Kesä on hellinyt meitä muutaman päivän.
Toivon mukaan tätä jatkuu sunnuntaihin saakka.
Varasin eilen "tapaamiseen" saapuvalle joukolle risteilyn tänne kauniille järvelle jonka rantaa ikkunastanikin näen.
Silloin hyvään aikaan, kun Lappeenrannan kesään kuuluivat humppa ja ilo, oli tapana samalla mennä kanavaristeilylle.
Kuuluuko teidän kesäänne risteilyt ja järvimatkailut?
Karibian risteily on yhä haaveena, muutamat seikat estivät sen toteutumisen viime vuonna, mutta se on yhä olemassa yhtenä tulevaisuuteen suunnitetuna loma kohteena, koska mikään rannalla löhööjä en ole.
Maisemat, nähdävyydet ja paikallinen elämä kiehtoo enemmän kuin rusketuksen hankkiminen.
Onko joku ollut ko. risteilyllä, kuulisin mielelläni kokemuksianne.
Kaunista kesäiltaa.
14
728
Vastaukset
- 1943
olisin halunnut joskus tulla, mutta loppuivat ennen kuin hämäläinen ehti. Tällä seudulla oli viikon mittainen humpparalli, ympärivuorokautinen, ladossa. Ei tullut käytyä sielläkään. Nuo risteilyt eivät ole toistaiseksi viehättäneet. Sieltä Lappeenrannasta Kuopioon olisi voinut tällä viikolla risteillä. Huomenna lähden ystävän pyynnöstä puutarharetkelle Turun seudulle.
- hauskaa oli
Olikin hyvä meininki satamas;)Miul viel talles ensimmäisiltä humpilta ostettu se lippis;)Oha se jo aika kellastunu;)
- lapsuuden muistoja
täytyy käydä L:rannassa muistelemassa lapsuutta. Laivamatkoilla, niin sisävesillä kuin merillä, olen käynyt miehen ammatin vuoksi. Matkailu on kivaa mukavassa seurassa.
- palaa rahaa...
Ota yhteys Kimi Räikköseen tai
Mika Häkkiseen ( ai niin, mutta Mikan
rahoista huolehtii se horatsu)- Aalloilla
Olen joskus ollut sisävesiristeilyllä Suomessa ja silloin säät suosivat, joten koettu on pala kauneinta Suomea. - Asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on myös mahdollisuus laivaristeilyihin Suomenlahdella. Olen suosinut laivamatkoja mm pienreissuilla: Suomenlinnaan, Korkeasaareen tai risteilyllä Helsingin rannoilla ja Espoon Suvisaaristossa. - Lisäksi olen reissannut moottoriveneellä vävyni kyydissä saaressa lomailemassa. On ollut upeata. - Nyt merivesikin on lämmennyt ja siinä on ollut ihana pulahdella ja uida. - Yleensä teen kesällä laivamatkan joko Tukholmaan tai Tallinnaan ja sekin on todella hauskaa. (Ei tarvitse ihan Karibiallekaan saakka matkustaa, vaikka luxustahan sekin olisi ja elämys). - Suomalaiset yleensä rakastavat vesillä liikkumista ja rannalla asumista: moni meistä toivoisi voivansa elää meren, joen, järven tai yleensä veden äärellä. - Veden äärelle on mukava mennä lenkille, kävelemään ja rentoutumaan. Luonnon ääniä on ihana kuulla ja seurata vesilintujen elämää ja haistella tuoksuja.
- Risteilyllä ollut
Aalloilla kirjoitti:
Olen joskus ollut sisävesiristeilyllä Suomessa ja silloin säät suosivat, joten koettu on pala kauneinta Suomea. - Asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on myös mahdollisuus laivaristeilyihin Suomenlahdella. Olen suosinut laivamatkoja mm pienreissuilla: Suomenlinnaan, Korkeasaareen tai risteilyllä Helsingin rannoilla ja Espoon Suvisaaristossa. - Lisäksi olen reissannut moottoriveneellä vävyni kyydissä saaressa lomailemassa. On ollut upeata. - Nyt merivesikin on lämmennyt ja siinä on ollut ihana pulahdella ja uida. - Yleensä teen kesällä laivamatkan joko Tukholmaan tai Tallinnaan ja sekin on todella hauskaa. (Ei tarvitse ihan Karibiallekaan saakka matkustaa, vaikka luxustahan sekin olisi ja elämys). - Suomalaiset yleensä rakastavat vesillä liikkumista ja rannalla asumista: moni meistä toivoisi voivansa elää meren, joen, järven tai yleensä veden äärellä. - Veden äärelle on mukava mennä lenkille, kävelemään ja rentoutumaan. Luonnon ääniä on ihana kuulla ja seurata vesilintujen elämää ja haistella tuoksuja.
Tulin viime yönä kotiin, väsymys painaa vielä hiukan, vaan aamukahvi on saanut ihmeitä aikaan.
Olin Tonavan risteilyllä, ½ ajasta luonnon valossa ja loput pimeällä, sielua se hivelee, riittää pitkäksi aikaa muistelemista kun voi valokuvilla tuoda mieleen nuo kauniit valaistut rakennukset joen rannoilla.
Kyllä risteily on nautinto. - karmeita..
Aalloilla kirjoitti:
eikä tuoksuissakaan ole kehumista
- Naurattaa
karmeita.. kirjoitti:
eikä tuoksuissakaan ole kehumista
Nyt kyl jo näin aamusta joku sai minut iloselle tuulelle;)Kivalla sutkauksella;))
- Tuoksuvattu*
Risteilyllä ollut kirjoitti:
Tulin viime yönä kotiin, väsymys painaa vielä hiukan, vaan aamukahvi on saanut ihmeitä aikaan.
Olin Tonavan risteilyllä, ½ ajasta luonnon valossa ja loput pimeällä, sielua se hivelee, riittää pitkäksi aikaa muistelemista kun voi valokuvilla tuoda mieleen nuo kauniit valaistut rakennukset joen rannoilla.
Kyllä risteily on nautinto.Oliko risteily kotimaisen matkatoimiston listalta?
Kertoisitko hiukan tietoja, tuollainen matka olisikin varmasti rantalomaan verraten muistorikas. Kiitos jo etukäteen.
Eräs tuttavani seikkaili jo - 70 luvulla tehden pitkän Volgan risteilyn. Harmittaa vieläkin kun mieheni ei ollut kiinnostunut sellaisesta, ja jäi minultakin matka vain haaveeksi.
Nyt uskaltaisin lähteä sinnekin.
- tämäläinen
Karibialle ei kesällä parane mennä, siellä on hirmuisia myrskyjä. Mitäs niitä näin hienona kesäiltana edes haaveilemaan?
Kesäillanvalssihan tässä olisi paikallaan. Saisinko luvan? Onko valssi mieleinen tanssi ollenkaan?- Tuoksuvattu*
Juuri tulin kotiin tanssilavalta, vaikka suuremman osan illasta palvelin asiakkaita.
Pääsin tanssimaankin. Eräs fiksu herrasmies tuli minut hakemaan sieltä tiskin takaa tanssimaan kanssaan. Onneksi oli hiljainen myynti ilta ja kaveri selvisi hetken yksinkin asiakaspalvelussa.
Muutama kappale hyvän orkesterin tahdissa ja nyt on työt ja tanssit tältä illallta ohi.
Valssi sopii, kiitos.
Enpä kieltäydy tanssiin kutsusta muidenkaan tyylien soidessa... olen otettu tarjouksestasi.
Tietäisinpä vain missä ja milloin tanssitaan se valssi, seuraava mahdollisuus kun on lauantaina, silloin menemme ryhmän kanssa lavalle.
Karibian syysmyrskyt tiedän, siksi se matka ei ole nyt juuri ajankohtainen, mutta suunnitelma elää edelleenkin. Kotimaata nyt tänä vuonna, kunhan kiireistä selvitään.
Suomalainen matkatoimisto järjestää sinne risteilynkin sisältäviä matkoja, mutta ovat kalliita täältä ostettuina, joten siellä Floridan rannikolla palveleva matkatoimisto on matkanjärjestäjä jonka puoleen käännyn aikanaa, lentolippujen hinnat kun ovat halvempia muilla kuin Finnairilla lennettäessä.
Kokemuksia vastaavista odottelin...
Tonavan risteilystä teen lisäkysymyksiä kun taas asetun koneen ääreen.
Nyt nukkumaan hyvän yön toivotukset ilmassa. - tämäläinen
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Juuri tulin kotiin tanssilavalta, vaikka suuremman osan illasta palvelin asiakkaita.
Pääsin tanssimaankin. Eräs fiksu herrasmies tuli minut hakemaan sieltä tiskin takaa tanssimaan kanssaan. Onneksi oli hiljainen myynti ilta ja kaveri selvisi hetken yksinkin asiakaspalvelussa.
Muutama kappale hyvän orkesterin tahdissa ja nyt on työt ja tanssit tältä illallta ohi.
Valssi sopii, kiitos.
Enpä kieltäydy tanssiin kutsusta muidenkaan tyylien soidessa... olen otettu tarjouksestasi.
Tietäisinpä vain missä ja milloin tanssitaan se valssi, seuraava mahdollisuus kun on lauantaina, silloin menemme ryhmän kanssa lavalle.
Karibian syysmyrskyt tiedän, siksi se matka ei ole nyt juuri ajankohtainen, mutta suunnitelma elää edelleenkin. Kotimaata nyt tänä vuonna, kunhan kiireistä selvitään.
Suomalainen matkatoimisto järjestää sinne risteilynkin sisältäviä matkoja, mutta ovat kalliita täältä ostettuina, joten siellä Floridan rannikolla palveleva matkatoimisto on matkanjärjestäjä jonka puoleen käännyn aikanaa, lentolippujen hinnat kun ovat halvempia muilla kuin Finnairilla lennettäessä.
Kokemuksia vastaavista odottelin...
Tonavan risteilystä teen lisäkysymyksiä kun taas asetun koneen ääreen.
Nyt nukkumaan hyvän yön toivotukset ilmassa.Hyräilen jo nyt ja odotan sitten kai lauantaita. Voin harjoitellakin, vähän on ruostunut, kun ei vielä tänä kesänä ole tullut tanssittua.
- sinulle,
Kuka leinetkin.
Kiitokset kaikille mukaan saapuneille.
Historiaamme piirtyvät numerot 02082008 tapaamispäivästämme muistuttaen.
Sää suosi meitä, sateet pysyivät pois, vaikka viileä tuuli pyyhki ihoa risteilymme aikana.
Kaunis kiitos vielä kerran.
Tapaamisiin ihanat ystävät.
Kipa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268