Kumpi Päivä

Oikea Suomessa?

Kumpana päivänä vietetään Halloweeniä Suomessa 2008? Pe 31.10 vaiko seuraavana päivänä 1.11?
Amerikkalaisen tavan mukaan se olisi 31.10 mutta suomalaisittain Pyhäinpäivä on tuo La 1.11.
Olisi mukava ajoittaa pippalot samaan päivään kuin vaikka paikalliset ravintolat , voisi sitten lähteä myöhemmin iltaa jatkamaan sinne. Vallan ikävää jos on teemabileet joko liian aikaisin tai sitten liian myöhään....

7

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallo Ween

      Suomeen Halloweenin vietto ei ole vakiintunut kumpaankaan päivään.
      Tänä vuonna 31.10 on perjantai ja 1.10 on lauantai.
      Pyhäinpäivällä ei ole mitään tekemistä Halloweenin kanssa - ne vain sattuvat Suomessa ajallisesti lähekkäin.

      Minä viettäisin Halloweenia 31.10, ja "lepäilisin" seuraavan päivän ;)

      Paikalliset ravintolat varmasti ilmoittelevat,
      milloin missäkin on Halloween bileet.
      Monissa paikoissa paras asu palkitaan.

      • haluaisin tietää

        kumpana päivänä se tänä vuonna on?

        Teemabileisiin kutsu lähdössä pikapuoliin, eikä kukaan "vääränä" päivänä halua noita-asussa baariin lähteä jatkamaan. Että olis kiva tietää se tarkka päivä :) kiitos jos joku osaa auttaa!


      • Jack O'Lantern
        haluaisin tietää kirjoitti:

        kumpana päivänä se tänä vuonna on?

        Teemabileisiin kutsu lähdössä pikapuoliin, eikä kukaan "vääränä" päivänä halua noita-asussa baariin lähteä jatkamaan. Että olis kiva tietää se tarkka päivä :) kiitos jos joku osaa auttaa!

        Halloween eli all hallows' eve on suomennettuna pyhäinpäivän aatto eli tottakai halloween on siis pyhäinpäivää edeltävä päivä/ilta. Tänä vuonna juhlat sattuvat Suomessakin oikeille päivämäärille eli halloween on 31.10. ja pyhäinpäivä 1.11.

        Myös Jenkeissä halloween on 31.10. ja pyhäinpäivä 1.11.

        "The term Halloween (and its alternative rendering Hallowe'en) is shortened from All-hallow-even, as it is the eve of "All Hallows' Day", which is now also known as All Saints' Day."


      • olet väärässä
        Jack O'Lantern kirjoitti:

        Halloween eli all hallows' eve on suomennettuna pyhäinpäivän aatto eli tottakai halloween on siis pyhäinpäivää edeltävä päivä/ilta. Tänä vuonna juhlat sattuvat Suomessakin oikeille päivämäärille eli halloween on 31.10. ja pyhäinpäivä 1.11.

        Myös Jenkeissä halloween on 31.10. ja pyhäinpäivä 1.11.

        "The term Halloween (and its alternative rendering Hallowe'en) is shortened from All-hallow-even, as it is the eve of "All Hallows' Day", which is now also known as All Saints' Day."

        Suomessa Pyhäinpäivällä (entiseltä nimeltään Pyhäinmiesten päivä)ja Halloweenilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

        Halloween on Amerikan hömppää ja Pyhäinpäivä on kirkollinen juhlapäivä,
        mitä vietetään vainajien muistoksi.


      • Jack O'Lantern
        olet väärässä kirjoitti:

        Suomessa Pyhäinpäivällä (entiseltä nimeltään Pyhäinmiesten päivä)ja Halloweenilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

        Halloween on Amerikan hömppää ja Pyhäinpäivä on kirkollinen juhlapäivä,
        mitä vietetään vainajien muistoksi.

        Jos ymmärrät englantia, osaat varmaankin suomentaa sanan halloween. Eli ei muuallakaan maailmassa halloween ole kirkollinen juhla, vaan kirkollisen juhlan aatto. Ei pyhäinpäivä ole ainoastaan suomalaisten juhla. Myös muissa kristillisissä maissa vietetään vainajien/sielujen muistopäivää 1.11. ja 2.11.

        Englanniksi pyhäinpäivä on All Saints' Day eli Hallowmas.

        "Hallows" tarkoittaa pyhiä ja "mas" messua; edeltävä ilta halloween on kaikkien pyhien aatto.

        "Hallows" meaning "saints," and "mas" meaning "Mass"; the preceding evening Halloween is "The Eve of All Hallows".


    • tottakai se on 31.10.

      Itsekinhän kirjoitit, että pyhäinpäivä on 1.11. No eikös silloin järkikin jo sano, että aatto (eli halloween) on sitä edeltävä ilta?

    • Sapiens sapiens

      Mun mielestä se on 31.10 perjantaina.Ainaki minä ja mun kaveri pietään perjantaina.!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe