Kannattaako muuttaa Kuusamoon?

Pariskunta pohojanmaalta

Ollaan lomailtu Kuusamossa monena vuonna, paikalliset suhtautuvat ainakin turisteihin äärimmäisen ystävällisesti. Miten sitten jos turistista tulisikin naapuri? Entä miten muualta muuttaneet työllistyvät Kuusamoon? Vieläkö mahtuu yrittäjiä joukkoon?

109

10651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttaako?

Jos haluat että kuusamolaiset juoruavat sinun ja perheesi asioista ja laittavat niihin juoruihin vähän omia,siitä vaan. Kuusamolaiset ovat mestareita juoruilussa ja kieroilussa,tiedän sen noin 30 vuotta siellä asuneena. Ja meneppä sitten oikomaan niitä valheellisia juoruja,ei onnistu enää,olet saanut leiman otsaan. Ja kaikki uskovat sitä valheellisen tiedon levittäjää,eikä sinua.

Tämä on totta koska olen juuri sen juoruilun takia muuttamaan pois Kuusamosta,joka on muuten aivan mahtava paikka. Kaveritkin jotka olin tuntenut vuosikymmeniä,kaikkosivat. Juorut saivat yliotteen,joten katsoin parhaaksi muuttaa pois.

• qmos

Äläpä yleistä ... Jos sun kohalle on tollasta sattunut. Itse täällä asuneena ja välillä poiskin olleena , ei mitään ongelmia. Kyllähän se on jokaisessa pikkupaikassa et kaikki tunteen toisensa tai on tuntevinaan.

• ..............................
        qmos kirjoitti:

Äläpä yleistä ... Jos sun kohalle on tollasta sattunut. Itse täällä asuneena ja välillä poiskin olleena , ei mitään ongelmia. Kyllähän se on jokaisessa pikkupaikassa et kaikki tunteen toisensa tai on tuntevinaan.

Jaa jaa....oletko sinäkin niitä tyyppejä? Myönnä pois vain....Se paha tapa on teillä kuusamolaisilla että ette osaa myöntää omia virheitänne. Äläkä väitä että olen väärässä. Jos väität että olen väärässä niin samalla paljastat olevasi "tyypillinen kuusamolainen".

• itse..

olla aikamoinen juorukello! Ihanaa, että yksi kieroilija lähti pois täältä!! Tervemenoa! Miksi vielä Kuusamon sivut niin sairaasti kiinnostaa?

• Nimetön

kyllä kuusamo on ihan ok paikka jos siellä ei tarvi asua. varmasti kiertää vastaan jos jonkinlaista juorua siihen itekkin kyllästyin ja muutin muualle.
        eli en kyllä voi suositella kuusamoa.

• qmos
        .............................. kirjoitti:

Jaa jaa....oletko sinäkin niitä tyyppejä? Myönnä pois vain....Se paha tapa on teillä kuusamolaisilla että ette osaa myöntää omia virheitänne. Äläkä väitä että olen väärässä. Jos väität että olen väärässä niin samalla paljastat olevasi "tyypillinen kuusamolainen".

Ai mitä tyyppejä? Mitä horiset? Kyllä täällä virheitäkin osataan myöntää . Kaikkihan niistä joskus tekee. Mutta en yleistä...sekaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä , kuten muuallakin.

• PravdaKuusamo
        qmos kirjoitti:

joopa joo, sun puheita kukaa usko, kuusamolainen kusipää

• Anonyymi
        qmos kirjoitti:

Qmos! Haista sinä määtäntekele paska!

• Anonyymi
        qmos kirjoitti:

Mene sinä kuusamolaisporo itkemään isillesi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sinä kuusamolaisporo itkemään isillesi!

Vähän vaikeaa ku se ei oo tässä maailmassa :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän vaikeaa ku se ei oo tässä maailmassa :D

Tapa ittes poronpaskaläjä

• tänne vaan..

Kuusamo on mahtava paikka asua, ainakin näin lapsiperheen kannalta. Joukkoon kyllä mahtuu ja ihanaa saada uutta verta tänne korpimaisemaan!!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahdon olla vapaa ja hengittää havun tuoksua. Lähden Kuusamoon:
        https://www.youtube.com/watch?v=BswWK7dWFlw

Sori vaan mut se biisi alkaa: "Tahdon olla vapaa, ja hengittää paskan hajua,. Lähden Kuusamoon..."

• leviää

Toiselta paikkakunnalta Kuusamoon muuttaneena löytyy rutkasti omakohtaista kokemusta siitä, että suurta osaaa kuusamolaisista kiinnostaa naapurin asiat enemmän kuin omat.

• jm9k

Noh, itse muutin Kuusamoon tuossa 3 vuotta sitten ja sinänsä kannatti, että olen saanut Kuusamosta aivan loistavia ystäviä ja muutenkin täällä on ollut pääsääntöisesti mukavaa elo.

Mutta siinä kun kaikk immutkin pohjois-Suomen paikkakunnat, Kuusamokin on aika "sisäänpäinlämpiävä" eli kun pääset yhden paikjkakuntalaisen ystäväksi, alkaa ystäväpiirisi laajeta eksponentiaalisesti..:)

Ikäviä juoruja ja huhuja on kuulunut, milloin minua on väitetty raiskaajaksi, riidanhaastajaksi jne. mutta olen antanut niiden olla arvossaan. Puhukoon, kuka puhukoo, tietäköön, kuka minut tuntee. Ne, jotka eivät tunne, voivat minun puolesta puhua vaikak maailman tappiin asti, eikä tuo minua juuri haittaa. Ehkä heillä ei ole omaa elämää, kun pitää keksiä villejä tarinoita toisten elämistä..:)

• best

Kuusamoon tarvitaan lisää yrittäjiä. Ei muuta kuin tänne vaan! On ainakin lepposaa ja ystävällistä porukkaa!

• jpse

se on totta

• Anonyymi

Kuka kuusamossa uskaltaa yrittää ku paikkakuntalaiset puhuupi paskaa minkä kerkiävät..

KUUSAMO, NÄET VÄEN VITTUMAISEN JA HANKALAN....

• ksjdkjpjdfäk

Itse olen asunut puolisen vuotta kuusamossa ja toistaiseksi ainakin olen viihtynyt. Jonkun verran olen huomannut "vanhanaikaista pelkoa", esim. viranomaisiin suhtautumisessa, joka sitten esiintyy aikamoisena uhona. En yleistä, mutta ainakin osa kuusamolaisista ei kestä toisen, edes asiantuntuiajan, neuvoja, vaan "tietää itse asian kuin asian".

• Oma mielipide

Vastaisin, että kyllä kannattaa muuttaa Kuusamoon.
      Matkailijana olet varmaan jo monet hyvät puolet Kuusamosta nähnytkin. Kuusamolla on erittäin hyvä imago ja sitä lisää esim. nyt kun Pakattaret nousivat lentopallon SM-liigaan.

Työttömyys on erittäin paha ongelma Kuusamossa edelleen ja lähes ainoa keino työllistyä onkin yrittäjäksi ryhtyminen.

Juoruajista tuossa jo olikin juttua ja semmoisista henkilöistä ei kannata välittää. Kateus on myös voimakasta, etenkin naapurikuntalaiset ovat kaikesta kateellisia kuusamolaisille.

Juuri muualta muuttaneet ovat edistäneet henkisen kulttuurin kehittymistä ja kuusamolaisten umpimielisyyden helpottamista, joten tervetuloa joukkoon!

• Anonyymi

Eiköhän se pakattaretkin tipu vuoteen 2030 mennessä takaisin Z-divisioonaan :D

• kirtsi

Asuin Kuusamossa kymmenen vuotta ja olin vähän aikaa pois ja yritin taas asua lasteni kanssa pari vuotta siellä. Ei tullu mittään, ei ole työtä, kuin pätkissä ja asunto kantakin perseestä.. Asuin kylläkin vuokralla. Tilanne on sellainen siellä, että pieni piiri pyörii ja suhteita pitää olla. Ja pahaa puhetta riittää ja sitä löytyy tästä kunnasta, kun pit'' varmistella oma selusta pärjäämiseen. kaikenlaista saatte kyllä kestää. Ihanaa oli luonto, mitään muuta en kaipaa. Muuta löytyy muualtakin.

• anonyymi

kuusamoon.. hmm itse olen asunnut kohta kymmenen vuotta ja edelleenkin olen vailla ystävää, hyvän päivän tuttuja kyllä löytyy, ystävyyden hierominen loppuu aina siihen kunnes kysytään olenko kuusamolaisia ja vastaan etten ole. hiljaisuus mutinaa joo nähdään joskus, eli ei ikinä. ja yhdyn muiden mielipiteisiin siitä että kuusamolaiset (useat) ovat TODELLA UTELIAITA jos näin voi nätisti sanoa. muuta teidän on päätös, yrittäjyydestä --kapuloita lyödään rattaisiin niin että yrittäminen tehdään todella hankalaksi

• Ei enää ikinä

Asuin Kuusamossa viisi vuotta. Muutin pois, kun en voinut ymmärtää ihmisten kateutta, uteliaisuutta ja ilkeyttä. Ja yrittäminen... hmmm... EN TODELLAKAAN suosittele! Tässä mainittakoon, että itseeni ei em. asiat vaikuttaneet, koska työni puolesta matkustelin todella paljon, mutta ystäväni muuttivat pois yksi toisensa jälkeen ja perustivat yritykset sitten muualle... luonto ihanaa, harrastusmahdollisuudet hyvät, lapsiperheelle oiva paikka, mutta Kuusamossa en lastani haluaisi kouluun laittaa...

• plusmiinuspeli

OIKEIN tyypillistä , ns pikkukylän haittapuolia. "Halutaan pienimuotoista" asumisyhteisöä, kaikkine " herkkuineen". Tunnetaan kaikki asukkaat. Suurta yhteisöllisyyttä ymmärrystä kaikkialla. Toinenpuoli, tästä: Kaikki tietää kaikkien asiat (yksityisetkin) Silloin punnitaan "paksunahkaisuus" MITÄ??? ollaan valmiita suvaitsemaan, kun NAUTITAAN Yhteisön tuesta/myötämielestä.

• ei!

Ei missään nimessä kannata....

• Kyllä!

Kyllä ehdottomasti KYLLÄ!!!

• PravdaKuusamo

Kuusamolainen on umpikiero, kusta pää täynnä oleva, muiden asioista tietävä, mut omat asiat ei sitten olekkaan tiedossa, et kyllä kuusamosta kannattaa pysyä poissa.

Sinkkumiehille voin sanoa: unohtakaa kuusamon naiset, ne o nalkuttavia sorapillui kaikki.

• k-pimppi

muuta akka posiolta maanikavaarasta jakavat kaikille.

• maaninkavaaranakka

Multa et ole ainakaan saanu.. etkä tule saamaan.. eikä kukaan muukaan sieltäpäin tule saamaan ..asun muualla

• melaeki

näin on . kakkapyllyi ne on. nillon on köntsät pipus :)

• xdcvdfg

ei helvetti kannate muuttaa lestat valloittavat ja pakolaiset kuusamon .sikiävää sakkia.

• Kuusamo_on_Lappia

Ei todellakaan kannata muuttaa Jumalan selän taakse Lappiin eli Kuusamoon.
      Sensijaan kaikki vähänkään aivoilla varustetut kuusamolaiset ymmärtävät muuttaa sieltä pois, tai ainakin heidän PITÄISI ymmärtää tehdä niin.

• puutteitamaantiedossa

ettäkö te helevetin pösilöt jo usko että kuusamo ei ole Lappia eikä tule koskaan olemaankaan

• Anonyymi

Kannattee muuttaa lappiin asti eikä jäähä keskimaahan kurjistumaan.

• Anonyymi
        puutteitamaantiedossa kirjoitti:

ettäkö te helevetin pösilöt jo usko että kuusamo ei ole Lappia eikä tule koskaan olemaankaan

Tuo on muuten kuusamolaisten opettajien tietämättömyyden ansiota..

eihän kuusamossa ees opeteta englannin alkeitakaan oikein :D

• entinenkuusamolainen

Elä hyvä ihminen sinne muuta..sielä on luulotautista sakkia,toisten asiat kiinnostaa enempi.paskanpuhujia joukossa suurinosa,niihin ei kannate luottaa eikä omia asioita kertoa selkään puukottajia löytyy joka nurkalta.

• uusqsamo

Ei todella kannata.
      Kuusamolainen kantaluonne on kateellinen ja petollinen.
      Jämyjä jätkiä saa hakemalla hakea.

• ryhmätyhmä

jos olert kepulainen ja asioit ossuuskaupassa ja sull on tili osuuspankissa ja oot ehkä lesdatiolainen, niin paikalliset sboriginalit EHKÄ ottavat sut joukkoon. Muutoi olet kaiken ulkopuolella :)
      terv. kuusamossa asuva ei kesk., ei osuuk. ei osuusp. ei lessd. ulkonA kaikesta oleva omilla aivoilla ajatteleva erakko

• Anonyymi

Just meinasin jotain kirjoittaa, mutta tässähän kaikki jo olikin. Ihan vastaavat kokemukset itselläkin. Vuosi Kuusamossa riitti erittäin hyvin. Missään en oo muualla törmännyt vastaavaan sisäpiiriläisyyteen , missä asiat hoidetaan tiskin hv-kerhojen kautta.
        Kepu, ossuuskauppa, ossuuspankki ja lestat rules.

• mehtäläinenminäkin

Tervetuloa Kuusamoon. Olen asunut välillä muualla ja samanlaista se on muuallakin., osa mukavia ja osa kateellisia. Se on hyvä, että puhetta riittää. Itsestä kiinni kuinka tutustuu toisiin ihmisiin. Yrittäjät on tervetulleita jos vaan täältä löytyy asiakkaita eli sellainen tuote, johon löytyisi kysyntää. Uusia ideoita ja uusia ihmisiä kaupunkimme kaipaa kovasti. Oikein mukava olisi saada raikkaita tuulahduksia. Oli ihana palata takaisin lumiseen Kuusamoon. Täällä sielu lepää rauhallisessa ympäristössä. Kiireet ei paina. Lapset saavat hyvää opetusta koulussa.

• kepuosula

Ei kannata jos et ole kepulainen tai Osuuskaupan jäsen.

• 8888888

Käynpä katsomassa millaisia ootte. Suloa ja karhuja on käytävä tervehtimässä matkalla, jospa johonkin tapahtumiinkin pistäytyisi.
      Hyviä ruokapaikkoja saa mainostaa, siis keskustassa.

• GerbiilitOMA

Suloa ja karhua?? eihän niistä tunnista kumpi on kumpi

• Kyycamo

Älkää ihmiset ainakaa antako puhelinnumeroitanne kuusamolaisille, ja pistäkää salaiseksi numeronne ku muutatte kuusamoon, kuusamolaiset soitteloo häirikköpuheluitaki nykyää

• Joskotulis

Huolitaanko sinne eläkeläisiä ? Ei rikkaita, mutta ei avustuksillakaan eläviä.

• Anonyymi

Ompas naurettavan hauskaa lukea näitä kommentteja. KUINKA helvetin lapsellisia aikuiset voi ollakkaan... xd oon 15v muksu muualta ja nauran teijän käytökselle ! hirveen suolasta porukkaa tääl, Kuusamo on ainakin lomailukohteena hyvä muusta en tiedä, mutta koittakaa ees vittu käyttäytyy! <3 pus pus ps. Ruka on upea paikka ja maisemat 100/5 :)

• Anonyymi

Ruka is the best👍ilman rukaa Kuusamo olisi todella pieni paikkakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruka is the best👍ilman rukaa Kuusamo olisi todella pieni paikkakunta.

Ruka on ensimmäinen joka kohta vaihtaa omistajaa. Uskokaa se

• Anonyymi

Sie olet tainnu kirijottaa koko tarinan kuusamosta, et ole mikään 15v, 50nen ukon rähjä, no onneks kuusamo on lähellä kotomaatas!

• Anonyymi

Pellejä täynnä. Ei kannate muuttaa

• Anonyymi

Hyvin ollaan viihdytty, minä ja mukulat. Kuudetta vuotta jo.

• Anonyymi

Mikäpä täällä on köpötellä,ei kiire minnekkään.

• Anonyymi

Niin justiisa!

Kuusamossa on mukava käydä muutaman vuoden välein ja olla ihan omissa oloissaan.

Ei kontakteja. Metsäläisiä.

Mukavuus on aika nopeasti poiskariseva ominaisuus.
      Niin justiisa.

• Anonyymi

Ja mikä ettei.

• Anonyymi

Täällä ei oo muuta kuin turkkilaisten pitseerioita joista lentää ripuli heti syönnin jälkeen.

• Anonyymi

Terve tuloa vaan. No onhan ne pitzeriat turkkilaisten kun ette viitti yrittää. Sossu vaan haetta kaljarahat. Ootte semmosia käsmiä.

• Anonyymi

Yrittäjät tukevat toisiaan, kuin yhtä perhettä🤦‍♂️Buaaaahhhh...hoho...hohoooo!!

• Anonyymi

Onko Kuusamon Prismassa kauppakassien kotiinkuljetusta. Jos on, nii n onko hinta 10km säteellä se 9.90e, niinkuin muualla maassa?

• Anonyymi

Kuusamossakin voi käydä, mutta ei nappaa asua!
      Kuusamolaiset aboriginaalit ovat äkkimakeita ja mukavia kuin lehmänmulkku hetken aikaa, mutta nopeasti muuttuvatkin tungetteleviksi ja vittumaisiksi.

Heille on tärkeää liittoutuminen keskustapuolueen ja lestadiolaisuuden ympärille.

Hyvä esimerkki on tämä liittoutumissopimus perussuomalaisia vastaan.

Eipä kiinnosta mennä enää sinne sääskien syötäväksi. Kuusamo ei todellakaan ole mikään maailman napa vaikka luulevatkin niin.
      Kuusamolaiset ovat aina olleet isoäänisiä ja naapurikuntia ja kuntalaisia dominoivia kusipäitä.

Niin justiisa!

• Anonyymi

Kylläpäs ahistaa !oiskohan nuo herneen kokoiset aivot kutistuneet !!!!!

• Anonyymi

Tää on äkkimakeuden osalta enemmän kuin totta. Nauratti koska osui asian ytimiin.

• Anonyymi

Kuusamossa on tutkitusti uraania. Sinne ei kannata mennä, jolleibhalua syöpään kuolla

• Anonyymi

Otkajatellut että kuoltavanha on kuitekin ihan sama

• Anonyymi

Se uraani on just tehny kuusamolaisista niin vittumaisia.. tiiä vaikka cesium-132 pistetään tän kylän juomaveteen!

• Anonyymi

Kuusamo ja jokunen muukin kunta Koillismaan suunnalla ovat sellaista seutua, jossa kiltteys, luottamus ja hyvät käytöstavat on syytä unohtaa heti kättelyssä. Tulokasta ruvetaan aika äkkiä pompottamaan, jos kieli ja kyynärpäät eivät ole riittävän teräviä.

• Anonyymi

Entäpä kun oma tilanne ei mahdollista kyynärpäiden käyttöä. Jää jalkoihin ihan auttamatta. Huudan kotona niiden kylmyydelle ja ilkeydelle päivät pääksytysten! Voin täällä huonosti. En jaksa enää tapella. Nää ihmiset on täällä, ainakin siinä piirissä jonka edesottamuksille joudun altistumaan, ihan hirveitä. Oikeesti. En edes ole ilkeä enää, ihmisten hulluus ja sisäinen kamaluus ovat pelottavia. Koskaan et tiedä minkä päästään (hullusta) keksimänsä valheen he seuraavaksi sysäävät kimppuusi. Ja kaikki uskovat näitä valehtelijoita, koska he ovat kuusamolaisia, joissa omien mukaan ei ole ikinä vikaa. Vika on tietty muissa. Kyllä näillekin joskus vielä maksun aika tulee, kunpa vaan tietäisi koska.

• Anonyymi

Valitettavasti tuo taitaa näkyä myös silloin, kun Kuusamolainen lähtee aivan muualla sijaitsevalle vieraalle paikkakunnalle ja kohtaa paikallisia asukkaita.

• Anonyymi

Todella tulee surullinen olo. Aikuiset ihmiset puhuu noin rumasti. Jokaisessa paikkakunnassa, on hyvää ja epämiellyttäviä hetkiä ja sitähän elämä on. Toinen ei voi tietää, miltä toisesta tuntuu hieman pienempi paikkakunta sopii toisille ja toiset viihtyvät vilkkaamassa paikassa. Mielestäni jokainen ihminen pohjimmiltaan on hyvä ihminen ja haluaa toiselle ihmiselle hyvää. Onko ihmisen julkaistava huonoa ja epämiellyttävää sanomaa julkisesti,antaako hyvää oloa. Toivon kaikille hyvää ja jokainen löytää oman paikkansa ja auttakaa ja toivokaa kaikille hyvää. Sitähän me jokainen halutaan.

• Anonyymi

Niin metsä vastaa,kun sinne huudetaan.

• Anonyymi

Mikäpä täällä,kun löytäs sen naisystävän.

• Anonyymi

Ei kannate täällä haisee vaan poron kusi ja viitostiellä lakritsia jotka sotkee auton kyljet.

• Anonyymi

Niin justiisa!
      Muuta Kuusamoon.
      Yrittäjäksi….hmmm…älä vaan yritä mitään sellaista mitä jo joku yrittää🤓
      Äläkä yritä yrittää liikaa ettei herätä kateutta aboriginaalissa lajistossa.
      Maastopuku pitää olla päällä yötäpäivää eikä EU-tukipakettia kannata arvostella.
      Isänmaallisuus ei ole nyt huudossaan.
      Kunnanelätit ja kela-asiakkaat ovat suosittuja tännemuuttajia koska ne työllistävät …lisää työpaikkoja tulee kelan toimistoon ja sosiaalitoimistoon sekä terapeuteiksi!!! Kunnntoimistoon lisää keskustavoimaa!🙋🏾‍♂️🥷

Niin justiisa!

• Anonyymi

Kuusamo kannattaa kiertää kaukaa on totuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuusamo kannattaa kiertää kaukaa on totuus

Juuri näin

• Anonyymi

Kuusamo, Määttien luvattu maa..

• Anonyymi

Mikäs täällä kössistellä,emännän vielä löytäs.

• Anonyymi

soli emäntää Zone täynnä, mäntää vaihla, koko päästäisen

• Anonyymi

Mättähältä Mättähälle eli määtältä määtälle

• Anonyymi

Meinaatko että määttä vetelee määttää

• Anonyymi

juu, kuusamon yleisin sukunimi on Määttä (os. Määttä) :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juu, kuusamon yleisin sukunimi on Määttä (os. Määttä) :D

Tuleeko heistä sitten Määttä kahdella ämmällä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleeko heistä sitten Määttä kahdella ämmällä?

Sulla on pili pienelle p:llä

• Anonyymi

Itse en voisi muuttaa Kuusamoon. Luotu lohikäärmeen vuonna.
      Oho. Kouvolas ukkostaa...

• Anonyymi

Täällä mukava asua ja elää, ei ole kateellisia ja muuten veemäisiä ihmisiä, tänne vaan.

• Anonyymi

Täällä ei ole mukava asua ja elää, muit ookkaan kuin kateellisia ja muuten veemäisiä ihmisiä, elä saatana muuta tänne.

• Anonyymi

Tervetuloa yrittäjiä varsinkin kaivataan.

• Anonyymi

Kuka se on tuo tampio karvalakki heppu kylällä. Pikkusen älykääpiö taitaa olla

• Anonyymi

Se on se turvallisuusmies, oikea naurujenaihe nykyään....

• Anonyymi

Tervetuloa Kuusamoon!

• Anonyymi

Entinen tyttö kaveri muutti kuusamoon ,mutta kävi ,että löyty tietokoneen vierestä kylmänä ja oksenus vieressä, ei jaksanut Kuusamon tapoja.

• Anonyymi

Jos saan sieltä mummo yli 60 vuotiaan joka on neitsyt, niin tulen heti ja ostan talon.

• Anonyymi

Tuleh vain, meitä on täählä jonoksi sulle neitsyydestä päästäjiä, niin ukkoloit ko akkaloit ja siltä väliltäkin, kaik kelepoo kahella jalala liikkuva

Kitkan Rietas, sillä turvasanalla pääset synnittömien pöythän.

• Anonyymi

Tottakai, jos sukulaisia töissä niin pääset helposti töihin mut jos ei niin sanotaan että muuta ...v...uun.

• Anonyymi

Naapurimaa on petollinen. Muuttakaa nyt jo kaikki joilla pelottaa ennenkuin on myöhäistä

• Anonyymi

Ei pelota, antaa vaan tulla💪🏽

• Anonyymi

Sun kannattaa.
      Sun velat.
      Työttömyys.
      Halvempi asuminen.
      Metsää: lenkkipolkuja kävellä ja ajella pyörällä.
      Metsät: marjat, sienet. Vilauttelu. Puskapanot.
      Töllit täynnä yksinäisiä tumputtajia, panokavereina tai ihan tumppuseurana jss.

• Anonyymi

Mutta kysynpähän vaan että onko se tosiaankin laitonta tarjota kodittoammalle nukkumapaikka moottoritievarrelta

• Anonyymi

Illat kylymenee, kyllä se olis sisäle päästettävä, ei ennee tienvarsiloihin

• Anonyymi

Ei täällä lapissa oo moottoritietä

• Anonyymi

Ei kannata. Kuusamolaisissa on sellaisia luigeja, jotka lupaavat yhtä ja tekevät toista.

• Anonyymi

Näkyy hän tuo kannattavan.

• Anonyymi

Kyllä tänne muuttaa kannattaa, ainakin jos kasvukeskusten meno alkaa ahdistamaan. Saat olla aika lailla vapaasti, kahtella menoa ja ihmetellä luontoa. Ei ole harmittanut. Ne peruspalvelut pelaa, mitä toistaiseksi on tarvinnut, ja ei ole samanlaisia lieve -ilmiöitä mitä isommissa paikoissa.
      Juoruilusta en oikein osaa sanoa mitään, kun en sellaisesta oikeasti juuri välitä, tai jaksa sellaiseen osallistua. Toki ne piirit on täällä pienet, mutta enempi ne juorut niitä koskee kenellä täällä sukua on. Ja kateushan on toki sellainen, mikä pitää ansaita.

Jos työ ja asunto löytyy, niin hyvä paikka tämä on ihmisen hengittää ja asua.

Olen asunut maailmalla, mm Berliinissä ja Lontoossa, useampia vuosia, ja niissä oppi kyllä elämään siinä hektisessä rytmissä, mitä miljoonakaupunki vaatii. Niihin verrattuna tämä on ihan toista, ja voisi sanoa, että lapsille tämä on paljon parempi kasvupaikka.

Ja jos oikeasti alkaa välillä ahdistamaan, niin toimivat lentoyhteydet löytyy. Pääsee sinne maailman sykkeeseen kyllä nopeasti jos on tarve :-)

• Anonyymi

Kuusamolaiset puhuupi paskaa muualta tulleista, ei kannata muuttaa, menetät vaan mielenterveytesi näiden poromiesten keskellä

• Anonyymi

Niin justiisa.
      Ei kait siinä.

• Anonyymi

Täysikuu Kuusamossa

• Anonyymi

Lappiin syntyy globaali miljoonakaupunki

Sateinen Helsinki ei houkuta

ja äärilappi houkuttaa

• Anonyymi

Ei kannata muuttaa kuusamoon, siellä ei ole mitään käpykylässä

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3857
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1905
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1771
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1412
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      129
      1313
    6. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      38
      1298
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1274
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      111
      1014
    Aihe