schipperke?

jullepullero

Keväällä olisi aika hankkia koira ja nyt olen kiinnostunut rodusta schipperke...
Lähteekö tältä koiralta kovasti karvaa ja haukkuuko tyhjänpäiväisesti? onko ääni kovin kimakka?
Hintakin olisi kiva tietää, jotta osaisi varautua.
Entäs onko kenneleitä paljon?
Kiitos vastauksista!!!!

37

20660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      mutta asun Ruotsissa joten en tiedä suomalaisista koiran hinnoista yhtään mitään. Tiedän kuitenkin minkälainen koira schipperke on luonteeltaan eikä se turhanpäiten hauku. Se hälyttää jos joku on tulossa mutta ei sitten muuten pidä meteliä. Ja ääni ei ole kimakka.

      Karvaa lähtee kaksi kertaa vuodessa mutta minulla on tapana kylvettää koira ja harjata kunnolla karvan lähdön aikaan niin se ei ole niin rasittavaa vaikka välillä voi olla musta "matto" lattialla. Ei vedä vertoja borzoin karvanlähdölle. Sekin minulla on.

      Minusta schipperke on juuri sopivan kokoinen ja luonteinen koira. Ei mikään sylikoira vaan iso koira pienessä kropassa.

      Suomessa on kyllä kenneleitä. Etsi netistä. Yritä myös tavata schipperkereitä ensin ja kunnolla ennen kuin päätät mitä teet.

      Pitää muistaa että schipperke on jonkin verran varuillaan vieraiden kanssa joten kun se on nuori on se päästettävä itse tervehtimään vieraita eikä sen päälle saa "hyökätä". Oma koirani on nyt viisi ja tykkää ihmisistä. Pentuna se oli varovainen.

      • Schip

        Arita!

        Schipperke maksaa suomessa noin 500€-1500€ Se riipuu mistäotat koiran käy katsomassa joiltain sivuilta mistä voist kysyä vaikka sähkärikkä hintaa!


    • R&T

      Vielä kysymyksiä ko. rodusta (anteeksi kun lainaan topikkia).

      Miten hyvin rotu soveltuu ensikertalaiselle koiran omistajalle? Ymmärtääkseni rotu on älykäs ja vaatii hyvän koulutuksen. Innostusta kyllä kouluttamiseen on.

      Entä onko rotua koskaan käytetty metsästyksessä? Onko sillä mitään innostusta esim. lintumetsälle? Vähähaukkuisena todennäköisesti ei ainakaan ole haukkuvaa lajia.

      Aloittajalle tiedoksi, että ilmeisesti schipperken pentujen hinnat alkavat 1000 eurosta. :)

      • Aritta

        varautuva vieraita kohtaan. Vaikka narttuni onkin nykyään kaikkea muuta kuin sitä. :-)

        Ei ole metsästyskoira vaikka varmaan lähtee jäniksen perään jos pääsee.

        Suosittelen agilitya ja tottelevaisuuskokeita. Sopii kyllä vaikka mihin.


      • 3:s shipperke
        Aritta kirjoitti:

        varautuva vieraita kohtaan. Vaikka narttuni onkin nykyään kaikkea muuta kuin sitä. :-)

        Ei ole metsästyskoira vaikka varmaan lähtee jäniksen perään jos pääsee.

        Suosittelen agilitya ja tottelevaisuuskokeita. Sopii kyllä vaikka mihin.

        nyt ja ihan ensimmänen koirani oli myös shipperke 28 vuotta sitten eikä ole tarvinnut rotua vaihtaa:) sopii mielestäni hyvin ensimmäiseksi koiraksi.helppohoitoinen,tykkää matukustamisesta ja kokonsa puolesta helppo kuljettaa mukana, ei väsy ikinä, on aina iloinen,pitkä-ikäinen ja terve rotu.mahtava koira:-D nykyinen laivikseni maksoi 2 vuotta sitten 900e


      • Aritta
        3:s shipperke kirjoitti:

        nyt ja ihan ensimmänen koirani oli myös shipperke 28 vuotta sitten eikä ole tarvinnut rotua vaihtaa:) sopii mielestäni hyvin ensimmäiseksi koiraksi.helppohoitoinen,tykkää matukustamisesta ja kokonsa puolesta helppo kuljettaa mukana, ei väsy ikinä, on aina iloinen,pitkä-ikäinen ja terve rotu.mahtava koira:-D nykyinen laivikseni maksoi 2 vuotta sitten 900e

        aikaisemmin isojen koirien kannalla ja kaksi ystävääni jotka ovat olleet schipperken kasvattajia jo iät ajat ovat yrittäneet saada minutkin hankkimaan sellaisen, mutta en ole halunnut. Mutta sitten tyttäreni halusi oman koiran, mieluimmin hovawartin (!) joten vein hänet ystävättärelleni jolla oli juuri silloin schipperken pentuja ja ostimme narttupennun. Tänä kesänä se sai 5 pentua joista tyttäreni säästi nartun itselleen ja vihdoinkin minäkin ihastuin. Eräs urospennuista katseli minua sillä lailla nappisilmillään etten voinut vastustaa sitä.

        Ja schipperke on kuin iso koira pienessä kropassa. Ideaalikoira.


      • joaplin

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että luonteissa on paljon vaihtelua. On myös olemassa melko kovia ja jopa hieman hankalia koiria. Schipperke ei aina ole yhtä motivoitavissa, kuin monet muut paimenkoirat. Miellytyshalua löytyy, mutta monesti kyllästyy nopeasti ilman hyvää palkkaa. Schipperke ei myöskään aina ole kovin sosiaalinen, saattaa tosiaan olla varautunut vieraisiin ihmisiin, eikä välttämättä ole helpoiten muiden koirien kanssa toimeentuleva rotu. Mutta todella koirakohtaista, löytyy myös niitä "nössykyitä". :)


      • kuulkaas
        joaplin kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että luonteissa on paljon vaihtelua. On myös olemassa melko kovia ja jopa hieman hankalia koiria. Schipperke ei aina ole yhtä motivoitavissa, kuin monet muut paimenkoirat. Miellytyshalua löytyy, mutta monesti kyllästyy nopeasti ilman hyvää palkkaa. Schipperke ei myöskään aina ole kovin sosiaalinen, saattaa tosiaan olla varautunut vieraisiin ihmisiin, eikä välttämättä ole helpoiten muiden koirien kanssa toimeentuleva rotu. Mutta todella koirakohtaista, löytyy myös niitä "nössykyitä". :)

        Miksi te ihmiset tulette tänne kuvaamaan oman koiranne luonteen ja annatte selvästi ymmärtää, että koko rotu on samallainen? Itselläni on ollut kolme laivista (yksi on kuollut ja kaksi vielä tuossa vipeltää). Yksikään niistä ei ole ollut varautunut vieraita ihmisiä kohtaan vaan jokainen supersosiaalisia. Nuorin oikeastaan niin sosiaalinen/ihmisrakas, että välillä toivoisi edes jotain pientä ujoutta siihenkin. :D Ja haukkumisesta. Kaksi vanhempaa koiraani ovat kumpikin olleet aika räkyttäjiä (ääni kimeän käheä, kun sitäkin kysyit) ja kovia vahtimaan. Tämä nuorin ei ihme kyllä juuri äännähdä millekään mitään, vaikka energiaa on kuin pienessä kylässä. Suurin osa schipperkeistä, joita olen tavannut on ollut rohkeita, eloisia pieniä koiria suurella egolla :)


      • piuk
        joaplin kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että luonteissa on paljon vaihtelua. On myös olemassa melko kovia ja jopa hieman hankalia koiria. Schipperke ei aina ole yhtä motivoitavissa, kuin monet muut paimenkoirat. Miellytyshalua löytyy, mutta monesti kyllästyy nopeasti ilman hyvää palkkaa. Schipperke ei myöskään aina ole kovin sosiaalinen, saattaa tosiaan olla varautunut vieraisiin ihmisiin, eikä välttämättä ole helpoiten muiden koirien kanssa toimeentuleva rotu. Mutta todella koirakohtaista, löytyy myös niitä "nössykyitä". :)

        koiran luonne tulee isäntäperheestä, pentu pitää kasvattaa ja opettaa siinä vaiheessa kun se on pieni, ei se oo se söpöliini jolle kaikki annetaan periksi. jos haluaa villin koiran,riehukaa sen kans,jos haluat kiltin ,olkaa rauhallisia, niin koirakin on. se pian ymmärtää että eihän tässä mitään kiire oo,pitää ootella.sipukalla pitää olla paljon leluja ja semmosta ei sitten koske muihin tavaroihin kotona.


      • Oidipus kompleksiko?
        kuulkaas kirjoitti:

        Miksi te ihmiset tulette tänne kuvaamaan oman koiranne luonteen ja annatte selvästi ymmärtää, että koko rotu on samallainen? Itselläni on ollut kolme laivista (yksi on kuollut ja kaksi vielä tuossa vipeltää). Yksikään niistä ei ole ollut varautunut vieraita ihmisiä kohtaan vaan jokainen supersosiaalisia. Nuorin oikeastaan niin sosiaalinen/ihmisrakas, että välillä toivoisi edes jotain pientä ujoutta siihenkin. :D Ja haukkumisesta. Kaksi vanhempaa koiraani ovat kumpikin olleet aika räkyttäjiä (ääni kimeän käheä, kun sitäkin kysyit) ja kovia vahtimaan. Tämä nuorin ei ihme kyllä juuri äännähdä millekään mitään, vaikka energiaa on kuin pienessä kylässä. Suurin osa schipperkeistä, joita olen tavannut on ollut rohkeita, eloisia pieniä koiria suurella egolla :)

        Niin ja!!

        Kun koiran hankkii siihen pitää myös sitoutua eikä esim. viedä vaikka äitinsä luo pitkiksi aikoja hoitoon. Tiedän tapauksen jossa nuori mies sälytti jatkuvaan koiriensa vastuuta äidilleen. Tiuski jos olivat lihoneet ja piti vielä ajeluttaa naapurikunnassa eläinlääkärilläkin esim. rokotuksien takia. Sellaiset ihmiset ei juuri koiria tarvitse eikä mitään josta pitää vastuu ottaa. Korkeintaa pehmonalle tuollaisille . . . . siinä se.


    • laurinlahti

      hei ostin schipperke uroksen noin 9kk sitten ja silloin meidän koira maksoi 1200euroa koska se on todella hyvä sukuinen luonteikas uros mutta kannattaa tutustua ensin narttuun minkä pentuja meinaatte hankkia koska schipperkeille on ominaista että niille voi ilmetä epilepsiaa

      • skippe

        Jokohan keskustelun aloittaja on saanut koiran kotiinsa? Meillä on nyt toinen nuori schipperke kasvamassa, ja täytyy kanssa sanoa että todella erilaisia luonteita löytyy. Ensimmäinen on hyvin itsenäinen ja varautunut vieraille, toinen taas niin sylikoiratyyppiä eikä vieraista millänsäkään. Pennun valinnassa kannattaa siis olla tarkkana, yleensä pentujen käyttäytymisestä voi päätellä jotakin koiran temperamentista - kasvattaja osaa varmasti auttaa. Haukkumiseen kun kiinnittää huomiota koulutuksessa niin siitä ei tule ongelmaa. Fiksuja koiria, usein itsevarmoja, toisaalta ainakin näillä on terve itsesuojeluvaisto ja perääntyminen myös tallella. Mielestäni sopii ensimmäiseksi koiraksi, kunhan ottaa selvää miten koiran kanssa toimitaan ja eletään. Itse olen rotuvalintaani täysin tyytyväinen!


    • Hönty

      Meillä on nyt 9-v laivakoira. Meillä vahtii ikkunasta ja haukkuu, kun joku tulee. Muuten tosi rauhallinen, eikä hauku turhia. Haukku ei ole kimeä. Joskus vain 'yskähtelee' hauskasti. Sen kanssa on ollut helppo mennä, kun ei joka ohikulkijaa hauku, vaikka matkustamme asuntoautolla ties missä. Olen huomannut, että tulee levottomaksi, jos ei pääse ikkunalle katselemaan ulos.

      Koirallamme on epilepsia, mutta se ei ole ollut ongelma. Kohtaus pari vuodessa, ei edes laske alleen. Vähän on hölmistynyt kohtauksen aikana. Ei lääkitystä.

      Meidän schipperke ei ole kyllä mikään metsästäjä. Vaikka ampaiseekin kissan tai oravan perään, ei kyllä kauas viitsi juosta. Vaikka asumme metsän reunassa, ei ole koskaan kadonnut minkään perään. En suosittelisi metsästykseen.

      Luulee kyllä olevansa isompikin koira. Tykkää tulla syliin, mutta en sanoisi, että on varsinainen sylikoira. Meillä koirana ensimmäinen ja hyvin on toimeen tultu. Peruskomennot oppi tosi nopeasti. Lisääkin oppisi, jos opettaisi.

      Vierastaa vähän. Saattaa haukkua tulijat kolmeen kertaan: ensin ulkona, sitten eteisessä ja lopuksi vielä, kun tulevat olohuoneeseen. :-) Varsinkin tummiin pukeutuneet hahmot. Kovin innokkaita perässäjuoksevia lapsia se arkailee, mutta mielummin perääntyy kuin ärhentelee.

      Olen ihan myyty laivakoirille. Kun tästä aika jättää, haluan seuraavankin olevan schipperke. Laji vei sydämeni.

      • PIUK

        hei kaikki laiviksen ystävät. mulla 3 v. laivis. tämä yksilö on ihan omaa luokkaansa, sille ei ole tarvinnut opettaa mitään, vaan se on itseoppinut kaikki systeemit. se tykkää olla mönkkärin,veneen ja moottorikelkan kyydissä. ja suuttuu jos et ota kyytiin.kissasta ei välitä sen kummempaa. on lintujen suojelija kun emäntä meinaa polkea linnunpoikaset. kiinni ei tarvi pitää, vahtii minua ja tulevaa kotia.AIVAN IHANA KOIRA! T.Intopiukan Caramelli ja Pirkko.


      • sann--
        PIUK kirjoitti:

        hei kaikki laiviksen ystävät. mulla 3 v. laivis. tämä yksilö on ihan omaa luokkaansa, sille ei ole tarvinnut opettaa mitään, vaan se on itseoppinut kaikki systeemit. se tykkää olla mönkkärin,veneen ja moottorikelkan kyydissä. ja suuttuu jos et ota kyytiin.kissasta ei välitä sen kummempaa. on lintujen suojelija kun emäntä meinaa polkea linnunpoikaset. kiinni ei tarvi pitää, vahtii minua ja tulevaa kotia.AIVAN IHANA KOIRA! T.Intopiukan Caramelli ja Pirkko.

        moi meille tuli pariviikkoa sitten laivis, olisi kiva saada neuvoja miten edetä rodun kanssa :)sissi on nimeltään. todella sosiaalinen ja iloinen ei hauku juuri ollenkaan edes vieraille :)


      • <3skipi
        PIUK kirjoitti:

        hei kaikki laiviksen ystävät. mulla 3 v. laivis. tämä yksilö on ihan omaa luokkaansa, sille ei ole tarvinnut opettaa mitään, vaan se on itseoppinut kaikki systeemit. se tykkää olla mönkkärin,veneen ja moottorikelkan kyydissä. ja suuttuu jos et ota kyytiin.kissasta ei välitä sen kummempaa. on lintujen suojelija kun emäntä meinaa polkea linnunpoikaset. kiinni ei tarvi pitää, vahtii minua ja tulevaa kotia.AIVAN IHANA KOIRA! T.Intopiukan Caramelli ja Pirkko.

        Mulla on myös ihanaluonteinen Intopiukan schipperke! Voi pitää vapaana eikä mitään moitittavaa ole tässä meidän Nallessa! Kaikkien tuttujen sydämet se sulattaa ihmisrakkaalla ja kiltillä olemuksellaan.


    • Laivis ? :)

      .. schipperke nuoren vastuulle? Todnäk. harrastuksiin, mutta myös ihan tavalliseksi kotikoiraksi. Ovatko ne sosiaalisia niin koirille kuin ihmisille? Millainen miellyttämisenhalu?

    • Tuulapuula

      Minulla on 9-v. sipukkanarttu, aivan ihana koira! Hieman omapäinen mutta ehdottoman persoonallinen, hyvin lojaali ja kyllä sillä on miellyttämisenhalu. Ikävätkin asiat kuten lääkekuuri tai muu vastaava sujuu kärsivällisellä suostuttelulla. Pakottaa sipua ei saa! Vahtihaukun päräyttää ovikellon soidessa ja ikkunalta ilmoittaa joskus haukulla mutta yleensä murinalla, tsuffauttelulla tai muilla ääntelyillä, jos pihamaalla näkyy jotain mielenkiintoista. Rakastaa automatkailua ja on aina valmis ihan kaikkeen mitä sille ehdottaa! Oppii hyvin nopeasti kaiken mitä opettaa. Ei ole kuitenkaan mikään keppikoira. Mielestäni sipukan pitää antaa olla välillä ihan omassa rauhassaan. Tämä rotu on ennenkaikkea yksi perheenjäsen omasta mielestään täysivaltainen sellainen ja sitä kuuluu kohdella siten. Rajat kuten muillakin, mutta ei saa alistaa.

    • ^.^

      Ollaan ottamassa ehkä laivis. Sopiiko aloittelijoille?! Trvitseeko yhtä paljon liikuntaa kuin esim. metsästyskoira?

    • riiu

      kysyisin myös yhtä asiaa, onko kellään kokemusta rodusta kerrostalossa? miten käyttäytyy ja onko paljon räkytystä esim. rappukäytävästä kuuluviin ääniin?

    • Mesikämmen

      Tota noin, ollaan ottamassa schipperkeä. Kerron vähän perheestämme ja ns. luonteestamme. Mut joo, on lapsia, joten oisko laivis lapsiystävällinen? Ja meillä on myös sisäkissa, että tuleeko laivis toimeen kissojen kanssa, jos totuttaa ihan pentuna jo? ( Siis että ei "saalista" niitä.) Asutaan makotitalossa, joten vahtiminen perheen poissaollessa ei haittaa. Laumaamme kuuluu myös metsästyskoiria, uros ja narttu. Tuleeko hyvin toimeen muiden koirien kanssa? Meitä myös hirvittää karvanlähtö. Tuleeko sitä aivan tupottain joka sekunti? :D Emme mielellään ottaisi itsepäistä koiraa, mutta lukemani perusteella ei laivikset juuri itsepäisiä ole. Siitä vahtimisesta vielä; "vahtiessaan hyvin herkkiä näykkimään) Kuvaako teidän laivikset tuota rotumääritelmää?

      - Kiitos jo valmiiksi

    • meizii

      Ite aivan älyttömästi haluaisin koiraa, ja laivis kuulostaa niin ihanalta. :) Sopiiko lapsiperheeseen ? Ite oon vast kesäl 12 ja ite hoitaisin aika paljon.

    • schipperkefani

      käy kattomas koiraNet.fi sivulta sieltä löytyy tietoa kasvattajista ja lajista :)

    • LuvLaivis

      Meille tuli schipperke kun kuopus oli 5-vuotias. Hyvin sopi lapsiperheeseen ja on ollut aivan ihana koira kaikin puolin. Iso koira pienessä paketissa. Hyvin oppivainen ja reipas. Jaksoi nuorempana päivän maastossa ihan kevyesti. Nyt ikää on jo 13 vuotta ja vielä virtaa riittää. Tunnin lenkki ei tee tiukkaakaan, paitsi jos vanha rouva päättää, että sää on huono. Epilepsia koirallamme on, mutta kohtauksia on ollut koko elinaikana ehkä noin 10. Viime vuosina ei enää ollenkaan. Lääkitystä ei ole.

      Schipperke on aivan ihana rotu. Hyvä luonne, yleisesti ottaen terve ja reipas, helppohoitoinen turkki. Äkkiä en keksi muuta negatiivista kuin tuon perinnöllisen epilepsian.

      • Tahtoo oman

        Auttaisi valinnassa jos kertoisitte minkä nimisiä Schipperkenne ovat jotka ovat saaneet epilepsiakohtauksia.
        Koetin soitella pentuja, mutta kukaan ei oikein kerro koko asiasta mitään.
        Kiitos.


    • Rumatippa

      Hei! Meillä kaksi schipperkeä, toinen 1- ja toinen 2-vuotias. Sitä ennen isoja belgianpaimenkoiria. Halusin pienemmän koiran jonka kanssa voi harrastaa hakua ja retkeilyä, mutta jota vastaantulijat (koirakauhuisetkaan) eivät pelkää, Ja sellaiset sain :) Eivät tosiaan ole sohvaperunoiden koiria, joten varaudu siihen että lenkkiä ja muuta toimintaa riittää.
      ... ja joo, karvaa lähtee lähtöaikana tupottain. Mutta sehän on vaan karvaa. Ennen kaikkea on tärkeää, että hankit koirasi vastuulliselta kasvattajalta, jonka luokse voit mennä kyselemään asioita jo ennen tulevan pentusi syntymää. Minulla on kaksi tällaista upeaa tukihenkilöä, ja olen heistä todella kiitollinen.

    • dorrka

      Joo ja sinä idiootti vastaat 8v vanhaan keskusteluun.... eiköhän aloittaja ole ja koiransa hommannut....

      • voi..idioluutio

        No ei tällainen nimittelykään kovin fiksua kuvaa kirjoittajastaan anna. Ja aina tulee uusia koiranottajia joten mitä ja ketä se haittaa jos vanhaan keskusteluun kommenttia jättää?


      • Laivisko

        Anteeksi nyt vaan mutta itsekin tässä ihan tänäpäivänä lue keskustelua halussani löytää tietoa rodusta ja hyvin kiitollinen olen kaikista kommenteista, riippumatta lähetysajankohdasta.


    • dorrka

      Kohta se vanha keskustelu on jo sitä että se luuppaa. Helpompi olisi jos näitä todella vanhoja keskusteluja poistettaisiin ja uudet kyseliät saisiväy kysellä miten haluavat.

    • humukki

      hei, miten teillä on menny skipien kanssa?

    • hölöpötipöti

      mäkin haluaisin skipin, en ole löytänyt mistään muusta rodusta kiinnostavia ja sopivia ominaisuuksia...koko, turkin hoito, luonne....hyvin vähän muuten löytyy keksusteluja tästä rodusata, miksiköhän?

    • Missisi

      Meillä on 5v töpöhäntä laivakoira. Vinkuu paljon ja se on todella rasittavaa. Haukkuu kyllä hieman tuntemattomille, mutta ei ole mikään jatkuva räksyttäjä. Pitkiä lenkkejä jaksaa ja haluaa mennä, virta ei lopu koskaan!
      Karvaa lähtee paljon, kokoajan saisi olla harjaamassa..

    • paraskoira

      Schipperke on IHANA, helppo koira. Oli minun ensimmäinen oma koira. Asunut kerrostalossa, rivitalossa ja nyt omakotitalossa, tottunut kaikkiin. Lapsia syntynyt kaksi ja niihinkin tottunut nopeasti <3 Ystävällinen, iloinen, lojaali, tarkka, pirteä. Nukkunut joka yö minun kainalossa yli 9 vuotta. <3

      "Eivät tosiaan ole sohvaperunoiden koiria"

      Meidän on aikamoinen unimakkara ja tykkää päivystää sylissä. Jaksaa kyllä pitkiä metsälenkkejä ja lyhyempiä juoksulenkkejä,. Autoilusta ei niin välitä mutta se on varmaan totuttelusta kiinni. Haukkuu ainoastaan kun ovikello soi, muuten saattaa pöhistä jos näkee jotain esim ikkunasta.
      Minun mielestä todella helppohoitoinen, harjaa läpi silloin tällöin, leikkaa kynnet ja avot.

      Suosittelen!

    • Anonyymi

      Onko rodussa selkäongelmia?
      Mietin, kun usein töpöhäntäisillä niitä on.
      Entä agressiivisuus vieraita, vastasntulevia koiria kohtaan.Onko yleistäkin?

    • Anonyymi

      Minäkin olisin kiinnostunut tästä rodusta mutta soveltuuko koira rivi taloon vaikka sitä käyttäisi ulkona lenkillä

    • Anonyymi

      Meillä 3 schippiä ja kukaan ei hauku. Harvoin haukkuvat kun näkee toisen koiran. Kaikki ollut jo pennusta lähtien super sosiaalisia ja kivoja sekä todella helppoja kouluttaa. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe