onko mäykky vähän niinkuin suomenajokoira, eli metsällä lähtee jonnekkin vaan juoksemaan riistan haju nenässä ja tulee sitten illalla omia aikojaan pois metsästä?!
Vai juoksentelee metsässä, mutta ei kuitenkaan tahdo kadottaa omistajaansa lähipiiristä?
En ole varma uskallanko päästää koiraani aikuisena metsään vapaaksi, vaikka sehän olis sen mielestä oikein unelmien täyttymys :/
Metsällä...
2
343
Vastaukset
- everest
Mäyräkoirahan on jalostettu metsästyskoiraksi, eli kyllä se vain aika suurella todennäköisyydellä häviää hajujen perään. Riippuu tietysti paljon koiran itsenäisyydestä, arempi todennäköisesti pitää omistajan näköpiirissään, itsenäisemmät ja itsepäisemmät lähtee helposti omille teilleen.
Pitää muistaa, että mäyräkoira on luotu "itsenäiseksi" metsästäjäksi, eli sen tuli olla tarpeeksi kova, että pystyi työskentelemään luolassa, ilman omistajan apua.
Koulutuskella myös pystyy vaikuttamaan jonkin verran. Mutta tällöinkin kannattaa olla tarkkana, että ehdit havaitsemaan kohteen(-jota koirasi mahdollisesti voi alkaa ajamaan-) ajoissa, niin napakalla käskyllä saat koiran luoksesi. Mutta jos ajo on jo ehtinyt alkaa, niin todennäköisesti huutelet kuuroille korville. Näin ainakin meidän mäyräkoiran tapauksessa. - muori
Olen yrittänyt kouluttaa mäykkyjä pysymään lähettyvillä menemällä piiloon jos ne ovat pidempään poissa. Varsinkin tutuissa metsissä se on kyllä ihan turhaa touhua. Olen huomannut kuitenkin että kuulostelevat, eivät halua jäädä metsään yksin. Eli viipottavat puolen tunnin kuluttua metsästä tielle, jos olen lähtenyt enkä enää huutele perään. Meillä ainakin on aika itsenäistä metsästystä, eli lähtee etsimään, nostaa riistan ylös ja tuo mulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368