Ränni päällä

putkitoope

Jaahas, loma alkoi viime viikolla ja tenuamista on nyt sitten takana viitisen päivää. Nyt tässä jarrutellaan tänään, kun huomenna pitäisi olla ajokunnossa ja muutenkin kunnossa.

Onkos teillä muilla tapana unohtaa tuo henk.koht.hygienia tenuamisen aikana? Ite olen kai ollut viimeksi maanantaina suihkussa, hampaat olen kyllä pessyt jossain välissä mutta en niitäkään joka päivä. Olen nääs vaan kotona ryypiskellyt yksin ja kaverien kanssa, joten ei ulkosella olemuksella ole niin merkitystä.

Pärstä vaan näyttää punaselta ja silmät on tietysti turvoksissa. Joskohan sitä vielä huomiseksi paraatikuntooon ehtii?

14

4549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maistuuhan tuo

Jos viisi päivää olet juonut,et tasan huomenna elämäsi kunnossa ole,en minä ainakaan olisi.
      Mutta persooniahan me kaikki ollaan,ja hyvä et tajuat välillä rauhottaa.
      Minä jaksan itse käydä parikin kertaa päivässä suihkussa ja laittaa itseni kun putki on päällä.
      Olen 30v nainen ja tänä kesänä mennyt juominen yli ja pahasti,masennuksen sain vielä tämän päälle.
      Mutta itsehän olen kaiken tehnyt,ei minua tarvitse juomaan houkutella.
      Nyt sitten on totuus edessä ja muutaman tunnin päästä töihin,hyvä niin.
      Eilen vielä tuntuo etten pysty,mutta jos on pokkaa juoda päivä kausia lomalla ja sitten ei voi mennä töihin,se on voi voi.
      Vuoden lomaa odottelin,kaikki reissut jäi tekemättä laskut maksamatta,oli rentouttavaa.
      Älkää te muut olko yhtä tyhmiä kuin minä olen ollut. hävettää ja helvetisti.

• Anonyymi

Vieläkö jaksat,

• jää takapuoli

ja hampaat aika helposti, kun ryyppy hirttää kiinni. Kai sitä sitten pesis, jos menis kapakkiin mutta kotona ryypätessä on aika paskan hailee, miltä näyttää ja haisee. Tosin nyt meikäläiselläkin seitsemän päivän tenuputken jälkeen sisuksista tulee sellainen haju, ettei siinä hammaspesut paljon auta. Vessassakäyntikin vaatisi kaasunaamaria. Hikikin haisee putken jälkeen vielä muutaman päivän aivan karseelta. Kai se paska jotenkin pitää ulostua kropasta. Lakanat kannattaa vaihtaa vasta parin hikiyön jälkeen, ettei tule turhaa pyykkiä.

Joo, voishan sitä lomasta ja kesästä nauttia vähän paremmassakin kunnossa. Yritetään kaikki nyt saada lomaputki poikki, ettei mene koko loma tenuamisessa.

• kelloseppämestari

Fyysisiä merkkejä juopottelusta ei valitettavasti voi kovin nopeasti poistaa. Saatat siis huomenna näyttää vielä turvonneelta. Mutta mitä sen väliä, aurinkolasit päälle vaan silmien peitoksi.

Tärkeintä on, ettei huomenna tärisytä. Eli tänään suosittelisin hyvin varovaista loiventamista. Korkeintaan yksi sikspäkki keskiketterää tai vastaava alkoholimäärä lonkeroa. Jos menee ilman loiventamista, aina parempi. Yritä ajoittaa loivennus mahdollisimman myöhälle illalle ja syö vielä jotain välissä. Ruoka ei tahdo maistua putken jälkeen mutta yritä kuitenkin saada jotain alas.

• holizon

Viinakramppi tulee yleensä 3-5 päivää juomisen lopettamisen jälkeen.
      Silloin kuski puhaltaa jo nollat, mutta "sairauskohtauksen" saatuaan "ajautuu tuntemattomasta syystä vastaantulevien kaistalle".

Turvallista matkaa?

• pelottele...

Kaverilla taisi olla viiden päivän putki nyt takana ja ei siitä kyllä normimiehelle eikä naisellekaan kramppia tule. Mulla on pahimmat viekkarit tulleet kahdeksan päivän putken jälkeen mutta en krampannut kumminkaan.

Tossa on muuten mun mielestä myös merkitystä vähän sillä, mitä kaveri on juonut. Keskikaljaa vai kirkasta viinaa. Vaikka samat promillet on olleetkin niin kossun alasajo on kyllä vaikeampaa mun mielestä. Siitä saa aivan mahdottoman vatkauskrapulan.

• jos on iskeäkseen

kyllä jo parin-kolmen päivän päästä. Eikä tosiaan tule viiden päivän kupituksesta, vaatii kyllä raskaampaa harjoittelua. Yli viikon kestänyt ryypytys alkaa olla riskirajoilla mutta riippuuhan tuo ko. henkilöstäkin.

Putkitoope on varmaan melko hyvässä kunnossa huomenna, jos loiventaminen ei mene tänään överiksi. Pärställe ei voi paljoa tehdä mutta menköön auringon piikkiin. Ja aurinkolasit silmille.

• holizon
        jos on iskeäkseen kirjoitti:

kyllä jo parin-kolmen päivän päästä. Eikä tosiaan tule viiden päivän kupituksesta, vaatii kyllä raskaampaa harjoittelua. Yli viikon kestänyt ryypytys alkaa olla riskirajoilla mutta riippuuhan tuo ko. henkilöstäkin.

Putkitoope on varmaan melko hyvässä kunnossa huomenna, jos loiventaminen ei mene tänään överiksi. Pärställe ei voi paljoa tehdä mutta menköön auringon piikkiin. Ja aurinkolasit silmille.

Pelkkä pitkän viikonlopun juominen todellakin riittää jo laukaisemaan krampin.
        Alkoholi poistuu elimistöstä noin kolme vuorokautta (70h), ja sen jälkeen kramppi tulee jos on tullakseen.

Eniten autoja "ajautuu tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle" juuri keskellä viikkoa.

Ajattelin kirjoituksessani ihan vaan niiden lasten turvallisuutta, jotka luottavat liikenteessä meidän aikuisten tekemisiin?
        Kannattais aloittajan hiukan miettiä...

• psyk.sh.
        holizon kirjoitti:

Pelkkä pitkän viikonlopun juominen todellakin riittää jo laukaisemaan krampin.
        Alkoholi poistuu elimistöstä noin kolme vuorokautta (70h), ja sen jälkeen kramppi tulee jos on tullakseen.

Eniten autoja "ajautuu tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle" juuri keskellä viikkoa.

Ajattelin kirjoituksessani ihan vaan niiden lasten turvallisuutta, jotka luottavat liikenteessä meidän aikuisten tekemisiin?
        Kannattais aloittajan hiukan miettiä...

tule pitkän viikonlopun jälkeen, eikä yhden 5-päivän putken jälkeen, ellei henkilöllä ole alentunutta kouristuskynnystä tai varsinaista epilepsiaa.

7-vuotta päihdepuolen työssä ja pikkaisen vähemmän akuutin aikuispsykiatrian saralla.

• Kalle.
        psyk.sh. kirjoitti:

tule pitkän viikonlopun jälkeen, eikä yhden 5-päivän putken jälkeen, ellei henkilöllä ole alentunutta kouristuskynnystä tai varsinaista epilepsiaa.

7-vuotta päihdepuolen työssä ja pikkaisen vähemmän akuutin aikuispsykiatrian saralla.

Toisaallakin luin asiaviestisi. Tuli ihan slangin kera.

Mitenkäs meikäläinen?
        Viimeksi tuli kiskaistua 22 pulloa kossua, pullo per päivä ja kaljat kyytipojaksi.
        Eikä ole ainoa vastaava kuuri tässä elon taipaleella, ja on ollut pahempiakin, siis pidempiä, mutta koskaan ei ole kunnon viinakramppi iskenyt.

Yhden ainoan kerran toipumisvaiheessa unihorteessa kouraisi kaikkia rinta- ja vatsalihaksia siihen malliin, että esimaku asiasta on.
        Se ei ole tavallinen lihaskramppi, vaan paljon karmeampi kouristus.
        Etupuoli oli tosi kipeänä monta päivää.

Lienenkö säästynyt viinakramppikuolemalta, kun aina kännätessä tai viimeistään sen jälkeen olen pistellyt magnesiumia ja B-vitamiineja huuleen?

• tuo kalle
        Kalle. kirjoitti:

Mitenkäs meikäläinen?
        Viimeksi tuli kiskaistua 22 pulloa kossua, pullo per päivä ja kaljat kyytipojaksi.
        Eikä ole ainoa vastaava kuuri tässä elon taipaleella, ja on ollut pahempiakin, siis pidempiä, mutta koskaan ei ole kunnon viinakramppi iskenyt.

Yhden ainoan kerran toipumisvaiheessa unihorteessa kouraisi kaikkia rinta- ja vatsalihaksia siihen malliin, että esimaku asiasta on.

Lienenkö säästynyt viinakramppikuolemalta, kun aina kännätessä tai viimeistään sen jälkeen olen pistellyt magnesiumia ja B-vitamiineja huuleen?

mutta ei se kramppi vissiin normaalisti kovin helposti iske. Vatii parin viikon putken ainaskin.

Oootpas hurjasti ryypännyt Kalle. Hyvä kunto sulla pitää olla, meikä olisi jo lekurin penkillä noilla määrillä.

Ehkä vitamiinit ja magnesiumit on auttanut, ehkä ei.

• psyk.sh.
        Kalle. kirjoitti:

Mitenkäs meikäläinen?

Voi tosiaan auttaa, mutten kuitenkaan luottaisi siihen. En nyt rupea saarnaamaan lopettamisesta taikka vähentämisestä, kun en ole itsekään ollut aina ns. raitis.

• holizon
        psyk.sh. kirjoitti:

Viestini sisältö oli varoitus, ettei kannata lähteä huomenna autolla ajelemaan jos on just tenunnut viisi päivää.
        Ymmärsitkö, vai haluatko vielä perustella aloittajalle, että miksi hän ihan hyvin voi ajella huomenna autolla??

Ja sitten alkoholiepileptiseen kohtaukseen!
        Annatko takuun ettei kyseinen henkilö saa sitä huomenna, ihan varmasti?

Olet varmaan työssäsi(?) huomannut, että alkoholi-ongelmaiset valehtelevat ja vähättelevät omaa juomistaan. Kun he kertovat sinulle juomisestaan, saat huoletta lisätä määriin ja aikoihin yhden kolmanneksen.
        Jos kaveri on tenunnut viikon ja ollut jo pesemättä itseään, ei hän todellakaan ole ensikertalainen. Eikä edellisestä putkesta tarvi olla pitkäkään aika, vai mitä?

• psyk.sh.
        holizon kirjoitti:

Viestini sisältö oli varoitus, ettei kannata lähteä huomenna autolla ajelemaan jos on just tenunnut viisi päivää.
        Ymmärsitkö, vai haluatko vielä perustella aloittajalle, että miksi hän ihan hyvin voi ajella huomenna autolla??

Ja sitten alkoholiepileptiseen kohtaukseen!
        Annatko takuun ettei kyseinen henkilö saa sitä huomenna, ihan varmasti?

Olet varmaan työssäsi(?) huomannut, että alkoholi-ongelmaiset valehtelevat ja vähättelevät omaa juomistaan. Kun he kertovat sinulle juomisestaan, saat huoletta lisätä määriin ja aikoihin yhden kolmanneksen.
        Jos kaveri on tenunnut viikon ja ollut jo pesemättä itseään, ei hän todellakaan ole ensikertalainen. Eikä edellisestä putkesta tarvi olla pitkäkään aika, vai mitä?

Ja varoitus oli kyllä paikallaan. Kommenttini koski ainoastaan epileptistä kohtausta. En itsekään suosittele auton rattiin lähtemistä jos 5 päivää mennyt. Vaikka promillet olisivat nollassa, ei siinä kyllä kaikki kognitiiviset toiminnot ole välttämättä vielä palautuneet likikään selvän tasolle.

En ole työssäni koskaan huomannut, että yksikään päihdeongelmainen olisi valehdellut mitään. HAhahahahahahaha. No ei mikään naurun asia.

On sitä itsekin nuorempana ollut tilanteessa, jossa kusetti itseään ja koko lähipiiriään. Helvetin huonosti se onnistui.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe