Matkalukemiseksi

mitä sais olla?

Mitä suosittelette matkalukemiseksi, lentokoneeseen, rannalle, ym.?

En haluaisi välttämättä fantasiaa, en sotakirjoja. Ehkä joku novelli vois olla hyvä? Mielellään joku nuorekaskin vielä ;)

Täähän alkaa kuulostaa jo deitti-ilmotukselta! :D Mut kirjottakaa jos voitte suositella oikein lämpimästä jotain ko. kirjaa. Kiitos :)

6

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naikkone08

      on mitään suositella pelkästään noilla perusteilla. Minä en novelleita lue kun ovat liian lyhyitä. Jos oikeen jaksat lukea niin Hovimäki-sarja on todella hyvä, rauhallinen, historiallinen ja helppolukuinen. Jos kahlaa jaksat niin Ken Folletin Taivaan pilarit, tuhat sivua jännitystä, romantiikkaa, väkivaltaa, juonittelua ja siinä sivussa maailman historiaa! Täysi paketti noin viikoksi.

    • ffflame

      Tässä aluksi ei sisältöä vaan matkalukemistekniikkaa, sori...
      Minä varaudun matkalle näin: ostan kirjaston poistomyynnistä jonkun hyvän kirjan ja revin siitä kovat kannet irti. Luettuani pistän luetut osat roskikseen, näin mukana kannettava paino minimoidaan! Vaihtoehto 2: olen rekisteröinyt kirjan bookcrossingiin ja vapautan sen maailmalle luettuani.

      Matkalla on kiva lukea matkallaolokirjoja, vaikka Zen ja moottoripyörän kunnossapito tai Che Guevaran Moottoripyöräpäiväkirja (tulipa motopainoitteiset vaihtoehdot ekana mieleen). Tai kirjaa, joka sijoittuu omaan matkakohteeseen. Täältä voit etsiä kirjoja eri kaupungeista:
      http://www2.hs.fi/extrat/kulttuuri/kirjat/kaupunkikirjasto/
      Toinen, samanlainen ja laajempion englanniksi mutten kuolemaksenikaan muista/löydä sitä nyt. Täytyy jatkaa etsinttää.

    • ...

      Aika ylimalkainen kuvaus, mutta kokeile vaikkapa Bridget Jonesin päiväkirjoja: Elämäni sinkkuna ja Elämä jatkuu. On näitä sitten muitakin, esim. Katarina Mazettin Parfyymia peräkammarissa. Mukavaa, romanttista kesälukemista olematta kuitenkaan ihan hömppää.

    • puupaappa

      Kun itse olen saman pulman edessä käytän nettiä. Google on tässä hyvä kaveri, eikun pläjäytät hakusanoja mielialasi mukaan, hypppelet linkkeihin ja kohat Sinulla on mielenkiintoinen kirjalista.
      Hesarin sivuilla on myös yhdenlainen kirjanhakukone, käy kurkkaamassa sitäkin.

      Hauskoja lomia!

    • upuli

      luepa khaled hosseinin leijapoika tai tuhat loistavaa aurinkoa tai eine al-sadoon bagdadin vangit ja elämäni irakissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe