Ferrari 355

Ostamassa ?

Onkohan kellään mitään kokemusta, kuultua tms. kyseisestä mallista. (ei väliä, mikä korimalli). Tarkoitan esimn. koeajokokemusta, omistuksesta jne. Kiitos.

17

6960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

      yli 30000 nii kato että koneremppa on tehty

      • Ostamassa ?

        Joo, harvassapa on alle 30.000 ajetut. Kyllä mkittarilukemat on jossain 50.000 paremmalla puolella tuon ikäisessä autossa. Huoltohistoriikki kai käy aika hyvin ilmi Ferrarin huoltotietokannasta ? Autojahan on maailmalla kuitenkin aika vähän.


    • huoltoihin?

      Itsellä hakusessa saksasta 348, mutta miksei 355:een just yltäis. Huoltopuoli vaan tässä mietityttänyt. Olen laskeskellut, että jos 5000eur vuoteen pystyis käyttämään niin sen sais varattua. Tarkoitus olisi käyttää kesäisin suht paljon 3-7tkm.

      En googlettamisesta huolimatta löytänyt oikein kunnollista arviota huoltohinnoista, mutta oisko sulla tai muilla jotain tuntumaa?

      • Ostamassa ?

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.


      • Kata.
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.

        Luulisi teidän tietävän, että Suomen maahantuoja ja huolto on:
        CATAMOUNT OY
        Olarinluoma 19
        02200 Espoo
        020 7580551 (huolto)

        Kyllä ne siellä kertovat hinnastonsa


      • toistaiseksi.
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.

        Olen vasta saksasta katsellut. Olis mahdollisuus yöpyä parilla frendillä hieman eri puolilla, joten sais riittävästi aikaa ja auton käyttöön suht hyvän asiantuntijan mukaan. Ajan kanssa ja useampaa kohdetta katselemalla vois löytää sopivan yksilön.

        Eihän noita missään ole liikaa tarjolla. Ruotsi voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Aika hyviä yksilöitä myös muutama noista Suomessa myynnissä olevissa, mutta hinnat sen verran korkeet, että säästöä kertyy kun hakee.

        Sen verran löysin hetki sitten huoltohintoja, että kallista on. :) Kytkinremppa pelkkien osien puolesta jo tonneissa (kytkin, laakerit, vauhtipyörä ja kilkkeet).


      • varsinaisesti.
        Kata. kirjoitti:

        Luulisi teidän tietävän, että Suomen maahantuoja ja huolto on:
        CATAMOUNT OY
        Olarinluoma 19
        02200 Espoo
        020 7580551 (huolto)

        Kyllä ne siellä kertovat hinnastonsa

        Noissa vanhemmissa vehkeissä ei ihan perushuolloilla selviä. Catamountista jotain osviittaa toki saa ja suolaista on, mutta totuus lienee vielä suolaisempi.
        Tarkoitus olisi lisäksi teettää joku huolloista seuraavan kesän euroopan reissulla. Lisäksi catamountiin viedessä olisi tarkoitus viedä osat mukana ettei mene heiltä aikaa tilaillessa (ellei sitten talvella huollata) ja netin kautta saa lisäksi aika selkeesti halvemmalla.


      • asbat

        Kyllä homma on niin, että jos vähänkin täytyy raha-asioita miettiä tai kuluja laskea, niin kannattaa jättää se Ferrari hankkimatta. NE on tarkotettu sellasille, joille kulut on yks hailee.


      • sahaan.
        asbat kirjoitti:

        Kyllä homma on niin, että jos vähänkin täytyy raha-asioita miettiä tai kuluja laskea, niin kannattaa jättää se Ferrari hankkimatta. NE on tarkotettu sellasille, joille kulut on yks hailee.

        Saahan sen myydä pois. Pääasia, että on edes mahdollisuus ostaa ja ajaa pari vuotta. Auto tulisi ostettua ilman velkaa ja ylläpitoon olen kaavaillut noin 5000eur/v vakuutukset bensa ja tallipaikka. Eli vaikka vetäsisin kiesin ekana päivänä puuhun ei siitä aiheudu muuta kuin rahan menoa.

        Kuitenkin näillä tuloilla on funtsittava, ettei aivan täysin odottamatonta tule. Sekin vielä menis, että joutuis ottamaan 20 teuroa lainaa johonkin remppaan.

        Kulut eivät ole minulle todellakaan yksi ja hailee, vaann pyrin laskemaan riittääkö kaavailemani noin 5000eur vuosi vakuutus bensa tallipaikka ylläpitoon. Jos riittää ja siltä näyttää niin anti mennä vaan. Jos ei niin aloitetaan halvempi pitoisella kalustolla harrastaminen.

        Mutta hyvä kommentti. Pakko vaan todeta, että ei ne ole edes keskituloiselle mahdottomia. Kakkos.. tai ykkös autona on liisari, joten siltä suunnalta ei yllätyksiä tulossa.


      • Ostamassa ?
        sahaan. kirjoitti:

        Saahan sen myydä pois. Pääasia, että on edes mahdollisuus ostaa ja ajaa pari vuotta. Auto tulisi ostettua ilman velkaa ja ylläpitoon olen kaavaillut noin 5000eur/v vakuutukset bensa ja tallipaikka. Eli vaikka vetäsisin kiesin ekana päivänä puuhun ei siitä aiheudu muuta kuin rahan menoa.

        Kuitenkin näillä tuloilla on funtsittava, ettei aivan täysin odottamatonta tule. Sekin vielä menis, että joutuis ottamaan 20 teuroa lainaa johonkin remppaan.

        Kulut eivät ole minulle todellakaan yksi ja hailee, vaann pyrin laskemaan riittääkö kaavailemani noin 5000eur vuosi vakuutus bensa tallipaikka ylläpitoon. Jos riittää ja siltä näyttää niin anti mennä vaan. Jos ei niin aloitetaan halvempi pitoisella kalustolla harrastaminen.

        Mutta hyvä kommentti. Pakko vaan todeta, että ei ne ole edes keskituloiselle mahdottomia. Kakkos.. tai ykkös autona on liisari, joten siltä suunnalta ei yllätyksiä tulossa.

        Samaa mieltä. Kai rahalle parempaakin käyttöä olisi, ellei sitä todella ole miljoonia joka paikassa. Entisenä motoristina muistan kyllä kulut, jotka uudesta kyykkypyörästä tulee (ja nyt puhutaan vaan moottoripyörästä). Jos ne kertoo about 2-3:lla saadaan jo sitten Ferrarin ylläpitokulut (poislukien renkaat!). Mutta, mistä ihmeestä olet saanut huoltokuluiksi 5000 eur/v ? Käsittääkseni vuosihuoltoon (pienellä, alle 5000 km/kesä ajolla) ei pitäisi mahdottomia mennä. En ole kylläkään edes viitsinyt asiaa selvittää perin pohjin. Lopuksi: jos joku haluaa esim. T-Fordin, voi kyseessä olla tavallinen, hyvätuloinen heppu, jolla nyt vaan on vähän ylimääräistä (ei miljoonia tai kymmeniä) ja haluaa harrastaa autojuttuja. Ja siksi on hyvä vähän selvittää menopuoltakin.


      • varautua
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kai rahalle parempaakin käyttöä olisi, ellei sitä todella ole miljoonia joka paikassa. Entisenä motoristina muistan kyllä kulut, jotka uudesta kyykkypyörästä tulee (ja nyt puhutaan vaan moottoripyörästä). Jos ne kertoo about 2-3:lla saadaan jo sitten Ferrarin ylläpitokulut (poislukien renkaat!). Mutta, mistä ihmeestä olet saanut huoltokuluiksi 5000 eur/v ? Käsittääkseni vuosihuoltoon (pienellä, alle 5000 km/kesä ajolla) ei pitäisi mahdottomia mennä. En ole kylläkään edes viitsinyt asiaa selvittää perin pohjin. Lopuksi: jos joku haluaa esim. T-Fordin, voi kyseessä olla tavallinen, hyvätuloinen heppu, jolla nyt vaan on vähän ylimääräistä (ei miljoonia tai kymmeniä) ja haluaa harrastaa autojuttuja. Ja siksi on hyvä vähän selvittää menopuoltakin.

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)


      • Dariz
        varautua kirjoitti:

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)

        Mulla on ollut myös 348 mielessä. Hankinta on vaan ollut holdissa noiden ylläpitokustannusten takia. Vanha auto on aina vanha ja ylltyksiltäkään ei voi välttyä. Hommaa pahentaa vielä se, että paikkoja, joissa Ferraria voi huoltaa ja korjauttaa on vähän, varsinkin kun asuu kaukana pääkaupungista. 348 laaja huolto edellyttää kuulemma koneen irrottamista.

        Tuossa on yksi hyvä linkki:

        http://www.carsurvey.org/model_Ferrari_348.html


      • Dariz
        varautua kirjoitti:

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)

        http://www.theferrari348.com/forum/


      • Suorituskyky
        Dariz kirjoitti:

        http://www.theferrari348.com/forum/

        Kannattaa myös huomioida, etteivät vanhemmat Ferrarit ole mitään raketteja. Tehoa on varmasti riittävästi mutta esim. Japanista tuodut 10 000 euron turboautot piristettynä ja jopa vakiona ovat monesti paljon hurjempia kulkemaan kuin eilisen Ferrarit. Jos tällä ei ole väliä ja on rahaa tuhansia euroja vuodessa autoharrastukseen, niin siitä vaan. Ei niitä kytkinremppoja ja jakohihnan vaihtoja ihan jatkuvasti tarvitse tehdä


      • Ettei totuus unohdu!
        Suorituskyky kirjoitti:

        Kannattaa myös huomioida, etteivät vanhemmat Ferrarit ole mitään raketteja. Tehoa on varmasti riittävästi mutta esim. Japanista tuodut 10 000 euron turboautot piristettynä ja jopa vakiona ovat monesti paljon hurjempia kulkemaan kuin eilisen Ferrarit. Jos tällä ei ole väliä ja on rahaa tuhansia euroja vuodessa autoharrastukseen, niin siitä vaan. Ei niitä kytkinremppoja ja jakohihnan vaihtoja ihan jatkuvasti tarvitse tehdä

        Voi ei, asiallisen kulukeskustelun päätteeksi tulee taas näitä lippalakkihemmojen juttuja.

        Moniko ihan tosissaan hankkii kalliilla rahalla vanhemman Ferrarin ajakseen sillä kilpaa 10 000e:n teiniturbojapsien kanssa maassa, jonka suurin sallittu nopeus on moottoritiellä 120 km/h?????

        Eiköhän Ferrari hankita ainakin oikeasti merkkiä arvostavien ja sitä harrastavien piirissä täysin muista syistä, eikä monellakaan järkevästi ajattelevalla liene halua liputtaa ajokorttiaan kuivumaan kilpa-ajossa jonkun piristetyn Tojon kanssa.

        Itse en Ferraria omista, enkä tule koskaan omistamaankaan, mutta ilmaisen neuvon annan: Tutki tarkkaan, onko sinulla TODELLA varaa hankkia ja ylläpitää sellaista??

        Ferrari on legendaarinen merkki joka on tyylikäs ajaa ja omistaa, mutta joskus on tyylikkäämpää jättää sen hankinta väliin, jos siihen ei ole muuta paloa, kuin vain moottorin ärjyntä ja mahdollisuus sanoa, että omistaa sellaisen.

        Nolompaa on joutua myymään se "pitovaikeuksien vuoksi, tarpeettomana", mahdollisesti rikkinäisenä alihintaan.

        Ferrari on niin hieno auto, että se kannattaa hankkia ajatuksella, ajaa tyylillä ja huoltaa asiallisesti!


      • ollut.
        Ettei totuus unohdu! kirjoitti:

        Voi ei, asiallisen kulukeskustelun päätteeksi tulee taas näitä lippalakkihemmojen juttuja.

        Moniko ihan tosissaan hankkii kalliilla rahalla vanhemman Ferrarin ajakseen sillä kilpaa 10 000e:n teiniturbojapsien kanssa maassa, jonka suurin sallittu nopeus on moottoritiellä 120 km/h?????

        Eiköhän Ferrari hankita ainakin oikeasti merkkiä arvostavien ja sitä harrastavien piirissä täysin muista syistä, eikä monellakaan järkevästi ajattelevalla liene halua liputtaa ajokorttiaan kuivumaan kilpa-ajossa jonkun piristetyn Tojon kanssa.

        Itse en Ferraria omista, enkä tule koskaan omistamaankaan, mutta ilmaisen neuvon annan: Tutki tarkkaan, onko sinulla TODELLA varaa hankkia ja ylläpitää sellaista??

        Ferrari on legendaarinen merkki joka on tyylikäs ajaa ja omistaa, mutta joskus on tyylikkäämpää jättää sen hankinta väliin, jos siihen ei ole muuta paloa, kuin vain moottorin ärjyntä ja mahdollisuus sanoa, että omistaa sellaisen.

        Nolompaa on joutua myymään se "pitovaikeuksien vuoksi, tarpeettomana", mahdollisesti rikkinäisenä alihintaan.

        Ferrari on niin hieno auto, että se kannattaa hankkia ajatuksella, ajaa tyylillä ja huoltaa asiallisesti!

        Ei edellinen ihan hakoteillä ollut. Tottakai ferrari saisi kyytiä myös moottoriradoilla. Tarkoitus olisi ainakin käyttää "vihreässä helvetissä" ja toki Suomen radoilla treenaamassa.

        Se mitä noista japseista itelle jäänyt käteen on se kliinisyys. Tehokkaita ja suorituskykyisiähän ne suprat ja nismot on. Mutta ne eivät haise öljylle ja nahalle. :)


      • kiitoksia.
        Dariz kirjoitti:

        Mulla on ollut myös 348 mielessä. Hankinta on vaan ollut holdissa noiden ylläpitokustannusten takia. Vanha auto on aina vanha ja ylltyksiltäkään ei voi välttyä. Hommaa pahentaa vielä se, että paikkoja, joissa Ferraria voi huoltaa ja korjauttaa on vähän, varsinkin kun asuu kaukana pääkaupungista. 348 laaja huolto edellyttää kuulemma koneen irrottamista.

        Tuossa on yksi hyvä linkki:

        http://www.carsurvey.org/model_Ferrari_348.html

        Jeesh tsiikataan noi läpi ajatuksella. Ei se mun alkuperäinen arvio 5000/vuodessa varmaan kauaksi jää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe