Miten löytää sisarpuoli?

Sleepless

Annettu adoptioon 70-luvulla, vain syntymäaika tiedossa ja biologisten vanhempien nimet?

11

2044

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbbwww

Miksi haluat hänet loytää?
      Hänellä on oma suku ja oma perhe.

Lain mukaan sinulla ei ole sisarta. Hänen on otettava sinuun yhteys jos niin haluaa.

Kaikki adoptoidut eivät halua

• tietäminen nimittäin

Lain mukaan hänellä kyllä on sisar, kuten myös biologisesti ja psykologisesti. Ei sukulaisuus minnekään häviä adoptiossa.

Juridisessa mielessä asia voi olla tärkeä esimerkiksi sen vuoksi, että tässäkin tapauksessa voi olla kyseessä ns. heikko adoptio, jolloin sukulaisuus liittyy myös perintöasioihin. Adoptoidulla henkilöllä on myös aina oikeus ottaa vanha sukunimensä takaisin tai joku muu suvun sukunimi, joka on todistettavasti esiintynyt adoptoidun suvussa neljän viimeisen sukupolven aikana. Vertailun vuoksi esimerkiksi adoptioperheen biologisella lapsella ei ole mahdollisuutta kahden suvun vanhoihin nimiin.

Biologisesti asia voi olla merkittävä mm. perinnöllisten sairauksien tai elinsiirtojen muodossa. (Ikäviä vaihtoehtoja, mutta pakko mainita.)

Psykologisesti sukulaisten etsiminen on usein merkityksellisintä, sillä ihminen haluaa yleensä tietää kuka on, mistä tulee ja mihin on menossa. Erittäin moni kokee olevansa jollain tavalla vaillinainen, jos ei näitä asioita itsestään tiedä. Moni haluaa myös saada tietoja sukulaisistaan, adoption syistä ja vaiheista, adoption jälkeisistä asioista jne. Hirveän moni haluaa vain tietää, että sukulaiset ovat olemassa ja tietää keitä he ovat.

• jipsusjaa

Tässä taas adoptiovanhempi tai joku saman mielinen "kannustaa" sukulaisten etsimiseen.

• asiassa
        jipsusjaa kirjoitti:

Tässä taas adoptiovanhempi tai joku saman mielinen "kannustaa" sukulaisten etsimiseen.

tuolla nimimerkillä aiemmin kirjoitellut on kyllä ollut bioäiti. Mistä päättelit, että kyseessä olisi TAAS JOKU adoptioäiti?

• on...

• bbbwww

• zxcvbn12
        bbbwww kirjoitti:

Varmaan pidätte minusta kun kaikki kirjoittamani on noin muistunut mieleenne.

ajattelin autta ap:ta olemalla realisti.
        toinen asia on se mitä sisarpuoli itse asiasta ajattelee.

saa nähdä

Jokainen voi ottaa yhteyttä kehen tahansa, minäkin voin kirjoittaa kirjeen vaikka presidentille..:-)

Jos ei koskaan edes kokeile että olisiko sisar halukas yhteydenpitoon niin en minä ainakaan saisi mielenrauhaa.

Alkuperäiselle kirjoittajalle suosittelen että hoitaa mitä pikemmin asian ja etsii sisaruksen, se on yksi lysti mitä muut ajattelee, koirat haukkuu...karavaani kulkee....

• itse adoptoitu

minä vuonna hän on syntynyt

• Sleepless

...vuonna 1975.

• Sleepless
        Sleepless kirjoitti:

...vuonna 1975.

Syntynyt siis vuonna 1974. Ja kiitos kaikille asiallisille vastaajille. Nimenomaan kysymys on siitä, etten saa mielenrauhaa. Mietin olisiko hän halukas tuntemaan, kokeeko ehkä että elämästä puuttuu joku palanen jne. Ja jos löytäisin hänet, mutta hän ei haluaisi tavata, niin kaikella kunnioituksella jättäisin rauhaan. En ole tunkemassa väkisin kenenkään elämään. Epätietoisuus on pahinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe