Avoiehto

ulkomaille.

Voinko naimisiin mennsessäni ulkomaalaisen puolison kanssa tehdä suomessa avioehdon, johon tulisi kohta "tässä noudatetaan suomen lakia" vaikka asuisimmekin toisessa maassa, maa eu-maa, ei mieheni kotimaa. Minulla kaikki omaisuus aluksi suomessa, vaikka muuttaisimmekin ulkomaille. Ulkomailla vaan vuokrattu asunto.

5

706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax
    • dfklöhhdfhklödf hdffk

On mahdollista eräin varauksin tehdä sopimus vastaisen avioeron varalle eli avioliiton aikana puolisot sopiva omaisuuden ajosta toisiaan sitovasti.

Avioeron yhteydessä sopimus vahvistetaan erikseen lopullisena osituksena.

Sopimus ei tuota EU:n alueella ongelmia, mutta euroopan ulkopuolella voi tulla yllätyksiä mm. kiinteistöjen kanssa, jos omistusoikeuksia sopimuksella järjestellään uudelleen. Tällöin on menetelty siten, että otetaan yhteyttä kiinteistön sijainti maassa olevaan lakimieheen ja selvitetty sopimuksen pätevyys jne.

Tämän tyyppiset sopimukset ovat harvinaisia, mutta niitä tehdään silloin tällöin. Syynä on se, että asiat halutaan pitää salassa.

• nix nax

Tuo sopimus kannattaa unohtaa tässä yhteydessä.

• dfjklgjklsdfjkljklfh
        nix nax kirjoitti:

Tuo sopimus kannattaa unohtaa tässä yhteydessä.

Joo. Avioliiton aikana ne tehdään yleensä, mutta ei millään tavoin välttämättä ole liittyneet avieroon tai sen uhkaan. Puolisot ovat vain halunneet tehdä sopimuksen.

Avioehto saattaa olla selkeämpi, mikä se tunnustetaan ja hyväksytään asianosaisten asuinmaassa ja kansalaisuusmaassa. Korostan, että nämä kannattaa selvittää hyvissä ajoissa.

Ja siten henkselien räpsyttelyä: olen se minäkin jotakin tehnyt bla bla, blaaa

• kysymys??

Oli paljon apua selvityksestäsi kiitos! Kysyisin vielä yhden asian, eli voidaanko lakia soveltaa samalla tavalla, jos menemme naimisiin mieheni kotimaassa esim.aasiassa?? Onko naimisiinmeno maalla tärkeä merkitys laissa avioehtoa tehtäessä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      94
      3428
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2832
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2421
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1825
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1603
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1545
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1340
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1316
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe