Avoiehto

ulkomaille.

Voinko naimisiin mennsessäni ulkomaalaisen puolison kanssa tehdä suomessa avioehdon, johon tulisi kohta "tässä noudatetaan suomen lakia" vaikka asuisimmekin toisessa maassa, maa eu-maa, ei mieheni kotimaa. Minulla kaikki omaisuus aluksi suomessa, vaikka muuttaisimmekin ulkomaille. Ulkomailla vaan vuokrattu asunto.

5

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax
    • dfklöhhdfhklödf hdffk

On mahdollista eräin varauksin tehdä sopimus vastaisen avioeron varalle eli avioliiton aikana puolisot sopiva omaisuuden ajosta toisiaan sitovasti.

Avioeron yhteydessä sopimus vahvistetaan erikseen lopullisena osituksena.

Sopimus ei tuota EU:n alueella ongelmia, mutta euroopan ulkopuolella voi tulla yllätyksiä mm. kiinteistöjen kanssa, jos omistusoikeuksia sopimuksella järjestellään uudelleen. Tällöin on menetelty siten, että otetaan yhteyttä kiinteistön sijainti maassa olevaan lakimieheen ja selvitetty sopimuksen pätevyys jne.

Tämän tyyppiset sopimukset ovat harvinaisia, mutta niitä tehdään silloin tällöin. Syynä on se, että asiat halutaan pitää salassa.

• nix nax

Tuo sopimus kannattaa unohtaa tässä yhteydessä.

• dfjklgjklsdfjkljklfh
        nix nax kirjoitti:

Tuo sopimus kannattaa unohtaa tässä yhteydessä.

Joo. Avioliiton aikana ne tehdään yleensä, mutta ei millään tavoin välttämättä ole liittyneet avieroon tai sen uhkaan. Puolisot ovat vain halunneet tehdä sopimuksen.

Avioehto saattaa olla selkeämpi, mikä se tunnustetaan ja hyväksytään asianosaisten asuinmaassa ja kansalaisuusmaassa. Korostan, että nämä kannattaa selvittää hyvissä ajoissa.

Ja siten henkselien räpsyttelyä: olen se minäkin jotakin tehnyt bla bla, blaaa

• kysymys??

Oli paljon apua selvityksestäsi kiitos! Kysyisin vielä yhden asian, eli voidaanko lakia soveltaa samalla tavalla, jos menemme naimisiin mieheni kotimaassa esim.aasiassa?? Onko naimisiinmeno maalla tärkeä merkitys laissa avioehtoa tehtäessä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2156
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1258
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1172
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1151
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      864
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      749
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      27
      694
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      20
      541
    Aihe