Koirallani ei ole eroahdistusta, vaan haukkuu joillekkin ihmisille ja toisille koirille ulkona lähinnä. Joskus sisällä esimerkiksi postinkantajalle.
Olen harkinnut haukunestopannan ostoa, koska minä itse teen aina virheen siinä, kun alan komentamaan koiraa, kiristän hihnaa yms., mutta on hyvin vaikea päästä itse tästä tavasta eroon.Ja toisaalta on pakko kiristää hihnaa, ettei koira hyppää vastaantulevien syliin. ( koira ei siis ole vihainen toisille, en ainakaan usko )
Sopisiko tälläiselle "ääniherkälle" ( haukkuu siis epävarmuuttaan joskus myös oudoille äänille ) sellainen panta, joka päästää jonkinlaisen äänen? nämä sitruunapannat ovat ihan järkyttävän kalliita,vaikkakin ilmeisen tehokkaita.
Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä haukkuja koirasta? miten pääsitte eroon tästä? Kokemuksia haukunestopannoista otan mielelläni vastaan.
haukunestopanta-kokemuksia?
8
8366
Vastaukset
- on..
aivan pilipalivehje.
Ainakaan meillä ei toiminu ollenkaan, ei ulträänellä, eikä sillä minkä ihminenkin kuulee.
Alussa koira ihmetteli mistä ääni tulee, mutta pian ei kiinnittäny enää siihen mitään huomioo. Haukkui samalla tavalla kuin ennenkin jos jotain haukuttavaa oli.
Sitruunapantoja on kovasti kehuttu, mutta itse en lähtenyt siihen sijottamaan just tuon kalliin hinnan takia. Meillä yritetään päästä nyt ihan kotikonstein haukkumisesta eroon, kun ei meilläpäin ole mahdollisuutta vuokrata noita erilaisia pantoja.
Kysele jos teilläpäin olis mahdollista vuokrata panta, niin pääset halvemmalla ja kokeilemalla löydät just teille sopivan mallin.- on erittäin
voimakastahtoinen iso koira ja olisi ostanut haukunestopannan eli tämän sitruunapannan ja kertoi myyjälle millainen koira on ,jolloin myyjä ei suositellut tämäntyyppiselle koiralle sitruunapantaa.
- kunkku
Pitkäkarvainen mäyräkoiraurokseni on kiltti ja hyväluontoinen intoilija. Tutut kyläilijät saavat sen ylihysteeriseksi hyppijäksi ja haukkujaksi. Rauhoittumiseen tarvitaan lyhyt ulkoilu tai toiseen huoneeseen haukkumaan siirto pieneksi ajaksi. Yksin se ei ole koskaan kotona hiljaa vaan haukkuu herkeämättä, kunnes kotiin tullaan. Vain lyhyt saunareissu sujuu haukkumatta. Jostain se tajuaa, että nyt nuo valmistautuvat saunaan ja se odottaa kotiväen takaisin hiljaisuudessa ja saa pienen palan saunamakkaraa. Yöt se nukkuu eri huoneessa matkakopissaan ovi kiinni eikä hauku. Mihinkään emme pääse koko perhe yhdessä ilman sitä, jottei saada talosta häätöä haukkumisen takia. Sille on hankittu sitruuna/sinappipanta ja ultraäänipanta haukun estoksi. Kummastakaan ei ole mitään hyötyä. Emäntänsä saa ottaa siltä ruuan kesken kaiken, eikä se muuta kuin katsoo hämmästyneenä.Haukkumisongelma liittynee jotenkin pomoilevaan kotiväen kutsuun, luulen. Millä kikalla saisin sen keksimään, että kun on haukkumatta hiljaa hetken yksin, niin palkinnoksi kohta tullaan ja vaikka herkun kera. Kymmenen sekunttia pisinmpää se malttaa odottaa ulko-oven takana hiljaisuudessa.
Mitä teen, apua? - tuli tehtyä...
Ostettiin siis ultraäänellä toimiva haukkupanta, mutta koiramme (lk mäykky) ei ole siitä moksiskaan. Toisaalta ajattelimme vielä testata sitä erilaisissa olosuhteissa, mutta jotenkin emme jaksa uskoa pannan tehoon.
- se toimi,
ensin tietty haukuttiin ja aineet väheni, lisättiin sitä ainetta ja kyllä se ajan kaa oppi että ruittaus tulee aina ku haukkuu.
- ...
Tarkkailkaa koiranne kaula alueen ihoa jos käytätte näitä "moskia" ruiskuttavia pantoja... Varsinkin jos on edes jokin pieni rokama, ötökän purema tai vastaava, tarkkailkaa silmä kovana monta kertaa päivässä, ettei tule ongelmia...
- Roturäyhä
Kokeilimme pari kertaa. Alkoi vinkumaan kun koira ravisteli päätä. Taisi mennä roskiin.
- kokeiltu on
Meillä on sitruunapanta. hankittiin autossa haukkumista estämään ja muutenkin ovikellon soittoon ym. olihan se näkemisen arvonen kun eka suihkaus tuli. autossa auttoi mutta muuten ei oikein. koiramme on niin innokas ettei siinä mitkään suihkut auttaneet, ja ulkonahan se nyt ei toimi muutenkaan kun tuuli vie nesteet muualle.Sanosin että joillakin se voi auttaa hyvinkin mutta meillä se on unohtunut kaappiin. halavalla lähtis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791