tuo oli erään pelin vähimmäis vaatimuksissa, muttei mulla oo hajuakaan mikä se on, joten joku olisi ystävällinen ja valistaisi minua
ja saako sen netistä vai pitääkö jostain ostaa, ja paljonko silloin maksaa?
kiitos jo etukäteen:)
mikä on 3D- näytönohjain
5
554
Vastaukset
- Touko
Tietokone lähettää kuvan monitorillesi näytönohjainta käyttäen. Näytönohjain on koneessasi oleva 'kortti'. Voit katsoa miltä se ulospäin näyttää seuraamalla monitorisi johtoa. Paikka mihin se tietokoneen päässä loppuu, on näytönohjaimesi.
Vanhat näytönohjaimet ovat niin kutsuttuja 2D-näytönohjaimia. Tämä tarkoittaa sitä, että niissä ei ole erityistä tukea 3D (='kolmiulotteinen') grafiikalle, jota esim uudet pelit tarvitsevat. Uusissa näytönohjaimissa on myös tämä 3D tuki, eli ne pystyvät erittäin tehokkaasti suorittamaan tietynlaisia grafiikkalaskuja.
Helpoiten kokeilet onko sinulla 3D-tukea käynnistämällä pelin. Jos se käynnistyy, niin homma on ok. Jos ei, ja se valittaa jotain 3D:hen liittyvää, sinulla ei todennäköisesti ole 3D korttia.
Jos sinulla ei ole 3D-korttia, pitää se ostaa. Hintahaarukka on todella suuri. Halvimmilla korteilla voi pelata yksinkertaisia pelejä vaatimattomilla grafiikka-asetuksilla, kun taas kalliilla huippukorteilla uudetkin pelit pyörivät näyttävästi kaikki yksityiskohdatkin käytössä.
Kerro käynnistyikö peli niin tsekataan mitä lisäinfoa tarvitset.- Kelly
voi kiitos tuosta tiedosta,
siis olenkin juuri kokeillut peliä ja se käynnistyi mutta näytöllä kaikki tapahtui todella hitaasti ja käytännössä peliä ei voinut pelata! - Touko
Kelly kirjoitti:
voi kiitos tuosta tiedosta,
siis olenkin juuri kokeillut peliä ja se käynnistyi mutta näytöllä kaikki tapahtui todella hitaasti ja käytännössä peliä ei voinut pelata!Eli sinulla on siis 3D-kortti, mutta ilmeisesti se ja/tai tietokoneesi muuten on sen verran tehoton, että peli ei pyöri kunnolla. Uudet pelit kehittyvät niin nopeasti, että konetta saa olla päivittämässä vähän väliä. Yksi keino helpottaa hiukan tilannetta on säätää pelin asetuksia. Useimmissa peleissä on joku valikko grafiikka-asetuksilla, laita sieltä kaikki yksityiskohdat mahdollisimman vähälle ja resoluutio pienimmälle mahdolliselle.
- kelly
Touko kirjoitti:
Eli sinulla on siis 3D-kortti, mutta ilmeisesti se ja/tai tietokoneesi muuten on sen verran tehoton, että peli ei pyöri kunnolla. Uudet pelit kehittyvät niin nopeasti, että konetta saa olla päivittämässä vähän väliä. Yksi keino helpottaa hiukan tilannetta on säätää pelin asetuksia. Useimmissa peleissä on joku valikko grafiikka-asetuksilla, laita sieltä kaikki yksityiskohdat mahdollisimman vähälle ja resoluutio pienimmälle mahdolliselle.
vaikee kyllä uskooettä se tästä koneesta johtuu, koska ostin juuri ihan uuden prosessorin, ja niin mä siis oon ymmärtänyt ettei tässä ole sitä 3d-näytönohjainta...
meneepäs hankalaksi...:) - Viisas
kelly kirjoitti:
vaikee kyllä uskooettä se tästä koneesta johtuu, koska ostin juuri ihan uuden prosessorin, ja niin mä siis oon ymmärtänyt ettei tässä ole sitä 3d-näytönohjainta...
meneepäs hankalaksi...:)On pelejä, joissa vaatimuksena on 3d näytönohjain, mutta joka "toimii" ilmankin, tosin niin huonosti, ettei sitä täysijärkinen enää pelaisi. Jos peli siis toimii hitaasti, mutta koneessasi on tehoja niin sinulta puuttuu se 3D näytönohjain tai se vain on aatamin aikuinen ja tarvitse uudemman..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887