Tämä viesti ei ole vihjailtu kannanotto eikä vitsi vaikka joku voisi niin luulla.
Eli. Olen lopettanut tupakoinnin jotain 1½ kuukautta sitten ja olo on hyvä enkä halua ikinä enää tehdä sitä tyhmyyttä että vapaaehtoisesti vetäisin jotain £@$£@€23 haisevaa tukkoista savua sisääni. Cannabixeb vaarattomuudesta on puhuttu paljon ja erittäin korkealla profiililla, mutta mites nuo "normaalit" palamistuotteet? "jointeissa" ei käsittääkseni ole imucetta eli filtteriä ollenkaan? Entä se vesipiippu, onko se miellyttävämpi savun inhoajalle? Voiko cannabista purexia tai tehdä siitä teetä? :)
PS. en ole koskaan vetänyt kanapeetä mutta jos joku tulee tarjoamaan niin varmaan kokeilen jossain turvallisessa paikkaa.
Onx cannabixessa paljon tervaa/häkää
23
4450
Vastaukset
- Ristiriita?
Jointti ilman filtteriä toki tuo osansa häkää/tervaa ynnä muuta palamistuotetta.
Itse käytän melko harvoin mitään päihdettä, jos käytän se käytetty substanssi on kannabis. Olen siis ehkä huono vastaamaan, mutta se ei ole ennenkään estänyt minua yrittämästä.
Itse en edes suostuisi nykyään polttamaan jointtia ilman filtteriä pahvisen kärjen kanssa, minulla on aina jointissani aktiivihiilifiltteri joka poistaa "tehokkaasti" savusta epäpuhtauksia. Aktiivihiilifiltterit ovat myöskin halpoja, noin 5-7€ 40kpl paketti, pieni hinta siis vähemmän epäterveellisestä savusta.
Minun käsitykseni vesipiipuista on, että savusta suodattuu veden läpi tullessaan paljon tervaa, häkää ja muita palamistuotteita. Varma asiasta en ole, joku korjailkoon jos näkee tarpeelliseksi.
Yleensä käytän kuitenkin kannabikseni suömällä, juomalla tai vaporisoimalla. Tällöin luonnollisesti polttamisesta johtuvat haitat eliminoituvat täysin. Eli siis ei tervaa, häkää eikä muita palamistuotteita ollenkaan.- Ristiriita?
Reseptejä en suostu viljelemään täällä, mutta niitä löytyy googlen voimin enemmän kuin tarpeeksi.
- polttelia
Vesi piippu on huono savu on myös saman laista mutta sellainen 30-80 euron vaporisaattori on hyvä
- vielä
tuosta vaporisoinnista mainittakoon se että kannabiksen höyrystyttyä n. 250 asteen kuumuudessa syntyy tervaa luonnollisesti.
- tarkkoja lukuja
mutta kannabista poltettaessa vesipiipussa, osa tervasta suodattuu veteen. Häkäänhän vesi ei vaikuta käsittääkseni lainkaan. Silläkin on merkitystä, mitä kasvinosaa polttaa. Jos polttaa kukintoa, poltettavan määrän ei tarvitse olla erityisen suuri. Ja hasista poltettaessa vieläkin pienempi määrä riittää (puhun oikeasta hasiksesta, en peruslätkästä). Pienempi määrä poltettavaa tarkoittaa myös pienempää hään ja tervan määrää.
MUTTA. Suomessakin on jo pientä suosiota saavuttanut vaporisoiminen, eli höyrystäminen. Oikealla lailla vaporisoimalla ei synny savua lainkaan, vaan THC höyrystyy. Näin selvitään ilman savun haittoja. Ongelma on lähinnä siinä, että kunnon vaporisaattori (esim. volcano) on pirun kallis hankinta. Ja jos käyttää harvoin, voi kysyä itseltään, onko mielekästä ostaa monen sadan euron arvoista laitetta. Monet halvemmat mallit ovat huonoja.
Terveyden kannalta (jos ei ole sairas ja tarvitse kannabista lääkkeeksi) on järkevintä olla käyttämättä. Käyttäessä terveellisin vaihtoehto on vaporisointi tai syöminen.- Ristiriita?
Vaikka käyttöni on satunnaista, omistan silti volcanon. Volcano on tietääkseni ainoa vaporisaattori jolla oikeastaan edes on viihdearvoa, ainakin se viihdekäytön saralla on ylivoimainen. Hinta oli noin 350€ suoraan stortz&bickel:ltä eli valmistajalta, sekin on mielestäni pieni hinta terveellisemmästä käyttötavasta.
- varmaankin
Ristiriita? kirjoitti:
Vaikka käyttöni on satunnaista, omistan silti volcanon. Volcano on tietääkseni ainoa vaporisaattori jolla oikeastaan edes on viihdearvoa, ainakin se viihdekäytön saralla on ylivoimainen. Hinta oli noin 350€ suoraan stortz&bickel:ltä eli valmistajalta, sekin on mielestäni pieni hinta terveellisemmästä käyttötavasta.
ostettua ennemmin tai myöhemmin, mutta kyllä se kallis on silti. Rakensin itse eräänlaisen vaporisaattorin, joka oli varsin toimiva, mutta lämmönsäätö lähinnä käsipelia ja hieman hankalaa.
Sinänsä ajan mittaan Volcano varmaanin terveydellisesti maksaa itsensä takaisin kuin muutenkin. Jopa itserakentamassani vapossa toimi pienemmät määrät ja miellyttävämmin kuin poltossa.
- vierestäseurannut
On myös muistettava, että kannabiksen käyttö on rikos.
Jotta noita "hyviä" käyttöohjeita voitaisiin soveltaa käytännössä, niin kannabis on ensin katsatettava tieteellisellä tutkimuksella terveellisemmäksi jonka jälkeen hyvien käyttö-ohjeiden saattelemana saada lailliseksi.
Sitä ennen sen käyttö on ehdottomasti kielletty.
Lainaus "Hassis kirja on tiedettävä mistä puhuu"
"Kannabiksessa on enemmän syöpää aiheuttavia aineita kuin tupakassa.
Kannabisterva on voimakkaampaa kuin tupakan terva ja on huomattavasti vaaallisempaa keuhkoille kuin tupakansavu yksinään.
Tutkimuksien mukaan yksi hassis-savuke vastaa 16 tavallista savuketta tervamäärältään."- Tiedustelija1234
Kirjoitit..
"Kannabisterva on voimakkaampaa kuin tupakan terva ja on huomattavasti vaaallisempaa keuhkoille kuin tupakansavu yksinään.
Tutkimuksien mukaan yksi hassis-savuke vastaa 16 tavallista savuketta tervamäärältään."
Vastine..
Totta, kannabista poltetaankin yleensä vesipiipusta, joka suodattaa ison osan noista palamisen seurauksena tulevista myrkyistä. Toiseksi, kannabiksen höyrystäminen on pikkuhiljaa yleistymässä ja tämä sitten poistaa _kaikki_ palamistuotteena tulevat myrkyt.
Kirjoitit..
"Sitä ennen sen käyttö on ehdottomasti kielletty."
Vastine..
-Myös alkoholin välittäminen ala-ikäiselle on ehdottomasti kielletty, niinkuin tupakkatuotteiden myös. Hyvin moni Suomalaisvanhempi rikkoo näitä(kin) lakeja.
-Myös ylinopeus (pienikin) on ehdottomasti kielletty Suomenlain mukaan.
Faktahan on se, että lähemmäksi 95% kansalaisista on joskus jotain (ehdotonta) lakia rikkonut. - tutkimukset ovat osoittaneet,
että kannabis ei aiheuta hengitysteiden syöpää, vaan ehkäisee sitä ja pienentää olemassaolevia kasvaimia. Tämä on tiedetty jo 70 luvulta mutta tieto on salattu, onneksi maailma on muuttumassa avoimemmaksi tällaisen kontrollin suhteen ja useat tutkimukset ovat nostamassa kannabista haitattomaksi ja tehokkaaksi syöpälääkkeeksi.
- Pirinisti
Mun on nyt pakko kysyä, mistä lainaat tuota roskatiedettä. Kyllä sun totena tuputtamien tutkimusten laatu tunnetaan, mutta tuo on jo rimanalitus sinultakin.
Ensinnäkin...
"Hassis on tervaisempi kuin tupakka"
> Hasis on kannabiksen hartsirauhasista saatua THC-pitoista hartsia. Siinä ei ole tervaa nimeksikään, sinänsä voisi sanoa että jalostetussa sokerinpalassakin on tervaa enemmän.
Ja sitten muihin asiavirheisiin,
"niin kannabis on ensin katsatettava tieteellisellä tutkimuksella terveellisemmäksi"
> On jo tehty. Muistatkos sen 700-sivuisen EU-raportin?
"Kannabiksessa on enemmän syöpää aiheuttavia aineita kuin tupakassa. "
> Roskaa, kannabis on itse asiassa yksi parhaista lääkkeistä syöpään mitä on olemassa. Lisäksi, vaikka tuo tieto olisikin totta, sillä ei olisi mitään väliä. Kannabiksen käyttäjä saa joka tapauksessa keuhkoihinsa vähemmän tervaa, koska yksinkertaisesti polttaa vähemmän kuin tupakoitsija. Keskivertoröökäri polttaa ehkä puoli askia päivässä, kun taas tyypillinen kannabiksen käyttäjä polttaa vain kerran tai kaksi viikossa.
"Kannabisterva on voimakkaampaa kuin tupakan terva ja on huomattavasti vaaallisempaa keuhkoille kuin tupakansavu yksinään."
> Anteeksi, mitä vittua? Tietääkseni kaikki terva on samaa, eikä ole erikseen olemassa mitään "kannabistervaa". Lisäksi kymmenisen tusinaa tutkimusta on todistanut, että kannabiksen tervamäärät eivät vastaa lähellekään tupakasta saatavaa tervaa.
"Tutkimuksien mukaan yksi hassis-savuke vastaa 16 tavallista savuketta tervamäärältään."
> Ja viimeistään tämän perusteella kehtaisin kyseenalaistaa koko tekstinpätkän kirjoittajan asiantuntevuuden. Hasissavukkeita ei nimittäin ole olemassakaan. Hasista poltetaan vesipiipussa. Lisäksi hasis on pelkkää thc-pitoista hartsia, eikä täten minkäänlaisen logiikansoveltamisen mukaan voi sisältää tervaa. Hyvälaatuinen, eli toisin sanoen jatkeaineita sisältämätön hasis on nimen omaan yksi terveellisimmistä tavoista nauttia kannabistuotteita.
- syödä ja juodakin
Ei ole pakko polttaa. Itse ainakin leivoksiin laitan ja teen green dragonia. Tosin silloin itse ainetta täytyy ottaa enemmän, kun ruuansulatuselimistön kautta imeytyy verenkiertoon pienempi osa. Muttei se itse kasvattajalle ole ongelma.
Itse en myöskään tupakoi, niin alkuun tuotti ongemia polttaa kannabista tupakan seassa. Jäin aina lievaan tupakka koukkuun sitä kautta. Joten lopetin koko polttamisen ja nyt vain suön tai juon kannabistuotteita.- TakkuTakiainen
Joo tuhma Takku tämmösiä kirjottaa ihan julkisesti :D
...:
Niin, kun olen luontaistuotteiden (siis niiden ihan laillisten) ja teen ystävä niin varmaan mielelläni tekisin siitä teetä, mutta aineen hukkaanmeno hirvittää saitaa (TALOUDELLISTA!) luonnetta.... eli... hitsinvitsi jos toi olis laillista! Sais rauhassa miettiä ja ottaa selvää :D että eikö esim. eetterillä voisi suodattaa vaikuttavia-eli-namiaineita talteen lehdistä, eikös luontaistuotteissa tehdä näin (eteeriset öljyt) tai jotain sinne päin ehkä niinkuin suunnilleen? No... eipä ole itse Ain3TTaKaaN tassuissa joten teoriapuolella mietiskellään. - Muutosta
TakkuTakiainen kirjoitti:
...:
Niin, kun olen luontaistuotteiden (siis niiden ihan laillisten) ja teen ystävä niin varmaan mielelläni tekisin siitä teetä, mutta aineen hukkaanmeno hirvittää saitaa (TALOUDELLISTA!) luonnetta.... eli... hitsinvitsi jos toi olis laillista! Sais rauhassa miettiä ja ottaa selvää :D että eikö esim. eetterillä voisi suodattaa vaikuttavia-eli-namiaineita talteen lehdistä, eikös luontaistuotteissa tehdä näin (eteeriset öljyt) tai jotain sinne päin ehkä niinkuin suunnilleen? No... eipä ole itse Ain3TTaKaaN tassuissa joten teoriapuolella mietiskellään.Kyllä ne öljyt saa kukinnosta ja lehdistä 'kerättyä' mutta vaikeasti.
Etsi tietoa butaaniextractiosta esimerkiksi.
Kaiketi on suositeltavampaa uuttaa kukinto esim. hyvin rasvaiseen kaakaoon, mieluummin kuin teehen. THC liukenee rasvaan. - niin sitä sitten on
TakkuTakiainen kirjoitti:
...:
Niin, kun olen luontaistuotteiden (siis niiden ihan laillisten) ja teen ystävä niin varmaan mielelläni tekisin siitä teetä, mutta aineen hukkaanmeno hirvittää saitaa (TALOUDELLISTA!) luonnetta.... eli... hitsinvitsi jos toi olis laillista! Sais rauhassa miettiä ja ottaa selvää :D että eikö esim. eetterillä voisi suodattaa vaikuttavia-eli-namiaineita talteen lehdistä, eikös luontaistuotteissa tehdä näin (eteeriset öljyt) tai jotain sinne päin ehkä niinkuin suunnilleen? No... eipä ole itse Ain3TTaKaaN tassuissa joten teoriapuolella mietiskellään.vaikka muille jakaa. Kun kasvatan niin laitan yleensä 1 tai joskus oli jopa 2 kasvia.
Kasvatustapani oli, että ensin kesän kasvi oli puutarhassa ja kasvoi noin metrin korkuiseksi. sitten toin syksyllä sen sisälle ja laitoin 400 watin kasvivalon alle.
Kukintoa tulee aivan jumalattomasti sitten. Sitä yksin jaksa vuodessa edes kohtuukäyttäjä käyttää joten siitä riitti jakaa yhdelle kaverillekin jolla ei ole mahdollisuutta itse kasvattaa.
Ja kun ei se Thc säily niissä kukinnoissa montaa vuotta, niin so what. Muistaakseni se alkaa hajota jo 3 kuukauden jälkeen muiksi yhdisteiksi. Kai sitä voisi pakastamalla pitkittää säilyvyyttä.
Mutta kun kasvatuskausi on aina kesä/syksy. Ihan sähkön säästön takia.
Silti päihdettä syntyy hirvittävä määrä ja hirvittävän halvalla.
Siksi valtion ei kannata laillistaa kannabista koska se on todella halpaa tuottaa itsekin joten verotulojen metyksenhän se toisi jos se syrjäyttäisi kuningas alkoholin kulutusta joka on valtiolle hyvä rahasampo.
Vaikkakin alkoholi on hölmöläisten rahasampo. Toisella kädellä se tuo rahaa sisään valtion kassaan. Mutta toisella kädellä se vie sitä kaksin käsin. Eli kulupuolella on terveydenhuolto. Psyykkiset ja fyysiset sairaudet. Poliisin järjestyksen ylläpito ja väkivallan valvonta. Perheiden sosiaalihuollon tarve. 99 % kaikesta sosiaalihuollon tarpeesta johtuu välillisesti alkoholista.
Mielenterveyspuolella 80 % tapauksista tulee suoraan alkoholin tuomista mt ongelmista. Ja loput johtuukin alkoholin välillisistä vaikutuksista. Eli 1 alkoholisti itse sairastuu ja sairastutaa 5 läheistä. Joten he ovat niitä sivullisia uhreja. Eli lapsia ja puolisoja tai alkoholisti lasten vanhempia.
- tervaa ja häkää
No eihä siinä mitään filttereitä ole jäis kaikki thc:t filsuun vielä.
Kyll häkää ja tervaa on ihan vitun paljo mut älä niistä murehdi ku jysähtää niin paskat unohtuu ja fiilinki on mahottoman hyvä.- minnoe
thc ei jää filtteriin, vain paska.. joitteihin on saatavilla vaikka aktiivihiilisuodattimia jos ei normi tipeistä tykkää!
jollei pidä polttamisesta niin aina voi leipoa kakkuja tai tehdä vaikka karkkeja - Anonyymi
minnoe kirjoitti:
thc ei jää filtteriin, vain paska.. joitteihin on saatavilla vaikka aktiivihiilisuodattimia jos ei normi tipeistä tykkää!
jollei pidä polttamisesta niin aina voi leipoa kakkuja tai tehdä vaikka karkkejaJos poltat kannabista normaalista filtteristä, niin todellakin menee täysin hukkaan, koska kyllä se filtteri suodattaa thc.n ja kaikki muutkin kannabinidit pois, tai suurimman osan, joten käytä aktiivihiili filsua tai omalla kohdallani parhaimmaksi suodattimeksi olen huomannut jääbongin, koska siinä on aktiivihiilifiltteri valmiina ja menee myös veden läpi. Vain tuolla bongilla olen pystynyt polttamaan raakapaukkuja, muut bongit pistää yskittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos poltat kannabista normaalista filtteristä, niin todellakin menee täysin hukkaan, koska kyllä se filtteri suodattaa thc.n ja kaikki muutkin kannabinidit pois, tai suurimman osan, joten käytä aktiivihiili filsua tai omalla kohdallani parhaimmaksi suodattimeksi olen huomannut jääbongin, koska siinä on aktiivihiilifiltteri valmiina ja menee myös veden läpi. Vain tuolla bongilla olen pystynyt polttamaan raakapaukkuja, muut bongit pistää yskittämään.
Komppaan tätä. Itsekin olen huomannut jääbongin olevan paras bongi ja suodattaa paskat kaikista bongeista parhaiten. Ennen olen kokeillut vaikka mitä, mutta tuon olen koennut parhaimmaksi bongiksi.
Vaporisaattori on ykkönen ja sen jälkeen tulee jääbongi.
Joku väittää täällä, että voi polttaa kannabista normaalista tupakille tehdystä filsusta, HERÄÄ! Ei todellakaan voi koska siihen filsuun jää juuri suurinosa Thc.tä, cbd, cbn+muut kannabinoidit ja terva ja häkä - Anonyymi
minnoe kirjoitti:
jollei pidä polttamisesta niin aina voi leipoa kakkuja tai tehdä vaikka karkkejaHERÄÄ PAHVI! Poltat normi filsusta kannabista ja luulet olevan pilvessä. Kokeilin itsekkin joskus ja ainakaan itselläni ei toiminut mitenkään.
- asd-
bongissa se vesi suodattaa suurimman osan kaikesta paskasta mitä siinä on siispä polta bongista!"
- Anonyymi
Ei se vesi paljoa suodata, enemmän suodattaa aktiivihiilifilsu
- Anonyymi
2008 Tehty keskustelu heräsi henkiin, kevät tulee ja näköjään budipäät heräs 🤣 Itse käytän muutaman huntin vaporisaattoria, muista en suostu edes polttamaan enään, koska n. 40v hiisauttelun jälkeen keuhkot menivät aikast huonoiksi. Kannabishan sisältää tervaa ja häkää yli 7 kertaa enemmän kuin normirööki, mutta sisältää myös sellaisia kannabinoideja mitkä ovat hyväksi keuhkoille, joten on aika kaksipiippuinen juttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768