Korvaako vakuutus?

Julle

Ajoin Yamahan mettään kuukausi sitten eikä mulla oo kaskoo. Korvaako pelkkä liikennevakuutus ajovarusteisiin tulleet viat? Entä miten on kypärän laita, eikö se pidä aina uusia onnettomuuden jälkeen vaikkei siinä mitään ulkoisia merkkejä olisikaan? Ja eihän goretex -puvustakaan tiedä että onko se sisältä enää ehjä vaikka päältä näyttäisikin olevan. Jos sisältä on ratkennut jotain saumoja niin se ei pidä enää vettä ja on näinollen viraaton.
Millaisia kokemuksia teillä on?

5

3089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UAZman

Liikennevakuutus korvaa vastapuolen vahingot. Ilman kaskoa korvauksia ei omille vehkeille tule.

Mun mielestä asia on näin viisaammat lisäilköö...

• musabusa

kuuluvat kotivakuutuksen piikkiin tietääkseni... Kypärä ainoa joka taas sit siihen kaskoon kuuluu.

• Kaatunut

Nyrjäytin tässä taannoin moponi nurin, kasko oli ja se korvasi mopon JA kypärän, ajokamat meni kotivakuutuksen piikkiin. Ikävähennys oli -15% vuosi poislukien hankita -ja tämä vuosi, eli v. 2000 ostetut vermeet -30% ovh:sta.

• zmy

löytyy jonkin verran.
      Jos ei ole kaskoa niin ei korvaa kuin henkilö vahingot, eli EI KORVAA MOPOA TAI KYPÄRÄÄ!!!
      Jos on kasko vakuutus yhtiöstä riippuu korvaako muut ajokamat mopon vakuutuksesta vai kotivakuutuksesta.
      Kannattaa varmistaa etukäteen ettei tule yllätyksiä, jos vahinko käy.
      Eihän sillä muuten ole väliä mut jos ei ole kotivakuutusta tai on eri yhtiöt = omavastuut tuplana.

• MopoMan

Kotivakuutus kannattaa olla kunnossa se korvaa varusteet jos on 1-luokan kotivakuutus huonoinkin korvaa kypärän mutta ei ajovarusteita/saappaita.

Jos pyörässä kasko se korvaa pyörään tulleet vaurioit.

Hullua vaan se et jos sulla on ollut toinen kyydissä niin vain kuskin kypärä korvataan vakuutuksesta. Eli kyydissä olijalla pitää olla
      oma kotivakuutus jos meinaa saada vakuutuksesta
      oman kypärän.

Tää kaik on faktaa tältä kesältä kun tuli tehtyä muijan kans kylkikaato pyörällä Saksassa kun oli öljyä tiellä jne.... Onneksi oli vauhtia n.30km/h ettei olleet vauriot varusteissa pahat mut pyörä meni ruman näköiseksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe