HOMEHERKKÄ johdattaa harhaan!

nisuiisu

Kirjoitit todella pahasti:
LAINAUS ALKAA
Tosin sanoen nisuiisun mielestä kaikilta niiltä TTL:n toteamilta IgG-HOMEastmaatikoilta, tulisi nisuiisun mielestä POISTAA työnantajan vakuutusyhtiön myöntämät AMMATTITAUTILAIN MUKAISET KORVAUKSET AINA heille myönnettyä TAPATURMAELÄKETTÄ MYÖTEN.
LAINAUS PÄÄTTYY

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000036809238

Eli syy sille, miksi johdattelet harhaan, onkin se, että kun paljastuu, että TTL:n astma-diagnoosit ovat petosta, niin SINUN MIELESTÄSI vakuutusyhtiöt lopettavat korvausten maksamisen.

Toukokuun lopussa 2006 kävin TTL:n Henrik Nordmanin luona hänen pyynnöstään neuvottelemassa tilanteestani. Vielä tuolloin en tiennyt, ettei Af ollutkaan kosteusvauriomikrobi. Se selvisi vasta maalinkuun 9. 2007 ilmestyneestä Mediuutiset lehdestä. Niin Nordman sanoi minulle, että hän haluaa auttaa minua (hänellä oli siis huono omatunto, koska vain hän tiesi tuolloin, miksi aloin reagoimaan myös ulkoilmaan), mutta ehtona on se, että minun pitää lopettaa muiden kosteusvauriokohteessa sairatuneiden auttaminen.

Olenko minä niin tehnyt ? En varmasti ole! Tuosta sinun luulemasi avustamisesta on todella hirvittävää haittaa. Astma-diagnoosi halutaan antaa sen vuoksi, että korvaukset on paljon helpompi lopettaa ihan koska tahansa, koska on helppo sanoa, että astmasi´on nyt hyvässä tasapainossa. Vakuutusyhtiöillä on annettu oikeus lopettaa koska tahansa maksamansa korvaukset, eikä niiden tarvitse perustella päätöstään, muuta kuin toteamalla, että työkyvyttömyys on alle 10 %. Sen jälkeen alkaa valituskierre täysin vakuutusyhtiöille myötämielisissä erityistuomioi-istumissa. Vakuutusyhtiö "voittaa" 92 % tapauksista. Vain 8 %:n korvauksia jatketaan. Alveoliitista tiedetään, että se etenee, vaikkei enää altistuisikaan kosteusvauriolle.

Niin minä pyysin vakuutusoikeudesta kaikki paperini. Siellä oli mukana Pohjolan korvausjuristi Arja Vairilan (os. Lehtinen) minusta tekemä muistio, jossa myönnettiin, että olen työkyvytön, mutta minut pitää ohjata työeläkepuolelle, EI siis tapaturmaeläkkeelle.

Lisäksi korvausjuristi Vairila toteaa, että minä olen niin monen sairastuneen asianajaja, joten tapaturmaeläkkeeni tulee "katkaista tai osittaa tai siirtää kokonaisuudessaan muulle järjestelmälle". Tuolla muulla järjestelmällä Vairila tarkoitta työkyvyttömyyseläkettä. Vairila, Pohjolan johtaja Jorma Rämö ja silloinen ylilääkäri Esa Rahkonen katkasisvat heti seuraavana päivänä tapaturmaeläkkeeni, kun entinen oppilaani ilmoitti heille (siis Pohjolaan), että minä alan nyt auttamaan häntä. Pohjola siis kosti minulle, että autoin muita kosteusvauriokohteessa sairastuneita.

Muuten tuossa kirjoitukseesani on niin paljon virheitä, että siihen menisi koko päivä aikaa, jos alkaisin niitä oikomaan. Pyydän sinua ystävällisesti lopettamaan nuo neuvosi, koska sinulla ei ole luonnontieteelistä koulutusta näihin asioihin.

ystävyydellä

Pekka Nikkola

14

1440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nisuiisu

kun kirjoitata:
      IgG-MONIallergikkona en yhdy hänen tekemäänsä rikosilmoitukseen siksi koska IgG-vasta-ainevälitteisillä allergeenialtistuksen aiheuttama allerginen sairaus todetaan vain allergeenialtistuksella ja jo diagnosoidun kroonisen allergisen sairauden (astma) allergeenialtistuksen aiheuttaman keuhkoputkien tulehdusreaktion takia sairauden pahenemisella.
      LAINAUS PÄÄTTYY

Etkö millään voi ymmärtää sitä, että TTL:n käyttämät homeuutteet on tarkoitettu vain IgE-allergioiden tutkimiseen. IgG-hengityselinallergian tutkiminen altistuskokeella on KIELLETTY. Eikä sellaista testiuutetta ole edes olemassa. Toki Af:n IgE-uutteella saa selville myös keuhkorakkulatulehduksen (IgG-allergia). Se selviää siten, jos altistuskokeen jälkeen nousee kuume. Mutta eihän kenenkään pitänyt olla allerginen Aspergillus fumigatukselle? Niitäkin kyllä löytyy, koska jos kosteusvauriosta johtuva keuhkorakkulatulehdus on jatkunut vuosikausia, niin kyllä ulkoilmasta keuhkorakkuloihin pääsevät itiöt, kuten Af tai Bacillus cereus pahentavat tilanetta. Tuo Bacillus cereuksen IgG-vasta-aineiden seuranta on tärkeeää, koska se on yksi allergisen alveoliitin aiheuttajista kosteusvauriokohteessa. Samoin Streptomyces-bakteereiden. Streptomyces- (sädesieni) ja Bacillus-bakteerit sairastuttavat kosteusvauriokohteessa. Pitääkö tuotakin jankuttaa sinulle vuosikausia? Nyt EI ole kyse HOMEALLERGIASTA !

Miksi kerrot myös VÄÄRÄÄ tietoa altistuskokeistani, koska olisit voinut tarkistaa ne täältä:
      http://galleria.suomi24.fi/nisuiisu

Olisit nähnyt tuonkin tiedon, jos vain olisit painanut nimikerkkiäni "nisuiisu".

Pekka Nikkola

• syytä..

Olisikohan sinun syytä hakea itsellesi jonkinlaista apua? Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että sinulle on jäänyt levy päälle vähän liikaa?

• nimetön,,
        syytä.. kirjoitti:

Olisikohan sinun syytä hakea itsellesi jonkinlaista apua? Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että sinulle on jäänyt levy päälle vähän liikaa?

eikö enää löydy kuin väsynyt vastaus? eikö ollutkin ikävää, että kaikki keskustelu palautui takaisin sivustolle, poistaminen ei auttanut.
        Yksi ihminen ei näitä sivuja täytä!

Toisinajattelijoista sanotaan aina samaa, he ovat väärässä, KUNNES toisin todistetaan. Saa nähdä miten tässä asiassa käy.

Oikeus voittaa lopulta, sillä sairastuneet sairastavat kummallisia sairauksiaan, eivät he nyt heti häviä oireitaan ja ongelmiaan kertomasta. Ja kyllähän työnantajien, kiinteistön omistajien, päättäjien pitäisi HERÄTÄ JO.

Näissä asioissa on aivan liian paljon harmaata aluetta ja kenen syytä se on???

• Homeherkkä

Jos sinä olet sitä mieltä, että TTL:n käyttämät homeuutteet ovat KIELLETTY IgG-vasta-ainevälitteisten allergisten ammattitautien tutkintaan, niin minä olen vallan toista mieltä.

Minua jäi risomaan ja RISOO YHÄ TTL:n tarjoama ammattinuhan toteaminen siksi, koska he tarjosivat polikliinisesti vain tunnin seurantaa HOMEaltistuksen jälkeen, vaikka minulla IgG:läis HOME-allergikkona nuha alkaa vasta tuntien kuluttua HOMEaltistuksesta.

Käytännössähän TTL:n ottama HOMEAMMATTINUHA- tutkimuskäytäntö evää IgG:läis-HOMEallergikoilta ammattinuhadiagnoosin, jota eväämistä laki kutsuu OIKEUSLOUKKAUKSEKSI.

Mitä taas tulee HOMEtyöpaikan aiheuttaman allergisen alveoliitin toteamiseen, niin POTILAAN ANTAMAN OIREKUVAN PERUSTEELLA TTL ei SAA heitä HOMEKEUHKOALTISTAA.
        Eli se Kela-astma pitää olla jo keuhkolääkärin toimesta todettu ennen TTL:lle menoa.
        Ja niinhän siellä kaikilta kolmelta kämppäkäveriltani oli todettukkin muissa huoneissa olevilta, paitsi minulta.

Ja siksipä ymmärrän varsin hyvin miksi lääkäri toinen toisensa jälkeen kieltäytyi antamasta minulle lähetettä TTL:n tutkimuksiin.

Olin siinä vaiheessa vielä niin lapsellinen, että uskoin HOMEaltistusten aiheuttamien sairauksieni selviävän TTL:llä, koska ne näyttivät olevan kohtaamilleni lääkäreille tosituntemattomia.

HOMEallergikko siis olen ja olen ollut jo vähän yli 18 vuotta. 18 vuotta täyttyi 1.7.2008 tänä vuonna. Kahdeksan tunnin työpäivä heinäkuussa 1.7.1990 kera ei ihan kuivien heinäpaalien aikaansai ensimmäisen lähetteen keuhkopolille.
        Vaan ei silloinkaan kelvannut työpaikan 5 vuotta vuotanut katto HOMEallergiani perusteeksi, vaikka HOMEaltistus on se heinäpeltoaltistuskin.
        Sitä ei edes näy epikriisissä.

Ja eipä se näytä kelpaavan sinullekaan.
        Mainitsemiasi Bacilluksia tai Streptomyceksiä en sairastuakseni tarvitse. En edes tiedä missä niitä täällä maaseudulla luuraa.

Kirjoitit minun antaneen väärää tietoa altistuskokeestasi.
        Luin sujuvasti antamastasi haastattelusta SK:hon koskien työpaikka-altistusoirekuvaasi kuin myös sinulle tehtyjä homealtistuksia.
        Kolmen viikon aikana sinulle tehtiin 4 HOMEaltistusta, joista 2 A.fumigatuksella.

Sinulle ei siis tehty neljää, kuten kirjoitin, A.fumigatusaltistusta kolmen viikon aikana vaan kaksi.
        Pyydän anteeksi.

Kirjoitusteni tarkoitus ei ole pöyristyttää sinua millään tavoin vaan toivomukseni on, että jokaisen HOMEsairastuneen kohdalla maamme erikoislääkäritaso toteaisi kaikki hänen saamansa HOMEsairaudet jo polilkinikkatasolla.

Jokaiseen homesairastuneen kohdistuva oikeusturvaloukkaus, joka johtuu siitä ettei lääkäri pysty sairautta toteamaan ärsyttää, vaan ei pöyristytä minua.
        Sanavarastossani oleva sana pöyristyttää on kielenkäytössäni melko kulumaton.

• hae ihmeessä apua

Ensin valehteli biokemistin kaverit,sitten homekoulun väki,siinä taisi mennä poliisillekin noottia,sitten Henkat,TTL,poliitikot,tutkijat,
      oli supon salakuuntelut,ttl tappaa-huijaa-murhaa kirjoitukset,nyt johtaa Homeherkkäkin jo harhaan ja minää korostaen "rehellinen,ainoa
      biokemistin kaikkitietävä koulutus myös homeiden osalta,tänään oltiin jo asianajajakin,ai niin ainoa rehellinen kosteustutkija"..............

Ihan oikeasti, hae apua, nyt kuulostaa jo tosi vakavalta henkinen tasapainosi;
      kaikki muut valehtelevat,huijaavat,salaavat ja johtavat harhaan sinua ainoaa rehellistä kosteustutkijaa.

Täällä palstalla annat väärää tietoa ja virheellistä tietoa, yllytät tutkintapyyntöihin,melskaat oman pakkomielteesi kanssa ja unohdat ettet ole ainoa homeista sairastunut ja että sairauksia ja oireiluja on monenlaisia eikä pelkästään sinun näkemyksesi mukaisesti.

Sinulta on tosiaan kadonnut todellisuuden taju aivan kokonaan kirjoituksista päätellen.

On myös erittäin arveluttavaa että SINÄ MÄÄRITÄT UUDELLEEN mikä home aiheuttaa mitäkin ja mikä ei ole kosteusvauriomikrobi.
      Valitettavasti SINUN luokitus ei ole virallinen ja samanlaisia väittämiä voisin laatia minäkin.

On kuitenkin olemassa jo tietoa homeista ja niiden terveyshaitoista jonkin verran. Koska edes tutkijat eivät voi 100varmasti vielä sanoa mitä mikin laji aiheuttaa, ihmettelen mistä sinä muka olisit moisen viisauden saanut. Joten lähde vaikka ulos kävelemään ja tuuleta aivojasi.

Tällä menolla viet KAIKILTA HOMESAIRAILTA uskottavuuden että heidän mielenterveytensä olisi muka kunnossa.

• nimetön,,,,,,,,,,,,

jos se noin koville ottaa.

Ei tuo sinun mielenterveyskirjoittelusi ketään auta! Miksi aina on kyse kaikkien mielenterveydestä jos sinä vikiset palstalla?

Mitä siinä, jos asia nyt kerta kaikkiaan selvitetään. Vuosia on jahkattu, nyt pistetään jahkailulle piste. Jos lääkäreillä ja tutkijoilla on kaikki OK, ei tässä ihmeitä tapahdu. Mikä sinua nyt noin pelottaa?

Älä ihmeessä lue palstaa. Ja turha olla KAIKISTA huolissaan, kyllä jokainen huolehtii itsestään.

Lisäksi, eihän palstalla ole kuin pari muuta nisuiisun lisäksi! Näin väitetään toisaalla, joten mitä väliä. Muutama miettii asiaa, siinä se, älä nyt liioittele taas niitä diagnoosejasi, joita niin mieluusti sairastuneille tyrkytetään.

Onneksi on sinun kaltaisia hyviä ihmisiä, jotka suojelevat KAIKKIA! Miten jaloa!

• nisuiisu

homeista ei ole tuskin mitään haittaa, koska niitä on kaikkialla luonnossa. Ne odottavat vain, että pääsevät muuttamaan kuolleen orgaanisen aineen mullaksi.

Homeet saattavat joskus kyllä aiheuttaa hengityselinten limakalvolla HOMEALLERGIAN. Se on helppo tutkia siitä, että löytyykö näiden homeallergiaa aiheuttavien verestä IgE-vasta-aineita. Valitettavasti vain kyseessä ei ole silloin kosteusvauriosta johtuva sairaus, vaan ihan reilusta ULKOILMASTA.

Tuo TTL:n käyttämä Af-uute on tarkoitettu nimenomaan vain ja ainoastaan sen aiheuttaman IgE-allergian tutkimiseen.

Ei näin helpon asian omaksuminen pitäisi olla vaikeaa, ellei sitten ole TTL-astma.

Pekka Nikkola

• itkemällä muutu
        nimetön,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

jos se noin koville ottaa.

Ei tuo sinun mielenterveyskirjoittelusi ketään auta! Miksi aina on kyse kaikkien mielenterveydestä jos sinä vikiset palstalla?

Mitä siinä, jos asia nyt kerta kaikkiaan selvitetään. Vuosia on jahkattu, nyt pistetään jahkailulle piste. Jos lääkäreillä ja tutkijoilla on kaikki OK, ei tässä ihmeitä tapahdu. Mikä sinua nyt noin pelottaa?

Älä ihmeessä lue palstaa. Ja turha olla KAIKISTA huolissaan, kyllä jokainen huolehtii itsestään.

Lisäksi, eihän palstalla ole kuin pari muuta nisuiisun lisäksi! Näin väitetään toisaalla, joten mitä väliä. Muutama miettii asiaa, siinä se, älä nyt liioittele taas niitä diagnoosejasi, joita niin mieluusti sairastuneille tyrkytetään.

Onneksi on sinun kaltaisia hyviä ihmisiä, jotka suojelevat KAIKKIA! Miten jaloa!

Vuosia on jahkattu, nyt pistetään jahkailulle piste,kirjoitit. Tee ihmeessä asiasi eteen jotain muutakin kuin itket täällä.Ei ne täällä muutu.

• hilkkaliisa

Hei Pekka ja toiset homesairaat.

Minulla on homeen aiheuttama työperäinen astma ja se todettiin työperäiseksi 2003 Helsingin Työterveylaitoksella.

Astmani paheni ja jouduin ensiapuun hengittämään spiralla Atrodua compia.

Sain kortiosnikuurin (Prednisolon) ja astmani rauhoittui taas. Jäin henkiin, vaikkä välillä tuntui, että taidanpa tukehtua näihin astmakohtauksiin. Sisäänhengitys pihisi ja uloshengitys 'lurisi' ja vinkui.

Astmakohtauksia saan tietenkin päivisin ja öisinkin vielä, mutta lääkkeet auttaa onneksi.

Kortisoni pelasti taas henkeni.

Kalsiumia (Calsishew forte) syön koko ajan, sillä luustoni on vaurioitunut ja olen saanut osteopenian (alkava osteoporoosi).

Tämä oli tälle vuodelle toinen kortisonikuuri. Ensimmäinen oli helmikuussa, kun jouduin käymään näkövammaisen äitini kanssa OYS:ssa ja altistuin OYS:n homeille. Yksin äitini ei pärjää näkönsä vuoksi siellä ja muita avustajia ei ollut.

Viisi vuotta olen valittanut vakuutusyhtiö IF:lle, kun he eivät maksa minulle lakisääteistä tapaturmaeläkettä. Nyt asiani meni uudelleen Vakuutusoikeuteen. Kyllä minulle kuuluu lakisääteinen tapaturmaeläke, koska OYS (Oulun Yliopistollinen Sairaala), joka oli työpaikkani, vei minun terveyteni homeidensa vuoksi.

Astman vuoksi olen työkyvytön. Minulla on hyperreaktiivinen astma = reagoin erittäin nopeasti ja erittäin voimakkaasti myös epäspesifeille altisteille homeen lisäksi. Hometalot ja hometaloissa asuvat ihmiset tunnistan hajusta heti ja tiedän välttää heitä ja niitä hometaloja.

Hyvää kesää teille kaikille.

Terveisin Homentikko-Hilkka Liisa, homeastmaatikko

Hengissä olen !

• nisuiisu

se todettiin?

Altistettiinko kenties jollain normaalilla ULKOILMAN homeella ja simsalabim! diagnoosiksi saatiin KOSTEUSVAURIOHOMEIDEN aiheuttama astma.
        Eikö se herätä sinussa yhtään epäilyjä?

Entäs, mitkä olivat voinnit altistuskokeen jälkeen?

Teitkö mahdollisesti kenties valituksen tuosta altistuskokeesta?

OYS on kyllä valtava betonikolossi, joten eiköhän sieltä löytynyt valtavat määrät kostunutta betonia. Nuo "sädesienet" sinut on sairastuttanut alunperin. Sen jälkeen voi tulla ihan aito astmakin tai ei ihan aito, ainakin selkeä obstrukstio, kuten Haahtela-Mönkäre saivat selville.

Saat Hilkka myös kertoa ihan vapaasti palstan lukijoille, mitä Paananen on kertonut minusta. Kenties mairittelevia sanoja?

Aivan varmasti, jos TTL:n altistuskokeen vuoksi voi syntyä allerginen alveoliitti, niin kyllä siitä jopa ihan aito astma voi syntyä. Muitelapa Kari Reijulan rottakokeita 1990-luvun alun Amerikassa. Af-uutteella hän sai aikaiseksi jopa eosinifiiliaa. Cladosporium- altistuksella voi kyllä syntyä myös astma. Se on kuitenkin synnytetty keinotekoisesti.

Siunaavin terveisin

Pekka Nikkola

• kertonut minusta
        nisuiisu kirjoitti:

se todettiin?

Altistettiinko kenties jollain normaalilla ULKOILMAN homeella ja simsalabim! diagnoosiksi saatiin KOSTEUSVAURIOHOMEIDEN aiheuttama astma.
        Eikö se herätä sinussa yhtään epäilyjä?

Entäs, mitkä olivat voinnit altistuskokeen jälkeen?

Teitkö mahdollisesti kenties valituksen tuosta altistuskokeesta?

OYS on kyllä valtava betonikolossi, joten eiköhän sieltä löytynyt valtavat määrät kostunutta betonia. Nuo "sädesienet" sinut on sairastuttanut alunperin. Sen jälkeen voi tulla ihan aito astmakin tai ei ihan aito, ainakin selkeä obstrukstio, kuten Haahtela-Mönkäre saivat selville.

Saat Hilkka myös kertoa ihan vapaasti palstan lukijoille, mitä Paananen on kertonut minusta. Kenties mairittelevia sanoja?

Aivan varmasti, jos TTL:n altistuskokeen vuoksi voi syntyä allerginen alveoliitti, niin kyllä siitä jopa ihan aito astma voi syntyä. Muitelapa Kari Reijulan rottakokeita 1990-luvun alun Amerikassa. Af-uutteella hän sai aikaiseksi jopa eosinifiiliaa. Cladosporium- altistuksella voi kyllä syntyä myös astma. Se on kuitenkin synnytetty keinotekoisesti.

Siunaavin terveisin

Pekka Nikkola

"Saat Hilkka myös kertoa ihan vapaasti palstan lukijoille, mitä Paananen on kertonut minusta. Kenties mairittelevia sanoja? "

hoh,hoijaa, katsoin peiliin ja ihailin itseäni-tyyliin,kerro kerro kuvastin, ken on maassa viisahin (oikea vastaus on ainoastaan Nisuiisu)

• hilkkaliisa

Minulla oli helmikuussa astman pahenemisvaihe, jolloin söin keuhkolääkärin määräyksellä 5 päivää 40 mg kortisonia. Käytin silloin äitiäni OYS:ssa ja altistuin taas OYS:n homeille.

Tänä kesänä, muutama viikko sitten, kävin Oulussa Keskustan seurakuntatalolla, Isokatu 17, ja siellä oli hometta. Sitten kävin Helluntaiseurakunnan kellarissa, rukousillassa ja sielläkin on hometta. Olin vain vähän aikaa molemmissa. Se riitti.

Keuhkoni tulehtuivat ja astma paheni. Piti turvautua ensiapuun ja sain Atrodual comp lääkettä spiralla, sekä noin kahden viikon kortisonikuurin.

Aikaisemmat TTL:n sairastumiset olen jo kertonut täällä. Muistutuksen ja kantelun tein silloisesta sairastumisesta.

Sain kirjeen TTL:ta - saavatko he tutkia uudelleen näytteeni, jotka otettiin keuhkotähystyksen yhteydessä 2003. Vastaan, että tietenkin saavat.

Astma minulla on ja se rauhoittui ja limaisuus loppui, kun söin kortisonia.

Silti en parane koskaan ja homepaikkoihin en voi mennä, enä istua hometalossa asuvan vieressä tai lähellä bussissa, teatterissa, oopperassa - tai missään muuallakaan. Astmakohtaus siitä tulee ja NOPEASTI. Lääkkeet on oltava aina mukana ja ne auttavat. Joskus on turvauduttava ensiapuun ja spiraan.

Matti Paananen on ihana lääkäri !

• ja tehokas

vahinko vain, että sillä on pahoja sivuvaikutuksia. Jotkut sivuvaikutukset ovat tappaviakin, joten siksi lääkettä ei tuosta vain kukaan lääkäri kirjoittele"

• päätelmää

"Vielä tuolloin en tiennyt, ettei Af ollutkaan kosteusvauriomikrobi. Se selvisi vasta maalinkuun 9. 2007 ilmestyneestä Mediuutiset lehdestä."

Aspergillus fumigatus on jopa kosteusvaurioindikaattorimikrobi. Se on sitä Suomessa ja se on sitä myös kansainvälisesti! Jotkut Mediuutiset ei sitä mihinkään muuta. Lehti ei ole edes mikään tiedejulkaisu. Kuka tahansa voi kirjoittaa sinne mitä tahansa.

Kosteusvaurioindikaattorimikrobi tarkoittaa sellaista mikrobia, jota toki voi esiintyä luonnossakin runsaasti, mutta se ei tee terveisiin rakennuksiin kasvustoja. Hometaloissa sen sijaan sen kasvustot ovat hyvinkin yleisiä. Tämä af:n yleisyys tiedetään kaikkialla maailmassa hometaloissa tehtyjen homeanalyysien perusteella. Myös Suomessa.

Aspergillus fumigatus siis löytyy kaikilta indikaattorilistoita. Edelleenkin. Minne af -kasvustot olisivat voineet kadota Mediuutisten artikkelin johdosta??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58