Kokeilin ensímmäisen kerran nokkosia ja haluaisin kysyä kokeeneemmilta että teinkö jotain väärin? vai voinko syödä ihan huoletta nokkoseni :) Eli hain nokkoset läheisestä maastosta, irrotin lehdet, käytin pari minuuttia kiehuvassa vedessä,valutin lävikön läpi, murskasin terävällä veitsellä ja pakastin pakasterasioissa.
nokkosista!!
6
1047
Vastaukset
- lamppu40
mikset kuivattanu niitä?
Paljon helpompaa.
Ite olen kuivattanu jo eräänkin paperipussillisen talvea varten.- kokkailija
kuivatin minä puolet keräämistäni nokkosista:)
- lamppu40
kokkailija kirjoitti:
kuivatin minä puolet keräämistäni nokkosista:)
kannattaa kuivata reilusti talvee varten nokkosia.
- nokkosmaa
neuvoppa vähän pesetkö nokkoset ennen kuivausta ja mitenkä osaat annostella oikein kuivattua nokkosta käyttäessäsi sitä ruokiin ja leivontaan.
Meidän takametsässä on valtavasti tuoreita nokkosia en vaan ole osannut käyttää niitä.KIITOS VASTAUKSESTA!
- viholainen
itse olen kerännyt, kiehauttanut ja juhanut yleiskoneella mössöksi, pakastanut annoksiin joita käytän. Minusta kätevää, halpaa ja terveellistä. Sämpylöihin, pestoon ym.
- nokkiman
http://www.yrttitarha.com/kanta/nokkonen/
Itse olen pakastanut yrtit minicrippiin ja ennen pussin sulkemista luiru hyvää ruojkaöljyä. Se estää paakkuntumisen ja saat tarvittavan nokareen irroitettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530