Ferrari 355

Ostamassa ?

Onkohan kellään mitään kokemusta, kuultua tms. kyseisestä mallista. (ei väliä, mikä korimalli). Tarkoitan esimn. koeajokokemusta, omistuksesta jne. Kiitos.

17

7227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

      yli 30000 nii kato että koneremppa on tehty

      • Ostamassa ?

        Joo, harvassapa on alle 30.000 ajetut. Kyllä mkittarilukemat on jossain 50.000 paremmalla puolella tuon ikäisessä autossa. Huoltohistoriikki kai käy aika hyvin ilmi Ferrarin huoltotietokannasta ? Autojahan on maailmalla kuitenkin aika vähän.


    • huoltoihin?

      Itsellä hakusessa saksasta 348, mutta miksei 355:een just yltäis. Huoltopuoli vaan tässä mietityttänyt. Olen laskeskellut, että jos 5000eur vuoteen pystyis käyttämään niin sen sais varattua. Tarkoitus olisi käyttää kesäisin suht paljon 3-7tkm.

      En googlettamisesta huolimatta löytänyt oikein kunnollista arviota huoltohinnoista, mutta oisko sulla tai muilla jotain tuntumaa?

      • Ostamassa ?

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.


      • Kata.
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.

        Luulisi teidän tietävän, että Suomen maahantuoja ja huolto on:
        CATAMOUNT OY
        Olarinluoma 19
        02200 Espoo
        020 7580551 (huolto)

        Kyllä ne siellä kertovat hinnastonsa


      • toistaiseksi.
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Huolloista ei mitään hajua, mutta lueskelin jotain UK sivuja, joissa mainittiin, että Jaguarin huollattaminen on siellä jopa kalliimpaa ! Tuulilasin testi Testarossasta kertoi jotain. Ei tuohon kesäajoon tarvi kyllä mielestäni varata mitään 5000 euroa. Vakuutuksineen hinta liikkunee hieman yli 2500 eurossa renkaat jne. Ps. mistä (etkö ole katsonut Ruatsista) olet 348 katsonut ? Se on yksi vaihtoehto.

        Olen vasta saksasta katsellut. Olis mahdollisuus yöpyä parilla frendillä hieman eri puolilla, joten sais riittävästi aikaa ja auton käyttöön suht hyvän asiantuntijan mukaan. Ajan kanssa ja useampaa kohdetta katselemalla vois löytää sopivan yksilön.

        Eihän noita missään ole liikaa tarjolla. Ruotsi voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Aika hyviä yksilöitä myös muutama noista Suomessa myynnissä olevissa, mutta hinnat sen verran korkeet, että säästöä kertyy kun hakee.

        Sen verran löysin hetki sitten huoltohintoja, että kallista on. :) Kytkinremppa pelkkien osien puolesta jo tonneissa (kytkin, laakerit, vauhtipyörä ja kilkkeet).


      • varsinaisesti.
        Kata. kirjoitti:

        Luulisi teidän tietävän, että Suomen maahantuoja ja huolto on:
        CATAMOUNT OY
        Olarinluoma 19
        02200 Espoo
        020 7580551 (huolto)

        Kyllä ne siellä kertovat hinnastonsa

        Noissa vanhemmissa vehkeissä ei ihan perushuolloilla selviä. Catamountista jotain osviittaa toki saa ja suolaista on, mutta totuus lienee vielä suolaisempi.
        Tarkoitus olisi lisäksi teettää joku huolloista seuraavan kesän euroopan reissulla. Lisäksi catamountiin viedessä olisi tarkoitus viedä osat mukana ettei mene heiltä aikaa tilaillessa (ellei sitten talvella huollata) ja netin kautta saa lisäksi aika selkeesti halvemmalla.


      • asbat

        Kyllä homma on niin, että jos vähänkin täytyy raha-asioita miettiä tai kuluja laskea, niin kannattaa jättää se Ferrari hankkimatta. NE on tarkotettu sellasille, joille kulut on yks hailee.


      • sahaan.
        asbat kirjoitti:

        Kyllä homma on niin, että jos vähänkin täytyy raha-asioita miettiä tai kuluja laskea, niin kannattaa jättää se Ferrari hankkimatta. NE on tarkotettu sellasille, joille kulut on yks hailee.

        Saahan sen myydä pois. Pääasia, että on edes mahdollisuus ostaa ja ajaa pari vuotta. Auto tulisi ostettua ilman velkaa ja ylläpitoon olen kaavaillut noin 5000eur/v vakuutukset bensa ja tallipaikka. Eli vaikka vetäsisin kiesin ekana päivänä puuhun ei siitä aiheudu muuta kuin rahan menoa.

        Kuitenkin näillä tuloilla on funtsittava, ettei aivan täysin odottamatonta tule. Sekin vielä menis, että joutuis ottamaan 20 teuroa lainaa johonkin remppaan.

        Kulut eivät ole minulle todellakaan yksi ja hailee, vaann pyrin laskemaan riittääkö kaavailemani noin 5000eur vuosi vakuutus bensa tallipaikka ylläpitoon. Jos riittää ja siltä näyttää niin anti mennä vaan. Jos ei niin aloitetaan halvempi pitoisella kalustolla harrastaminen.

        Mutta hyvä kommentti. Pakko vaan todeta, että ei ne ole edes keskituloiselle mahdottomia. Kakkos.. tai ykkös autona on liisari, joten siltä suunnalta ei yllätyksiä tulossa.


      • Ostamassa ?
        sahaan. kirjoitti:

        Saahan sen myydä pois. Pääasia, että on edes mahdollisuus ostaa ja ajaa pari vuotta. Auto tulisi ostettua ilman velkaa ja ylläpitoon olen kaavaillut noin 5000eur/v vakuutukset bensa ja tallipaikka. Eli vaikka vetäsisin kiesin ekana päivänä puuhun ei siitä aiheudu muuta kuin rahan menoa.

        Kuitenkin näillä tuloilla on funtsittava, ettei aivan täysin odottamatonta tule. Sekin vielä menis, että joutuis ottamaan 20 teuroa lainaa johonkin remppaan.

        Kulut eivät ole minulle todellakaan yksi ja hailee, vaann pyrin laskemaan riittääkö kaavailemani noin 5000eur vuosi vakuutus bensa tallipaikka ylläpitoon. Jos riittää ja siltä näyttää niin anti mennä vaan. Jos ei niin aloitetaan halvempi pitoisella kalustolla harrastaminen.

        Mutta hyvä kommentti. Pakko vaan todeta, että ei ne ole edes keskituloiselle mahdottomia. Kakkos.. tai ykkös autona on liisari, joten siltä suunnalta ei yllätyksiä tulossa.

        Samaa mieltä. Kai rahalle parempaakin käyttöä olisi, ellei sitä todella ole miljoonia joka paikassa. Entisenä motoristina muistan kyllä kulut, jotka uudesta kyykkypyörästä tulee (ja nyt puhutaan vaan moottoripyörästä). Jos ne kertoo about 2-3:lla saadaan jo sitten Ferrarin ylläpitokulut (poislukien renkaat!). Mutta, mistä ihmeestä olet saanut huoltokuluiksi 5000 eur/v ? Käsittääkseni vuosihuoltoon (pienellä, alle 5000 km/kesä ajolla) ei pitäisi mahdottomia mennä. En ole kylläkään edes viitsinyt asiaa selvittää perin pohjin. Lopuksi: jos joku haluaa esim. T-Fordin, voi kyseessä olla tavallinen, hyvätuloinen heppu, jolla nyt vaan on vähän ylimääräistä (ei miljoonia tai kymmeniä) ja haluaa harrastaa autojuttuja. Ja siksi on hyvä vähän selvittää menopuoltakin.


      • varautua
        Ostamassa ? kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kai rahalle parempaakin käyttöä olisi, ellei sitä todella ole miljoonia joka paikassa. Entisenä motoristina muistan kyllä kulut, jotka uudesta kyykkypyörästä tulee (ja nyt puhutaan vaan moottoripyörästä). Jos ne kertoo about 2-3:lla saadaan jo sitten Ferrarin ylläpitokulut (poislukien renkaat!). Mutta, mistä ihmeestä olet saanut huoltokuluiksi 5000 eur/v ? Käsittääkseni vuosihuoltoon (pienellä, alle 5000 km/kesä ajolla) ei pitäisi mahdottomia mennä. En ole kylläkään edes viitsinyt asiaa selvittää perin pohjin. Lopuksi: jos joku haluaa esim. T-Fordin, voi kyseessä olla tavallinen, hyvätuloinen heppu, jolla nyt vaan on vähän ylimääräistä (ei miljoonia tai kymmeniä) ja haluaa harrastaa autojuttuja. Ja siksi on hyvä vähän selvittää menopuoltakin.

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)


      • Dariz
        varautua kirjoitti:

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)

        Mulla on ollut myös 348 mielessä. Hankinta on vaan ollut holdissa noiden ylläpitokustannusten takia. Vanha auto on aina vanha ja ylltyksiltäkään ei voi välttyä. Hommaa pahentaa vielä se, että paikkoja, joissa Ferraria voi huoltaa ja korjauttaa on vähän, varsinkin kun asuu kaukana pääkaupungista. 348 laaja huolto edellyttää kuulemma koneen irrottamista.

        Tuossa on yksi hyvä linkki:

        http://www.carsurvey.org/model_Ferrari_348.html


      • Dariz
        varautua kirjoitti:

        Melkein heitin sen 5000eur/vuosi ihan sen takia, että on pakko varautua. ;)

        Jos ajattelee, että kytkin remppa veis sen 3000-3500 euroa ja jakopäänhihnan vaihto saman verran. Eli yksi isompi huolto ja yksi pienempi huolto vuoteen jos ja kun pidempään pitää ja tarkoitus ajellakin ihan reilusti.

        Eihän se haittaa jos vähemmän menee. :)

        http://www.theferrari348.com/forum/


      • Suorituskyky
        Dariz kirjoitti:

        http://www.theferrari348.com/forum/

        Kannattaa myös huomioida, etteivät vanhemmat Ferrarit ole mitään raketteja. Tehoa on varmasti riittävästi mutta esim. Japanista tuodut 10 000 euron turboautot piristettynä ja jopa vakiona ovat monesti paljon hurjempia kulkemaan kuin eilisen Ferrarit. Jos tällä ei ole väliä ja on rahaa tuhansia euroja vuodessa autoharrastukseen, niin siitä vaan. Ei niitä kytkinremppoja ja jakohihnan vaihtoja ihan jatkuvasti tarvitse tehdä


      • Ettei totuus unohdu!
        Suorituskyky kirjoitti:

        Kannattaa myös huomioida, etteivät vanhemmat Ferrarit ole mitään raketteja. Tehoa on varmasti riittävästi mutta esim. Japanista tuodut 10 000 euron turboautot piristettynä ja jopa vakiona ovat monesti paljon hurjempia kulkemaan kuin eilisen Ferrarit. Jos tällä ei ole väliä ja on rahaa tuhansia euroja vuodessa autoharrastukseen, niin siitä vaan. Ei niitä kytkinremppoja ja jakohihnan vaihtoja ihan jatkuvasti tarvitse tehdä

        Voi ei, asiallisen kulukeskustelun päätteeksi tulee taas näitä lippalakkihemmojen juttuja.

        Moniko ihan tosissaan hankkii kalliilla rahalla vanhemman Ferrarin ajakseen sillä kilpaa 10 000e:n teiniturbojapsien kanssa maassa, jonka suurin sallittu nopeus on moottoritiellä 120 km/h?????

        Eiköhän Ferrari hankita ainakin oikeasti merkkiä arvostavien ja sitä harrastavien piirissä täysin muista syistä, eikä monellakaan järkevästi ajattelevalla liene halua liputtaa ajokorttiaan kuivumaan kilpa-ajossa jonkun piristetyn Tojon kanssa.

        Itse en Ferraria omista, enkä tule koskaan omistamaankaan, mutta ilmaisen neuvon annan: Tutki tarkkaan, onko sinulla TODELLA varaa hankkia ja ylläpitää sellaista??

        Ferrari on legendaarinen merkki joka on tyylikäs ajaa ja omistaa, mutta joskus on tyylikkäämpää jättää sen hankinta väliin, jos siihen ei ole muuta paloa, kuin vain moottorin ärjyntä ja mahdollisuus sanoa, että omistaa sellaisen.

        Nolompaa on joutua myymään se "pitovaikeuksien vuoksi, tarpeettomana", mahdollisesti rikkinäisenä alihintaan.

        Ferrari on niin hieno auto, että se kannattaa hankkia ajatuksella, ajaa tyylillä ja huoltaa asiallisesti!


      • ollut.
        Ettei totuus unohdu! kirjoitti:

        Voi ei, asiallisen kulukeskustelun päätteeksi tulee taas näitä lippalakkihemmojen juttuja.

        Moniko ihan tosissaan hankkii kalliilla rahalla vanhemman Ferrarin ajakseen sillä kilpaa 10 000e:n teiniturbojapsien kanssa maassa, jonka suurin sallittu nopeus on moottoritiellä 120 km/h?????

        Eiköhän Ferrari hankita ainakin oikeasti merkkiä arvostavien ja sitä harrastavien piirissä täysin muista syistä, eikä monellakaan järkevästi ajattelevalla liene halua liputtaa ajokorttiaan kuivumaan kilpa-ajossa jonkun piristetyn Tojon kanssa.

        Itse en Ferraria omista, enkä tule koskaan omistamaankaan, mutta ilmaisen neuvon annan: Tutki tarkkaan, onko sinulla TODELLA varaa hankkia ja ylläpitää sellaista??

        Ferrari on legendaarinen merkki joka on tyylikäs ajaa ja omistaa, mutta joskus on tyylikkäämpää jättää sen hankinta väliin, jos siihen ei ole muuta paloa, kuin vain moottorin ärjyntä ja mahdollisuus sanoa, että omistaa sellaisen.

        Nolompaa on joutua myymään se "pitovaikeuksien vuoksi, tarpeettomana", mahdollisesti rikkinäisenä alihintaan.

        Ferrari on niin hieno auto, että se kannattaa hankkia ajatuksella, ajaa tyylillä ja huoltaa asiallisesti!

        Ei edellinen ihan hakoteillä ollut. Tottakai ferrari saisi kyytiä myös moottoriradoilla. Tarkoitus olisi ainakin käyttää "vihreässä helvetissä" ja toki Suomen radoilla treenaamassa.

        Se mitä noista japseista itelle jäänyt käteen on se kliinisyys. Tehokkaita ja suorituskykyisiähän ne suprat ja nismot on. Mutta ne eivät haise öljylle ja nahalle. :)


      • kiitoksia.
        Dariz kirjoitti:

        Mulla on ollut myös 348 mielessä. Hankinta on vaan ollut holdissa noiden ylläpitokustannusten takia. Vanha auto on aina vanha ja ylltyksiltäkään ei voi välttyä. Hommaa pahentaa vielä se, että paikkoja, joissa Ferraria voi huoltaa ja korjauttaa on vähän, varsinkin kun asuu kaukana pääkaupungista. 348 laaja huolto edellyttää kuulemma koneen irrottamista.

        Tuossa on yksi hyvä linkki:

        http://www.carsurvey.org/model_Ferrari_348.html

        Jeesh tsiikataan noi läpi ajatuksella. Ei se mun alkuperäinen arvio 5000/vuodessa varmaan kauaksi jää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      232
      17229
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      175
      12268
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      47
      6037
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      65
      4888
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      14
      4855
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      21
      3997
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3605
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      137
      3050
    9. 288
      1580
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

      mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1041
    Aihe