Melkoinen jäämies tämä Kimi. Ferrari ei kulje, mutta se ei estä juhlimasta.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1562415
Kimi juhli Hangossa
48
8588
Vastaukset
- jimi22
Kyllä se Kimi saa juhlia joka ikisen niistä 20 vapaapäivästään rankan F1 -kauden aikana :) Onhan sentään maailman paras kuski. En käsitä, mikseivät suomalaiset voi niellä kateuttaan ja olla ylpeitä. Sitten kun auto kulkee ja voittoja tulee, ollaan hiljaa.
- Perussuomalainen kateellinen
Olen toki kateellinen noista kaikista kimin veneistä, autoista yms. mistä voin vain unelmoida mutta kyllä niitä kuuluu hitto käyttää ja mitään ämmiä voi ottaa mukaan siitä tulee aina riita. Että pitäkää köyhät ne turpanne kiinni ja antakaa sällin nauttia rahoistaan ja siitä vähästä vapaa-ajasta.
- jimi22
Perussuomalainen kateellinen kirjoitti:
Olen toki kateellinen noista kaikista kimin veneistä, autoista yms. mistä voin vain unelmoida mutta kyllä niitä kuuluu hitto käyttää ja mitään ämmiä voi ottaa mukaan siitä tulee aina riita. Että pitäkää köyhät ne turpanne kiinni ja antakaa sällin nauttia rahoistaan ja siitä vähästä vapaa-ajasta.
Näin mainitaan tämän päivän lähdessä. Juuri tämä mua ärsyttää, lehteen kirjoitetaan asioita väärällä tavalla Kimistä.
"Rällästäjä Kimi bilettämässä ilman Jenniään!! Häpeä Kimi!"
Jätetään tarkoituksella sanomatta, että Jenni oli ratsastuskisoissa. Otsikko myyvempi.
- rcvgjhbk
ei ilmeisestikään Kimiä kiinnosta. Toista oli Schumi, joka lähes pakkomielteisesti kehitti jokaista osa-aluetta, joka vaikutti menestykseen F1:ssä ja se näkyi sitten tuloksissakin.
- jimi22
Kimin tarvitsee vain ajaa testeissä ja kertoa tuntemuksistaan ja mitä haluaisi parantaa. Siellä on ihan muut ihmiset autoa kehittämässä sitten. Kimillä ei vain ole Schumin karismaa, on ihan eri asia onko siellä paikan päällä tehtaalla Kimi vai Schumi bostailemassa. Parempi kun vain pitää hauskaa ja ryyppää.
Suomalaiselle nuorelle miehelle varmasti riittää 345 työpäivää vuodessa. Vai käyttäisitkö itse nekin vähät vapaapäivät tehtaalla siivoojia motivoiden? - K-S ja silleen..
Tähän mennessä kimi on voittanut maailman mestaruuden jokaisena ferrarilla ajamanaan kautena. Onhan se hieno homma se semmonen.
Mitä tuohon katiskan kehittämiseen tulee, niin sumihan oli ennenminkin inssi kuin kuski. Kimi taas on kuski, eikä inssi. Kumpikaan lähestyminen tilanteeseen ei ole väärä. Pääasia että yhteistyö toimii koko tiimissä ja kuski kykenee taisaisuuteen ja uskaltaa ottaa riskejä.
Varmaankin viimeistään 2 vuoden päästä mekin nähdään kimi rahastamassa yksi kausi jossain hondassa tai tojotassa jollain huimalla 10-20 miltsin kausi sopparilla. Tottakai, rahaahan ne jätkät siellä tekee.
Älkää kuvitelkokkaan, että siellä "ilosta" ajetaan.
- Kimittäjä_
olikos Kimi tänä vuonna ilman gorillapukua juhlimassa?
Eikait Jenniä kaivata kun pojat keskenään pitää hauskaa.... täytyyvän ukkomiehenkin saada välillä akkuja ladata. - läpivetoa
Luulen ett kyllä Kimin muijallakin on välillä
muuta...hm...seuraa.Änkyttävä jäämies. Huvittavaa.- glögöfö
ei ole tiedon väärti! Kaikki mitä tiedät Kimistä, sen olet lukenut jostain lehdestä ja niidenkin tiedot perustuvat todennäköisesti 90% varmuudella luuloon ja arvailuun.
- Jennikkä.....
olisi joku trukkikuski varastolla jos onni ei olisi potkaissut ja ei olisi päässyt formulakuskiksi. Aivoja ei ole mutta reaktiokykyä kyllä. Idioottijätkä kaikin puolin. Enpä juuri arvosta enkä kadehdikaan.
- jimi22
Vai että Kimi on menestynyt "säkällä" ja ilman aivoja, pelkällä reaktiokyvyllä. Kaikki tietosi Kimistä perustuvat siihen, mitä olet Suomen lehdistä lukenut, koska mielikuvasi Kimistä on negatiivinen. Suomen lehdistö kirjoittaa Kimistä pelkkää pahaa ja villiä, koska ne artikkelit myyvät parhaiten.
Yksikään F1 -kuljettajaksi ennättänyt ei todellakaan ole aivoton ihminen. Et taida ymmärtää millaista työtä se on. Laisiasi lyttääjätolloja ei kaivata enempää. - puolustelee joku
jimi22 kirjoitti:
Vai että Kimi on menestynyt "säkällä" ja ilman aivoja, pelkällä reaktiokyvyllä. Kaikki tietosi Kimistä perustuvat siihen, mitä olet Suomen lehdistä lukenut, koska mielikuvasi Kimistä on negatiivinen. Suomen lehdistö kirjoittaa Kimistä pelkkää pahaa ja villiä, koska ne artikkelit myyvät parhaiten.
Yksikään F1 -kuljettajaksi ennättänyt ei todellakaan ole aivoton ihminen. Et taida ymmärtää millaista työtä se on. Laisiasi lyttääjätolloja ei kaivata enempää."Pomon" kaveri. Heh!
Minulle riitti yksi päivä ko. seurueessa Kimin jahdilla. Sanalla sanoen tunsi itsensä älyköksi.
***seen nuoleskelua pahimmasta päästä. Ihan tuli itsellekin pas*** maku suuhun, muiden puolesta.
Surulinen tosiasia on, että käytöstapoja ja charmia ei rahalla saa.
Mitä itse F1-urheiluun tulee, niin eihän se ole edes urheilua, tai no ehkä siinä määrin missä shakki tai biljardi.
Todella turhaa luonnonvarojen haaskausta. Toivoa sopii, että tulevaisuudessa koko järjettömyys vielä kielletään ekologisista syistä. - jimi22
puolustelee joku kirjoitti:
"Pomon" kaveri. Heh!
Minulle riitti yksi päivä ko. seurueessa Kimin jahdilla. Sanalla sanoen tunsi itsensä älyköksi.
***seen nuoleskelua pahimmasta päästä. Ihan tuli itsellekin pas*** maku suuhun, muiden puolesta.
Surulinen tosiasia on, että käytöstapoja ja charmia ei rahalla saa.
Mitä itse F1-urheiluun tulee, niin eihän se ole edes urheilua, tai no ehkä siinä määrin missä shakki tai biljardi.
Todella turhaa luonnonvarojen haaskausta. Toivoa sopii, että tulevaisuudessa koko järjettömyys vielä kielletään ekologisista syistä.Vai olit Kimin seurueessa veneellä ja yksi kerta riitti ^^
Ja ettei F1 ole urheilua ^^
Tiedätkö, että F1 -kuskilta vaaditaan nyrkkeilijän niska, maratoonarin kunto ja hävittäjä-pilotin kestävyys, kyetäkseen fyysisesti viemään autoa nopeasti ja pitkiä matkoja.
Tiesitkö sitä?
En halua kuulla enää ikinä kenenkään sanovan, että F1 on pelkkää ratin kääntelyä. - Ylivaltioneuvos
Niillä nopeuksilla mitä F1:sissä ajetaan ei kerkeä reagoimaan enää mihinkään.
Tilanteet koordinoidaan etukäteen ja sen mukaan toimitaan. Mitä enemmän asioita pystytään käsittelemään aivoissa, niin sitä paremmin pärjää kilpa-ajajana.
Yllättävien tilanteiden sattuessa kohdalle on jo myöhäistä yrittää reagoida siihen mitenkään.
Aivojen tyhjentämistä voi taas verrata paskalla käymiseen ja jokaisen on välillä käytävä paskalla. - Geijo1
jimi22 kirjoitti:
Vai olit Kimin seurueessa veneellä ja yksi kerta riitti ^^
Ja ettei F1 ole urheilua ^^
Tiedätkö, että F1 -kuskilta vaaditaan nyrkkeilijän niska, maratoonarin kunto ja hävittäjä-pilotin kestävyys, kyetäkseen fyysisesti viemään autoa nopeasti ja pitkiä matkoja.
Tiesitkö sitä?
En halua kuulla enää ikinä kenenkään sanovan, että F1 on pelkkää ratin kääntelyä.Vai nyrkkeilijän niska! Se Kimillä näyttäkin olevan kunnossa!
Räkä on nolla ja sen kaverit on pellejä. Ja iltis on paska aviisi! - jimi22
Geijo1 kirjoitti:
Vai nyrkkeilijän niska! Se Kimillä näyttäkin olevan kunnossa!
Räkä on nolla ja sen kaverit on pellejä. Ja iltis on paska aviisi!Jaksais se sut nostaa päällään, vaikka hintelältä vaikuttaa kun rasvaprosentti noin 2. Ihme juntti olet. Ja on Kimillä "otsaa" kun on Suomessa kesä parhaimmillaan, vaimo ratsastuskisoissa ja yksi niistä harvoista lomaviikonlopuista, niin tulla nyt sitten tänne veneellensä juhlimaan!! Hyi Kimi, häpeä!!
- suurimman
jimi22 kirjoitti:
Jaksais se sut nostaa päällään, vaikka hintelältä vaikuttaa kun rasvaprosentti noin 2. Ihme juntti olet. Ja on Kimillä "otsaa" kun on Suomessa kesä parhaimmillaan, vaimo ratsastuskisoissa ja yksi niistä harvoista lomaviikonlopuista, niin tulla nyt sitten tänne veneellensä juhlimaan!! Hyi Kimi, häpeä!!
osaa teistää nukku ja näkee unelmia...
- Täysjärkinen
jimi22 kirjoitti:
Vai olit Kimin seurueessa veneellä ja yksi kerta riitti ^^
Ja ettei F1 ole urheilua ^^
Tiedätkö, että F1 -kuskilta vaaditaan nyrkkeilijän niska, maratoonarin kunto ja hävittäjä-pilotin kestävyys, kyetäkseen fyysisesti viemään autoa nopeasti ja pitkiä matkoja.
Tiesitkö sitä?
En halua kuulla enää ikinä kenenkään sanovan, että F1 on pelkkää ratin kääntelyä.Mä en muuten tiennyt. Mutta et tiedä sinäkään, ainoastaan luulet tietäväsi.
Tiesitkö muuten, että formulakuskilla pitää olla vain pehmeä pää, se riittää. Sama vaatimus on heitä idioottimaisesti palvovilla faneilla. Tätä pehmeäpäistä sakkia tuntuu todella riittävän, valitettavasti. Ylivaltioneuvos kirjoitti:
Niillä nopeuksilla mitä F1:sissä ajetaan ei kerkeä reagoimaan enää mihinkään.
Tilanteet koordinoidaan etukäteen ja sen mukaan toimitaan. Mitä enemmän asioita pystytään käsittelemään aivoissa, niin sitä paremmin pärjää kilpa-ajajana.
Yllättävien tilanteiden sattuessa kohdalle on jo myöhäistä yrittää reagoida siihen mitenkään.
Aivojen tyhjentämistä voi taas verrata paskalla käymiseen ja jokaisen on välillä käytävä paskalla.Totta kai kerkeää. On tietysti myös tilanteita, joissa ei kerkeä, mutta reaktionopeus on kyllä nimenomaan yksi formulakuskin tärkeistä ominaisuuksista Miksi muuten formulakuskit nimenomaan treenaisivat reaktioita? Yllättäviä tilanteita tulee muuten koko ajan. Miksi sitten usein taitavat kuskit niistä selviävät? He tietävät mitä tehdä, ja tekevät sen nopeasti (vinks vinks: reaktionopeus on valttia). Puolueeton vinkki muuten: Jos ei tajua mitään, kannattaa olla hiljaa.
- Ylivaltioneuvos
Demonikuski kirjoitti:
Totta kai kerkeää. On tietysti myös tilanteita, joissa ei kerkeä, mutta reaktionopeus on kyllä nimenomaan yksi formulakuskin tärkeistä ominaisuuksista Miksi muuten formulakuskit nimenomaan treenaisivat reaktioita? Yllättäviä tilanteita tulee muuten koko ajan. Miksi sitten usein taitavat kuskit niistä selviävät? He tietävät mitä tehdä, ja tekevät sen nopeasti (vinks vinks: reaktionopeus on valttia). Puolueeton vinkki muuten: Jos ei tajua mitään, kannattaa olla hiljaa.
Onneksi sinä ajelet sillä laillisella 40km/h kulkevalla mopedilla niin silloin ei tarvitse koordinoida ajoa, vaan siihen ehkä riittää reaktionopeus.
F1- auto kulkee nopeimmankin reaktioajan puitteissa jo 100metriä, eli urheilukentän suoran pituisen matkan.
Monet liikenteen kusipäisimmistä kuljettajista kuvittelevat että ne sillä paperipussin tavoin suojaavalla viritetyllä rimpulalla kerkeävät reagoimaan mihinkään yllättävään.
Kilpa-ajonopeuksilla ajetaan koordinoidusti. Menestyvän kilpa-ajajan supertietokoneen kaltaiset aivot laskevat lakkaamatta erilaisia tilanteita ETUKÄTEEN ja kilpa-ajaja toimii niiden mukaan. Ylivaltioneuvos kirjoitti:
Onneksi sinä ajelet sillä laillisella 40km/h kulkevalla mopedilla niin silloin ei tarvitse koordinoida ajoa, vaan siihen ehkä riittää reaktionopeus.
F1- auto kulkee nopeimmankin reaktioajan puitteissa jo 100metriä, eli urheilukentän suoran pituisen matkan.
Monet liikenteen kusipäisimmistä kuljettajista kuvittelevat että ne sillä paperipussin tavoin suojaavalla viritetyllä rimpulalla kerkeävät reagoimaan mihinkään yllättävään.
Kilpa-ajonopeuksilla ajetaan koordinoidusti. Menestyvän kilpa-ajajan supertietokoneen kaltaiset aivot laskevat lakkaamatta erilaisia tilanteita ETUKÄTEEN ja kilpa-ajaja toimii niiden mukaan.Sitä vedettiin ikä-kortti peliin! No myönnän, kyllä minäkin silloin 10-vuotiaana egosin 7-vuotiaille, kuinka olin jo paljon isompi poika. Ja liikenteen kusipääthän ovat tietysti aina hyvä puheenaihe. No josko nyt kumminkin vaikka palattaisiin asiaan? Minäpä selitän sinulle tällaisen kilpa-autoiluun liittyvän jutun, jonka tajuamiseen ei tarvitse olla mikään hirveä älykkö kylläkään. Tässä tilanteessa mahdollisesti vaaralliset kilpailun tilanteet voidaan jakaa karkeasti kolmeen.
1. Liian nopeat tai muuten mahdottomat tilanteet: Tällaisen sattuessa ollaan kohtalon armoilla. Jos esimerkiksi rengas puhkeaa, ei sille voi mitään. Auto menee, minne menee. Voi vain toivoa, ettei törmää mihinkään kauhean kovaa.
2. Tilanteet, jotka ovat etukäteen tiedossa: Näihin voi varautua etukäteen. Esimerkiksi öljyä tiellä. Sen on kuullut radiosta jo, ja tietää, ettei sen päältä varmaankaan kannata ajaa. Niin se mainitsemasi Danan onnettomuus oli muuten juuri tällainen. Muut hänen kanssaan samaa aikaa paikalle tulivat hidastivat. Hän jostain syystä ei. Se olikin uskomattoman paska esimerkki. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi, kun osasit asiaan kuulumattoman esimerkin heittää.
3. Siltä väliltä: Nopeita tilanteita, mutta nopealla reaktiolla kerkeää väistää. Esimerkiksi voisi heittää mutkan, jossa on samalla kertaa monta autoa. Nopeutta voi olla aika paljonkin, ja joku auto voi kurvata vähän eri tavalla kuin aluksi näyttäisi, mutta keskittynyt ja nopeareaktioinen kuski kerkeää korjata itsekin uuden tilanteen edellyttämällä tavalla. Tällaisia muuten ovat kilpa-ajot pullollaan.
Aivan uskomatonta paskaa muuten tuo sinun heittosi jostain supertietokoneista. Tiedätkö edes, millainen on supertietokone? Tiedätkö edes, kuinka helvetisti sellaisissa on laskutehoa? Jo minun pöytäkoneessani tai jopa tässä TI-86-laskimessani on kylmää laskutehoa niin paljon, ettei ihminen voi sellaista edes kuvitella. Kannattaa jättää se ihmisten ja tietokoneiden vertaileminen ihan suosiolla. Ne kaksi nyt vaan toimivat ihan _pikkasen_ eri lailla. Älä suotta tee itsestäsi pelleä moisilla idioottimaisilla väitteillä. Toki he yrittävät miettiä etukäteen mahdollisimman paljon, mutta paljon keskittymistä menee ihan vaan siihen ajamiseen, että saa pidettyä suurimman mahdollisen nopeuden. Että se siitä, ettei reaktioajalla ole merkitystä :D Ainiin, vielä yksi puolueeton neuvo. Älä käytä hienoja sanoja (koordinoida) näyttääksesi fiksulta. Teet vaan itsestäsi vielä enemmän pellen. Varsinkin, kun et tiedä, mitä ne tarkoittavat. :D- Ylivaltioneuvos
Demonikuski kirjoitti:
Sitä vedettiin ikä-kortti peliin! No myönnän, kyllä minäkin silloin 10-vuotiaana egosin 7-vuotiaille, kuinka olin jo paljon isompi poika. Ja liikenteen kusipääthän ovat tietysti aina hyvä puheenaihe. No josko nyt kumminkin vaikka palattaisiin asiaan? Minäpä selitän sinulle tällaisen kilpa-autoiluun liittyvän jutun, jonka tajuamiseen ei tarvitse olla mikään hirveä älykkö kylläkään. Tässä tilanteessa mahdollisesti vaaralliset kilpailun tilanteet voidaan jakaa karkeasti kolmeen.
1. Liian nopeat tai muuten mahdottomat tilanteet: Tällaisen sattuessa ollaan kohtalon armoilla. Jos esimerkiksi rengas puhkeaa, ei sille voi mitään. Auto menee, minne menee. Voi vain toivoa, ettei törmää mihinkään kauhean kovaa.
2. Tilanteet, jotka ovat etukäteen tiedossa: Näihin voi varautua etukäteen. Esimerkiksi öljyä tiellä. Sen on kuullut radiosta jo, ja tietää, ettei sen päältä varmaankaan kannata ajaa. Niin se mainitsemasi Danan onnettomuus oli muuten juuri tällainen. Muut hänen kanssaan samaa aikaa paikalle tulivat hidastivat. Hän jostain syystä ei. Se olikin uskomattoman paska esimerkki. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi, kun osasit asiaan kuulumattoman esimerkin heittää.
3. Siltä väliltä: Nopeita tilanteita, mutta nopealla reaktiolla kerkeää väistää. Esimerkiksi voisi heittää mutkan, jossa on samalla kertaa monta autoa. Nopeutta voi olla aika paljonkin, ja joku auto voi kurvata vähän eri tavalla kuin aluksi näyttäisi, mutta keskittynyt ja nopeareaktioinen kuski kerkeää korjata itsekin uuden tilanteen edellyttämällä tavalla. Tällaisia muuten ovat kilpa-ajot pullollaan.
Aivan uskomatonta paskaa muuten tuo sinun heittosi jostain supertietokoneista. Tiedätkö edes, millainen on supertietokone? Tiedätkö edes, kuinka helvetisti sellaisissa on laskutehoa? Jo minun pöytäkoneessani tai jopa tässä TI-86-laskimessani on kylmää laskutehoa niin paljon, ettei ihminen voi sellaista edes kuvitella. Kannattaa jättää se ihmisten ja tietokoneiden vertaileminen ihan suosiolla. Ne kaksi nyt vaan toimivat ihan _pikkasen_ eri lailla. Älä suotta tee itsestäsi pelleä moisilla idioottimaisilla väitteillä. Toki he yrittävät miettiä etukäteen mahdollisimman paljon, mutta paljon keskittymistä menee ihan vaan siihen ajamiseen, että saa pidettyä suurimman mahdollisen nopeuden. Että se siitä, ettei reaktioajalla ole merkitystä :D Ainiin, vielä yksi puolueeton neuvo. Älä käytä hienoja sanoja (koordinoida) näyttääksesi fiksulta. Teet vaan itsestäsi vielä enemmän pellen. Varsinkin, kun et tiedä, mitä ne tarkoittavat. :DAika turhauttavaa kyllä selittää täysin tietämättömälle, enkä viitsi ihan juurtajaksain kaikkea selittää.
1) Rengasrikko ei vie kilpurin ohjattavuutta kuten elokuvissa. Nopeus laskee radikaalisti, mutta autoa voi ohjata.
2) Dana spinnasi koska yritti ulostulossa päästä sisäkaarteen puolelle ja laski nopeutta jarruttamalla.
Törmäys olisi ehkä kilpailutilanteessa vältetty, mutta oli harjoitukset. (En jaksa tietämättömälle selittää minkätähden ajaminen harjoituksissa on erilaista kuin varsinaisessa kilpailussa, kun et ymmärrä sitä kuitenkaan).
3) Jos joku mutkassa menee minne sattuu, niin sitä ei tarvitse väistää jos on kyllin viisas pitääksen ne omat ajolinjat jolloin menee pakosta siitä toisesta ohi, mikä usein on tarkoituskin.
Hyvä että sulla on laskukone. Ylivaltioneuvos kirjoitti:
Aika turhauttavaa kyllä selittää täysin tietämättömälle, enkä viitsi ihan juurtajaksain kaikkea selittää.
1) Rengasrikko ei vie kilpurin ohjattavuutta kuten elokuvissa. Nopeus laskee radikaalisti, mutta autoa voi ohjata.
2) Dana spinnasi koska yritti ulostulossa päästä sisäkaarteen puolelle ja laski nopeutta jarruttamalla.
Törmäys olisi ehkä kilpailutilanteessa vältetty, mutta oli harjoitukset. (En jaksa tietämättömälle selittää minkätähden ajaminen harjoituksissa on erilaista kuin varsinaisessa kilpailussa, kun et ymmärrä sitä kuitenkaan).
3) Jos joku mutkassa menee minne sattuu, niin sitä ei tarvitse väistää jos on kyllin viisas pitääksen ne omat ajolinjat jolloin menee pakosta siitä toisesta ohi, mikä usein on tarkoituskin.
Hyvä että sulla on laskukone.Eihän tuollaiselle voi kuin nauraa. "Aika turhauttavaa kyllä selittää täysin tietämättömälle, enkä viitsi ihan juurtajaksain kaikkea selittää." Mitenkähän tuon voisi muotoilla totuudenmukaisemmin. Hei, minäpä keksin! "Käytämpä vanhaa hyväksi havaittua strategiaa ja julistaudun tässä jutussa asiantuntijaksi ja haukun toisen tietämättömäksi! Oikeastihan kuitenkaan en tiedä edes sitä vähää, mitä toinen, mutta pelastaudun siitäkin vain väittämällä, etten vain viitsi selittää!"
1) Joo no kieltämättä suoran pätkällä hyvällä tuurilla voi selvitä vain säikähdyksellä. Kuitenkin jossain mutkassa tai sen sellaisessa ei ohjattavuutta voi edes verrata normaalitilanteeseen. Mutkiin ei myöskään ajeta niin hiljaa, että "no jos hajoaa rengas niin ei käy siltikään köpelösti". Siis tällaisessa tilanteessa se ohjattavuuskin laskee radikaalisti ja pöpelikköön mennään. Tajusit muuten tämänkin kyllä, kunhan nyt vain tahallasi halusit käsittää esimerkin aivan erilaiseksi, että pääsisit sanomaan vastaan. No mikäs siinä.
2) Aivan kuten tuossa alussa sanoin. Et vaan viitsi, koska en kuitenkaan tajua. "Ok" :D Nojoo, voin minäkin kertoa pari juttua, miksi harjoituksissa ajaminen on erilaista kuin kilpailussa, niin ei sitten sinun seuraavalla kerralla tarvitse käyttää "EN VAAN VIITTI!!1111"-korttia. Harjoituksissa testaillaan rataa ja auton asetuksia. Sitten on kilpailussa toivon mukaan asetukset juuri oikein kyseistä rataa ajatellen ja ennen kaikkea rata tuttu. Eli tietää, että esim. tuossa mutkassa muuten on vähän huonompi pito kuin näyttäisi jne. Kuitenkaan harjoituksissa ei tarvitse ajaa veren maku suusssa, eli jos tulee jokin tuollainen yllättävä tilanne, voi ihan hyvin vain hiljentää. Dana yritti paahtaa liian kovaa. Ehkä hän ei tajunnut, kuinka vaarallinen tilanne oli kyseessä tai ehkä hän vain luuli, että kerkeää siitä ihan hyvin. Joka tapauksessa tuon kuvaamasi jarrutuksen hän teki aivan liian myöhäisessä vaiheessa. Muut hänen kanssaan samoihin aikoihin tulevat ajoivat paljon hiljempaa, minkä näet jo niistä itsekin mainitsemistasi Youtube-videoista.
3) Tämänkin esimerkin käsitit ihan tahallasi väärin. Väännetäänpä taas rautalangasta, ettet pääse saivartelemaan. Kaksi autoa ajaa lähellä toisiaan. Toinen vähän edempänä kuin toinen. Sitten se edempänä oleva kurvaakin tiukemmin. Jos taaempana oleva ei kurvaa itsekin tiukemmin, hän ajaa tuota edempänä olevaa päin ja molempien kisa on siinä. Että niin, kannattaa varmaan olla tarpeeksi viisas ja pitää oma ajolinjansa, niin saa ajaa kolarin ja keskeyttää, jolloin pääsee kaljalle, eikä suotta tarvitse pörrätä rataa ympäri. :D
"Hyvä että sulla on laskukone." Naurettava yritys kääntää tämä juttu jotenkin ympäri. Itse nolasit itsesi täydellisesti uskomattoman idioottimaisella heitollasi kuskien supertietokoneen kaltaisista aivoista. Minä vain kerroin vähän kylmää faktaa tietokoneitten laskutehoista. Sellaisiin kun ei ihminen vaan yksinkertaisesti pääse. Ja ne jätkät, joitten aivoissa tuota laskutehoa on ihmismittakaavassa paljon eivät, sori vaan, aja formuloilla.
No eipä siinä mitään. Tee jooko vielä uusi tuollainen "Kyllä mä oikeesti tajuun paljon enemmän kun muut ja varsinkaan sä, en vaan viitti selittää!!!1111" -posti, niin saavutat uskottavuudessasi jo aivan uuden tason.- Ylivaltioneuvos
Demonikuski kirjoitti:
Eihän tuollaiselle voi kuin nauraa. "Aika turhauttavaa kyllä selittää täysin tietämättömälle, enkä viitsi ihan juurtajaksain kaikkea selittää." Mitenkähän tuon voisi muotoilla totuudenmukaisemmin. Hei, minäpä keksin! "Käytämpä vanhaa hyväksi havaittua strategiaa ja julistaudun tässä jutussa asiantuntijaksi ja haukun toisen tietämättömäksi! Oikeastihan kuitenkaan en tiedä edes sitä vähää, mitä toinen, mutta pelastaudun siitäkin vain väittämällä, etten vain viitsi selittää!"
1) Joo no kieltämättä suoran pätkällä hyvällä tuurilla voi selvitä vain säikähdyksellä. Kuitenkin jossain mutkassa tai sen sellaisessa ei ohjattavuutta voi edes verrata normaalitilanteeseen. Mutkiin ei myöskään ajeta niin hiljaa, että "no jos hajoaa rengas niin ei käy siltikään köpelösti". Siis tällaisessa tilanteessa se ohjattavuuskin laskee radikaalisti ja pöpelikköön mennään. Tajusit muuten tämänkin kyllä, kunhan nyt vain tahallasi halusit käsittää esimerkin aivan erilaiseksi, että pääsisit sanomaan vastaan. No mikäs siinä.
2) Aivan kuten tuossa alussa sanoin. Et vaan viitsi, koska en kuitenkaan tajua. "Ok" :D Nojoo, voin minäkin kertoa pari juttua, miksi harjoituksissa ajaminen on erilaista kuin kilpailussa, niin ei sitten sinun seuraavalla kerralla tarvitse käyttää "EN VAAN VIITTI!!1111"-korttia. Harjoituksissa testaillaan rataa ja auton asetuksia. Sitten on kilpailussa toivon mukaan asetukset juuri oikein kyseistä rataa ajatellen ja ennen kaikkea rata tuttu. Eli tietää, että esim. tuossa mutkassa muuten on vähän huonompi pito kuin näyttäisi jne. Kuitenkaan harjoituksissa ei tarvitse ajaa veren maku suusssa, eli jos tulee jokin tuollainen yllättävä tilanne, voi ihan hyvin vain hiljentää. Dana yritti paahtaa liian kovaa. Ehkä hän ei tajunnut, kuinka vaarallinen tilanne oli kyseessä tai ehkä hän vain luuli, että kerkeää siitä ihan hyvin. Joka tapauksessa tuon kuvaamasi jarrutuksen hän teki aivan liian myöhäisessä vaiheessa. Muut hänen kanssaan samoihin aikoihin tulevat ajoivat paljon hiljempaa, minkä näet jo niistä itsekin mainitsemistasi Youtube-videoista.
3) Tämänkin esimerkin käsitit ihan tahallasi väärin. Väännetäänpä taas rautalangasta, ettet pääse saivartelemaan. Kaksi autoa ajaa lähellä toisiaan. Toinen vähän edempänä kuin toinen. Sitten se edempänä oleva kurvaakin tiukemmin. Jos taaempana oleva ei kurvaa itsekin tiukemmin, hän ajaa tuota edempänä olevaa päin ja molempien kisa on siinä. Että niin, kannattaa varmaan olla tarpeeksi viisas ja pitää oma ajolinjansa, niin saa ajaa kolarin ja keskeyttää, jolloin pääsee kaljalle, eikä suotta tarvitse pörrätä rataa ympäri. :D
"Hyvä että sulla on laskukone." Naurettava yritys kääntää tämä juttu jotenkin ympäri. Itse nolasit itsesi täydellisesti uskomattoman idioottimaisella heitollasi kuskien supertietokoneen kaltaisista aivoista. Minä vain kerroin vähän kylmää faktaa tietokoneitten laskutehoista. Sellaisiin kun ei ihminen vaan yksinkertaisesti pääse. Ja ne jätkät, joitten aivoissa tuota laskutehoa on ihmismittakaavassa paljon eivät, sori vaan, aja formuloilla.
No eipä siinä mitään. Tee jooko vielä uusi tuollainen "Kyllä mä oikeesti tajuun paljon enemmän kun muut ja varsinkaan sä, en vaan viitti selittää!!!1111" -posti, niin saavutat uskottavuudessasi jo aivan uuden tason.1. Vaikka rengas rikkoutuu mutkassa, niin auto on ohjattavissa. Tapauksia löytyy. Sateella tilanne olisi toinen. On kylläkin harvinaista että sateella jokin rengas rikkoutuu mutkassa.
2.Harjoituksissa ajetaan nopeimpia ajolinjoja, eikä tarkkailla samallatavoin kanssakilpailijoiden suorituksia kuin kilpailuissa. Danalla oli myös mielessä nopeimmat ajolinjat joissa raameissa Dana myös yritti ajaa. Ne jotka väistivät Danaa huomasivat tilanteen ja muuttivat ajolinjoja ulommaksi, kuten kilpailutilanteessakin olisi tehty, mutta danaan törmäänyt kuljettaja ajoi nopeimpia ajolinjoja eikä keskittänyt katsettaan tarpeeksi etäälle koska hänen huomio oli kiinnittyneenä etuoikealla ajavaan autoon. Harjoituksissa ei yleensä tarvitse väistellä ketään.
Kyllä niissä harjoituksissa ajetaan niin kovaa kuin auto kulkee ja nopeimpia mahdollisia ajolinjoja noudattaen. Kuinka muuten luulet että viimehetken säädöt voitaisi tehdä jos ei tiedä kuinka auto kulkee ja käyttäytyy.
Se joka ajaa masterina voi kilpailussakin ajaa samallatavoin kuin harjoituksissa, kunnes saavuttaa hitaampia kuljettajia.
3) En tajua miten se kuvailemasi edessä ajava kuljettaja pystyy järjestämään pelkällä virheellisellä ohjausliikkeellä sellaisen tilanteen että toiset joutuvat väistämään.
Jos joku kuljettaja tekee sellaisia kuvailemiasi ohjausvirheitä, niin kuinka ihmeessä sellainen pystyisi ajamaan kenekään edessä:)
Laskutikkuun en jaksa paneutua sen enempää:) Ylivaltioneuvos kirjoitti:
1. Vaikka rengas rikkoutuu mutkassa, niin auto on ohjattavissa. Tapauksia löytyy. Sateella tilanne olisi toinen. On kylläkin harvinaista että sateella jokin rengas rikkoutuu mutkassa.
2.Harjoituksissa ajetaan nopeimpia ajolinjoja, eikä tarkkailla samallatavoin kanssakilpailijoiden suorituksia kuin kilpailuissa. Danalla oli myös mielessä nopeimmat ajolinjat joissa raameissa Dana myös yritti ajaa. Ne jotka väistivät Danaa huomasivat tilanteen ja muuttivat ajolinjoja ulommaksi, kuten kilpailutilanteessakin olisi tehty, mutta danaan törmäänyt kuljettaja ajoi nopeimpia ajolinjoja eikä keskittänyt katsettaan tarpeeksi etäälle koska hänen huomio oli kiinnittyneenä etuoikealla ajavaan autoon. Harjoituksissa ei yleensä tarvitse väistellä ketään.
Kyllä niissä harjoituksissa ajetaan niin kovaa kuin auto kulkee ja nopeimpia mahdollisia ajolinjoja noudattaen. Kuinka muuten luulet että viimehetken säädöt voitaisi tehdä jos ei tiedä kuinka auto kulkee ja käyttäytyy.
Se joka ajaa masterina voi kilpailussakin ajaa samallatavoin kuin harjoituksissa, kunnes saavuttaa hitaampia kuljettajia.
3) En tajua miten se kuvailemasi edessä ajava kuljettaja pystyy järjestämään pelkällä virheellisellä ohjausliikkeellä sellaisen tilanteen että toiset joutuvat väistämään.
Jos joku kuljettaja tekee sellaisia kuvailemiasi ohjausvirheitä, niin kuinka ihmeessä sellainen pystyisi ajamaan kenekään edessä:)
Laskutikkuun en jaksa paneutua sen enempää:)1. Hyvin tiedät itsekin ettei tuo pidä paikkaansa. Olet varmaankin joskus kuullut kitkasta. Jos on vain kolme pyörää pelissä, ei tiehen osuvaa pintaa ole yhtä paljon kuin neljällä. Pöpelikköön siis mennään. Toki jos mutka on hidas, ajaudutaan vain nurmikolle, eikä käy sen kummemmin. Toinen on asian laita, jos mutka onkin nopea.
2. Toki ajetaan kovaa, mutta hätätilanteessa voi myös hiljentää helpommin kuin kisassa, koska sen nopeimman mahdollisen ajolinjan kerkeää vetää sittenkin kun ei enää ole niin suurta vaaraa päästä hengestään. Kyllä Danan olisi pitänyt tietää tilanteesta ja hiljentää. En syytä häntä. Sattuuhan näitä inhimillisiä virheitä. Hänellä kävi ns. paska säkä, mikä on tietty surullista. Pointti on kuitenkin se, että tämä kyseinen onnettomuus on huono esimerkki siitä, mitä alun perin väitit. Tuossa vaiheessa, jossa Dana huomasi tilanteen, ei enää kerennytkään mitään tekemään. (Hänhän jarrutti, mutta silloin oli jo myöhäistä.) Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei kilpa-autoilija tarvitsisi reaktionopeutta. On niitä muullaisiakin tilanteita.
3. Ihan vaikka siten, että mutkassa on ahdasta. Olet varmaan huomannut, että monesti ensimmäisessä mutkassa tulee keskeytyksiä. Siinähän nimenomaan on aika ahdasta. Epäselviä tilanteita tulee. Kaikki ei mene aivan kuten on suunnitellut. On selvää, ettei ihan aina vaan pysty ajamaan sitä optimaalista ajolinjaa. Kyllä nuo formulakuskit osaavat soveltaa ja nopeasti. Ainiin muuten. Kisan voittamiseen ei tarvitse ajaa täydellisesti. Riittää, että suoritus on kokonaisvaltaisesti juuri sen kyseisen kisan paras.
Epäilemättäkään et jaksa. Hassua tosin, että sinä olit se, joka alunperin koko kysymyksen toi esiin.
- sadf
onse jännäää jos toine vähä juhulii, heti pitää olla itkemässä jossaki..
- gulgulgul...
kimi poolia hanuriin niin suomipoikaa ottaa pannuun meinaan KANSALAISIA!(pirun kateellista porukkaa)
- Blackened91
Nauroin kun luin tätä, siinä oli oikeen loppuhuipennus mukana, Hagmanin veneestä loppu bensa... Mutta oikeesti vituttaa tämmöset. Tämä ei ole mikään uutinen. Ja ihmiset luulee heti että Kimi kännää heti ku on mahollista, ja sen takia ferrari ei kulje...
- Ylivaltioneuvos
Uutisiahan haetaan ulkomailta.
Paskallakäynnin seuraamistahan tuo iltapäivälehtien kirjoittelu on. - outoja?
niin ole? Kännää heti, kun on mahdolista. Saahan ihmiset juhlia ja saahan siitä kirjoittaa. Jenni on Kimin kanssa rahan takia. Jenniä ei Kimin juhlimiset kiinnosta, on parempaakin tekemistä. Formula-ajajissa on fiksumpiakin kuin Kimi.
- parempaa luettavaa..
..ei vittu et tollasesta pitää tehdä juttu.
Pitäskö Kimin 24/7 istuu ferrari talleilla ihmettelemässä....ja et viel suomi24 piti laittaa.
Onneks Kimi osaa nauttia elämästä viel kun on nuori.- totanoin
Onhan se vähä sillee, että lehdet kirjoittaa, mut katotaa sit ku taas kisataa, emmätiiä - totanoi - mut karaoke rules ja kaverit on kavereita ja pysyy. Älkää huolehtiko kovin paljon muiden asioista, jos omat ei oo kovin hyvin. Emmätiiä.
- ilta lööpit
totanoin kirjoitti:
Onhan se vähä sillee, että lehdet kirjoittaa, mut katotaa sit ku taas kisataa, emmätiiä - totanoi - mut karaoke rules ja kaverit on kavereita ja pysyy. Älkää huolehtiko kovin paljon muiden asioista, jos omat ei oo kovin hyvin. Emmätiiä.
Ilta-lehdellä on vissiin jonkilainen vittuilu jäänyt päälle Kimin suhteen, kun toimittajat näkee Kimin hyökänneen jonkun kuvaajan päälle, tönässeen lapsen kumoon ja ihmetteleen ison otsakkeen kanssa Jennin jäämistä miesten pippaloista pois. Ei kannata ihmetellä jos Kimi ei laske toimittajia pippaloihinsa.
- mummeliini++
Hyvä hyvä että tänne Hangon Casinolle saadaan porukka,tänne vaan kaikki Räikköset ja muut juhlimaan.
- MMMERT
"Upean Iceman-aluksen saapuminen varasti huomion jo aluksen rantautuessa Itämerenportin satamaan perjantaina iltayhdeksän maissa" lukee iltasanomissa.
Oli joo aikamoinen shown varastaminen, laiturilla seiso noin 5 henk. mun lisäksi ku Iceman tuli satamaan:-) Ja tietenki joku idiootti kuvaaja yritti heti saada kuvia Räkä Räikkösestä. Mikä tässä Räikkösessä ja Icemanissa on niin kiehtovaa?! Lapsellista porukkaa jotka on saanu huomiota yhden tyypin F1-mestaruudesta. SO WHAT ??!! vittu ja kiviäkin kiinnostaa kenen kanssa kimi ryyppää....hei haloo,eikö kellää oo enää omaa elämää ku pitää toisten tekemisistä kirjoittaa ja niitä vatvoa! mieluummin katon pikkukakkosta ku seuraan näitä 7-päivää tasosia juoruja...
- opetelle ajamaan
ja sen jälkeen nousta otsikoihin.
tuuria se ensimmäinen ja viimeinen MM-voitto.- kirjoitusvirhe..
soriii..
kirjoitusvirhe.. kirjoitti:
soriii..
Kimillä oli enemmän huonoa onnea kuin Lewisilla tai Alonsolla tuona vuonna. Plus 2 keskeytystä. Voitti myös 2 kisaa enemmän kuin kumpikaan. Kimi piti päänsä kauden viimeisissä kisoissa, keskittyi voittamaan ja odotti, että Lewis murtuisi ja paljastaisi olevansa vain rookie super autossa, ja niin kävi. Yksi mahtavimmista mestaruuksista ikinä. Se, että toiset murtuvat paineessa, ei tee Kimin mestaruudesta tuurivoittoa.
- sirpale
On sinullakin päänsärky! "Kimi juhli ilman Jenniä".
Voi helvetti,miksei juhlisi.Ei naimisiin meno ole sama kuin vankilaan sulkeminen.Olen ylpeä,että Kimi on normaali nuori - juhlii silloin harvoin kuin on vapaata.Olen ollut ONNELLISESSA parisuhteessa 35v.
Olemme molemmat "joutuneet" edustamaan työpaikko-
jemme tilaisuuksissa ja muutenkin viettäneet ns.
tyttöjen ja poikien iltaa.Ei siinä ole mitään vää-
rää,kunhan itse ymmärtää mitä tekee.Kimikin taa-
tusti ymmärtää... Hanki ystävä hyvä elämä itsellesi
äläkä puutu "kärpäsestä härkäseen" juttuihin.
Hauskaa kesän jatkoa! - Mika JJ Salo
Ei muuta kuin Kimille jakoavain käteen ja säätelemään.
Suomesta löytyy mulkkuja jotka ei voi kestää toisten pärjäämistä, oli kysymyksessä urheilu, musiikki tai mikä tahansa.
Monille, joilla ei itsellään ole minkäänlaista elämää, riittää aikaa vatvoa muiden touhuja.- kanssassi
Formulat tuovat maatamme tunnetuksi-!
Hienoa KIMI JA MIKA SALO - Täysjärkinen
kanssassi kirjoitti:
Formulat tuovat maatamme tunnetuksi-!
Hienoa KIMI JA MIKA SALOMiksi maamme pitäisi olla tunnettu jostain pehmeäpäisestä tyypistä, joka osaa käännellä auton rattia. Vau, mikä hieno taito!
- AHAHAHAHA
lapsellinen jätkä..
- MILES
pelle jota tämä idioottikansa palvoo kun jotain helvetin epäjumalaa!
- Paparazzi_99
Jennillä oli varmaankin jotku ratsastuskisat samanaikasesti. Ei kait siinä sen kummempiä.
Tiettäköhän joku oliko Kimillä vierasta yö nais/mies-seuralaista? - **JK**
No voi helvetti, että kiinnostaa... täytyy mediallaki olla jutut tosi vähissä jos pitää otsikot tällasista repiä. Voi hyvin kuvitella miltä jostain Räikkösestäki tuntuu nähdä lehdissä näitä juttuja..
Hävettää lehtien puolesta.- pun. ferrarilla?
???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830