onko mäykky vähän niinkuin suomenajokoira, eli metsällä lähtee jonnekkin vaan juoksemaan riistan haju nenässä ja tulee sitten illalla omia aikojaan pois metsästä?!
Vai juoksentelee metsässä, mutta ei kuitenkaan tahdo kadottaa omistajaansa lähipiiristä?
En ole varma uskallanko päästää koiraani aikuisena metsään vapaaksi, vaikka sehän olis sen mielestä oikein unelmien täyttymys :/
Metsällä...
2
397
Vastaukset
- everest
Mäyräkoirahan on jalostettu metsästyskoiraksi, eli kyllä se vain aika suurella todennäköisyydellä häviää hajujen perään. Riippuu tietysti paljon koiran itsenäisyydestä, arempi todennäköisesti pitää omistajan näköpiirissään, itsenäisemmät ja itsepäisemmät lähtee helposti omille teilleen.
Pitää muistaa, että mäyräkoira on luotu "itsenäiseksi" metsästäjäksi, eli sen tuli olla tarpeeksi kova, että pystyi työskentelemään luolassa, ilman omistajan apua.
Koulutuskella myös pystyy vaikuttamaan jonkin verran. Mutta tällöinkin kannattaa olla tarkkana, että ehdit havaitsemaan kohteen(-jota koirasi mahdollisesti voi alkaa ajamaan-) ajoissa, niin napakalla käskyllä saat koiran luoksesi. Mutta jos ajo on jo ehtinyt alkaa, niin todennäköisesti huutelet kuuroille korville. Näin ainakin meidän mäyräkoiran tapauksessa. - muori
Olen yrittänyt kouluttaa mäykkyjä pysymään lähettyvillä menemällä piiloon jos ne ovat pidempään poissa. Varsinkin tutuissa metsissä se on kyllä ihan turhaa touhua. Olen huomannut kuitenkin että kuulostelevat, eivät halua jäädä metsään yksin. Eli viipottavat puolen tunnin kuluttua metsästä tielle, jos olen lähtenyt enkä enää huutele perään. Meillä ainakin on aika itsenäistä metsästystä, eli lähtee etsimään, nostaa riistan ylös ja tuo mulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4293182SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis882466Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj802073Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1261783- 1441677
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi211383- 761339
Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön2961146Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li181121Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021059