Matkalaukun osoitelaput

...

Mistä saa ne matkalaukkuun kiinnitettävät osoitelaput ja koska ne pitää kiinnittää matkalaukkuun?

13

4726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovuttamista

      Niitä lipukkeita on tiskillä, ehdit hyvin kirjoittamaan tietosi, ennen kuin luovutat laukkusi eteenpäin. Ne kiinnitetään laukkuun ennen kuin luovutat sen eteenpäin ruumaan kuljetettavien matkatavaroiden joukkoon check-in -tiskillä. Jos käytät baggage-droppia, niin sitten ennen sitä.

      • hyvä neuvo

        että laittaa laukun sisään samat tiedot. Tuo kuminauha lappu ei pysy perille asti ja paremmissa laukuissa on omat taskut joss lappu pysyy kiinni.


      • kuminauhaa
        hyvä neuvo kirjoitti:

        että laittaa laukun sisään samat tiedot. Tuo kuminauha lappu ei pysy perille asti ja paremmissa laukuissa on omat taskut joss lappu pysyy kiinni.

        Ainakin viimeksi lomalennolla pysyi ehjänä mennen tullen, ja siitä oli kätevä varmistaa että varmasti tuli poimittua oma laukku hihnalta, kun oma nahkainen osoitelipuke oli hajonnut/irronnut, eikä ollut tutulla paikallaan kiinni kantokahvassa.
        Laukun sisälle voi laittaa vaikka A4:sen, jossa on kaikki tiedot kohteesta ja kotiosoitteesta, jos haluaa.


      • Laukku-finski
        kuminauhaa kirjoitti:

        Ainakin viimeksi lomalennolla pysyi ehjänä mennen tullen, ja siitä oli kätevä varmistaa että varmasti tuli poimittua oma laukku hihnalta, kun oma nahkainen osoitelipuke oli hajonnut/irronnut, eikä ollut tutulla paikallaan kiinni kantokahvassa.
        Laukun sisälle voi laittaa vaikka A4:sen, jossa on kaikki tiedot kohteesta ja kotiosoitteesta, jos haluaa.

        Tuo tietojen jättäminen laukun sisälle ok juttu, mutta ethän sinä vain anna pakaasin matkata lukitsemattomana?

        Sitkeässä istuva urbaani-legenda on, että se pitäis jättää auki... mutta EI saa!


      • aina ollut
        Laukku-finski kirjoitti:

        Tuo tietojen jättäminen laukun sisälle ok juttu, mutta ethän sinä vain anna pakaasin matkata lukitsemattomana?

        Sitkeässä istuva urbaani-legenda on, että se pitäis jättää auki... mutta EI saa!

        En tiedä miksi pitäisi jättää lukitsematta. Jos haluavat penkoa, saavat varmasti auki, ja jos silloin rikkovat laukun, saan lentoyhtiöltä uuden.


      • olet...
        Laukku-finski kirjoitti:

        Tuo tietojen jättäminen laukun sisälle ok juttu, mutta ethän sinä vain anna pakaasin matkata lukitsemattomana?

        Sitkeässä istuva urbaani-legenda on, että se pitäis jättää auki... mutta EI saa!

        ...tämän tiedon saanut? Miksi laukku pitäisi mielestäsi olla lukittu?

        Minulle on useamman kerran nimenomaan check-inissä muistutettu, että laukku ei saa olla lukittu. Pitäisikö siis alkaa väittämään vastaan, ja jos, niin millä sen perustelen?

        Lentokentällä työskentelevä tuttuni on minulle antanut vinkin, jota olen käyttänyt useasti: Kiinnitä matkalaukun vetoketjujen vetimet toisiinsa metallisella avainrenkaalla. Näin laukku ei aukea vahingossakaan itsestään kuljetuksen aikana, mutta mikäli se on jostain syystä välttämätöntä avata, niin sitä ei tarvitse rikkoa, vaan henkilökunta saa sen pienellä vaivannäöllä avattua.


      • mitään lukituksesta
        olet... kirjoitti:

        ...tämän tiedon saanut? Miksi laukku pitäisi mielestäsi olla lukittu?

        Minulle on useamman kerran nimenomaan check-inissä muistutettu, että laukku ei saa olla lukittu. Pitäisikö siis alkaa väittämään vastaan, ja jos, niin millä sen perustelen?

        Lentokentällä työskentelevä tuttuni on minulle antanut vinkin, jota olen käyttänyt useasti: Kiinnitä matkalaukun vetoketjujen vetimet toisiinsa metallisella avainrenkaalla. Näin laukku ei aukea vahingossakaan itsestään kuljetuksen aikana, mutta mikäli se on jostain syystä välttämätöntä avata, niin sitä ei tarvitse rikkoa, vaan henkilökunta saa sen pienellä vaivannäöllä avattua.

        Itse olen päätellyt, että jos laukku on lukitsematta (koodilukko), ja jotakin katoaa, on vastuu minun, eikä vakuutus korvaa mitään. Siksi.
        Tuon laukun koodilukossa ei ole lenkkejä, joita saisi liitettyä millään renksuilla tms.


      • edellinen
        mitään lukituksesta kirjoitti:

        Itse olen päätellyt, että jos laukku on lukitsematta (koodilukko), ja jotakin katoaa, on vastuu minun, eikä vakuutus korvaa mitään. Siksi.
        Tuon laukun koodilukossa ei ole lenkkejä, joita saisi liitettyä millään renksuilla tms.

        ...päätellyt tuon vastuuasian? Itse tutkittuani erilaisten matkatavaravakuutusten ehtoja en löytänyt mitään mikä viittaisi siihen, että lentoyhtiön vastuulle kirjatut matkatavarat olisivatkin yhtäkkiä sinun vastuullasi, jos toimit lentoyhtiön suositusten mukaan, eli laukkusi ei ole lukittu.

        Mutta jos sinulla on antaa jokin linkki, tai muu tietolähde, niin ilolla tutustun siihen.


      • joka kieltä lukitsemasta la...
        edellinen kirjoitti:

        ...päätellyt tuon vastuuasian? Itse tutkittuani erilaisten matkatavaravakuutusten ehtoja en löytänyt mitään mikä viittaisi siihen, että lentoyhtiön vastuulle kirjatut matkatavarat olisivatkin yhtäkkiä sinun vastuullasi, jos toimit lentoyhtiön suositusten mukaan, eli laukkusi ei ole lukittu.

        Mutta jos sinulla on antaa jokin linkki, tai muu tietolähde, niin ilolla tutustun siihen.

        en ole sellaista löytänyt itse.


      • ......
        edellinen kirjoitti:

        ...päätellyt tuon vastuuasian? Itse tutkittuani erilaisten matkatavaravakuutusten ehtoja en löytänyt mitään mikä viittaisi siihen, että lentoyhtiön vastuulle kirjatut matkatavarat olisivatkin yhtäkkiä sinun vastuullasi, jos toimit lentoyhtiön suositusten mukaan, eli laukkusi ei ole lukittu.

        Mutta jos sinulla on antaa jokin linkki, tai muu tietolähde, niin ilolla tutustun siihen.

        Finnairin sivuilla suositellaan kiinnipysymisen varmistamista ylimääräisellä matkalaukkuvyöllä (en muista sanamuotoa tarkalleen) ja laukussa pitää olla päällä ja sisällä tiedot matkustajasta ja matkakohteesta sekä paluumatkaa varten kotiosoite yms.
        Air Finlandin sivut on niin sekavat, etten sinne sukeltanut kovin syvälle.
        KLM keskittyi kilorajojen kertomiseen ja kannettavien tietokoneiden, golfbägien yms. kuljettamiseen ja onko niissä rajoituksia.
        Laitan siis laukkuni edelleen lukkoon.


      • edellinen
        joka kieltä lukitsemasta la... kirjoitti:

        en ole sellaista löytänyt itse.

        ...aikaisemmin, että minulle on useamman kerran check-inissä (eri lentoyhtiöiden) mainittu siitä, että laukku ei saa olla lukittu. En ole sitä mistään lukenut, enkä siis voi laittaa linkkiä, vaan kyse oli ihan käytännön kokemuksesta.

        Mistä sinun tietosi siitä, että laukku pitäisi (tai sen saisi) lukita on peräisin?


      • zarii
        ...... kirjoitti:

        Finnairin sivuilla suositellaan kiinnipysymisen varmistamista ylimääräisellä matkalaukkuvyöllä (en muista sanamuotoa tarkalleen) ja laukussa pitää olla päällä ja sisällä tiedot matkustajasta ja matkakohteesta sekä paluumatkaa varten kotiosoite yms.
        Air Finlandin sivut on niin sekavat, etten sinne sukeltanut kovin syvälle.
        KLM keskittyi kilorajojen kertomiseen ja kannettavien tietokoneiden, golfbägien yms. kuljettamiseen ja onko niissä rajoituksia.
        Laitan siis laukkuni edelleen lukkoon.

        Lukitkaa vain laukkunne, mutta mahdollisuudet saada lentoyhtiön taholta korvauksia hajoamisesta on sen jälkeen lähellä 0%. Tämä on fakta.


    • Vastaus kysymykseen

      Siis mistä niitä lappuja saa, eikä jauheta sitä että miten lappu pysyy kiinni ja pitääkö matkalaukun sisälläkin olla lappu. Ei pompita asiasta toiseen, jos kysytään jotain niin vastataan kysymykseen eikä aleta puhumaan asian vierestä niikuin politiikot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe