tuntee :)

        Olkaamme siis Ystäviä
        me sekarotuiset ihmiset
        kuin koiratkin.

        Olispa vaan näky kun...taas
        pätkii...


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Olkaamme siis Ystäviä
        me sekarotuiset ihmiset
        kuin koiratkin.

        Olispa vaan näky kun...taas
        pätkii...

        lähetän sulle...
        paat sen täyteen
        sekarotusii...


        hyvää yötä
        lempeästi-
        toivottaapi noita!


    • Yölintu**

      se on hyvä
      kun ovi on auki,,,
      ,,,,,,
      ,,vaikka vain
      raollaankin, siitäkin
      mahtuu ONNI pujahtamaan sisään,,,

      kiits upeasta runostas ja mukavaa weekend,
      tirpsu se vain** :))

      • Minänoita

        Huomenii!!
        Juu jos pitää ovee
        sopivast raolhaan
        onni sielt saapastelee :)

        Tirpunen ,iloinen
        huomenen toivotus sinulle
        ja kiitoksen sanoja!


    • Muuan mies

      Minä katson rakastuneita
      pääovella.Näen lämpöä ja kuulen
      lauseiden hehkua.Tunnen itseni
      vieraaksi.Sivustakatsojaksi.

      Lämpö on minulle jotakin
      utopiaa.Lauseinden hehku
      jossain galaksissa miljardeja
      vuosia syttynyt hehku.

      Poistun rakkauden takaovesta.
      Kukaan ei huomaa sitä.
      Minä harmaapukuinen katoan.
      Jää vain hiljaisuuteni varjo.

      Äänettömyyteni subjektiivinen
      mitättömyys.Jos kus aamuyöllä
      joku hymyillen kysyy:minne
      katsosi se harmaapukuinen.

      Joku sanoo kuka.Ja rakkauden
      juhlat jatkuvat.Kuumat
      kosketukset ja hellät lupaukset.
      Hymyilen.Sai olla rakkaudessa kylässä.

      Sain tuntea hetken mitä on olla.
      Kokea tovin,miltä oleminen tuntuu.
      Nähdä ja kuulla elämää.Jotain
      mistä voi kirjoittaa Rakkausrunon.

      Harmaapukuisena.

      Kiitos runostasi.Siinä oli
      paljon hyviä elementtejä.

      Iloista ja aurinkoista
      Lauantaita sinulle.

      Harmaapukuiselta.

      • Minänoita

        Minä lämpimästi kiitän
        sinua vastarunostasi
        jolla jälleen kerran
        minua ilahdutit!!

        Minä olen täällä
        ja parhaillaan
        makustelen miltä
        oleminen tuntuu :)


    • lindalinda1

      ihana luonnonläheinen rakkausruno, jonka maise-
      mat melkeinpä voi tässä lukiessaan nähdä.
      Horsmat ja sen kettuliininkin - valoisa.

      Eikös se ovi oo aina auki rakkauden tulla,
      mie ainakin luotan siihen.

      • Minänoita

        No joo ,valoisuutta
        ennenkaikkea hainkin
        tällä runosella,alkaa
        synkistely jo osaltani
        ehkä olla ohi :)

        Minä kiitän ja pokkaan,
        ja toivotan sinulle
        ihanaa lauantai-iltaa!!


    • TöllinLiisa

      Miten kauniisti nytkii
      ne kukkii punasena helottaa.

      "maitohorsma puska"
      rakkaalla lapsella
      monta nimee.

      Rakkauden tunteille tärkeää
      "pääovi" avoinna

      Kesänsyli hehkuu ja
      mieli matkaa
      katse sielun lehdelle
      värein sanoittaa.

      Minänoita...kiitos runosta jonka sain lukea.Liisa

      • Minänoita

        Niin tässä tapahtumia
        eräästä matkasta
        työpaikalta kotio.
        Ensin silmin havainnointia
        ja lopuksi ajatusten
        kiitolaukkaa ihan muihin
        sfääreihin..

        Liisa sinua ilolla
        kiitän ja lauantai-iltaa
        kaunista sellaista sinulle
        toivotan! = )


    • kaaru

      Tunteiden pääovi
      sepä se...
      raollaan on pidettävä


      Kauniisti kirjoitettu
      eli pidin

      • Minänoita

        Raollaan on pidettävä
        aivan totta ja
        mielellään apposen
        avoinna :)

        Olen itse melko
        tyytyväinen tähän
        koska olen kai
        kömpimässä synkkyyden
        syövereistä taas
        kohti valoa,sanotaanko
        vaikka näin:)

        Sinua ystäväiseni kiitän
        ja hyvät lauantaiehtoot sinne!


    • marinfrist

      Dumb!
      ;D

      • Minänoita

        minnuu paiskasit,eiks
        se Dumps oo joku melli
        merkki??

        Ainakin vietävän hyvvää
        sannoo witch joka
        posket pölleellään
        ny sitä jauhaa!(pthyi täs on
        joku outo sivumaku,yritätsie
        myrkyttää minnuu)

        Mie kiitän sinua
        harvasananen puhekurssia
        vailla oleva kamuseni!

        Terveisinnoitasystratäältä
        kaukaatailähelt! = )


    • Palailin hyvin verkkaisesti maanpinnalle tämän kauniin heinäkuisen runon jälkeen..Siinä oli taikaa..:)
      Tarkkis

      • Minänoita

        mie lähetän
        viel säkillisen
        lissää juurikin sinulle,
        sinä ihana Tarkkis!

        Ja kiitoksiiii!!!


    • tomppa2006

      ...äsken kaupunkiin kotiutuneena...

      Runosi upposi tähän herraan kuin veitsi voihin. Oikein hieno ja kaunis runo. Minä pidin.

      • Minänoita

        Sinä ilahduttava
        epeli,,,,,mie
        sinua kiitän
        sadoin sanoin
        jollen tuhansin..

        Sait sie selvää?


    • hermu

      ainutkertainen,

      juuri se oikea,

      alla tähtien,

      se yksi ja ainoa

      Minänoita on

      • Minänoita

        Noita sanaton,
        todella...
        Mutta kiittää
        ja kumartaa!

        Ja haluaisi
        tietää,kuka
        oletkaan sinä
        tuntematon?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe