Koira irti!

lapsiperhe

Miten olette saneet naapurin pitämään koiransa kiinni?

Meillä on ystävällisesti sanottu, että pidä koirasi kiinni, koska se EI ole laissakaan sanottu että koiran saa pitää vapaana. Meillä pelätään koiria ja ollaan allergisia. He eivät vain ymmärrä sitä vaikka ollaan monesti sanottu!

Pitäisikö asiasta soittaa poliisille vai?

Ei se ole vastuullista koiran omistamista edes, jos antaa koiran juosta vapaana miten sattuu, omakotitalo alueella. Ja varsinkin, jos tietää että toinen ei pidä koirista. Näin leimautuu helposti kaikki koiran omistajat, kun yksi ei osaa pitää koiraansa hallinnassa. Vaikka minä itse en leimaakaan niitä kaikki.

4

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseinen hurtta

      omalla pihallaan?? jos ei niin ehdottomasti sitten kiinni semmoinen koira...jos taasen pysyy omalla pihallaan, niin omalla piha-alueella koiraansa saa pitää irti, jos se siellä varmasti pysyy, eikä asia niin ollen kuulu kellekkään ulkopuoliselle.

    • ewew

      Laki sanoo, että koiran pitää olla kiinni, tai välittömästi kytkettävissä . Meillä koirat ovat vapaana, mutta lenkillä jos tulee joku vastaan koira komennetaan lähelle, ja tarvittaessalaitetaan kiinni.Omalla pihaalueella koira saa olla irti. Ja ei ne allergiat tuulessa lennä!

      • Jos taajamasta puhutaan,niin sellaista kohtaa ei järjestyssäännöissä enää ole,kuin "välittömästi kytkettävissä".Ainoastaan koirat on pidettävä kiinni.
        Omalla piha-alueella saa olla irti,mutta jos tarkkoja ollaan,niin sielläkin omistajansa valvonnassa ;)


    • nalle!

      meillä ainakin koira on vapaana pihassa, mutta piha-alue on aidattu. eihän se ole suotavaa että koirat juoksee naapurin pihalla yms. soita ensi kerralla poliisille.... meillä päin naapuriin muutti 2iso koiraa. ainoa lenkki minkä he saivat oli se että ne päästettiin vapaaksi juokseen pitkin kyliä. sotkeen toisten kukkapenkit ja kukaan ei uskaltanu mennä ulos kun ei tienny onko koirat vihaisia, 3kertaa poliisit tuli. ja sitten koirille hommattiin aitaus ja sieltä koirat ei ole päässeet pois, ei edes lenkille kun eivät osaa kulkea remmissä. asiasta ollaan tehty ilmoituksi mutta eipä ketään kiinnosta.... eläimet vain kärsii...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe