siwa vai lidl?

kumpi parempi?

eli..
onko olemassa henkilöitä, jotka olisivat olleet seka siwassa että lidlissä töissä? Kumpi teidän mielestä parempi työpaikkana?

16

3816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dilwa

      lidil parempi.

      • ap.

        voiko antaa myös vähän perusteluja, eli miksi?


    • näin...

      Lidl, koska vaikka molemmissa vedetään minimimiehityksellä, Lidlissä et ole koskaan TÄYSIN yksin pitämässä kauppaa pystyssä. Siwat ryöstetään vähän väliä, täälläkin kaksi vierekkäistä Siwaa peräkkäisinä iltoina (siitäkin huolimatta, että ekat ryöstäjät saatiin heti kiinni). Lidlissä olen itse ja voin sanoa että se on hyvä paikka tehdä työtä.

      • ap.

        anteeksi että vielä utelen, mutta onko sinulla kokemusta (tai tietoa) apulaismyyymäläpäällikön tehtävistä? Onko niskaan huohottamista ja onko kaikki työssä olevat kassalla, vai tekeekö osa porukkaa esim. hyllytystä pelkästään?


      • näin taas...
        ap. kirjoitti:

        anteeksi että vielä utelen, mutta onko sinulla kokemusta (tai tietoa) apulaismyyymäläpäällikön tehtävistä? Onko niskaan huohottamista ja onko kaikki työssä olevat kassalla, vai tekeekö osa porukkaa esim. hyllytystä pelkästään?

        Myyjät vastaa tekemisistään vastaaville/apulaismyymäläpäällikölle/myymäläpäällikölle, ja nämä suoraan aluepäällikölle.
        Kaikki istuvat kassalla, pahvittavat, purkavat ja siivoavat. Toki mitä ylempi asema, sitä vähemmän kassalla. Vastaavat ja päälliköt hoitavat toimistopuolen. Myyjän hommista kun aloittaa niin oppii hommat.
        Meillä ainakin päälliköitä myöten porukka tykkää hommistaan. Kaikki työkaverit on tosi mukavia. Tietty myymäläkohtaista. Hyvä paikka jos vain töitä tykkää tehdä, eikä pieni hikikään haittaa :)


      • amlp

        olen itse töissä lidlissä ja parempaa paikkaa ei tunnu olevan kuin se.
        Lidlissä kuten ihan jokaisessa työpaikassa on omat pelisäännöt joita pitää noudattaa.
        Ja joutuu síellä myös tekemään töitä, mutta sehän on tarkoituskin.
        En ymmärrä sitä, että miten nykyaikana laki sallii yksin työskentelyn.
        Jo työturvallisuussäännöissä sanotaan että yksin ei saa työskennellä.
        Minä suosittelen Lidliä sellaiselle joka haluaa tehdä töitä ja on valmis laittamaan itsensä likoon.


    • on lidl

      Olen ollut siwassa töissä kun samaan aikaan ystäväni oli lidlissä. Tulihan siinä ajatuksia ja kokemuksia vaihdettua ja lidl vaikutti paremmalta paikalta työskennellä. Jos itse nyt joutuisin valitsemaan, menisin lidliin.

    • lidlissä

      Itse olen tällä hetkellä lidlissä, ja tahtoisin kuulla myös valintatalolaisten mielipiteitä tästä asiasta. Ja ylipäätään kokemuksia valintatalon palkkalistoilla olemisesta, koska nyt harkitsen itse tässä paikan vaihtoa ja tuo valintatalo on yks vaihtoehto.

    • mutta..........

      sanoisin, ettei ainakaan Tradekalle kannata töihin mennä. Siellä ei mikään toimi!

      • Mie vaan

        Tradekalla olin useamman vuoden töissä ja tykkäsin. Pienemmissä Siwoissa ainoana miinuksena voisi sanoa sen, että yksin työskentelyä ja näin ollen tauot aika olemattomia.

        Siwa ja Valintatalo puolella saat tehdä monipuolisesti kaikkea, kassatyöskentelyn lisäksi tietysti hyllyttää, tehdä tilauksia, hoitaa reklamaatioita yms. Se riippuu tietysti jonkin verran myymäläpäälliköstä ja myymälän koostakin. Itse tykkäsin, oli monipuolista ja ei tylsistyttänyt.

        Lidl ei sopinut itselleni ollenkaan. Lidl vaatii, että kaikki tapahtuu mahdollisemman nopeasti. Taukoja seurataan tarkasti ja mielellään niitä ei pidetä. Kassanopeus on olta yli 40 tuotetta minuutissa tai muuten olet liian hidas ja saat kenkää. Aamulla pitää juosta tunnissa - kahdessa ja yrittää saada myymälä kuntoon ennen myymälän avaamista. Esimiehet seuraavat hymyiletkö tarpeeksi ja asiakkaiden kanssa ei sitten keskustella, koska siihen menee tolkuttomasti aikaa.

        Myyjänä olet myyjä. Hyllytät, istut kassalla ja siivoat. Siinä ne tärkeimmät. Edes 0,10e pullopalautusta et itse pysty antamaan ilman mv:n avaimia! Ja jos kassa heittää yli 3e joudut antamaan aluepäällikölle kirjallisen selvityksen miksi näin.

        Tradekalla on yhteinen kassalipas (ainakin niissä myymälöissä missä itse olen ollut) ja siellä kyllä pullonpalautukset, tuotepalautukset yms. saa tehdä ihan itse ja siellä luotetaan, toisin kun Lidlissä.

        HUOM! Lidlilläkin on paljon myymäläkohtaisia eroja ja varmasti poikkeaa toisistaan eri puolilla Suomea. Nopea pitää kuitenkin olla!


      • minä...
        Mie vaan kirjoitti:

        Tradekalla olin useamman vuoden töissä ja tykkäsin. Pienemmissä Siwoissa ainoana miinuksena voisi sanoa sen, että yksin työskentelyä ja näin ollen tauot aika olemattomia.

        Siwa ja Valintatalo puolella saat tehdä monipuolisesti kaikkea, kassatyöskentelyn lisäksi tietysti hyllyttää, tehdä tilauksia, hoitaa reklamaatioita yms. Se riippuu tietysti jonkin verran myymäläpäälliköstä ja myymälän koostakin. Itse tykkäsin, oli monipuolista ja ei tylsistyttänyt.

        Lidl ei sopinut itselleni ollenkaan. Lidl vaatii, että kaikki tapahtuu mahdollisemman nopeasti. Taukoja seurataan tarkasti ja mielellään niitä ei pidetä. Kassanopeus on olta yli 40 tuotetta minuutissa tai muuten olet liian hidas ja saat kenkää. Aamulla pitää juosta tunnissa - kahdessa ja yrittää saada myymälä kuntoon ennen myymälän avaamista. Esimiehet seuraavat hymyiletkö tarpeeksi ja asiakkaiden kanssa ei sitten keskustella, koska siihen menee tolkuttomasti aikaa.

        Myyjänä olet myyjä. Hyllytät, istut kassalla ja siivoat. Siinä ne tärkeimmät. Edes 0,10e pullopalautusta et itse pysty antamaan ilman mv:n avaimia! Ja jos kassa heittää yli 3e joudut antamaan aluepäällikölle kirjallisen selvityksen miksi näin.

        Tradekalla on yhteinen kassalipas (ainakin niissä myymälöissä missä itse olen ollut) ja siellä kyllä pullonpalautukset, tuotepalautukset yms. saa tehdä ihan itse ja siellä luotetaan, toisin kun Lidlissä.

        HUOM! Lidlilläkin on paljon myymäläkohtaisia eroja ja varmasti poikkeaa toisistaan eri puolilla Suomea. Nopea pitää kuitenkin olla!

        Ja minähän vuonna olet Lidlissä käväissyt?


      • .....................
        Mie vaan kirjoitti:

        Tradekalla olin useamman vuoden töissä ja tykkäsin. Pienemmissä Siwoissa ainoana miinuksena voisi sanoa sen, että yksin työskentelyä ja näin ollen tauot aika olemattomia.

        Siwa ja Valintatalo puolella saat tehdä monipuolisesti kaikkea, kassatyöskentelyn lisäksi tietysti hyllyttää, tehdä tilauksia, hoitaa reklamaatioita yms. Se riippuu tietysti jonkin verran myymäläpäälliköstä ja myymälän koostakin. Itse tykkäsin, oli monipuolista ja ei tylsistyttänyt.

        Lidl ei sopinut itselleni ollenkaan. Lidl vaatii, että kaikki tapahtuu mahdollisemman nopeasti. Taukoja seurataan tarkasti ja mielellään niitä ei pidetä. Kassanopeus on olta yli 40 tuotetta minuutissa tai muuten olet liian hidas ja saat kenkää. Aamulla pitää juosta tunnissa - kahdessa ja yrittää saada myymälä kuntoon ennen myymälän avaamista. Esimiehet seuraavat hymyiletkö tarpeeksi ja asiakkaiden kanssa ei sitten keskustella, koska siihen menee tolkuttomasti aikaa.

        Myyjänä olet myyjä. Hyllytät, istut kassalla ja siivoat. Siinä ne tärkeimmät. Edes 0,10e pullopalautusta et itse pysty antamaan ilman mv:n avaimia! Ja jos kassa heittää yli 3e joudut antamaan aluepäällikölle kirjallisen selvityksen miksi näin.

        Tradekalla on yhteinen kassalipas (ainakin niissä myymälöissä missä itse olen ollut) ja siellä kyllä pullonpalautukset, tuotepalautukset yms. saa tehdä ihan itse ja siellä luotetaan, toisin kun Lidlissä.

        HUOM! Lidlilläkin on paljon myymäläkohtaisia eroja ja varmasti poikkeaa toisistaan eri puolilla Suomea. Nopea pitää kuitenkin olla!

        Ei Tradekalla mikään toimi! Totta on, että saat tehdä monipuolisesti kaikkea ja vähän ylimääräistäkin, koska töissä on monia, jotka eivät osaa niitä helpoimpiakaan juttuja, vaikka ovat olleet talossa kymmeniä vuosia.

        Uudistuksia luvataan kyllä, mutta jokaikinen asia menee aluksi perseelleen, eikä lupauksista huolimatta toimi kunnolla. Kassajärjestelmä on kivikautinen, mutta eihän se isoja pomoja liikuta, kun eivät kassalle alennu. Uudet työasut luvattiin kevääksi, nyt tulevat EHKÄ syksyllä. Periaate on, että jokainen osaa kaikki tehtävät, mutta käytännössä pieni joukku hoitaa kaiken ja muut luistelevat perässä. Valo- ja Salo-projektit ovat tekemällä tehtyjä, joissa tikusta tehdään tiedettä. Naurettavaa pelleilyä!

        Nyt lisäksi monissa paikoissa toimii matkahuollon pakettipalvelu. Lisää hommia, muttei senttiäkään lisää palkkaa. Tradeka on syvältä, enkä suosittele kenellekään!


      • APkkö
        ..................... kirjoitti:

        Ei Tradekalla mikään toimi! Totta on, että saat tehdä monipuolisesti kaikkea ja vähän ylimääräistäkin, koska töissä on monia, jotka eivät osaa niitä helpoimpiakaan juttuja, vaikka ovat olleet talossa kymmeniä vuosia.

        Uudistuksia luvataan kyllä, mutta jokaikinen asia menee aluksi perseelleen, eikä lupauksista huolimatta toimi kunnolla. Kassajärjestelmä on kivikautinen, mutta eihän se isoja pomoja liikuta, kun eivät kassalle alennu. Uudet työasut luvattiin kevääksi, nyt tulevat EHKÄ syksyllä. Periaate on, että jokainen osaa kaikki tehtävät, mutta käytännössä pieni joukku hoitaa kaiken ja muut luistelevat perässä. Valo- ja Salo-projektit ovat tekemällä tehtyjä, joissa tikusta tehdään tiedettä. Naurettavaa pelleilyä!

        Nyt lisäksi monissa paikoissa toimii matkahuollon pakettipalvelu. Lisää hommia, muttei senttiäkään lisää palkkaa. Tradeka on syvältä, enkä suosittele kenellekään!

        "Totta on, että saat tehdä monipuolisesti kaikkea ja vähän ylimääräistäkin, koska töissä on monia, jotka eivät osaa niitä helpoimpiakaan juttuja, vaikka ovat olleet talossa KYMMENIÄ vuosia.

        Uudistuksia luvataan kyllä, mutta jokaikinen asia menee aluksi perseelleen, eikä lupauksista huolimatta toimi kunnolla. Periaate on, että jokainen osaa kaikki tehtävät, mutta käytännössä pieni joukkO hoitaa kaiken ja muut luistelevat perässä. Valo- ja Salo-projektit ovat tekemällä tehtyjä, joissa tikusta tehdään tiedettä. Naurettavaa pelleilyä!"


    • KKK--

      Asiakkaana voin sanoa, etten käy kummassakaan.
      Siwa on kallis ja Lidl muuten vastenmielinen.

      • Mie vaan

        on siis puolensa. Täällä päin Suomea Siwan uudet työasut ainakin ovat nyt käytössä.

        Lähdin Lidliltä 2006 marraskuussa.

        Paikkakunnissa ja itse myymälöissä tuntuu olevan suuria eroja toimintatapojen kanssa. Kerroin vain omakohtaisen kokemukseni :) Kaikki ei tykkää kaikesta, itse pidin Tradekalla työskentelystä enemmän. Lidliin en menisi enää mistään hinnasta!


    • Siwa on parempi

      No siis olen siwassa töissä, mutta kavereitani ja pari tuttua on lidlissää. Lidlissä voi olla kauppakohtaisia eroja, mutta meidän paikallinen on oikeen kunnon natsipaikka, kiitos myymäläpäälliköiden siellä.

      Ihan ensin kuutisen vuotta sitten kuulin äidiltäni, kun hänen naapurinsa tytär oli hakenut töihin sinne. Sieltä oltiin vaadittu sitten kasvokuva ja kokovartalokuva. Tytöllä oli silmälasit kuvassa, joita ei missään nimessä saisi työssä pitää! No, meidän siwassa on myymäläpäälliköllä ja puolella työntekijöistä lasit ainakin silloin tällöin päällä.

      Hänet oli kuitenkin kutsuttu työhaastatteluun ja häneltä oli kyselty todella tarkkaan yksityiselämän asioita, joilla ei kyllä pitäisi olla mitään vaikutusta työn kannalta. Sitten hän sai ilmoituksen että pääsee töihin, kunhan vain hankkii piilarit tms, eikä näyttäydy työpaikalla lasit päässä.

      Hän otti paikan vastaan ja valitti, että siellä ollaan 'vähän kaikkea' kassa, varastotyöntekijä, siivooja.. Kyllähän siwassakin joutuu kassan lisäksi tekemään muita hommia, mutta meillä ei ainakaan tuo siivouden merkitys korostu. Järjestelemme paikkoja jos (kun) on aikaa sen verran kun työajallamme, mutta sen päätyttyä työmme loppuvat heti. No tällä tytöllä saattoi mennä pari tuntia kaupan sulkemisen jälkeen ylitöiksi, koska piti vielä siivota ja mopata tyyliin lattioita. Tämä tapahtui kuusi vuotta sitten, mutta eräs kaverini valittaa samasta, ettei koskaan tiedä millon pääsee illalla pois, kun melkeen aina jätetään siivoamaan tms.

      Sitten on myös siskoni, joka aikoinaan kutsuttiin haastatteluun sekä paikalliseen siwaamme, että lidliimme. Hän oli heti sitä mieltä, että siwan ilmapiiri vaikutti rennommalta, ja palkkakin oli parempi. Jälkeenpäin oli tyytyväinen valittuaan nimenomaan siwan, jossa edelleen kohta viidettä vuotta opiskelujen ohella jaksaa töissä olla.

      Ja mitä nyt olen huomannut, ainakin meidän lidlissä työntekijöiden vaihtuvuus on aivan uskomaton. Koko ajan uusia työntekijöitä, ei taida viihtyä työssään. Toinen kaverini oli kaksi kuukautta, kunnes määräaikainen työsuhde päättyi. Olisi saanut jatkaa, mutta ei halunnut juuri tuon ilmapiirin takia.

      En halua mitenkään haukkua lidliä, koska olen siwan työntekijä, mutta ainakin meidän lidlissä on systeemi melko kaamea. Siwassa on tietenkin myös huonot ja rasittavat puolensa, kuten turvallisuusjärjestelmä sekä ajoittainen kiireellisyys ja vastaavasti piinallinen kiireettömyys töissä. Mutta olen siwaamme silti melko tyytyväinen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe