Eron aikaan

risu

Tunnen lämmön autereen
nään telkän uivan pesälleen.
Huokuu kuumuus kallioista,
ja metsänmesi tuoksuu.

On kesä parhaillaan
-parhaimmillaan-
Jo täyttyy ihme kasvun.
Suventaulu hehkuu.

Nään tutun saaren,
puusillan kaaren.
Aistin tuoksun kotoisan,
tään sielunmaiseman.

Rinnasta nousevan
tunnen nyyhkeen.
Se nousee kaukaa,
kulkee läpi vuosien.
Kun kanssas täällä olin.
kun rakensimme rakkauden kodin.

Jo tiedän sen,
tää on kesä viimeinen.
Luotasi sun,
on lähdettävä mun.
Jää kaikki, jota kerran rakastin.

En itkemättä voi irrottaa
otetta maahan
joka meistä muistuttaa.

7

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TöllinLiisa

      "Eron aikaan"

      huokaan

      "En itkemättä voi irroittaa
      otetta maahan
      joka meistä muistuttaa"

      risu..runos samoilee kuin omaniki.
      Ymmärrän hyvin Sinua.

      Lämmin ajatus sen siiville luokses.Liisa

      • risu

        Tiedätkö, sain inspiraation tuohon loruseeni oikeastaan juuri sinun eilisestä runosta; Pyhiinvaelluksesta.
        Aloin miettiä omaa rakasta sielunmaisemaani, sitä jossa olen rakastunut ja rakastanut.


        Kiitos, kun annoit aiheen. Ja kiitos kun piipahdit pihallani.

        Tölliin ja ympäristöön aurigonpaistetta.


    • Olet saanut rikkaita sanoja
      runoosi-luonnon ja rakkauden-välille.

      Monesti on näin,että eron/surun
      runoista saa muodostettua
      jotain suurta,jota ei aina
      jostain syystä "arvosteta"
      iloisuuden rinnalle.

      Tämä oli ja on nätin
      tunteva kuin näkyväkin
      omalla tavallaan tutuksi
      - ainakin minulle.

      Kiinnitän onnistuneeseen
      viivoitettuun kohtaan
      huomioni...jota tietty
      minä viljelen liikaakin
      toisinaan.

      Paljon kertova kuin tunteva
      ja tuntuva on runosi risu. Hyvä.

      • risu

        viivat kohdallaan.:) Enpä juuri niitä käytä,(tosiaankin toisin kuin sinä) mutta tässä en voinut olla käyttämättä.

        Loppua kohti tarkkavuus herpaantui "lonkalta" kirjoittaessani, näkyy pilkut puuttuvan. Sain muutenkin eilen palautetta pilkunkäytöstä.Heh! Mut niin vain näkyy tästäkin pois jääneen.

        Luultavasti kaikki sanat "varastettu" jostain, mutta liikutun itse tästä tavattomasti. Tämä on minulle tärkeä.
        En tallenna lorujani, mutta tämän säilytän itselläni.

        Kiitos kun kävit. Pidä hellehattu höllällä ja kynä paperilla.


      • risu kirjoitti:

        viivat kohdallaan.:) Enpä juuri niitä käytä,(tosiaankin toisin kuin sinä) mutta tässä en voinut olla käyttämättä.

        Loppua kohti tarkkavuus herpaantui "lonkalta" kirjoittaessani, näkyy pilkut puuttuvan. Sain muutenkin eilen palautetta pilkunkäytöstä.Heh! Mut niin vain näkyy tästäkin pois jääneen.

        Luultavasti kaikki sanat "varastettu" jostain, mutta liikutun itse tästä tavattomasti. Tämä on minulle tärkeä.
        En tallenna lorujani, mutta tämän säilytän itselläni.

        Kiitos kun kävit. Pidä hellehattu höllällä ja kynä paperilla.

        Anteeksi myöhäisherännäisyyteni
        kun nyt vasta
        tulen tähän kirjoitukseesi.

        Peijakas sentään mun täytyykin
        lukea tuo uudemman kerran
        että palautuu mieleeni.

        Kyllä tässä kielioppi
        murroksessa on itse
        kukin,mutta ilmaisuamme
        se ei meiltä estä...hyvä risu.

        Jatketaan arkisessa pyhätössämme
        tätäkin päivää...käyskennellään...


    • Maisemakuvaus ihana.
      Olin mukana runossa.
      Kiitos.

    • -kannattaa varmaan säilyttää
      on paljon herkkää ja kaunista
      tunnetta-suloisuus satuttaa-

      Ainakin minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe