sairasloman pituus

olkaleikkaukseen menossa

Olen menossa kuukauden kuluttua olkapääleikkaukseen. Minulla on jossakin jänteessä ohentumaa, rispaantumaa, jänne tulehtunut ym.

Paljonko teille on kirjoitettu sairaslomaa??? Pari viikkoa, kuukausi, enemmän???

18

15115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 43.v.

minä olin huhtikuussa olkapäänleikkauksessa jossa todettiin kalkeumman alla repeämä.Olin sairauslomalla kuukauden.

• olkaleikkaukseen menossa

Minulla on tulossa tähystysleikkaus. Leikattiinko sinun olkapääsi tähystämällä? Tiesitkö jo ennen leikkausta sairasloman pituuden?

• riippuu lekuristakin
        olkaleikkaukseen menossa kirjoitti:

Minulla on tulossa tähystysleikkaus. Leikattiinko sinun olkapääsi tähystämällä? Tiesitkö jo ennen leikkausta sairasloman pituuden?

kai tuo sairasloma riippuu lekuristakin, itse olin toukokuussa olkaleikkauksessa, jossa korjattiin nivelkapselia, kantosidettä 6vkoa..sairasloma 2kk.Tämä oli siis tähystys.

• löysä olkapää
        riippuu lekuristakin kirjoitti:

kai tuo sairasloma riippuu lekuristakin, itse olin toukokuussa olkaleikkauksessa, jossa korjattiin nivelkapselia, kantosidettä 6vkoa..sairasloma 2kk.Tämä oli siis tähystys.

Minulla oli löysä olkapää, kantoside 4 viikkoa. Sairaslomaa 4 kuukautta. Oli myös tähystysleikkaus.

• nainen 43.v.
        löysä olkapää kirjoitti:

Minulla oli löysä olkapää, kantoside 4 viikkoa. Sairaslomaa 4 kuukautta. Oli myös tähystysleikkaus.

joo minulla oli tähystysleikkaus ja sain ensin sairauslomaa kuukauden,mutta kun työni on fyysisesti raskasta niin jatkettiin kuukausi lisää.

• mies__30__v
        nainen 43.v. kirjoitti:

joo minulla oli tähystysleikkaus ja sain ensin sairauslomaa kuukauden,mutta kun työni on fyysisesti raskasta niin jatkettiin kuukausi lisää.

Itselläni korjattiin nivelkapseli 4 ankkurilla ja jänteen kiristys, tähystämällä ja tuli 2 reikää.
        Kantosidettä 6 viikkoa ja sen jälkeen 15 kertaa fysikaalista kuntoutusta.
        Sairaslomaa kirjoitettiin 8 viikkoa 2 viikkoa niiden jälkeen lisää.
        Liikeradat nyt 9 viikon jälkeen leikkauksesta melko ok. sivukierrossa vielä jäykkyyttä.

mies__30__v kirjoitti:

Itselläni korjattiin nivelkapseli 4 ankkurilla ja jänteen kiristys, tähystämällä ja tuli 2 reikää.
        Kantosidettä 6 viikkoa ja sen jälkeen 15 kertaa fysikaalista kuntoutusta.
        Sairaslomaa kirjoitettiin 8 viikkoa 2 viikkoa niiden jälkeen lisää.
        Liikeradat nyt 9 viikon jälkeen leikkauksesta melko ok. sivukierrossa vielä jäykkyyttä.

Eli millaiset oireet sulla oli ennen leikkausta?Liikerajoituksia, kipuja yms?

• mies__30__v

Eli millaiset oireet sulla oli ennen leikkausta?Liikerajoituksia, kipuja yms?

Olan etukierrossa sattui ojentajaan ja hauikseen. esim ostoskärryjen kanssa liikkuminen kivuliasta sekä käsi tuntui voimattomalta ja puutui nopesti töitä tehdessä. kaikki nopeat liikkeet todella kivuliaat esim: heittoliike,ruohonleikkurin käynnistys.
        kuulemma 6kk leikkauksesta nekin mahdollisia, käsi on vaan vielä niin revähdys herkkä.

• ompelein
        mies__30__v kirjoitti:

Olan etukierrossa sattui ojentajaan ja hauikseen. esim ostoskärryjen kanssa liikkuminen kivuliasta sekä käsi tuntui voimattomalta ja puutui nopesti töitä tehdessä. kaikki nopeat liikkeet todella kivuliaat esim: heittoliike,ruohonleikkurin käynnistys.
        kuulemma 6kk leikkauksesta nekin mahdollisia, käsi on vaan vielä niin revähdys herkkä.

Mulla oli olka revähtänyt eteenpäin, mutta tähystäen kolme reikää, viisi ommelta, eli nivelkapseli oli venynyt, sekä olkaa kiristettiin oikeille kohille. Hassuinta on että välistä diagnoosi oli sijoiltaanmeno ja välillä laxitas articuli. Eli löysä olka.. ja vaikka se uudelleen jonkin verran veny ja vääntyi..ei muuta ku fysioon ja sitä ihanaa rääkkiä sitte monen monta kuukautta.

• olkapäähän

Hei! Minulla olkapää leikattiin helmikuussa ja löydöksenä leikkauksessa oli kaksi jännerepeämää ja kaikkea muuta pinenmpää. Leikkauksen jälkeen sain 3 kuukautta sairaslomaa, kantosidettäkin pidin j 5 viikkoa. 10 viikkoa leikkauksesta olin kontrollissa jossa lääkäri totesi että olin hyvin kuntouttanut kättäni niin silti hän määräsi vielä toiset 3 kuukautta sairaslomaa. Uskon että näitä sairaslomien pituuksia ei voi vertailla keskenään kun riippuu niin monesta asiasta sairasloman pituus. Esimerkisi silläkin on suuri vaikutus minakalaista työtä tekee. Mutta leikkauksen jälkeinen kuntoutus on erittäin tärkeä ja se kannattaa ottaa vakavasti sillä vaikka ortopedi olisi tehnyt kuinka hyvän työn niin sen saa pilattua kuntoutuksella. Tsemppiä kaikille olkapää leikatuille. Itselleni tämä oli jo toinen leikkaus samaan olkapäähän.Ja toivon todella että jäisi nyt viimeiseksi niin raskasta näitten kipujen kanssa on ollut.

Miksi sinun olkapääsi on leikattu kahdesti? Eikö siis tullut kuntoon ensimmäisellä kerralla? Vai oliko uusi vaiva? Kauanko oli näiden leikkausten välillä aikaa?

• saikku

On kyllä outoa että toiset saa sitä sairaslomaa ihan ilman mutinoita, kun sim. itse pyysin sitä - joo en saanut. Nytkin kun on meneillään fysio ja kipuja on, niin tuntuu hassulta että ei voisi lomaa saada.

• olkapäähän

Miksi sinun olkapääsi on leikattu kahdesti? Eikö siis tullut kuntoon ensimmäisellä kerralla? Vai oliko uusi vaiva? Kauanko oli näiden leikkausten välillä aikaa?

Ensimmäinen leikkaus oli toukokuussa 2006 ja silloin tehtiin tilaa lisää mutta tämä ei kuitenkaan auttanut vaan kivut jatkuivat ja monien vastoinkäymisten jälkeen sitten minut leikattiin yksityispuolella jossa oli kahden jänteen repeämä ja ac-nivel rikki ja tehtiin myös vielä lisää tilaa.Nyt olen loukannut tämän leikatun olkapääni ja todennäköisesti joudun vielä kolmannen kerran leikkaukseen.Ja näistä sairaslomista vielä haluaisin sanoa että ainahan se tietenkin riippuu vähän lääkäristäkin kuinka he niitä kirjoittelevat. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen lääkäri kirjoitti vain 3 viikkoa joka kyllä venyikin sitten 5 kuukaudeksi ja töihin menin vajaakuntoisena kun tuntui että vaivaan ei löytynyt mitään syytä joka sitten selvisi toisessa leikkauksessa eli jänteiden repeämä.

• uudelleen?
        olkapäähän kirjoitti:

Ensimmäinen leikkaus oli toukokuussa 2006 ja silloin tehtiin tilaa lisää mutta tämä ei kuitenkaan auttanut vaan kivut jatkuivat ja monien vastoinkäymisten jälkeen sitten minut leikattiin yksityispuolella jossa oli kahden jänteen repeämä ja ac-nivel rikki ja tehtiin myös vielä lisää tilaa.Nyt olen loukannut tämän leikatun olkapääni ja todennäköisesti joudun vielä kolmannen kerran leikkaukseen.Ja näistä sairaslomista vielä haluaisin sanoa että ainahan se tietenkin riippuu vähän lääkäristäkin kuinka he niitä kirjoittelevat. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen lääkäri kirjoitti vain 3 viikkoa joka kyllä venyikin sitten 5 kuukaudeksi ja töihin menin vajaakuntoisena kun tuntui että vaivaan ei löytynyt mitään syytä joka sitten selvisi toisessa leikkauksessa eli jänteiden repeämä.

Mietin miten loukkasit olkasi uudelleen ja kuinka pian siitä leikkauksesta silloin oli kulunut ?tutkittiinko sitä, tai onko sinut ohjattu mageettikuviin tms? koska itsellä oli toukokuussa tähystysleikkaus, kun olka oli revähtänyt sijoiltaan ja nivelkapseli siinä korjattiin ja kiristeltiin. No loukkasin olkani muutaman viikon kuluttua, kerroin mös leikaneelle lekúrille - hän ei sanonut mitään, nyt on kipuja ja olen käynyt fysiossa, mutta jumpan myötä käsi on jokseenkin todella ilkeän olonen..ärtynyt ja jatkuvasti tuntuu etten saa sitä hallintaan. No mutta kysymykseni kuuluukin..koska mahdollisesti kannattaa sitä kuvaustakin aatella? vaikka fysio tekee toisaalta hyvää leikatulle olalle, niin ikävältä tuntuu kun mennään huonompaan suuntaan - lapa toimii niinkuin pitää ( hammasta purren piti vain kotona treenata ) mutta nyt fyssa jo varottelee ettei kipuja saisi tuossa olan leikatussa kohdassa edes olla - jumppa ohjeet vaihtuu ja kivut pysyy. VINKKEJÄÄÄÄ :-/ että jatkaakko fysiota vai antaa rauha olalle?

• kaksi kuukautta
        uudelleen? kirjoitti:

Mietin miten loukkasit olkasi uudelleen ja kuinka pian siitä leikkauksesta silloin oli kulunut ?tutkittiinko sitä, tai onko sinut ohjattu mageettikuviin tms? koska itsellä oli toukokuussa tähystysleikkaus, kun olka oli revähtänyt sijoiltaan ja nivelkapseli siinä korjattiin ja kiristeltiin. No loukkasin olkani muutaman viikon kuluttua, kerroin mös leikaneelle lekúrille - hän ei sanonut mitään, nyt on kipuja ja olen käynyt fysiossa, mutta jumpan myötä käsi on jokseenkin todella ilkeän olonen..ärtynyt ja jatkuvasti tuntuu etten saa sitä hallintaan. No mutta kysymykseni kuuluukin..koska mahdollisesti kannattaa sitä kuvaustakin aatella? vaikka fysio tekee toisaalta hyvää leikatulle olalle, niin ikävältä tuntuu kun mennään huonompaan suuntaan - lapa toimii niinkuin pitää ( hammasta purren piti vain kotona treenata ) mutta nyt fyssa jo varottelee ettei kipuja saisi tuossa olan leikatussa kohdassa edes olla - jumppa ohjeet vaihtuu ja kivut pysyy. VINKKEJÄÄÄÄ :-/ että jatkaakko fysiota vai antaa rauha olalle?

olin juuri ollut kontrollissa ja kaikki oli mennyt loistavasti ja sitten tuli tämä tapaturma. Kävin tk:s sen kautta röntgenis ja ultras mutta niissä ei mitään erikoista ollut. Nyt olka tosi kipeä ja liikeradat aina vain pienemmmät. Onneksi on ensi viikolla kontrolli ortopedille joka minut leikkasi. Jännittää hirveästi että mitä se mahtaa sanoa mutta pakkoahan sinne on mennä jos ei tälläiseksi halua jäädä. Minulla myös yritettiin ensimmäisen leikkauksen jälkeen fysiterapiaa useaan eri otteeseen mutta ei siitä ollut mitään apua. Ihmettelen että lääkäri voi olla noin välinpitämätön. Olitko yksityisellä vai julkisella puolella? Kuinka sinä loukkasit olkasi? Olin ensimmäisen leikkauksen jälkeen magneettikuvissa mutta niissä ei mitään näkynyt joka onkin ihmeellistä kun kumminkin sitten tähystyksessä muutaman kuukauden kuluttua löytyi repeämiä ja kaikkea muuta.

• mutta välinpitämätön hyvinkin
        kaksi kuukautta kirjoitti:

olin juuri ollut kontrollissa ja kaikki oli mennyt loistavasti ja sitten tuli tämä tapaturma. Kävin tk:s sen kautta röntgenis ja ultras mutta niissä ei mitään erikoista ollut. Nyt olka tosi kipeä ja liikeradat aina vain pienemmmät. Onneksi on ensi viikolla kontrolli ortopedille joka minut leikkasi. Jännittää hirveästi että mitä se mahtaa sanoa mutta pakkoahan sinne on mennä jos ei tälläiseksi halua jäädä. Minulla myös yritettiin ensimmäisen leikkauksen jälkeen fysiterapiaa useaan eri otteeseen mutta ei siitä ollut mitään apua. Ihmettelen että lääkäri voi olla noin välinpitämätön. Olitko yksityisellä vai julkisella puolella? Kuinka sinä loukkasit olkasi? Olin ensimmäisen leikkauksen jälkeen magneettikuvissa mutta niissä ei mitään näkynyt joka onkin ihmeellistä kun kumminkin sitten tähystyksessä muutaman kuukauden kuluttua löytyi repeämiä ja kaikkea muuta.

Olin yksityiselä..yksi maan johtavista (jos niin voi sanoa) ortopedeista operoi olkani, mutta muuten jälkihoito ja muu on jäänyt täysin. Joudun itse ottamaan selvää mitä kannattaa tehdä, kysellyt toiselta ortopediltakin. Käteni vääntyi ulkokiertoon pallon "iskusta"..kun hölläsin kättä hetken siitä kantositeestä..ja lapsia kun on kolmin kerroin tässä kotona, minkäs teet :) yksi tenavista sai siis alunperinkin käteni sijoiltaan. 20kg kiukkusta ipanaa - hyvä juttu.

On mukava tietää että olkaa leikkasi hyvä ortopedi, mutta olisi tietenkin ollu mukavampaa jos hän olisi kuunnellut puheitani. Oikeastaan en edes tiennyt mikä olassa oli vikana, sain kuulla sen leikkauksen jälkeen fyssalta.

Olitko itse siis yksityisellä? toivottavasti pääset eroon kivuista, itse koitan kärsiä noita jumppa sessioita.

• yksityisellä
        mutta välinpitämätön hyvinkin kirjoitti:

Olin yksityiselä..yksi maan johtavista (jos niin voi sanoa) ortopedeista operoi olkani, mutta muuten jälkihoito ja muu on jäänyt täysin. Joudun itse ottamaan selvää mitä kannattaa tehdä, kysellyt toiselta ortopediltakin. Käteni vääntyi ulkokiertoon pallon "iskusta"..kun hölläsin kättä hetken siitä kantositeestä..ja lapsia kun on kolmin kerroin tässä kotona, minkäs teet :) yksi tenavista sai siis alunperinkin käteni sijoiltaan. 20kg kiukkusta ipanaa - hyvä juttu.

On mukava tietää että olkaa leikkasi hyvä ortopedi, mutta olisi tietenkin ollu mukavampaa jos hän olisi kuunnellut puheitani. Oikeastaan en edes tiennyt mikä olassa oli vikana, sain kuulla sen leikkauksen jälkeen fyssalta.

Olitko itse siis yksityisellä? toivottavasti pääset eroon kivuista, itse koitan kärsiä noita jumppa sessioita.

mutta sain maksusitoumuksen paikallisesta terveyskeskuksesta. Täälä saa työikäinen aika helposti lähetteen olkapääkivuista yksityiselle koska julkisella puolella huonosti olkapää vaivoihin perehtynyttä ortopedia. Kyllä voi sanoa että on ollut hyvä tuuri kun tietää mitä nämä leikkaukset maksaa uskoisin että harvalla on varaa niitä noin vain vetäistä lompakosta.Ja tämä ortopedi hoitaa leikkauksen jälkeiset kontrollitkin tosi hyvin että ei ole valittamista.

• kirvesmies
        saikku kirjoitti:

On kyllä outoa että toiset saa sitä sairaslomaa ihan ilman mutinoita, kun sim. itse pyysin sitä - joo en saanut. Nytkin kun on meneillään fysio ja kipuja on, niin tuntuu hassulta että ei voisi lomaa saada.

No onhan se selvä et ne antaa sairasloma jos on kipuja ja sit riippu mitä sä teet töikseen mut ite täytyy pyytä ei ne sitä tyrkkytä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2229
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1894
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1783
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe