Terve. Olen aloittelemassa rakentamaan jonkinmoista kotieatteri pakettia, enkä osaa oikein valita kumman vahvistimen haluan. Osaisiko joku fiksumpi sanoa kumpaa kannattaa lähteä hakemaan ja mitä isompia eroavaisuuksia laitteilla on?
Harman/kardon AVR 255 vai Onkyo TX-SR605E
8
9275
Vastaukset
- snadistihifisti
11.5 kg Onkyon väitetetään tuottavan 7 x 140 W tehoa kun taas 13.6 kg H/K:n luvataan tuottavan 7 x 50 W.
Kumman luulisit oikeasti tekevän sen mitä markkinointimiehet väittävät? Ja kunnollisella äänenlaadulla.
Itse ostaisin sen H/K:n. Kannattaa tietenkin kuunnella ensin kumpaakin.- Kuusysi_
Olin itsekkin kääntymässä tuohon H/K:n puolelle, soittelin eri hifiliikkeisiin ja kysyin eroja. Tietenkin eri merkkejä myyvät myyjät kehuivat omia, mutta tuosta Onkyo 605:sesta sanottiin, ettei sitä ole enään myynnissä, vaan liikkeessä on uusi paranneltu 606 malli. Katsoin onkyon sivuilta niin ainakin HDMI liitännät ovat lisääntyneet ja kuulemma tehoja vähän lisätty, Läheinen hifiliike myy kyseistä tuotetta 680€. Selainen googlettamalla foorumeja ja löysin foorumin josta ilmeni että Serv-it myy tuota Onkyo 606:sta hintaan 517, plus toimituskulut. Miten voi olla mahdollista että hifiliikkeillä on niin pirusti ilmaa hinnoissa, ja kuitenkin takuu on sama eri liikkeissä. Olivat samaisella foorumilla pitäneet tuosta onkyon äänestä, eli taidan kääntyä selvästi halvempaan ja uudempaan onkyoon.
- ero johtuu
Kuusysi_ kirjoitti:
Olin itsekkin kääntymässä tuohon H/K:n puolelle, soittelin eri hifiliikkeisiin ja kysyin eroja. Tietenkin eri merkkejä myyvät myyjät kehuivat omia, mutta tuosta Onkyo 605:sesta sanottiin, ettei sitä ole enään myynnissä, vaan liikkeessä on uusi paranneltu 606 malli. Katsoin onkyon sivuilta niin ainakin HDMI liitännät ovat lisääntyneet ja kuulemma tehoja vähän lisätty, Läheinen hifiliike myy kyseistä tuotetta 680€. Selainen googlettamalla foorumeja ja löysin foorumin josta ilmeni että Serv-it myy tuota Onkyo 606:sta hintaan 517, plus toimituskulut. Miten voi olla mahdollista että hifiliikkeillä on niin pirusti ilmaa hinnoissa, ja kuitenkin takuu on sama eri liikkeissä. Olivat samaisella foorumilla pitäneet tuosta onkyon äänestä, eli taidan kääntyä selvästi halvempaan ja uudempaan onkyoon.
Se hinta ero johtuu palvelusta. Hifiliikkeessä saat suuremmalla todennäköisyydellä asiantuntevaa palvelua. kikantit pikantit ja nettimaniat ei ymmärrä myymistään laitteista yhtään mitään ne vaan myy. Myyjät on opiskelijoita tai valmistuneita joille ei tarvi maksaa palkkaa.
Hifiliikkellä on kokeneemmat myyjät ja parempi tietotaito.
Sen lisäksi erikoisliikkeet on pienempiä joiden on vaikea kilpailla isojen kanssa hinnoissa volyymien erilaisuuksien vuoksi.
Ostajan valinta on tuenko palvelua vai massaa?
Onkyo on yamahan kanssa parhaimpia vahvareita joten tuskin paskaa käteesi saat vaikka halvempaa ostaisitkin. - ...
Sekö on mielestäsi vahvistimessa tärkein ominaisuus, että se vastaa mahdollisimman tarkkaan markkinointimiesten kuvauksia?
Itse painottaisin enemmän äänenlaatua, liitäntöjä, ominaisuuksia, tehoja, hintaa jne. mutta makunsa kullakin. - snadistihifisti
... kirjoitti:
Sekö on mielestäsi vahvistimessa tärkein ominaisuus, että se vastaa mahdollisimman tarkkaan markkinointimiesten kuvauksia?
Itse painottaisin enemmän äänenlaatua, liitäntöjä, ominaisuuksia, tehoja, hintaa jne. mutta makunsa kullakin.Milläs ajattelit niitä tehoja ja ominaisuuksia verrata silloin kun niissä on ihan älyttömiä markkinointilisiä? Yhden valmistajan 50 W voi hyvin olla enemmän kuin toisen valmistajan 150 W.
Jos laitteen väitetyt suoritusarvot ovat ilmeisen liioiteltuja, tai vaikkapa markkinointimielessä ilmoitettu teho on tarkempien speksien mukaan jokin peak power, tai joku yhden taajuuden älyttömällä säröllä mitattu teho, kyllä minä ainakin jätän tuollaisen tuotteen aina kauppaan. Ei ole mitään järkeä ostaa laitetta, jonka ainoa myyntiargumentti on vääristelty hienolta kuulostava teholukema. Äänen laatu on tuollaisissa täysin varmasti perseestä. Miksi luottaisin yhtään valmistajaan, joka ei uskalla kertoa laitteensä todellisia suoritusarvoja?
Kuten sanoit, ja kuten itsekin olen sanonut, kuuntelemalla ja kokeilemallahan asia aina parhaiten selviää. - ...
snadistihifisti kirjoitti:
Milläs ajattelit niitä tehoja ja ominaisuuksia verrata silloin kun niissä on ihan älyttömiä markkinointilisiä? Yhden valmistajan 50 W voi hyvin olla enemmän kuin toisen valmistajan 150 W.
Jos laitteen väitetyt suoritusarvot ovat ilmeisen liioiteltuja, tai vaikkapa markkinointimielessä ilmoitettu teho on tarkempien speksien mukaan jokin peak power, tai joku yhden taajuuden älyttömällä säröllä mitattu teho, kyllä minä ainakin jätän tuollaisen tuotteen aina kauppaan. Ei ole mitään järkeä ostaa laitetta, jonka ainoa myyntiargumentti on vääristelty hienolta kuulostava teholukema. Äänen laatu on tuollaisissa täysin varmasti perseestä. Miksi luottaisin yhtään valmistajaan, joka ei uskalla kertoa laitteensä todellisia suoritusarvoja?
Kuten sanoit, ja kuten itsekin olen sanonut, kuuntelemalla ja kokeilemallahan asia aina parhaiten selviää.Ajattelin tietenkin lukea testejä, vertailuja ja mittauksia luotettavista ja puolueettomista lähteistä, sekä käyttäjäkokemuksia ja tietysti käydä itse kuuntelemassa. Valmistajien esitteille ja mainoksille en anna mitään painoarvoa, en positiivisessa enkä negatiivisessa mielessä, enkä niitä edes yleensä lue.
Vaikka Onkyon 150W ei olisikaan oikeasti 150W ja H/K:n 50W olisi jopa enemmän kuin 50W, niin silti on aivan hyvin mahdollista, että Onkyosta lähtee enemmän tehoa ja jopa paremmalla äänenlaadulla, jolloin se yksinkertaisesti olisi parempi ostos. Sitä ei voi tietää, ennen kuin itse kuuntelee, tai edes lukee jostain puolueettomat testitulokset.
Jos lähtee sulkemaan vaihtoehtoja pois pelkästään mainosmiesten puheiden perusteella, niin ei siinä mun mielestä mitään ainakaan voita, mutta kukin tavallaan. - RX-V 663
... kirjoitti:
Ajattelin tietenkin lukea testejä, vertailuja ja mittauksia luotettavista ja puolueettomista lähteistä, sekä käyttäjäkokemuksia ja tietysti käydä itse kuuntelemassa. Valmistajien esitteille ja mainoksille en anna mitään painoarvoa, en positiivisessa enkä negatiivisessa mielessä, enkä niitä edes yleensä lue.
Vaikka Onkyon 150W ei olisikaan oikeasti 150W ja H/K:n 50W olisi jopa enemmän kuin 50W, niin silti on aivan hyvin mahdollista, että Onkyosta lähtee enemmän tehoa ja jopa paremmalla äänenlaadulla, jolloin se yksinkertaisesti olisi parempi ostos. Sitä ei voi tietää, ennen kuin itse kuuntelee, tai edes lukee jostain puolueettomat testitulokset.
Jos lähtee sulkemaan vaihtoehtoja pois pelkästään mainosmiesten puheiden perusteella, niin ei siinä mun mielestä mitään ainakaan voita, mutta kukin tavallaan.Minäpä harkitsin myös Yamahaa.
606:n kanssa menee samoihin. Ottaisin itse sen jonka saan halvemmalla. - yammu...
RX-V 663 kirjoitti:
Minäpä harkitsin myös Yamahaa.
606:n kanssa menee samoihin. Ottaisin itse sen jonka saan halvemmalla.yammun 663:ssa ei oo true HD dekooderii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503347- 151740
- 361721
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171661Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251392Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401322- 611299
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221033- 128984