Pureminen?

Minnie^

Hei!
Kertokaas vähän selitystä tähän:
Mun mäykkypoika suuttuu hirveesti jos sen nostaa ulkona syliin. Se alkaa purra hirveesti käsiä. Johtuuko siitä että ulkona on niin paljon hajuja ym. niin ei malta/halua olla sylissä? Mitä teen?
Se puree myös sisällä joskus. Tekee välillä myös yllätys hyökkäyksiä lahkeeseen ;) (melkeen kolmen kuukauden ikäinen)

Meillä on myös toinen koira, se on ulkokoira. Mäykkypoika ja se on leikkineet ulkona kahdestaan, mutta onkohan labbis liian iso leikki kaveri sille pennulle? Labbis välillä "kumoaa" pennun selälleen ruohikkoon/ puree leikillään korvia/ päätä. Mitä tuumaatte? :)

3

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • everest

Mukava että koiralla on leikkikaveri =). En pidä kokoeroa niin tärkeänä, kunhan leikkivät suht siivosti. Pentu oppii samalla hieman käytöstapoja.

Pureminen varmaankin johtuu siitä, että pentua jurnuttaa, ettei voi mennä miten tahtoo, ja ehkä mukana on myös leikkiäkin. Älä välitä siitä sen kummemmin, niin huomaa, ettei puremalla pääse pois sylistä.

Meillä täällä myös (kohta 13vk) mäyräkoiravauva. Aivan ihana otus, ja myös sitä itsen( /p)äisyyttäkin löytyy. Mutta voiko näistä olla tykkäämättä

• Mäykyt

Yli 13 vuoden kokemuksen ja useamman mäykyn aikuiseksi, myös muutaman pentueen kasvttaneena, kehottaisin ehdottamasti kiltämään pentua moisesta käytöksestä. Itse en sallisi tuollaista käytöstä omiltani, en edes pennuilta.

Voit esim kiljahtaa kuuluvasti aih, kuten pennut tekee kun vanhemmat koirat niitä komentaa. Se on merkki siitä, että sattuu. Jos kyse on selvästä uhittelusta, niin sitten ihan niskavilloista ote ja tarvittaessa myös pieni ravistelu, riipuen koiran luenteen lujuudesta.

Itse en ole koskaan tarvinnut mennä tuolle asteelle, kun olen nämä oireet karsinut jo nuorena. Muutama kerta niskasta nipistäminen on riittänyt lopettamaan kyseisen toiminna.

Mulla on nytkin kotona kasvamassa pk mäykky uros, ja tosin hyvin on tuo oppinut tavoille, oikeastaan paremmin kuin noi aikaisemmat nartut.

• sisä vai ulkoihminen????

Mikä helvetti on ULKOKOIRA ?
      Oletko sinäkin ulko-ihminen vai sisä-ihminen?
      EI mitään koiraa saa pitää pelkästään ulkona ja jos pitää niin koiranhankintaa olisi ollut syytä miettiä vähän tarkemmin!
      Ulkokoirillakin on tunteita, haluavat kuulua laumaan, ajattele kun se koiraparka siitä katselee teidän menoa - yksin - ulkona - tarhassa. Sääliksi käy koiraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4555
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      342
      3683
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3416
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      2840
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      11
      2529
    6. 273
      2254
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      306
      1721
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      91
      1662
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1429
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1163
    Aihe